De Pil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djodjodjo

Re: De Pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:35

Ik ben gistere weer ongesteld geworden, en ik héb ook echt veel buikpijn! Tweede dag nogsteeds maar de 3e dag gaat het wel weer. Maar nu zegt ze, slik maar gewoon parecetamol (schrijf ik dat goed?) als het niet werkt, en dat doet het niet, ibuproven. Vandaag heb ik iets van alive geslikt, werkt een beetje. Maar ik wil gewoon aan de pil, voor alle zekerheid ook en dat die buikpijn eens wat minder wordt. Heb het er net met mijn zus over gehad, zegt ze ja je doet het toch niet omdat je verkering hebt he? Wordt er behoorlijk moedeloos van..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:35

Nee de pil krijg je niet zomaar mee.. Dat wil ik even uit de wereld helpen. Pas als je 16 bent kan je zelfstandig naar de huisarts.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:37

Ik kreeg hem zo mee hoor. Ben 15...

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:38

Ik ben toen ook op mijn 15de naar de arts geweest. Bij mij wisten mij oudersser van maar de arts niet. (de arts wist niet dat mijn ouders het wisten)
Ik heb het toen ook gekregen voor hevige buikpijn.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:41

BLK schreef:
Somebitch schreef:
Verder vind ik je wel te jong om seks te hebben.. Scheve mond

Ja daar verschillen de meningen dan over Lachen Sorry..

Verder is er bij mij inderdaad geen vader meer in het gezin. En nogmaals ik heb het er al een aantal keren écht goed met me moeder over gehad maar ze blijft bij haar standpunt.
Inderdaad is het misschien wel niet slim om het achter haar rug om te doen, ben ik het mee eens. Maar ja.. om straks met een kindje in mijn buik te zitten, je weet maar nooit, is nog véél erger.. Lachen

Kan je niet tegen haar zeggen dat als je seks wilt je het ook wel doet zonder dat je aan de pil gaat?

Tja, dat de meningen daarover verschillen dat weet ik vooral voor de 13/14 jarige. Bloos

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:42

Hmm.. zo te horen zijn de meningen er wel over verdeeld of je de pil meekrijgt of niet. Lachen Zal morgen maar eens de dokter bellen ( Ook al vind ik dat eng! )

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:43

Als ik zeg dat ik sex wil met mijn vriend dan gaat ze compleet door het lint! Dan mag hij zowiezo niet meer mee op vakantie en dan weet ik zeker dat ik niet normaal meer met hem alleen boven mag/kan zijn..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:45

Hoe wil je de pil mee krijgen dan?

Of je ouders krijgen een rekening, of het gaat via d verzekering. Maar ook dan komen ze het heus wel te zien lijkt mij...

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:49

Je kunt naar de huisarts gaan voor de pil, daar hoeven je ouders niks vanaf te weten. Als je hem elke 3 maanden zelf gaat ophalen bij de apotheek krijg je ook geen rekening.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:51

En hoe zit het dan met betalingen?.. Nors opkijken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:51

BLK schreef:
Als ik zeg dat ik sex wil met mijn vriend dan gaat ze compleet door het lint! Dan mag hij zowiezo niet meer mee op vakantie en dan weet ik zeker dat ik niet normaal meer met hem alleen boven mag/kan zijn..

Even iets heel geks hoor. Maar uit deze reactie begrijp ik dus dat je dit niet als reden hebt aangekaart bij je moeder??
Lijkt mij dat een serieus gesprek dan toch niet zo'n gek idee is.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:52

Volgens mij kunnen je ouders er wel achter komen via de verzekering. De eerste keer dat ik de pil had gehaald had de apotheek hem meegegeven op de verkeerde naam (meisje met toevallig dezelfde geboortedatum) en haar moeder heeft dat toen gemerkt en de apotheek opgebeld. Dus daar kunnen ze volgens mij wel degelijk achter komen Lachen

Anders gewoon even je HA bellen, die heeft sowieso zwijgplicht en hij weet misschien ook wel hoe het zit met de verzekering Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:52

Niekoezz schreef:
Je kunt naar de huisarts gaan voor de pil, daar hoeven je ouders niks vanaf te weten. Als je hem elke 3 maanden zelf gaat ophalen bij de apotheek krijg je ook geen rekening.

nee, jij niet maar de verzekering wel.. Dus je ouders ook als de verzekering weer papieren stuurt Lachen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:53

