de lol gaat er toch wel vanaf..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Re: de lol gaat er toch wel vanaf..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:52

Ga elke dag eens een uurtje lopen en bouw dit op naar hardlopen bijvoorbeeld. En fiets naar stal/je paard toe ipv met de auto (tenzij je dat al doet). Stallen uitmesten, klusjes bij stal doen is ook niet verkeerd, en natuurlijk blijven rijden want dat kost ook wel energie, tenminste, als je het goed doet wel Schijnheilig.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:53

naadje24 schreef:
edit: annemiek80
eetbuien kunnen ook te maken hebben met hormoonhuishouding...ik heb dit ook op de momenten dat ik ongesteld moet worden en ben.....

Klopt maar dan gaat het vaak om een aantal dagen, ik begreep uit het bericht van TS dat het om een lange(re) periode gaat

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 11:02

iedereen heel erg bedankt! Lachen

k at op school ook nooit (half 9 tot 4 ) omdat ik dacht dat idereen me een vreetzak zou vinden..
maar ik heb dan ook allemaal klasgenoten die rond de 1,40 m zijn en ong 37 kilo..
en op de manege waar mijn zus werkt en ik ook vaak te vinden ben loopt ook geen 1 persoon die steviger is..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:11

@Daphne!
1.75 en 70 kilo? Dat is hartstikke mooi toch!
Je bent misschien wat langer dan je meeste klasgenootjes en zoals gezegd, misschien al wat verder in je ontwikkeling dan zij.
Dat heb ik ook gehad en lang zijn en vroeg zijn. Toen werd ik ook wat zwaarder, maar nu ben ik slank (1.80m en 67 k).

Zelf heb ik ook in dezelfde periode als jij nu zit eetbuien gehad. Op een gegeven moment voelde ik bijna nooit meer dat ik genoeg had en had ik eigenlijk altijd trek. Tja, dat was niet grappig meer. Toen ben ik elke keer als ik meer wou gaan eten wat anders gaan doen. Voor mij toen: gitaarspelen, zingen, naar de paardjes enzo. Hierdoor is het beter geworden.
Als je minder eet, zal je maag ook kleiner worden en zal je dus ook sneller vol zitten.

Heel veel succes ermee!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:16

Jouw je te dik voelen zit tussen je oren. Je zit niet lekker in je vel en ziet vooral de dingen waar je je niet goed mee voelt.
Je hebt al gesprekken (weet niet met wat voor persoon, maar het is belangrijk dat diegene iemand is waar je je goed bij voelt) en verder zou ik proberen vooral met positieve mensen om te gaan en negatieve mensen links te laten liggen. Je kunt geen mensen om je heen gebruiken die je nog meer een negatief gevoel over jezelf geven!

Lekker genieten van de paarden en de leuke mensen en vooral veel dingen blijven doen. Afspreken met aardige gezellige mensen die kijken naar het innerlijk van mensen in plaats van het uiterlijk belangrijk vinden en vooral jezelf proberen te zien met positieve blik. Wat zijn je positieve en mooie kanten? Maak een lijstje en lees die elke dag een paar keer hardop tegen jezelf voor (voor de spiegen Knipoog hihi, even wennen om naar jezelf te kijken en positief te denken ) en probeer hem langer te maken. Misschien heb je vriendinnen of vrienden of familie die je willen helpen het lijstje aan te vullen?

Ik heb ook wel eens vreetbuien als ik me niet zo lekker voel. Het scheelt wel om elke dag 3x goed te eten, dan krijg je ook geen suikergebrek en heb je minder snel de neiging om te gaan snoepen en er niet meer mee op te kunnen houden... Als je lekker actief bezig bent en veel beweegt als je dingen onderneemt, dan wordt je vaak ook fitter, en je hebt minder tijd om te piekeren en te gaan snoepen...

Succes en geniet van de mooie dingen in het leven!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 11:38

pff dat moet ik van m'n mw-er ook altijd (goede dingen) opschrijfen..
en ook de slechte, maar van de slechte dingen kan ik een heel boek schrijfen Clown
en de goede 2 dingen..

k vind het vreselijk om te kijken naar mezelf, en vooral moeilijk.

afspreken gaat helaas niet.. mijn klasgenten wonen niet in de buurt..
en 1 vriendin woont bij belgie, 1 in hoogeveen en 1 in purmerend Boos!

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:40

Ik ben zelf ook volslank (om het maar even zo te noemen) Knipoog Maar ik rijd nog wel, maar wel op de paarden van een vriendin van me. Helaas wordt ik niet meer op maneges toegelaten (boven de 85kg mag je schijnbaar niet meer paardrijden).

Ik probeer al jaren af te vallen, maar ik heb al twee zwangerschappen achter de rug en daardoor is er nogal wat vet aan blijven hangen. Ik voel me ook regelmatig onzeker, maar dan denk ik... ach... ik leef verder gezond.
Ik eet iedere dag groente, heb geen auto, enkel een fiets en fiets of loop dus ook alles, ik eet iedere dag fruit en probeer als ik 's avonds trek krijg iets gezonds te pakken. (stuk komkommer, wortel of iets dergelijks).

En misschien wel het allerbelangrijkste... regelmatig eten... dus s'morgens, 'smiddags en 's avonds.
Dan is het ook niet zo erg als je eens een keer een extra koekje neemt of een reepje chocolade.

