HELP!! Ben ik te dik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: HELP!! Ben ik te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:13

Nee hoor, je bent echt niet te dik.
Niet op de foto en niet qua gewicht. Doordat je nu aan het puberen bent verandert je lichaam continue, de ene keer is het wat dikker, de andere keer wat slanker. Dat heeft gewoon met je ontwikkeling te maken. Lijnen is juist heel slecht dan, want dan komt je lichaam te kort voor je ontwikkeling.
Tuurlijk kan het geen kwaad om niet te veel te snoepen en wat te bewegen, maar zolang je gezond eet is er niets aan de hand.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:23

Nee meisje, zoals de mensen boven mij ook al zeggen, jij bent niet te dik. Wel is het verstandig er een beetje op te letten dat je op dit gewicht blijft.

lindsey schreef:
Maar een 13 jarige van 30 kg?
Hoe vind jij dat ze er uit ziet. Normaal? Dan liegt ze zeker weten over haar gewicht. Een 13 jarige die echt 30 kg weegt is een anorexia patiënt en dus zeer ongezond.
Pardon?

Blijkt maar weer hoe snel mensen de link dun-eetstoornis leggen. Ik heb mijn hele leven nog geen grammetje vet aan mijn lijf gehad, het zou mij niets verbazen dat ik zelf op mijn 13e ook aan de 30/35 kg zat. Ben nu overigens 17, meet 1.75m en weeg 55 kg, maar dat voegt verder niets toe aan dit topic. Misschien handig je dit te beseffen voordat je mensen (zoals mij dus) met dit soort opmerkingen voor het hoofd stoot.

Kedevr schreef:
Jij bent absoluut niet te dik!! Ga alstjeblieft niet afvallen zo beginnen eetstoornissen. 58 kg voor iemand die 1.64 m. is is een heel mooi gewicht.

Bekijk deze site eens: http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/an ... rzaken.htm

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 13:14

Maar ik wil ook niet zo super mager worden.. Wil gewoon dat je m'n buik niet ziet, heb overlaatst gehad dat ik heel hard ziek was en moest braken (2 dagen BIJNA niets gegeten), tjah toen was men buikkie weg..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:35

Snoop_fan schreef:
Maar ik wil ook niet zo super mager worden.. Wil gewoon dat je m'n buik niet ziet, heb overlaatst gehad dat ik heel hard ziek was en moest braken (2 dagen BIJNA niets gegeten), tjah toen was men buikkie weg..

Laat ik je wat verklappen, iedereen heeft een buik. Ja logisch dat je dan bijna geen buik hebt, je hebt namelijk niets meer in je darmen zitten...

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 13:50

Niet iedereen, als ik naar Freya kijk (vriendin die ook echt DUN is) dan zegt ze: Kijk wat vet ik heb en laat ze een milimeter vet zien.. Zo dun dat ze is.. dan denk ik, je moest mijn buik maar eens zien!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:55

Je bent in de groei. Het kan best zijn dat je nu nog wat 'puppyvetjes' hebt op je buik. Grote kans dat dat wegtrekt, had ik ook op die leeftijd.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 14:01

Misschien komt het dat ik me zo dik voel doordat ik me vergelijk met andere..
Zoals Evelyn, een 5-tal centimeters groter als me, iets breder gebouwd als mij en toch zegt ze dat ze maar 45 kg weegt, dit geloof ik NOOIT!!
Dan zou ze evenveel moeten wegen als Kizzy, meisje van 10 jaar, 1m 60 en wel redelijk dun.. Ze weegt ook 46 kg!
Dit geloof ik nooit!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:01

Je moet je sowieso niet vergelijken met anderen, daar schiet je helemaal niks mee op.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:04

Wie zegt dat het gewicht bij jou alleen in vet zit? Je kan ook zware botten hebben. Ik vind je niet dik maar ook niet dat je zegt slank, beetje er tussenin. Ik zou als ik jou was wel goed opletten dat je gezond eet (suiker laten staan) en voldoende beweegt, want zodra jij volop in de puberteit komt zal je dan flink aankomen. (áls je niet voldoende beweegt en op je voeding let) Dan kom je denk ik toch wel aardig in de buurt van dik. Niet dat je er nu tegenaan zit hoor, maar dan gaat het opeens heel snel. Dit gebeurt bij ieder meisje wat in de puberteit komt die niet goed oplet. Knipoog

