Verslaafd aan neusspray

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Re: Verslaafd aan neusspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:13

Maanling schreef:
Wat is sinutab??
Voluit is het eigenlijk "Sinutab Forte". Een pil, op het doosje staat geloof ik "tegen neusverstopping met hoofdpijn" oid. Meestal heb ik wel geen hoofdpijn maar ik gebruik het toch en het helpt wel bij me. Wel pas na een uur ofzo. Eigenlijk is het meer voor als je echt sinusitis hebt maar daar heb ik ook wel eens last van.

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:17

Het lijkt wel alsof ik mezelf hoor.
Ben ook nogal verslaafd aan neusspray. Ik heb hooikoorts en dan zit mijn neus altijd dicht, daarnaast ben ik ook erg vaak verkouden. Ik doe ook veel te vaak neusspray in. Echt heel slecht eigenlijk. Ik probeer nu wel wat minder te doen, maar echt lastig!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:20

dat had ik vroeger,
ik ging helemaal hallicuneren (hoe je dat ook mag schrijven) van dat spul Clown
De muren kwamen op me af, en het paard op de muur bewoog zijn hoofd ect. Nagelbijten / Gniffelen

sindsdien nooit meer aangeraakt Clown

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:26

Wat voor pilletjes heb je?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 10:02

Ik heb nu Xyzal, vroeger Zyrtec. Vanacht is het goed gegaan, maar nu zit rechts helemaal dicht. Maar goed... dag 2 zullen we ook wel overleven.

(maar ik ben alweer erg kribbig tegen collega's aan het reageren merk ik, moet daar toch mee oppassen...)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:14

Wanneer ik verkouden ben gebruik ik ook te snel te veel neusspray. Ik ben een hopeloze neusademer, als ik verstopt zit raak ik benauwd en vooral 's nachts resulteert dat vaak in weinig slaap.
Mijn zus is bijna afgestudeerd arts en een tijdje terug vroeg ze me hoe lang ik al neusspray gebruikte. Langer dan de voorgerschreven week, omdat ik zo benauwd werd. Ze vertelde dat juist door het langer te gebruiken, de slijmvliezen harder gaan werken waardoor juist door die neusspray meer slijm geproduceerd wordt. Ik ben toen direct overgegaan op lauw zout water, en hoewel het in het begin wat wennen was, was mijn verkoudheid met een paar dagen over. Ook lauw water zonder zout snuiven kan werken om de boel los te krijgen.
Volgende keer begin ik met een baby-spray, kijken hoe dat gaat. Ik raad dus echt wel aan om de zoutoplossing door te zetten. in het begin hielp het bij mij ook niet meer zo goed, maar binnen een paar dagen was alles over.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:32

Nog een zware verslaafde meldt zich. Overal waar ik kom moet de neusspray mee. En een reserve is ook altijd in de buurt. Als de neusspray ook maar op drijgt te gaan raken moet er meteen nieuwe komen. Merk ik dat de neuspray niet in mijn tas zit of dat ik mijn tas vergeten ben is het meteen paniek! Helemaal hopeloos verslaafd dus. Bloos

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 15:28

Ik moet zeggen: het valt me tot nu toe reuze mee!

Vanmorgen zoals eerder getypt zat alles dicht, nu ben ik even weggeweest op de fiets, even de buitenlucht in, en nu is alles okee! Ik kan lekker ademen!

Had ik het maar weer veel eerder gedaan...

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:52

Ik denk dat ik vanaf nu ook maar weer probeer te stoppen... Oef echt lastig hoor!! Vooral als je 's nachts niet in slaap kunt komen omdat je neus vastzit!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:03

Hey.

Ik heb ook (veel) te lang die neus spray gebruikt, ben naar de dokter geweest en bleek niet allergisch (dmv test) ..

echter was ik al 1,5 jaar "non stop verkouden" wat spuugzat werd, echt spuugzat. Dus ik zeg of doorgaan met die spray of je geeft me wat anders wat ook werkt Tong uitsteken

hij heeft me uiteindelijk een neusspray voorgeschreven voor allergie, met budesonide erin. (voor mensen met astma enz)

en het werkt, terwijl het wel veilig is voor je "neus"
sochtens 2 pufjes en de rest van de dag ben je er vanaf!

wil het binnenkort wel gaan afbouwen want €75,- per flesje is niet weinig Bloos!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 16:03

So! das veul!
dan probeer ik het toch maar cold turkey.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:05

Hier ook een rasechte junk.
Ik gebruik het zeker al 10 jaar... en afgelopen zomer was ik het zo zat... ik naar de huisarts..
Ik kreeg in eerste instantie Nasonex mee, maar kreeg hier alleen maar zware koppijn van..