Succes met het kwijtraken van de kilo's... ik weet hoe moeilijk het is, ondanks dat ik iedere dag oefen, is er bij mij ook nog niets vanaf.

Liefs, Broekie

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:35

Proberen af te vallen (makkelijker gezegd dan gedaan), op gezette tijden eten en veel bewegen!
Als het jezelf niet lukt kun je misschien een dietist raadplegen?

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:06

Waarom ga je niet met een speciaal iemand praten die je kan helpen met je problemen? Daar door krijg je waarschijnlijk je vreetbuien van.. Die kan je ook helpen bij afvallen ect.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 20:45

ik praat met: mentor, leerlingbegeleider, maatschappelijkwerker en binnenkort bij de meerkanten..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:31

je moet je zoiezo niks van andere aantrekken, het is jou leven jou lijf en wat die andere daar mee te maken hebben is gewoon niks. je hoeft je niet te schamen omdat je wat zwaarder bent, ik was altijd onzeker over me neus. (heb goedaardige tumor gehad toen ik paar weken was was zo groot als appel neus is een beetje plat. XD maar ja. niks van aantrekken.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:22

Jij bent echt niet dik hoor! Lachen
Gewoon lekker gaan paardrijden. Ik vind jou hartstikke normaal.
Ik ben zelf een beetje kleiner dan jij en 65kg en dat is ook normaal. En je bent nog maar 13. Dan is het meestal zo dat mensen van je leeftijd heel klein en mager zijn. Over 1 of 2 jaar is het vanzelf wel anders. Lachen

*edit: Had jij trouwens laatst ook een topic of je te zwaar was of was dat iemand anders?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 23:23

ehm.. nee zover ik weet was ik dat niet Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:28

Maak een afspraak met een dietiste, eet om de 2 uur, eet genoeg vezels, fruit en groente en vis. Als je te weinig eet kun je ook aankomen, als je te weinig eet en vreetbuien krijgt dan komt dat waarschijnlijk omdat je bloedsuikerspiegel keldert. Door om de 2 uur goed te eten, ontbijt, lunch avondeten met tussendoor fruit, magere yoghurt met vruchten, voorkom je dat. Je mag niet op een dieet gericht op afvallen of 1000 kc op jouw leeftijd, door het vrij komen van afvalstoffen terwijl je in de groei bent is dat ongezond. Meer sporten en genoeg eten en alle dranken met koolzuur laten staan!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:33

Hey....maak je vooral niet druk om wat anderen zeggen...

En kaart het aan bij de juiste personen. Je weet wel wat ik bedoel!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:35

ik heb even in je profiel gespiekt! en ik schrok er gewoon van dat je jezelf dik vind.
Je bent een leuke slanke meid om te zien.
De kinderen uit je klas zijn gewoon nog niet zo volwassen als jij bent je bent dus gewoon een stapje voor een een mooie gezonde meid.
Stoppen met paardrijden zeker niet doen! je past er prima op en probeer er lol in te hebben.
Nou is het natuurlijk allemaal makkelijker gezegd dan gedaan want je moet jezelf goed voelen in je lichaam.
Kijk eens naar de positieve dingen van jezelf wat je allemaal wel mooi vind! niet naar de negatieve dingen( ik zie niks negatiefs bij jou hoor)

Ik weet hoe moeilijk het is om in de knoei te liggen met jezelf maar je bent nog jong en je ziet er super uit! niet druk maken hoor!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:47

--> MW

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:55

Daphne__ schreef:
iedereen heel erg bedankt! Lachen

k at op school ook nooit (half 9 tot 4 ) omdat ik dacht dat idereen me een vreetzak zou vinden..
maar ik heb dan ook allemaal klasgenoten die rond de 1,40 m zijn en ong 37 kilo..
en op de manege waar mijn zus werkt en ik ook vaak te vinden ben loopt ook geen 1 persoon die steviger is..

Ik heb je profiel ook even bekeken... jij bent echt niet dik hoor!! Gewoon niet naar die dunne modepopjes kijken, daar voel je je alleen maar gefrustreerd van! Er zijn trouwens ook dunne mensen die daar helemaal niet happy mee zijn,. maar dat is een heel ander verhaal... Knipoog

Maaltijden overslaan is trouwens helemaal niet goed hoor, dat is niet goed voor je spijsvertering en ook niet goed voor het honger gevoel in je lichaam, waardoor je juist van die eetbuien krijgt. Gewoon ontbijten met een bakje musli of yoghurt of een boterham, je lunch eten maar eet dan bijvoorbeeld 2 boterhammen met magere producten zoals sandwichspread, kipfilet e.d. Tussendoor kun je ook bijvorbeeld een plakje ontbijtkoek, een appel of wortel eten. Dit zijn allemaal niet-dikmakende producten en geven je een gevoel dat je toch iets gegeten hebt. Op deze manier ga je niet snacken (wat meestal vette happen zijn, chocolade, chips, Mac Donalds e.d) verder 's avond ook gewoon meeeten, maar wat minder grote porties als dat je nu misschien gewent bent....

Nou succes!!
En laat je niets aanpraten hoor, je bent echt niet te dik! OK dan!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 19:04

kipfilet eet ik niet Lachen (ben vegatarisch)

mac donalds ben ik nog maar 1 keer in m'n hele leve geweest, chips gaat er wel in als ik me k*t voel..
maar k ga proberen daar mee te stoppen Lachen