Vegetariër worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Re: Vegetariër worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:48

Eten jullie alleen geen vlees of nog meer dingen niet? (bijv. snoep waar gelatine in zit, vis)
Nee, een vis is namelijk ook een dier. Gelatine let ik eigenlijk niet zo op ..
Op welke leeftijd en waarom zijn jullie vegetarisch gaan eten?
Omdat ik het niet eens ben met de manier waarop de dieren worden behandeld en gehouden, daarbij vind ik het een absurt idee dat een dier gedood wordt, alleen omdat ik 'm per se op zou willen eten.
Sinds driekwart jaar ben ik 100% vegetarier geworden.
Hebben jullie het eten van vlees langzaam afgebouwd of ging het in 1 klap?
Ik at al zeker 1,5 jaar geen rood vlees meer, sinds diekwart jaar ben ik nu helemaal van het vleeseten afgestapt.
Heb je iets gemerkt van gewichtsverlies na het stoppen met vlees eten?
Nope.
Had je niet het gevoel dat er weinig eten overbleef wat je nog mocht eten?
Ik ben al nooit zo enthousiast geweest over vlees, at het erg weinig. Vind de meeste vleesvervangers echt heerlijk, dus ik mis het totaal niet.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:55

Interessant topic! Ik wil zelf ook graag vegetarisch eten maar ik vind vlees soms best wel lekker Bloos
Misschien wel een hele onbenullige vraag maar heeft het ook invloed op je sportprestatie's? Dat je minder energie hebt ofzo?
Gewoon een vraag hoor Lachen

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:57

Ik weet dat mijn moeder hard riep dat ik ineens veel drukker was...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:57

Vlees verdicht op bepaalde plaatsen je aura dus dat is niet goed.Je moet je open stellen en dat gaat niet als je vlees eet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:01

Ik ben mijn hele leven, vanaf mijn geboorte al vegetariër en ik leef nog steeds en ben hartstikke gezond Vork

Eten jullie alleen geen vlees of nog meer dingen niet? (bijv. snoep waar gelatine in zit, vis)
Nee, ik luist geen vis. Gelatine enzo kijk ik niet eens naar.
Vanaf mijn geboorte. Niet omdat ik het zielig vind ofzo, maar mijn beide ouders eten geen vlees waardoor er ook geen vlees in huis komt. Dus eet ik het ook niet. Bovendien kan ik er niet goed tegen en krijg ik een allergische reactie als ik het wel probeer (vooral bij varkensvlees). En ik vind het ook niet zo lekker.
Geen idee, nooit gegeten.
Nee dus.
Ik weet niet beter, dus vleesvervangers eten dan maar Lachen .[/quote]

Lavien schreef:
Interessant topic! Ik wil zelf ook graag vegetarisch eten maar ik vind vlees soms best wel lekker Bloos
Misschien wel een hele onbenullige vraag maar heeft het ook invloed op je sportprestatie's? Dat je minder energie hebt ofzo?

Ik ben mijn hele leven al vegetariër, heb een hele goede conditie (onlangs nog trap 13 gehaald bij de shuttleruntest) dus het lijkt met niet.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 24-02-08 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:02

Ik eet geen vlees/vis of gevogelte. Ook geen snoep met gelatine, of kaas. Als ergens kaas op zit ( zoals pizaa, of oven schotel) eet ik het wel gewoon. Maar als ik trek heb in kaas op brood/tostie of een stukje kaas, zal ik voor vegatarisch gestremd kaas kiezen Lachen Eieren vind ik gewoon een beetje vies idee,als je het gewoon puur moet eten. Dus dat mijd ik liever. Melk drink ik gewoon.

Toen ik 11 was

1 klap. Ik zat bij de visboer, en ik zat een sukje kibbeling op te ete, terwijl er naast ons een aquarium zat vol met vissen, die straks gedood werden. Nou dat vond ik niks, en ben dus vegatarisch geworden Lachen

Nee

Nee, maar wel jammer, dat er soms geen rekening mee gehouden word.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:55