Dus ik nu, op advies van de drogist, aan het minderen met neusspray voor kids, met de halve hoeveelheid troep erin.
Als ik hieraan gewend ben, moet ik langzaam over gaan stappen op nog iets milders, en dan op homeopatisch..

Maar wat een drama als je geen lucht meer krijgt, en je hoofd op klappen staat.. dan toch maar weer... (het kringetje is weer rond.. Frusty )

Dat spul van die 75 euro is idd erg veel, maar als het werkt zou ik het er graag voor over hebben..
Waar kan je dat halen, en hoe heet het??

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:25

Ik zelf gebruik geen neusspray, kan er absoluut niet tegen.
Maar mijn vader gebruikt het al járen. Hij heeft ooit zijn neus gebroken en die is toen scheef gezet door de dokter.
Hierdoor zijn zijn neusgaten kleiner (tussenschot is bij het vastgroeien dikker geworden, wat vaker gebeurt bij een breuk) dan bij andere mensen.
Als hij dus ook maar een klein beetje verkouden is, krijgt hij geen adem meer door zijn neus.
Hij gebruikt dus altijd neusspray, niet omdat hij het wil, maar omdat hij anders stikt...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 16:27

Nouja, je stikt natuurlijk niet zolang je je mond nog kunt openen, maar het voelt wel zo.
Als ik films zie waarbij mensen worden vastgebonden met een prop in hun mond, dan krijg ik het al benauwd. Dan denk ik altijd bij mezelf "ik zou allang dood zijn"!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:31

Maanling schreef:
Nouja, je stikt natuurlijk niet zolang je je mond nog kunt openen, maar het voelt wel zo.
Als ik films zie waarbij mensen worden vastgebonden met een prop in hun mond, dan krijg ik het al benauwd. Dan denk ik altijd bij mezelf "ik zou allang dood zijn"!

Idd... en dat is voor mij dus ook een goeie reden om te stoppen...!!
Het valt alleen elke poging weer zo tegen...

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:32

Ik kan er ook absoluut niet tegen als mijn neus ook maar een beetje dicht zit. Dan moet er ook gelijk neusspray aan te pas komen. Mijn neusspray is er heel vaak niet bij de drogist en dan word ik er al benauwd van... Brr...
Stikken doe je inderdaad niet, maar ik vind het verschrikkelijk om door mijn mond te moeten ademen...

Vind het toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, want dat dacht ik wel Bloos

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:37

Ik gebruik het ook te veel.
Als ik verkouden ben neem ik het iig 2x per dag.
Maar er staat ook op dat je het maximaal een week mag gebruiken,
maar bij mij worden het meestal wel een paar weekjes meer Sigaar
Maar dan gaat het na een paar weken als je neusspray neemt juist nog meer dicht zitten.
Meestal is het gewoon een nacht doorzetten en dan is het daarna beter,
maar dan zit het zo dicht dat ik denk naa nog 1x dan en dan gaat het zo nog wel een week verder Sigaar
Wat niet echt goed is dus. Ziek

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:43

Toen ik als leerling verpleegkundige op interne geneeskunde werkte ben ik ooit een patiënt tegengekomen die een neusbloeding had gekregen door gebruik van neusspray. Sindsdien heb ik nooit meer een spraytje gebruikt. Geen otrivin, geen budesonide, geen rhinocort of wat dan ook.

Ook ik ben net als de TS voor alles en nog wat allergisch. Ik ben inmiddels beroemd om mijn niesbuien die je drie straten verderop nog kunt horen Vork
Vooral die verstopte neuzen zijn zo irritant als je probeert netjes te eten, maar half stikt omdat je geen adem krijgt. Herkenbaar?

Iig succes met afkicken!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:48

Hier nog een verslaafde Bloos
Ik gebruik het ook al jaren, ben er een poosje vanaf geweest doordat
ik van de HA een ander spraytje kreeg en dat hielp, maar toen weer verkouden
geworden en weer naar de neusspray gegrepen Verdrietig Nu nog steeds verslaafd, wil
er wel mee stoppen maar denk dat het dan toch weer via de HA moet want zo
gaat het niet lukken, heb het vorige week nog geprobeerd, maar toen ik wilde slapen
lukte dat toch echt niet met die verstopte neus dus helaas weer gesprayd.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 16:49

Misschien moeten we een AN oprichten...

Anonieme Neussprayers

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:52

Ja goed plan, ik ben alleen geen AN hoor, mijn hele omgeving weet er van Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 16:55

Ja, hier eigenlijk ook...

NS dan? Neus Sprayers?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:59

Dat is een beter plan denk ik, als we tenminste geen boete van de NS krijgen omdat we
dezelfde naam hebben he Haha!

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:00

Of BNS - Bokt Neus Sprayers Bloos

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:01

Ha ha ja dat is misschien beter he, geen naamsverwarring ook Lachen