Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lindsey schreef:Pardon?Maar een 13 jarige van 30 kg?
Hoe vind jij dat ze er uit ziet. Normaal? Dan liegt ze zeker weten over haar gewicht. Een 13 jarige die echt 30 kg weegt is een anorexia patiënt en dus zeer ongezond.
Kedevr schreef:Jij bent absoluut niet te dik!! Ga alstjeblieft niet afvallen zo beginnen eetstoornissen. 58 kg voor iemand die 1.64 m. is is een heel mooi gewicht.
Snoop_fan schreef:Maar ik wil ook niet zo super mager worden.. Wil gewoon dat je m'n buik niet ziet, heb overlaatst gehad dat ik heel hard ziek was en moest braken (2 dagen BIJNA niets gegeten), tjah toen was men buikkie weg..
Snoop_fan schreef:Misschien komt het dat ik me zo dik voel doordat ik me vergelijk met andere..
Zoals Evelyn, een 5-tal centimeters groter als me, iets breder gebouwd als mij en toch zegt ze dat ze maar 45 kg weegt, dit geloof ik NOOIT!!
Dan zou ze evenveel moeten wegen als Kizzy, meisje van 10 jaar, 1m 60 en wel redelijk dun.. Ze weegt ook 46 kg!
Dit geloof ik nooit!
Redrumfox schreef:Wie zegt dat het gewicht bij jou alleen in vet zit? Je kan ook zware botten hebben. Ik vind je niet dik maar ook niet dat je zegt slank, beetje er tussenin. Ik zou als ik jou was wel goed opletten dat je gezond eet (suiker laten staan) en voldoende beweegt, want zodra jij volop in de puberteit komt zal je dan flink aankomen. (áls je niet voldoende beweegt en op je voeding let) Dan kom je denk ik toch wel aardig in de buurt van dik. Niet dat je er nu tegenaan zit hoor, maar dan gaat het opeens heel snel. Dit gebeurt bij ieder meisje wat in de puberteit komt die niet goed oplet.
Snoop_fan schreef:Nou, suiker kan ik ook niet laten..
Onlangs was ik zo slap op school, in de busstudie had ik geen concentratie meer (busstudie= een plaats om te studeren als je bus later komt). Toen ben ik buitengekomen en een reep chocolade gekocht (doe ik anders nooit), gewoon omdat ik geen kracht meer had. Suikers heb je toch nodig (ook wel vitaminen enz..) maar als je geen suikers eet, dan heb je toch geen kracht
Snoop_fan schreef:Echt? en ik vindt mezelf zo dik enz.. oh nu ben ik opgelucht! al moet ik regelmatig wel op mijn kleding letten of ik er te dik of niet in sta..
Ik let er wel op dat ik niet te veel snoep eet maar echt afvallen doe ik niet, gewoon 1 snoepje per dag MAX.
Als vroeger de ijsjesman langskwam (elke dag) dan aten we vroeger BIJNA elke dag 2 bollen, dan is dat verkort naar 1 bolletje en maar 3 dagen in de week, en de rest van de dagen 1 snoepje per dag. Al is dit soms wel moeilijk!
Te weinig aan sport doe ik niet, ik speel competitie met Badminton, zo'n 6 a 7 uur per week.. end an nog regelmatig eens een uurtje paardrijden maar dit gebeurt niet zo vaak!
Redrumfox schreef:Tuurlijk heb je suiker nodig, maar als jij elke dag een gebakje, een reep chocola of een zak snoep eet of je volgooit met cola tja dan wordt je na een tijdje dik.. Daar kan je met sporten ook niet tegenop. Of je moet écht hard aan de slag maar dat is een beetje zonde van de tijd. Extra sporten zou niet nodig moeten zijn om vet te verbranden: de dagelijkse bezigheden moeten al voldoende zijn. In feite is glucose alleen maar brandstof, en als jij die brandstof niet gebruikt dan zal het opgeslagen worden in je heupen/billen/buik/borsten en dan wordt je simpelweg dik.
Ik wil je nou niet de les lezen, ik probeer je alleen iets uit te leggen.