Door 3 wekkers heen slapen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loesje688

Re: Door 3 wekkers heen slapen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:12

Denise schreef:
loesje688 schreef:
Misschien is het een goed idee om je telefoon juist NIET naast je bed te zetten, met een mobiel die aanstaat naast je bed slaap je minder en minder diep dan zonder mobiel (echt waar!).

Ik moet zeggen dat ik een stuk makkelijker wakker word nu ik m'n mobiel niet meer naast m'n bed leg Clown

Dat snap ik niet... Waarom is dat dan Gestoord Onderbouwing?

het heeft geloof ik iets te maken met de 'stralingen' uit je telefoon ofzo... Er is niet zo lang geleden een onderzoek naar geweest in Amerika, ik zal even googlen.

edit: link naar een krantenartikel hierover:

http://www.pocketinfo.nl/nieuws/nieuws/ ... toren.html

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:15

ls je de mobiel verder weg legt, moet je uit bed om dat ding af te zetten ipv even hand onder bed en uit Knipoog
Hoe meer moeite je moet doen om je wekker uit te zetten, des te groter de kans is dat je ook uit bed blijft Tong uitsteken

Straling van mobiel kan inderdaad invloed hebben. Het beste is ook om geen tv op je kamer te hebben als je gevoelig bent voor straling.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:15

Aha. Nouja, zoals ze zelf al zeggen, de ene week is spinazie gezond en de volgende week word je er ziek van Huilen van het lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:16

Je hebt mensen die erg gevoelig zijn voor straling Lachen

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:17

Eigenlijk mogen we niks meer he, geen kaneel, geen ham, geen koekjes... Ik eet het lekker allemaal door elkaar Vork

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:58

Ik zie geen probleem. Sorry, maar vind het gewoon dom dat je weer je bed ingaat, nadat je er toch al uit bent. Dat ligt meer aan je zelfdicipline, niet aan je wekkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:07

Nee dat het niet aan m'n wekkers ligt weet ik ook wel Haha!
En ik weet ook wel dat het aan m'n zefldicipline ligt, maar ja tips en truucs om het wél te redden zijn wel handig Clown

( of een inslaapmiddel dat wel werkt, zodat ik eens een paar avonden om 22 uur slaap, misschien dat dat ook werkt )

Tis nou eenmaal niet echt makkelijk om als avondmens zonder zelfdicipline om 7 uur op je werk te moeten zijn Clown

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:12

's Avonds voordat je naar bed gaat héél veel drinken. Vervolgens niet naar de toilet gaan maar gewoon je bed in gaan. Als je dan smorgens wakker wordt moet je heel nodig naar de toilet dus moet je er wel uit. En als je dan eenmaal op de toilet zit ben je wakker Knipoog

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:18

Renske dat kan ik dus echt niet he Vingers aflikken dan kan ik niet in slaap komen en ben ik nog moewer Vingers aflikken.
Ik kan nooit in slaap komen, en mag geen middeltjes etc van me ouders.. lig altijd tot half2 wekker en moet om 7uur appèl uit me bed Vingers aflikken
zeeer moeilijk.
ik doop s'morgens mijn hoofd gewoon in ijsklontwater (brr Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:42

Haha nee dat red ik ook niet, dan moet ik er écht 's nachts uit....
Ja half 2 / 2 uur slapen is ook meestal mijn tijd Clown

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:27

Ik heb dit probleem ook.
Wekker gaat om half 6 af, omdat ik om 10 voor half 7 aan moet rijden naar mijn werk ( 7 uur begint mijn dienst).
Uiteindelijk sta ik om 6 uur beneden, waardoor ik ontzettend moet haasten Bloos

Wil zo graag gewoon 's morgens op mijn gemakje mijn boterham kunnen eten ( en niet in de auto zoals gewoonlijk Haha! )

Denk dat ik vanavond mijn mobiel maar eens aan de andere kant van de kamer ga leggen.
Nu ligt mijn mobiel ALTIJD langs mij, waardoor ik hem snel even open en dicht kan schuiven ( dan stopt hij dus en gaat na 3 minuten weer af)

En idd, als je er al uit bent, moet je niet meer terug gaan.
Da's ook niet echt slim.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:29

lijkt me erg lastig. wekker eerder zetten? of wat langer na elkaar of juist dichter bij elkaar qua tijden? dus dat er 1 afgaat, je gaat uit je bed om em uit te doen. kruipt er in en een halve minuut later gaat de 2e en zo ook de derde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:53

een KAT kopen Huilen van het lachen De mijne slaapt altijd bij me en word gegarandeerd om 7 uur wakker, en gaat vervolgens aan je kop zeuren tot je wakker word Huilen van het lachen Goed idee OK dan!
Maar even serieus. Een hardere wekker kopen!! Haha!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:56

Leg een wekker die behoorlijk irri is, aan de andere kant van de kamer en mik een hoop rotzooi op de weg ernaartoe Haha! Je wordt vanzelf wakker als je erover struikelt of je teen stoot ergens aan Haha!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:01

Hmm, als ik echt eerder dan normaal mijn bed uit moet dan lukt me dat ook wel. Daar heb ik de disipline voor. Maar om gewoon op tijd te zijn op mijn werk....Ik word wel wakker van m'n wekker maar ik druk de snooze zo'n 3 keer voor ik eruit ga. Ik heb mijn klok zo'n 15 minuten voor gezet zodat ik niet de precies tijd meteen weet Haha! Helpt opzich wel.. een beetje. Misschien een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:35

Ik denk dat ik gewoon een contactadvertentie ga plaatsen Clown
Gezocht : wekker.