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:05

Je lijkt me een hele gewoon gewicht te hebben, maar dat is op deze leeftijd gewoon heel moeilijk. Je groeit als een gek en je lichaam stelt zich in op puberteit. Dat gaat inhouden dat je wat meet vet krijgt op je heupen en bij je onderbuik. ([edit] oh en borsten!) Niet iedereen krijgt daar evenveel van (dat zijn dan vaak de dunne meisjes met wél een hele milimeter vet) En sommigen hebben dat gewoon iets meer (de normale puber Knipoog ) En andere hebben daar echt te veel van, maar daar lijk jij me niet onder te vallen.

Zorg er voor dat je goed eet (groete, fruit) genoeg drinkt (mínstens anderhalve liter (en dan niet alleen cola Knipoog )) En genoeg beweegt. Wanneer je dat doet zul niet niet gauw te dik zijn. Wat je ook doet ga NIET dieeten, dat is echt ongezond als je in de groei bent!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:24

Snoop_fan schreef:
Misschien komt het dat ik me zo dik voel doordat ik me vergelijk met andere..
Zoals Evelyn, een 5-tal centimeters groter als me, iets breder gebouwd als mij en toch zegt ze dat ze maar 45 kg weegt, dit geloof ik NOOIT!!
Dan zou ze evenveel moeten wegen als Kizzy, meisje van 10 jaar, 1m 60 en wel redelijk dun.. Ze weegt ook 46 kg!
Dit geloof ik nooit!

Ik ben 11 1.75 en 48kilo

Trouwens heb je me pb ontvangen ...?

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:50

Heey

Ik weet hoe jij je voelt, ik ben 16 jaar, 1.70 en ik weeg ook 58 kg.
Ook ik vind mezelf te dik, ook al verklaren mensen me voor gek, sterker nog ze lachen me zelfs uit als ik dit tegen ze zeg. Mijn huisarts zei zelfs dat ik wel 7 kilo aan mag komen, en dan nog steeds een gezond gewicht heb. We zijn beiden in de puberteit, onzeker als een ik-weet-niet-wat en ons lichaam veranderd behoorlijk.

Maar wat ik je wil zeggen is,
maak je nu niet druk om je gewicht, want jouw lichaam is nu aan het veranderen en soms vind je zelf dat je dik bent, terwijl dat helemaal niet zo is. Ik persoonlijk vind jou een supergewicht hebben en er heel gezond uitzien. En ik raad het je ook af om te niet te gaan lijnen en ook helemaal niet druk te maken over je gewicht.

Pas op je 20ste kun je serieus gaan kijken en berekenen of je overgewicht hebt en dan als je overgewicht hebt, kun je afvallen. Maar nu op je 13e, met een goed netjes gewicht en helemaal geen overgewicht zal ik niet aan afvallen of dik zijn denken als ik jou was.

En wat die kleren betreft, als ze lekker zitten, en je ze mooi vind, moet je, je niet druk gaan maken over hoe 'dik' je erin uit ziet.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:52

Redrumfox schreef:
Wie zegt dat het gewicht bij jou alleen in vet zit? Je kan ook zware botten hebben. Ik vind je niet dik maar ook niet dat je zegt slank, beetje er tussenin. Ik zou als ik jou was wel goed opletten dat je gezond eet (suiker laten staan) en voldoende beweegt, want zodra jij volop in de puberteit komt zal je dan flink aankomen. (áls je niet voldoende beweegt en op je voeding let) Dan kom je denk ik toch wel aardig in de buurt van dik. Niet dat je er nu tegenaan zit hoor, maar dan gaat het opeens heel snel. Dit gebeurt bij ieder meisje wat in de puberteit komt die niet goed oplet. Knipoog

Wat suiker mag best.
En onderzoek heeft bewezen dat 'zware' botten niets met je gewicht te maken heeft. Wel kan het ene lichaam tengere zijn gebouwd dan het andere.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:15

Tuurlijk mag een beetje suiker wel, maar als je niet snoept en geen cola drinkt zal je gewoonweg niet aankomen en hoef je dus ook niet bang te zijn dat je dik wordt. Uiteraard moet je dan wel bewegen maar het lijkt me logisch dat niemand dag in dag uit stil zit. Dan ben je wel heel ongezond bezig.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 17:16