Ik zal toch echt nog een keer gaan praten, voor je het stiekem doet, ook al denk je dat dat niet werkt. Er zijn gewoon zoveel argumenten die je kan aandragen. Ik zou er ook zeker even bijzeggen dat je jezelf veel te jong vind voor seks en dat jullie daar nog helemaal niet mee bezig zijn. Dat is niet waar, maar het kan voor haar misschien wel een geruststellend idee zijn. Zo'n leugentje vind ik zelf minder erg als achter haar rug om de pil nemen. Als het echt niet anders kan houdt alles op hoor, en als jij je er prettig bij voelt vind ik dat je dan zeker aan de pil moet gaan, je hebt helemaal gelijk, liever achter haar rug om als een kind in je buik. Maar probeer eerst nog eens met haar te praten.

Ik was zelf vanaf mijn 13e aan de pil, ook heel jong dus, maar dat is altijd wel prima gegaan, tot ongeveer een jaar geleden, en nu heb ik een spiraaltje in de hoop dat dat beter gaat. Maar toen ik aan de pil ging werd mij verteld dat het geen kwaad kon om zo jong te beginnen. Mijn moeder stond er trouwens helemaal achter, het was ook puur tegen de klachten die ik had als ik ongesteld was.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:53

Het lijkt mij dat als het via de verzekering gaat, je ouders dat toch kunnen zien e.d?... Clown

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:54

Je kunt of zelf naar de huisarts gaan, maar het beste lijkt mij gewoon een goed gesprek met je ouders. Voordelen van de pil wegen meer dan de "nadelen". Je bent regelmatiger ongesteld, voor eventuele vakanties/schoolreis/leuke avondjes, kun je ongesteldheid uitstellen. Erg goed argument is ook dat de pijn gewoon veel minder erg is als je de pil slikt. Ook acne wordt minder bij bepaalde pillen. Ik zou vooral het pijnaspect gebruiken.

Je kunt ook tijdelijk de pil gaan gebruiken.
Wel is t denk k zichtbaar in je verhoudingen, je wordt dr nou niet echt dunner op Clown
Laatst bijgewerkt door janinetjjj op 04-03-08 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:56

xKatleentjex schreef:
Te jong om de pil te nemen of om sex te hebben?

In het geval van het eerste zal ik eens contact opnemen met een huisarts om te vragen als je ècht de jong bent. Ik ben geen dokter en weet niet zeker als het op 14-jarige leeftijd echt slecht is. Als die zegt dat het echt geen probleem is om op die leeftijd hem te slikken voor je maagkrampen en onregelmatigheid dan zal i mams toch nog eens een keertje hierover aanspreken.

Misschien ook een optie om het achter de rug van je moeder te doen, maar houdt er dan wel rekening mee dat àls je moeder je betrapt je hélemaal niet jarig bent en ze je misschien helemaal niet meer vertrouwd dan.

Ik ben ook vanaf m'n 14e aan de pil, door de maagkrampen en ik werd toen seksueel actief. Lachen

Kun je niet aan je moeder vragen of je aan de pil mag voor je huid? Bv de Diane 35.
En idd Jotee, volgens mij kunnen je ouders te zien. Lachen

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:00

.
Laatst bijgewerkt door BiBaMi op 20-07-23 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:01

Contant betalen bij de dokter? Kan dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:02

Vraag me af of een 14 jarige daar wel het geld voor heeft. Lachen

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 20:08

Anthea schreef:
Vraag me af of een 14 jarige daar wel het geld voor heeft. Lachen

Wat kost dit dan Lachen ?

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:15

Mijn moeder begon er zelf over.. lekker makkelijk dus Lachen
We hadden er al vaker gesprekken over gehad en ze zei dat ik maar een seintje hoefde te geven.
Nog geen week later zaten we bij de huisarts. Ik was toen 15 en had vaste verkering.

Vervelend dat je moeder zo streng is en alleen maar aan de seksuele contacten denkt,
ik kan wel zeggen probeer nog een goed met haar te praten maar als jij vindt dat je dat al vaak genoeg geprobeerd hebt..
Veel succes in ieder geval!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:17

Dat snap ik niet helemaal, want de pil is toch gewoon gratis?
* kijkt even op doosje van mijn pil, daar staat 17,17 op.*

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:20

Tot je 21e is het gratis, maar dat wordt gedeclareerd bij de zorgverzekering. je kunt niet zomaar gratis doosjes pillen bij de dokter halen.. dan kun je wel een handeltje voor t buitenland beginnen bv Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door janinetjjj op 04-03-08 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:23