Oke bedankt Fiffill. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:16

Hartstikke bedankt voor jullie reacties Lachen Ik zit er aan te denken om voorlopig afentoe nog wel vlees te eten, mits het biologisch is. En ik zal eens naar de Albert Heijn gaan om wat van die vegetarische producten uit te proberen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:34

aukje91 schreef:
Hoi, ik heb wat vragen aan de vegetarïers (en veganisten) hier:
Alvast hartstikke bedankt voor het beantwoorden! Ik zit er zelf namelijk aan te denken om te stoppen met het eten van vlees, omdat het me steeds meer tegenstaat hoe deze dieren behandeld worden. Ik eet nu alleen heel veel vlees, ook vrijwel altijd op mn brood, en ik ben al aan de erg slanke kant en dus bang dat ik nog dunner word als ik alleen nog groenten eet.

ik eet verder alleen geen vis.

ik ben op mijn 12e begonnen en ben nu 13 Clown

ik ben gelijk gestopt Lachen

geen gewichtsverlies.

weinig eten? juist teveel! vooral valess is heerlijk (en naamgenoot van m'n peerd Clown )

wel zou ik als je veel vlees et, voorzichtig minderen Lachen
ik heb nooit veel vlees gegeten, dus stoppen ging erg makelijk.
maar ik denk niet dat het goed is voor je lchaam om in 1 klap te stoppen, als je altijd veel vlees gegeten hebt Lachen
verder mis je helemaal niks, want vleesvervangers zijn veel lekkerder en er is geen dier voor geslacht Haha!
succes!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:47

Ook geen vis (voordat ik vegetariër werd al niet want vis stinkt Bloos ) en zelden gelatine. Het meeste snoep met gelatine vind ik niet lekker. Zo nu en dan kom ik wel eens iets lekkers (toetjes, ijs) tegen waarvan ik vermoed dat er gelatine in zit en dan lees ik bewust de ingrediëntenlijst niet. Schijnheilig Verder eet ik bijvoorbeeld ook geen jus en vis ik ook geen balletjes uit de soep want ik word al misselijk van het idee. Vork

Toen ik 18 was en op de tv een item op het journaal zag over het ruimen van dieren tijdens de MKZ-crisis. Op dat moment realiseerde ik me dat wat ik op dat moment zag tekenend is voor de manier waarop wij in Nederland met onze slachtdieren omgaan. Overigens zijn er meer goede redenen om vegetariër te worden, zo is het gezonder en minder belastend voor het milieu.

Cold turkey. Clown In 1 keer dus. Knipoog

Nee. Helaas niet. *LOL*

Nee, er zijn tegenwoordig zo ontzettend veel soorten vleesvervangers te koop, ga maar eens kijken! Haha!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:26

Ik werd vegetarier op mijn acht jaar. Had een docu gezien over dieren die naar de slachterij ging en dat ging me echt veels te ver. Direct gestopt en aangezien mijn stiefvader ook vegetarier is, was dat heel makkelijk. Mam kookt apart voor mij en soms voor zichzelf ook en ik ben nog gezonder als mijn broers en zussen die wel vlees eten. Je vind zo enorm veel in de supermarkt als alternatief, dus daar moet je het zeker niet om laten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:37

Ik ben eigenlijk geen echte vegetariër. Ik vermijd vlees als ik kan, maar als het handiger is dat ik wel vlees eet wil ik best mee-eten (bijvoorbeeld in een salade die iemand heeft klaargemaakt). Ik doe er dus niet zo moeilijk over, maar vrijwillig eet ik het niet Lachen.

Vis eet ik met mate, en snoep eet ik sowieso bijna niet, maar ik let niet op gelatine ofzo.

Ik wil het al ongeveer 10 jaar, maar ik doe het pas echt actief sinds ik op kamers woon en voor mezelf kan koken. Nu 3 jaar dus.

Ehm, ik eet dus af en toe nog wel iets vlees, maar voor de rest ging het wel in 1 klap...

Nee.

Soms wel, maar erg jammer vond ik het niet omdat ik me niet prettig voelde bij het eten/kopen van vlees. Maar sommige dingen vind ik nog wel heel lekker, en dan vind ik het jammer dat ik het niet eet.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:49

nancy1979 schreef:
Wist je trouwens dat er mensen bestaan met "vegetarische tanden"? Ik was laatst bij een Indiaas meisje, die wegens haar geloof vegetarisch is. Omdat er in haar familie al generaties lang vegetarisch wordt gegeten, heeft ze geen scherpe hoektanden. Heel grappig, al haar tanden waren gewoon recht.

Dit heeft naar alle waarschijnlijkheid toch een andere reden (zie ook http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic. ... 16&t=13011 ).