Moet toch te regelen zijn lijkt me? Ben niet veeleisend...
Hij moet me wakker maken, broodjes smeren en als ik weg ben even m'n huis aan kant maken. Oh en daarna netjes de deur achter zich dichttrekken.

Voor de rest zoek ik wel een ander Haha!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:38

of je maakt een installatie dat wanneer je wekker afgaat, er ook gelijk een sproeiinstalatie afgaat Clown
nee maar inderdaad die discipline, dat is de beste tip die ik je mee kan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:42

Ik heb het zelfde probleem. Heb een "ouderwetse" wekker met die bellen aan de andere kant van mijn kamer staan. Maar sinds een paar weken zet ik die slaapwandelend uit. Sigaar
Die wekker staat een half uur!!! voor zodat ik mijn wekker, die wel op de juiste tijd staat wél hoor en dan meteen mijn bed uit kom. Ook heb ik nog mensen achter de hand die een kwartier voor ik weg moet nog komen kijken of ik er echt al uit bed. Licht/donker/herrie of stilte maakt voor mijn slaapgedrag niet uit, straling van tv, pc of telefoon ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:47

Ja zelfdicipline is wss de enige oplossing....
En laat ik dat nou net zó weinig hebben Clown

Nu ook, ik had om 23 uur willen slapen Haha!
Want ik wil er morgen om 8 uur uit....

Maar gut, ineens zijn er nog zoveel 'belangrijke' dingen die nog moeten voor ik naar bed ga....

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:50

LICHT = het toverwoord.

Mensen worden van nature niet wakker van geluid, maar van licht. Daar reageren je hersenen veel beter op. Licht breekt namelijk melatonine af...

Misschien is de Philips wake-up light iets voor jou? Kost wel een paar centen maar schijnt wel te werken. Anders moet je je gordijnen (een stukje) open laten zodat je nu wakker wordt van het daglicht.

Veel sterkte! Ik heb er ook moeite mee, maar het is een kwestie van doorzetten.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:52

Herkenbaar, alles gewoon!
Ik kan de discipline om op tijd naar bed te gaan niet opbrengen, maar het eruit gaan zodra de wekker gaat ook niet.
Dat over water drinken hierboven ergens, dat houd ik 's nachts echt niet vol, dan moet ik zo piesen Bloos

Ik hoorde wel heel veel positieve mensen over dat Wake-up light ding.. Zelf nog niet uitgeprobeerd maar misschien iets voor jou?

[edit] Vorige reactie betreft Wake-up light ding Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 01:04

Ja, dat wake up light, ik ben zo bang dat het niet werkt en dan is het wel zonde geld...

Ik slaap namelijk ook gerust met het licht aan, in de felle zon ( leg me 's zomers op het strand en ik ben binnen 10 minuten vertrokkken ) op festivals slaap ik ook altijd heerlijk, in 't gras in de zon met de muziek keihard Clown

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 01:07

Kanelly schreef:
Ja, dat wake up light, ik ben zo bang dat het niet werkt en dan is het wel zonde geld...

Ik slaap namelijk ook gerust met het licht aan, in de felle zon ( leg me 's zomers op het strand en ik ben binnen 10 minuten vertrokkken ) op festivals slaap ik ook altijd heerlijk, in 't gras in de zon met de muziek keihard Clown

Tsja...dan ben je gewoon een hopeloos geval. Vork Misschien de horeca ingaan? Andere werktijden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 01:11

Haha ja dat zou een goeie zijn Haha!
Of alleen maar late diensten draaien, maar dat vinden m'n baas en m'n teamleden niet zo leuk Clown

Ik ga maar voor de cursus zelfdicipline Haha!

edit : heb zojuist collega cq vriendin die morgen een vroege dienst heeft een sms gestuurd, of ze me om 8 uur wakker wil bellen Haha! Die's dan toch al aan het werk, dus moet kunnen Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 01:16

Discipline is idd de oplossing. Het is een kwestie van je bioritme wat verplaatsen en dat lukt alleen als je heel streng voor jezelf bent.
Probeer in het weekend ook om dezelfde tijd op te staan dan kom je op een gegeven moment op een punt dat je echt eerder gaat slapen.

Kun je niet iemand vinden die je wakker kan bellen 's morgens?

Edit: ja dus.