Voor mij is nu echt de maat vol!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BibicheB

Re: Voor mij is nu echt de maat vol!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:40

Heeel erg veel succes! Super voornemen, hou er aan vast!! Haha!
Ik probeer fruit te gaan eten, wat ik echt niet lekker vind op peren en af en toe een kiwi na. Zo probeer ik wat meer vitaminen binnen te krijgen (dat is nooit verkeerd Tong uitsteken)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:45

Goed voornemen! Ik at eerst ook nooit groente, alleen maar ongezond, maar sinds een aantal jaren eet ik 's avonds wel weer gewoon met de rest mee en probeer steeds meer wat gezonder te eten, maar het valt soms niet mee Nagelbijten / Gniffelen
Vruchtensappen lust ik wel graag dus ik drink thuis eigenlijk alleen maar verse sappen of water, dat scheelt al Lachen

Kir_Ples schreef:
Dat heb ik ook, ik vreet me nog een keer echt dood in die troep.
Ik eet werkelijk net zolang door tot dat ik echt niet meer kan.

Daar heb ik nog steeds last van, ik heb altijd wel zin in iets en als ik dan een zak chips pak ofzo dan gaat ie leeg, soms haal ik met een vriendin ook wel es wat lekkers bij de winkel en dan vreten we ons gewoon misselijk Nagelbijten / Gniffelen
Maar ja, ik wordt er niet dik van dus ik let er maar op dat ik ook genoeg gezonde dingen binnenkrijg en genoeg beweging krijg en dan laat ik het maar.. Haha!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:09

Maar Niseyra, in die vruchtensappen zit veel suiker en calorien Bloos!!! Kun je echt véél beter light frisdrank drinken hoor!Maar meer dan 3 glazen per dag wordt wel afgeraden ivm je tandglazuur...

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:11

Ik heb er niks op tegen dat je gaan afvallen enz.. maar ik denk dat deze stap wat te groot is!
Begin niet met opeens NIKS suiker meer te eten, blijf het normale eten maar minder het koekjes eten per dag, 's morgens meer eten en 's avonds niks (of een stukje fruit) en alleen water drinken!
Echt waar, dit houd je langer vol dan gewoon een maand niets te eten want eens dat je dan je 6 kg bent afgevallen ben je die binnen de 2 weken terug bij!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:23

Sodera schreef:
Maar Niseyra, in die vruchtensappen zit veel suiker en calorien Bloos!!! Kun je echt véél beter light frisdrank drinken hoor!Maar meer dan 3 glazen per dag wordt wel afgeraden ivm je tandglazuur...

Ja maar wel verse vruchtensappen he, daar zitten ook vitaminen en vruchtvlees enzo in en dat zit in light frisdrank niet, bovendien lust ik dat niet Haha!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:23

Als je besluit om te gaan lijnen vanuit een opwelling of omdat je het zat bent om zoveel te snoepen dan kan het resultaat wel eens tegenvallen.
Ik weet niet of je te dik bent maar als je 6 kilo wil afvallen dan zal je her en der wel wat vet teveel hebben.
Probeer wel je schouders eronder te zetten want je hebt jarenlang veel gesnoept en veel suikerrijke producten genomen. Het zal niet makkelijk zijn om dit in een keer te stoppen, je zult langzaam naar een nieuwe levensstijl moeten toewerken.
Probeer je zelf niet meteen van alles te ontzeggen want dat werkt niet.
Mijn voorstel zou zijn om te beginnen met 5-6 keer per dag te eten, gezonde kost natuurlijk. Zo ben je een groot deel van de dag aan het eten en zal je niet snel naar snoep grijpen. Begin bijvoorbeeld ’s morgens om +/- 7.30 met 2-3 boterhammen, rond 10.30 neem je 150ml yoghurt met eventueel een stuk fruit erbij. Om 12.30 lunch je met bijvoorbeeld een salade met tomaat, rauwkost, zalm of tonijn, ijsbergsla…HEERLIJK! Om 15.30 neem je dan nog eens een stuk of 2-3 rijstcrackers met beleg (suikervrije jam of slankie kaasspread). En dan eet je ’s avonds gewoon warm. Probeer dan zeker in het begin na het avondeten niets meer te eten. En als je maag nu echt ongelofelijk gaat rommelen, dan neem je bijvoorbeeld nog een stuk fruit.
En ga sporten… Knipoog
Als je echt vindt dat je vet kwijt moet raken, dan kan je het beste 2-3 keer per week beginnen met ochtendcardio op nuchtere maag. Werkt perfect voor de vetverbranding Knipoog
Probeer vol te houden en je levensstijl definitief om te gooien…anders krijg je geheid te maken met het zgn. JOJO effect…helaas eindig je dan uiteindelijk alleen maar dikker en dat wil je natuurlijk niet. Eet gerust zo nu en dan een lekker stukje gebak of chocolade maar neem die dag dan iets minder van iets anders of ga een halfuurtje langer sporten. Probeer het dan ergens mee te compenseren als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben ook zo’n muts die als ze weet dat ze ’s avonds met vriendje een heerlijke verse pizza gaat eten met een ijsje na, dat ze dan zorgt dat er van tevoren al minstens 800 cal. zijn verbrandt…ik weet het, het is ergens ook overdreven maar ik voel me d’r goed bij Knipoog Dus ga ik 45 minuten op de crosstrainer en minstens zo lang nog op de loopband of buiten hardlopen… .

