buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sorriso

Re: buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:13

Jeetje wat een verhaal! Had er nog nooit van gehoord!
Toch fijn dat je er op tijd achter kwam en dat je familie je zo hielp.
Beterschap!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:52

Pfff meid ik weet wat je doormaakt.
Twee weken geleden is het ook bij mij misgegaan.
Omdat het niet spontaan kwam hebben ze het operatief verwijdert.
Ik was bijna drie maanden zwanger.

Neem de tijd om het te verwerken hoor, lichamelijk maar zeker ook geestelijk! Ach gut

Sterkte!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:21

Wirona: Ach gut

EvaSuzanne: Ik ben twee weken thuis geweest, ook om lichamelijk te herstellen en voor nacontrole. Daarna ben ik weer gewoon aan het werk gegaan. Jij in je laatste maand van afstuderen, dat zal ook niet meevallen denk ik. Misschien slaag je er in van nog een maand stevig door te doen en dan veel tijd te maken voor jezelf?

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 15:34

@Wirona: jeetje al 3 maanden, dan ben je eigenlijk al bijna door de kritieke fase heen, echt erg! Jij ook sterkte!

@soesita: ik denk dat ik gewoon even pauze neem, ik kan me nu niet erg concentreren op onzinnige zaken als afstudeerscripties haha.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:21

Jeetje meid dat is niet niks. Heel veel sterkte!!

Bij mijn nichtje is een aantal weken geleden ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap geconstateerd. Zij werd ook niet serieus genomen, en heeft een bloeding in haar buik gekregen, ik geloof doordat het kindje te groot werd en er iets is geknapt. Het was bij haar maar kantje boord er is ook een eileider verwijderd. Ze was al 11 weken zwanger zonder dat ze het wist.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:27

Wat een verhaal! Fijn dat je er optijd bij was! pff wat er anders wel niet was gebeurd Bloos!! Bah.
Sterkte!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 03:16

[LZP] > [MW]

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:33

ik schrik ervan als ik leees hoe vaak dit eigenlijk voor komt. Krijg de kriebels als ik dit lees!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:38

Wat ontzettend geluk dat ze er op tijd bij zijn geweest! Je hebt nu nog een heel leven voor je, die je anders misschien wel had verloren...

Heel veel sterkte met het verlies van de vrucht en je eileider, want het is niet niets als ze daar iets weghalen....
En vooral: bedankt voor de waarschuwing!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:47

Jeeeeetje wat lijkt me dat eng!
Ik heb er onlangs over gelezen/gehoord tijdens de biologieles, maar een waargebeurd verhaal aanhoren dat klinkt even wat realistischer. Goed dat ze er toch in dit stadium achter gekomen zijn en niet veel later!
Heel veel sterkte Lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:52

Tjee, dame, sterkte.
Wat een verhaal!
Goed van je dat je je niet hebt laten afwimpelen en dat je er zoveel met mensen over praat.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk best wel schrik, als ik zie hoeveel bokkers dit al hebben meegemaakt.
HEEL veel sterkte! Ach gut

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 10:18

Dank jullie wel allemaal! Ik heb het hele weekend eigenlijk steeds wel iemand over de vloer gehad om tegenaan te ratelen, en dat doet me erg goed. Ook al die lieve berichtjes hier, echt helemaal super. Ik ga voortaan ook maar bij zieke mensen in topics wat zeggen, doe ik eigenlijk nooit maar het is zo fijn, zulke aanmoedigende en fijne berichtjes. Daardoor kun je alles nog beter een plekje geven.

@Sabbel: Dat is echt ver, supergevaarlijk. Gelukkig kan ze het nog navertellen! Ongelofelijk toch dat ze je met zoiets niet serieus nemen!

@ Beangelique & Judje: Ik schrik er inderdaad ook van hoeveel mensen er mee te maken hebben gehad.

