Bij paardrijden heb ik er zelden last van, tja alleen wanneer het erg warm/benauwd is dan voel ik het behoorlijk.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nibbit schreef:Ik heb ook astma.
Ik zorg dat ik ALTIJD mn ventolin bij me heb, heb ik het een keer niet bij me dan krijg ik het al benauwd bij het idee.
Als ik het voel aankomen inhaleer ik voor het rijden een keer, en ik zorg dat ik tussendoor geregeld even ga stappen om weer even echt rustig te ademen, ook al heb ik het dan nog niet benauwd (En steeds even stappen is ook nog eens fijn voor het paard)
Ik rij inderdaad ook veel fijner in een buitenbak, rij alleen binnen als het echt niet anders kan
Tips voor ademhaling:
leg je hand onder op je buik en adem daar "naartoe"
Als je dit onder de knie hebt kun je het ook zonder die hand daar neer te leggen, en dus onder het paardrijden
Ilzjuh schreef:Of als ik een tijdje veel rook merk ik het erg.
pjotrg schreef:Sorry dat ik een beetje bot overkom, maar het is goed gemeend hoor......
Roken is op zich al niet zo heel erg slim voor je gezondheid, maar roken als je astma hebt is echt heel erg slecht (en dus, vind ik, erg dom!)
fargo schreef:Sorry dat ik dit topic weer open, maar zijn er meer mensen die bricanyl en pulmicort inhaleren en sinds ze dat doen structureel zwaarder zijn geworden? Ik heb echt een boller gezicht en ben gewoon zwaarder dan ik ooit geweest ben, ondanks dat ik 2 keer in sportschool sport en bijna elke dag paardrijd.
sammy1 schreef:trillen is normale bijwerking van de pompjes,
ik bener niet zwaarder door geworden.
karinFTbing schreef:sammy1 schreef:trillen is normale bijwerking van de pompjes,
ik bener niet zwaarder door geworden.
Maar ik geloof niet dat dat trillen zo goed is
En het voelt ook echt gewoon niet goed, ik heb het idee dan dat ik elk moment in elkaar kan zakken