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:02

aukje91 schreef:
Hartstikke bedankt voor jullie reacties Lachen Ik zit er aan te denken om voorlopig afentoe nog wel vlees te eten, mits het biologisch is. En ik zal eens naar de Albert Heijn gaan om wat van die vegetarische producten uit te proberen.

Uitproberen is een goed idee. Lachen Kaaskrokantjes van Quorn kan ik je aanraden Vingers aflikken ik weet niet of ze die in Nederland wel hebben. Ik koop ze in de GB supermarkt.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:09

ik ben ook een trouwe vega burger Cool

ik ben al 5 jaar vegatarisch en ben gewoon na heel lang nadenken van de een op de andere dag gestopt met vlees eten.

ik ben wel al vaak naar de dokter geweest omdat ik weinig energie had en een paar dagen alleen maar wouw slapen.
maar na veel ijzers eten ben ik gewoon nog steeds vegetarier!

ik eet geen vlees/vis Clown

ik lust gewoon helemaal geen vis en dit is mijn ecskuus om het niet te hoeven eten Tong uitsteken

want vissen weten van te voren niet dat ze gevangen gaan worden dus die leiden er niets van.
bij vlees is dat anders i.v.m bio industrie etz.

en leer draag ik ook gewoon, niet veel maar sommige dingen wel, gewoon omdat dat gemaakt word van de resten die over zijn van het dier en er word geen die speciaal voor afgemaakt!

ik ben zo heelgelukkig zoals ik nu leef Lachen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:26

Lies_Tijger schreef:
want vissen weten van te voren niet dat ze gevangen gaan worden dus die leiden er niets van.

Dat ben ik niet met je eens. Als je gelooft dat vissen gevoel hebben moet het tevergeefs happen naar lucht en bedolven worden onder soortgenoten toch niet echt een fijne dood zijn. En wat denk je van viskwekerijen waar vissen met zovelen bij elkaar gehouden worden dat er veel van pure ellende vroegtijdig sterven en dat terwijl ze bijna voortdurend medicijnen krijgen om allerlei ziektes veroorzaakt door stress tegen te gaan?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:32

Ik eet eigelijk alleen geen vlees/vis. Ik let niet op dingen als gelatine omdat ik het dan echt te ingewikkeld vind worden. Ik eet dan ook geen vlees/vis omdat ik echt het idee heb dt ik lijken zit te eten Clown

Op welke leeftijd en waarom zijn jullie vegetarisch gaan eten?[
Vanaf mn 14e ongeveer (nu dus 5 jaar), reden zie hierboven Knipoog. En omdat ik ontzettend veel om dieren geef.

In 1x meegstopt, al probeerde ik daarvoor al zo weinig mogelijk te eten maar ik mocht niet eerder vega zijn van mn moeder.

Nee, eigelijk nooit gehad. Er zijn zoveel vleesvervangers tegenwoordig! Al moet ik zeggen dat soms mn vriend een worstenbroodje eet en dat mis ik dan wel weer, dat heb je nog niet echt in de vega wereld. Voor de rest genoeg: vega-kroketten, hamburgers, snacks etc.

Ja absoluut! Ik ben afgevallen en woog op mn 16e zo'n 50 kg. Tegenwoordig zo'n 10 kg zwaarder, door meerdere oorzaken Tong uitsteken (veel snoepen, pil, ouder worden).

Sterkte met je beslissing!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:23

Ik eet geen vlees, geen vis en alleen biologische eieren, tenminste als wij eieren kopen want in koek zit ook ei, maar die eet ik dan wel weer, snoep trouwens ook.
Toen ik 11-12 was, ik ben nu 15. En waarom? Omdat ik de manier van behandelen van de dieren echt vreselijk vind.
Ik sloeg al wel vaker over en als ik het dat op m,n bord had dan zag ik van die beelden voor me en toen heb ik echt besloten dat ik het niet meer wilde.
Nee.. Maar ik at sowieso al niet veel vlees. Alleen s'avonds, maar ook niet iedere avond.
In het begin soms wel, bijv. als je uit eten bent, als je bij anderen eet moet het worden aangepast en bijv bij macdonalds.
Maar daar wen je heel snel aan en dan heb ik er ook nooit meer behoefte aan!!
Succes ermee! Lachen