@Welshcobfan:Ik heb er zelf ooit toevallig wat over gelezen, en daardoor heb ik er steeds bovenop gezeten dat ik werd geholpen. Dat ik dan toch nog 2 x ben afgewimpeld voordat ik echt werd geholpen vind ik echt heel erg. Ik ben zelf vrij assertief, en ik weet zeker dat er meiden zijn die minder assertief zijn, dat kan helemaal fout aflopen! Er zijn toch aardig wat mensen die mijn topic hebben gelezen, dus misschien heb ik ook wel iemand kunnen redden in de toekomst!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:25

Wat is dit precies dan ?
Hoe kan het dat je buiten je baarmoeder zwager raakt ?
Wat naar zeg Ach gut

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:31

@Vue: de eicel wordt bevrucht in de eileider en gaat dan op reis zeg maar, naar de baarmoeder. Het kan echter weleens voorkomen dat hij de baarmoeder niet haalt en zich in de eileider innestelt. Dan heb je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

@EvaSuzanne: Wat akelig en ingrijpend. Een miskraam opzich is al verschrikkelijk (daar kan ik over meepraten) maar zo is het helemaal ... brrrr!
Heel veel sterkte met de verwerking hiervan en ik hoop dat je zonder problemen een nieuwe zwangerschap tegemoet mag zien!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:36

toch wel erg vervelend omdat het kindje wel gewenst was! Scheve mond
Sterkte ermee, volgende keer gaat het vast goed! Ach gut

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:23

Iemand heeft eens een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, eicel had zich ingenesteld in de darmen, was een gezond kind.

maar sorry voor jou.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:27

jeetje wat verschrikkelijk zeg. mag ik vragen of het zeg maar ineens een aanhoudende pijn is of kan het ook af en toe een stekende pijn zijn? ik heb namelijk af en toe pijn in mn onderbuik aan de linkerkant. :S

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:04

Dapy schreef:
Iemand heeft eens een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, eicel had zich ingenesteld in de darmen, was een gezond kind.

maar sorry voor jou.

Dat lijkt me broodje aap.... in de darmen kan zich nl. geen placenta vormen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:35

efaa schreef:
jeetje wat verschrikkelijk zeg. mag ik vragen of het zeg maar ineens een aanhoudende pijn is of kan het ook af en toe een stekende pijn zijn? ik heb namelijk af en toe pijn in mn onderbuik aan de linkerkant. :S

Ik had zelf nauwelijks pijn. Soms een soort zeurende menstruatiepijn maar die had ik tijdens mijn eerste zwangerschap -die normaal verlopen is- ook wel eens.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:37

Dapy schreef:

maar sorry voor jou.

nou, ik vraag me af hoe die eicel in de darmen komt.... volgens mij is er op geen enkele manier een verbinding tussen de eileiders en de darmen....
daarbij komt nog dat darmen geen placenta kunnen vormen en dat er geen innestelingsweefsel is in de darmen....

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 13:31

efaa schreef:

In eerste instantie was het een pijn die ongeveer een uur aanhield steeds, later heb ik meer dan 24 uur dezelfde aanhoudende pijn gehad Ben je ook zwanger? Want de zwangerschapstest geeft dan gewoon aan dat je zwanger bent ook al zit het op de verkeerde plek.

Citaat:

maar sorry voor jou.

Nou dat lijkt me een raar verhaal!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:39

Heel veel sterkte met dit verlies!
Zoals je beschrijft in jouw verhaal idd twee uitersten.
Gelukkig zijn ze er toch nog op tijd bij geweest en heb je mensen waarmee je dit kunt verwerken.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:50

nee is echt gebeurt bij bio krantenartikel gelezen

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:56

heel veel sterkte meid. dat is even goed schrikken Ach gut

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:16

Liezel1 schreef:
nou, ik vraag me af hoe die eicel in de darmen komt.... volgens mij is er op geen enkele manier een verbinding tussen de eileiders en de darmen....
daarbij komt nog dat darmen geen placenta kunnen vormen en dat er geen innestelingsweefsel is in de darmen....

De ovaria (eierstokken) hebben een open verbinding met de buikholte, waar alle organen inliggen. Het komt wel eens voor dat een bevruchte eicel zich hierin nestelt en dit kan zelfs tot een voldragen zwangerschap leiden (dit komt nog al eens voor bij vrouwen van Afrikaanse oorsprong). Ik denk dat in bovenstaand geval de bevruchte eicel niet in de darmen zelf zaten maar er tegenaan/tussen.