Nachtblind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nachtblind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:27

Ik ben er ook net achter dat ik een beetje nachtblind ben Lachen
Ik zie echt heel weinig, ook op vertrouwde plaatsen. Maar ik heb er geen problemen van ofzo.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:53

Ik ben ook nachtblind!

Ik heb het op zich best wel erg, als het donker is dan zie ik echt niks en stoot ik me overal tegen (als er een beetje licht is dan gaat het nog wel). Ik stoot me zelfs tegen m'n bed aan, terwijl ik m'n kamer natuurlijk hartstikke goed ken. Bloos Haha!

Ik heb er ook niet echt problemen van, gelukkig.... Haha!

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:47

hoi ik ben niet direct nachtblind, maar zie niet veel in het donker (hoelang in het donker des te beterder het gaat)
maar ik heb vooral last van de auto lampen, dat vormt één grote lichtbalk!
ik heb dan ook zo'n schitterende bril met gele glazen, helpt mij heel goed tenzij het erg hard regent maar dan rij ik liever ook geen auto!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:00

Claudia__ schreef:
Ik ben ook nachtblind!

Ik heb het op zich best wel erg, als het donker is dan zie ik echt niks en stoot ik me overal tegen (als er een beetje licht is dan gaat het nog wel). Ik stoot me zelfs tegen m'n bed aan, terwijl ik m'n kamer natuurlijk hartstikke goed ken. Bloos Haha!

Ik heb er ook niet echt problemen van, gelukkig.... Haha!

Hahaha ik loop 's nachts als ik uit bed moet ook overal tegen aan Haha!
Deurposten enzo... Knie stoten tegen het bed.
Als ik in het donker zit met de laptop (vergeten het licht aan te doen als het donker wordt) dan zet ik zo dingen náást de tafel Clown

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:20

Goh had hier nog nooit van gehoord.
Ik kan ook niet tegen lichten van tegenliggers, maar ik wist niet dat, dat bij nachtblind hoorde, wist geen eens dat nachtblind bestond tot ik dit topic las.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:55

Vind lichten van tegenliggers echt zo vervelend Nagelbijten / Gniffelen Moet ik mijn ogen helemaal dichtknijpen *LOL*

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:00

Mijn moeder heeft er ook last van, die denkt altijd dat de weg naar rechts loopt. Zij rijd altijd achter de lichten van de auto voor haar aan, als ze dan toch echt moet rijden..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:58

Als ik op mijn brommer rijd op het fietspad langs de autoweg,dan lijkt het net of de tegemoed komende auto's recht op mij af komen.Ik rem dan maar af tot ze vlakbij zijn,dan zie ik pas dat ze gewoon op de autoweg rijden.Bochten,drempels,stoepranden,mensen,ik zie ze geen van allen.Ja als ik er zowat tegenop ben gereden,dan zie ik het pas.Echt erg!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:21

Mijn beste vriendin heeft last van nachtblindheid. Erg lastig, want wij hebben damen paardrijles op vrijdagavond....
Ze baalt nu enorm maar durft eigenlijk niet meer te rijden. Het is echter wel heel lastig want de vrijdag avond is de enige avond dat wij én de manege allemaal tegelijk kunnen....

Weet iemand wat er nu echt goed helpt tegen nachtblindheid? Aangezien de klok nu verzet is en het gelijk al donker is maar ook omdat de winter eraan zit te komen....

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:33

ik ben ook best nachtblind. Ik ben al vaakzat tegen een boom aangefietst terwijl het nog niet eens pikdonder was. En JA ik was nuchter. Voor mijn vrienden is het vaak heel hilarisch te zien hoe ik een weg zoek, omadt ik die niet kan zien. Maar ik vind het best vervelend. Zo heb ik zelfs in een discotheek/kroeg vaak moeite mee om mensen te zien. Ik raak dan ook wel eens in paniek, omdat ik dan denk dat mijn vrienden weg zijn. Terwijl ze dan aan de overkant van de bar staan ofzo.