Nou, suiker kan ik ook niet laten..
Onlangs was ik zo slap op school, in de busstudie had ik geen concentratie meer (busstudie= een plaats om te studeren als je bus later komt). Toen ben ik buitengekomen en een reep chocolade gekocht (doe ik anders nooit), gewoon omdat ik geen kracht meer had. Suikers heb je toch nodig (ook wel vitaminen enz..) maar als je geen suikers eet, dan heb je toch geen kracht

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:19

je bent zoals je bent,
en je bent echt niet te dik hoor!
je zit gewoon goed Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:21

Tuurlijk heb je suiker nodig, maar als jij elke dag een gebakje, een reep chocola of een zak snoep eet of je volgooit met cola tja dan wordt je na een tijdje dik.. Daar kan je met sporten ook niet tegenop. Of je moet écht hard aan de slag maar dat is een beetje zonde van de tijd. Extra sporten zou niet nodig moeten zijn om vet te verbranden: de dagelijkse bezigheden moeten al voldoende zijn. In feite is glucose alleen maar brandstof, en als jij die brandstof niet gebruikt dan zal het opgeslagen worden in je heupen/billen/buik/borsten en dan wordt je simpelweg dik. Lachen

Ik wil je nou niet de les lezen, ik probeer je alleen iets uit te leggen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:22

Meis, gewicht zegt hoe dan ook niet over of je dik bent of niet. Kijk, je zou kunnen stellen, dat ik met mijn 75 kilo en 1.80 misschien iets aan de forse kant ben. Tot je mij ziet, dan zie ik er redelijk geproportioneerd uit. Net als jij eigenlijk!

Je ben 13, je groeispurt moet nog komen. Je lijf heeft op dit moment zogenaamd 'pubervet'. Gewoon wat vet om ervoor te zorgen dat je lichaam de kracht heeft om de hoogte in te KUNNEN groeien. Tegen de tijd dat jij 5 cm groter bent, zullen de verhoudingen weer anders gaan liggen.

Gewoon lekker gezond blijven leven. Drink veel water, eet veel groente en fruit en iets lekkers tussendoor en je lijf regelt het allemaal vanzelf!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:33

Snoop_fan schreef:
Nou, suiker kan ik ook niet laten..
Onlangs was ik zo slap op school, in de busstudie had ik geen concentratie meer (busstudie= een plaats om te studeren als je bus later komt). Toen ben ik buitengekomen en een reep chocolade gekocht (doe ik anders nooit), gewoon omdat ik geen kracht meer had. Suikers heb je toch nodig (ook wel vitaminen enz..) maar als je geen suikers eet, dan heb je toch geen kracht

maar er zitten verschillen tussen suikers Knipoog Ik moet wel zonder gerraffineerde suiker, maar ik heb genoeg kracht hoor. In een appel zitten ook suikers, dat zijn alleen geen gerraffineerde suikers.

Maar jij bent totaal niet dik hoor. Maargoed, dat hoef ik niet te vertellen, dat is al genoeg gezegd.
maak je niet druk en ga je vooral niet vergelijken met anderen, je bent nog jong en je kunt ook nog groeien. Lachen De ene is ook anders gebouwd dan de andere. En een buikje heeft iedereen. Als je twee dagen niets gegeten hebt is je buikje bijna helemaal weg omdat je darmen compleet leeg zijn

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:40

Snoop_fan schreef:
Echt? en ik vindt mezelf zo dik enz.. oh nu ben ik opgelucht! al moet ik regelmatig wel op mijn kleding letten of ik er te dik of niet in sta..
Ik let er wel op dat ik niet te veel snoep eet maar echt afvallen doe ik niet, gewoon 1 snoepje per dag MAX.
Als vroeger de ijsjesman langskwam (elke dag) dan aten we vroeger BIJNA elke dag 2 bollen, dan is dat verkort naar 1 bolletje en maar 3 dagen in de week, en de rest van de dagen 1 snoepje per dag. Al is dit soms wel moeilijk!
Te weinig aan sport doe ik niet, ik speel competitie met Badminton, zo'n 6 a 7 uur per week.. end an nog regelmatig eens een uurtje paardrijden maar dit gebeurt niet zo vaak!