Succes ermee. En ook aan alle andere die er werk van gaan maken. Je gaat je echt stukken beter voelen Knipoog

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:50

Zwelgje: Mooi uitgelegt :p

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:27

Ik had pas precies hetzelfde. Ik wil 5 kilo afvallen, mijn bouw is van mezelf heel erg slank, dus ik wil weer naar de 60 toe. Ik leef zo ongeveer op koek, chips & chocola. Tong uitsteken Ik heb nunet echt associaal veel naar binnen zitten werken.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb het laatst 2 weken volgehouden niet te snoepen, alleen brood, avondeten en yoghurt. Clown En nu ben ik weer verder heen dan ooit.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik wil voor de zomer van mn vetrol af. Clown Hijs overigens niet zichtbaar met kleding aan, maar ik merk dat het toch wel erger begint te worden. Snik, de tijd is voorbij dat ik nog zoveel kon eten als ik wilde, zonder ook maar een grammetje aan te komen! Clown

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 22:41

Pff, nu eet ik gezond..........
En dan kom ik aan. Scheve mond

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:43

Toen ik je voor het laatst zag (dat is wel een tijdje geleden) zag je er gezond uit hoor, word je niet erg dun als je 6 kilo afvalt?

Ik ben trouwens ook een beetje alles naar binnen aan het schuiven, ik wil niet zozeer afvallen maar ik ga er wel weer wat beter op letten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 22:55

Naja ik ben zeker wel 3 kilo aangekomen.
Maar Cleo, jij bent pas nog héél veel afgevallen! Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:00

Kir_Ples schreef:
Naja ik ben zeker wel 3 kilo aangekomen.
Maar Cleo, jij bent pas nog héél veel afgevallen! Lachen

en 6 kilo aangekomen Haha! Maar toen ik zo veel af was gevallen had ik ondergewicht en zag ik er niet echt gezond uit hoor Bloos Nu heb ik een gezond gewicht en krijg ik van iedereen te horen dat ik er goed/gezond uit zie Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 23:03

Aan je profile te zien, zie je er idd erg gezond uit! Lachen
Vertel je tips eens Cleo. Clown

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:14

rijstwafels kunnen ook.. ik hoef niet aftevallen, ik ben zoals ik ben, wat ik wel zou willen is namelijk dat mijn tanden niet geler worden. die worden steeds geler.. ik dronk een maand geleden elke dag cola. met lunch en als tussendrank en 's avonds ook.. ik werd bijna verslaafd aan cola.. toen besloot ik er zelf een eind aan te zetten, want ik heb nu eindelijk mooie rechte tanden en dat laat ik zo niet vergallen. nu heb ik wickey.. oke nog niet 100% maar water vind ik vies en ik heb wat drinken nodig met calorieen. ik sta op om half 7. fiets 35 min naar het station. neem daar de trein en neem dan nog eens de fiets naar school ( 30 min) dan heb ik reuze dorst en soms wat honger. aan water heb ik niets, want ik heb verbrandings eten nodig ( zo voelt het) weet iemand hoe ik kan zorgen dat mijn tanden iets witter worden en ook zo blijven? xx

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:36

Whitening tandpasta helpt iets, en als het erg wordt zit er niks anders op dan ze te laten bleken.

Suiker is héél erg verslavend, daar moet je mee afbouwen.

Als je gezonder gaat eten kan het idd zijn dat je eerst wat aankomt, omdat je lichaam aan de andere stoffen moet wennen...

SuperMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:58

ik heb meself ook gezoren om aftevallen

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:02

ik doe ook mee,

ik zit op een sportopleiding en het enige wat ik eet is patat en chips en keok en snoep en drinken alleen met prik..

ik neem mezelf ook steeds voor om gezonder te doen maar ik ben er nu mee bezig..

dit kwam omdat ik voor school testen moest doen over je voeding en mijne bleek zeer slecht/ gevaarlijk te zijn Bloos

dus ja ik moet wel veranderen nu..

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:03

Ik doe het zelf niet maar ik wens je super veel succes Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:11

Voor mij werkt het het beste om niets zoets meer te eten, dus geen light drinken, of light jam of zo, nee gewoon water, thee en een of twee koppen koffie op een hele dag en verder brood met mager vlees en rauwkost, s'ochtend magere Yoghurt met Muesli en fruit, en s'avonds gewoon middageten, daarnaast lekker sporten of naar de paarden. Zo gauw als ik zoetigheid eet, eet ik meteen veel te veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 00:06

Zie het topic op VT Lachen

Slotje.