Ik wil nog kijken of ik hier wat aan kan laten doen. Ik vind het dood eng om in mijn eentje alleen in het donker over straat te moeten. En straks als ik mijn rijbewijs heb ( 19 november afrijden) moet ik ook veel rijden in het donker. Nu is dat niet veilig. Maar voor werk en dergerlijke zal ik toch ook moeten autorijden in het donker

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:51

zeg maar als je het niet kan zien kan je ook niet rijden lijkt mij in het donker. je kan ook niet met 100 kilo op een shet gaan zitten. dat is wat ik denk hoor niet beledigend bedoeld.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:21

Nachtblind is voor mij de reden dat ik geen rijbewijs ga halen.
Ik vind het gewoon veel te gevaarlijk.Zelfs met sporten [voetballen] ondanks de verlichting zie ik slecht als het donker is.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:30

Ik zie ook geen poedersuiker in het donker. Met autorijden is het erg lastig en in het donker lopen ook.. :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:35

Mama_Rianne schreef:
Ik zie ook geen poedersuiker in het donker. Met autorijden is het erg lastig en in het donker lopen ook.. :P

Das ook toevallig,ben gister avond nog in Hulshorst geweest haha.
We moesten daar voetballen,ik zag geen bal op het veld ondanks de verlichting.

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:38

Ik meld mij ook!
Vorige winter toen het snel donker begon te worden 's avonds zag ik ineens wel erg weinig in de auto naar huis! Wegen neit kunnen zien e.d.
Dus op naar de opticien, bleek licht verziend te zijn.. bril was niet eens nodig maar toch een bril genomen.. het scheelt stukken!
Nachtblindheid schijnt wel vaak voor te komen, vooral bij vrouwen.
Er bestaat ook een speciale nachtbril, met gele glazen, schijnt ook goed te werken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:44

Ik heb er ook last van. Zolang het droog is buiten valt het nog iets mee...maar zodra het ook nog regent vind ik het doodeng op de weg. En als er ook nog eens geen verlichting is op de snelweg dan zit ik helemaal met klamme handen achter het stuur. :\

Nee, ik rijd dan zeker niet voor mijn plezier. Probeer over het algemeen ook voor donker thuis te zijn als ik ergens ben geweest. Zelfs op wegen die ik elke dag 4x rij vind ik het niet prettig als het regent en het donker is...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:25

ik dacht vroeger ook dat ik er last van had dus was naar de opticien geweest voor zn contrastbril (met gele glazen, die halen het contrast omhoog zodat je meer ziet!) maar die zei dat mn ogen te goed waren en het alleen helpt als je de glazen op sterkte neemt..

Ik heb toe mezelf aangeleerd om te kijken naar dingen die ik wel zie en de zwarte plekken die te donker zijn om ook maar iets uit te herleiden te negeren.. Dit werkte wel! Daarbij fiets ik ook bv in het bos zonder licht, danwennen je ogen en worden ze steeds beter (als je het vaak doet natuurlijk!) nu heb ik er bijna geen last meer van :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:26

Bojangles schreef:
Ik ga dus ook niet met de auto in het donker rijden want dan denk ik dat er mensen op de weg staan en dat de weg ophoudt of dat die de andere kant op gaat :D

Haha, zo herkenbaar :D
Ik rijd in het donker alleen op wegen en plekken die ik al ken, onbekende plekken doe ik niet in mijn uppie. Ik zie het gewoon niet, ik kan gerust rechtdoor rijden terwijl de weg naar links of rechts afbuigt ofzo :D

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:32

Ik weet niet of ik echt nachtblind ben, maar zo noem ik het zelf altijd wel :P
In het donker autorijden kan soms erg lachwekkend zijn als ik ga remmen voor iets wat gewoon in de berm staat, terwijl ik denk dat er iets voor me op de weg fietst/loopt/rijd etc..
Ben zelfs een keer toen ik de bob was notabene, gaan spookrijden..!
Ik zag gewoon niet waar ik heen ging, en gelukkig reden er geen andere auto's op de weg!
(anders had het me waarschijnlijk ook niet gebeurd)

Verder heb ik (weet niet of dat er mee te maken heeft) overdag bijna altijd mijn zonnebril op omdat het buitenlicht te fel is. Sta altijd met mijn ogen te knijpen, zelfs als het niet eens mooi weer is..
Nu het wat slechter weer word kan ik eindelijk zonder zonnebril buiten lopen ;)
Heb nooit mn ogen laten meten o.i.d. het is wel lastig, maar vond het nooit nodig om ernaar te laten kijken :P

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:50

Heel herkenbaar.
Als er geen verlichting is zit ik ongeveer op het puntje van mn stoel om te kunnen zien waar ik heen moet. Rijd daarom het liefst met groot licht, dan zie ik in ieder geval nog iets. Met de scooter ben ik meer dan eens in de berm beland omdat ik het gewoon echt niet kon zien!

En wat bellatrix zegt, zodra het regent zie ik echt niks meer! Doodeng