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:44

Ik eet helemaal geen vlees en vis. En probeer m'n best te doen om geen gelatine te eten, maar dat zit in echt heel veel dingen. Als ik zelf dingen koop let ik er wel op maar bij anderen niet (alleen wat gelatine betreft, als ik niet zeker ben of er ergens vis of vlees in zit eet ik het niet). Ik eet wel kaas (is niet vegetarisch, stremsel).
Op m'n 12de gestopt met vlees (maar wilde het al langer, maar mocht niet van m'n ouders). Op m'n 15de met vis.
Waarom: tegen bio-industrie en het effect van vlees-eten op het milieu. Daarbij wil ik niet dat er dieren voor mij worden doodgemaakt, terwijl het nergens voor nodig is
In 1 klap
Nee, wel ijzertekort op een gegeven moment maar daar let ik nu op en geen last meer van gehad (eet appelstroop en drink roosvicee ferro)
Nee helemaal niet. Na een paar weken mis je het niet meer. Nu heb ik zelfs bij sommige vleesvervangers als ze te veel op vlees lijken dat ik ze nauwelijks weg krijg, maar daar probeer ik me overeen te zetten Haha!.
Hoop dat je er iets aan hebt, ik ben altijd blij geweest met m'n beslissing om geen vlees en vis meer te eten.
Succes!

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:54

Lavien schreef:

Ik heb nooit ergens last van gehad, je moet natuurlijk wel opletten dat je vlees vervangt en geen tekorten krijgt (zoals ik met m'n ijzertekort). Maar zolang je gewoon gezond eet, heeft het echt geen invloed.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:00

Ik eet geen vlees en vis !
Gelatine eet ik liever ook niet, maar daar ben ik niet zo streng in Bloos
Als ik bijv. weet dat het in dat snoepje zit, ga ik het niet expres pakken.
Maar echt bij alles controleren of er gelatine in zit, doe ik niet.

Ik was 17 geloof ik, ben nu 2 jaar vegetarier!

In een keer! Ik wilde het al langer, maar ja ouders he Knipoog die waren het er toen nog niet mee eens.

nee

nee, helemaal niet !! Vleesvervangers genoeg en ze smaken ook nog Ja

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:21

Ik ben nu vier jaar vegetarier en ik mis niets. Er zijn zo veel vleesvervangers tegenwoordig. En ik heb een vriend die lekker kan koken en zelf ook vegetarisch is. Beetje creatief denken en het komt best goed.
En nee ik ben niet afgevallen, en ook niet vaker ziek.
Ik eet ook geen vis. Bij visvangst raken er ook vaak dolfijnen verstrikt in de netten die dan door verstikking doodgaan. Maar ik ging toch al met een boog om de viskraam heen omdat ik het zo vond stinken.
Alleen in het buitenland vind ik het wel lastig soms. Beetje afhankelijk van waar je bent. Nederland is heel goed voor vegetariers vanwege het grote assortiment vleesvervangers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:34

Citaat:

Groot gelijk, die beestjes hebben ze van te voren vertelt dat ze dood gingen. Dus die waren veel banger. Huilen van het lachen

Zeeën worden leeg gevist, ook andere dieren stikken in de netten ect. Nee ongelovelijk dier vriendelijk.

Citaat:

Nee hoor, vegatarisch eten en sporten gaat prima samen. Mits je overal voldoende van binnen krijgt natuurlijk. Maar als je echt topsport doet denk ik dat je daar al mee bezig bent.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:49

Ik ben al wel 1 dag vegetarier Bloos
Ik weet natuurlijk dat vlees van dieren komt, en ik heb genoeg documentaire's gezien etc. Maar ik hield van vlees, heb het 2 keer eerder geprobeerd. Bloos Na een week bezweek ik en 1 keer na een maand.
Ik ga wel ei en melk etc blijven eten/drinken ik word dus geen veganist.
Ik dacht gisteren... Ik ben egoistisch bezig, ik eet dieren terwijl ik beweer dat ik van ze hou. Ik at zelfs paardenvlees Bloos .
Ook als ik een vrachtwagen mer varkens voor de slacht voor bij zag rijden at ik een maand geen varkensvlees want dat zou 1 van die varkens kunnen zijn.
Nu ben ik definitief gestopt met vlees (nu het roken nog) Bloos
Ik hoop het echt vol te houden.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:17

Ik ben al/pas bijna 6 jaar vegetarier. Ik eet geen vlees en vis. Wel gewoon eieren, kaas, etc. Ik merk geen verschil in gewicht etc. Overschakelen ging bij mij van de ene op de andere dag. Nooit problemen gehad! Lachen