Je bent zeker niet te dik. Van snoep word je overigens niet direct te dik, wanneer je 'gezonder' wil leven is het niet alleen belangrijk om minder
snoepjes te eten, maar ook meer gezonde voeding. Denk hierbij een voldoende groente en fruit en vlees (als je dat eet) niet gebraden in dikke
boter en ook de frietjes eens laten staan. In plaats van cola eens wat sapjes of water.

Maar je hoeft hier allemaal niet aan te denken, want je bent absoluut niet te dik. Overigens best leuk dat iemand hier die BMI heeft geplaatst,
al weet ik de mijne al wel (ben 'te licht' volgens de index, maar heb gewoon hele lange benen, ben absoluut geen wandelend skelet hoor Vork ).
Zo zie je trouwens maar dat het BMI ook niet altijd wat zegt, iedereen heeft namelijk andere lichaamsverhoudingen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:43

15 jaar, iedereen heeft op dezse l;eftjd wel nog een buikje..
das puppyvet Clown

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:05

ik ben 13.. of was het een typfout :p

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:13

Redrumfox schreef:
Tuurlijk heb je suiker nodig, maar als jij elke dag een gebakje, een reep chocola of een zak snoep eet of je volgooit met cola tja dan wordt je na een tijdje dik.. Daar kan je met sporten ook niet tegenop. Of je moet écht hard aan de slag maar dat is een beetje zonde van de tijd. Extra sporten zou niet nodig moeten zijn om vet te verbranden: de dagelijkse bezigheden moeten al voldoende zijn. In feite is glucose alleen maar brandstof, en als jij die brandstof niet gebruikt dan zal het opgeslagen worden in je heupen/billen/buik/borsten en dan wordt je simpelweg dik. Lachen

Ik wil je nou niet de les lezen, ik probeer je alleen iets uit te leggen.

Ik eet niet elke dag repen chocoalde enz.. Maar als m'n vriendinnen chips kopen in het school is het moeilijk om er vanaf te blivjen (vandaag ook heb er mss wel maar 4 gegeten..). Voor de rest nog geen snoep hé! Go Tine, Go Tine, voor 1 dag toch goed :p
I vindt dat ik wel redelijk veel sport, je denkt misschien wel, pff badminton, daar beweeg je niet in..
Jawel hoor, je loopt de ganse tijd over een veld heen en weer. van linksvoor naar rechtsachter..
Ik drink cola light, ik kijk wel de cal. na of er echt veel minder in zit dan in cola (cola drink ik niet zo graag..)..
Ik eet niet veel vlees, wel redelijk wat groenten, ik ben geen echte veel luster :p
Van vlees eet ik vooral Kip en wat varkensvlees.. En Vis lukst ik ook niet (behalve mosselen, garnaaltjes enz..)
Wat moet ik nog vertellen.. Ik zal anders m'n sportschema eens uitschrijven..
Maandag 1 uur LO (momenteel volleybal en het zweet liep van me af..)
Dindag niets
Woensdag 3 uur badminton
Donderdag 1 uur LO
Vrijdag niets
Zaterdag 2 uur Badminton
Zondag 2 uur badminton & soms wat paardrijden..
Dan komt op *even tellen* een 10-tal uurtjes sport per week..
Is dit overdreven of normaal volgens jou reden?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:22

Badminton is een intensieve sport dus daar hoef je, je geen zorgen over te maken Knipoog

Hoe vaak drink je cola light? Want je kan beter gewoon water nemen en alleen in het weekend bijvoorbeeld cola drinken.

Groenten zijn belangrijk zorg dat je 200 gram per dag binnen krijgt (ok ik doe het ook niet, maar ben dan ook niet bezig met mijn gewicht).
Daarnaast natuurlijk 2 stuks fruit per dag. Dat zijn dan gelijk een mooi tussendoortje.

Daarbij jou activiteitsschema is niet verkeerd. Je doet meer dan genoeg.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:33

In het school drink ik cola light (zo'n glaze flesje) en voor de rest meestal water.. Maar ik drink geen water in school omdat er geen water is dat ik lust (ik denk zelfs ook gewoon geen water..)