Iemand die dit herkent? > Moe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Iemand die dit herkent? > Moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:21

klopt heb ik ook. het begon met dat ik alleen nog maar in mijn bed lag en overal te moe voor was. en ik doe nu toch steeds een beetje meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:21

Ik ga wel eens eerder weg van school omdat ik dan helemaal doodmoe ben (computeropleiding, hele dag zitten). En ga ook amper uit, en als ik uitga ga ik niet lang. Trek dat gewoon niet, dan mag ik weer een paar dagen bijkomen en daar heb ik geen zin in. Nagelbijten / Gniffelen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:22

ik neem dat er dan maar bij. mijn sociale leven is zolang 0 geweest door dit soort dingen. dan heb ik het er wel voor over. nadeel dat ik om 12 uur al sta te gapen

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:23

Ja inderdaad. Ik heb het heel langzaam opgebouwd. En ging ik te snel dan viel ik weer een heel eind terug. Dus je kan er best iets aan doen denk ik.. Je moet het alleen wel tijd geven, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:28

lotjj92 schreef:
ik neem dat er dan maar bij. mijn sociale leven is zolang 0 geweest door dit soort dingen. dan heb ik het er wel voor over. nadeel dat ik om 12 uur al sta te gapen

Ach ik was laatst met m'n zus dr verjaardag wat ze in een cafeetje vierde om 10 uur al helemaal dood, rond 11/12 was ik dan ook echt bijna tegen m'n vriend aan in slaap gedonderd. Iedereen zat me echt zo aan te staren van tsjaah. Clown

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:35

Ik heb hier ook last van gehad op ongeveer dezelfde leeftijd als jij. Ik kon blijven slapen en na 12uur werd ik nog gebroken wakker. Ik heb mijzelf toen ook op vanalles laten testen, ijzerpillen geslikt en ook bij mij zeiden ze dat het een psygisch probleem was. Maar er was niks mis met mijn hoofd, ik wilde niks liever dan gewoon meedoen met de rest. Wel bleek ik spontaan allergisch voor paarden honden en katten, ben ik nog steeds maar ik let meer op en nu gaat dat prima.
Uiteindelijk ben ik bij iemand terecht gekomen die mijn probleem onderzocht, ik bleek ME te hebben, een chronische vermoeidheidsziekte met vage klachten en weinig kans op herstel. Een gewone arts kan zoiets eigenlijk niet concluderen, daarvoor weten ze er nog te weinig van. Ik bleek een bacterie (clandida/candida?) in mijn darmen te hebben die alle slechte stoffen rechtstreeks mijn bloed instuurde. Ik ben op een dieet gegaan zonder eiwitten, melkproducten, gist,suiker en toevoegingen(e-nummers,enz). Ik hen een jaar lang alleen reform-producten en speciaal brood, enz gegeten. Het heeft mij zeker geholpen! Nog steeds moet ik meer slapen dan de gemiddelde mens maar de extreme vermoeidheid is weg en ik eet weer normaal, wel blijf ik letten op alle rommel in eten. Ik heb veel geluk gehad, er was toen niks bekend over de oorzaken/behandeling van ME, tegenwoordig hoor ik meer over de positieve effecten van dit dieet.
Als je iets meer wil weten mag je het altijd vragen!

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:38

ME en CVS vallen onder hetzelfde.. Maar waar jij het over hebt is toch een alergie? Daar wordt je inderdaad bij een natuurarts meteen op gecontroleerd.. De medische wereld doet daar weinig aan, wat erg jammer is.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:39

Ik herken dit ook, ik ben ook moe als ik smorgens opsta.. Slapen
Mijn vader zegt ook; ‘‘Je moet echt naar de dokter gaan.’’ maar ik denk áltijd, ach het gaat wel weer over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:40

Als ik 's morgens opsta ben ik nog net zo moe als toen ik naar bed ging. Het is héél lang geleden dat ik uitgerust wakker werd.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:01

Juul schreef:
Als ik 's morgens opsta ben ik nog net zo moe als toen ik naar bed ging. Het is héél lang geleden dat ik uitgerust wakker werd.

ik word NOOIT uitgerust wakker. hbet eerste wat ik denk als ik opsta. o nee he. wordt vaak negatief wakker. en moet dan echt mezelf oppakken. en als ik een uur wakker ben gaat het wel weer

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:06

En ik maar denken dat ik gewoon erg oververmoeid ben..
Maar het "heerst" schijnbaar..

Ben blij dat ik nu een week vakantie heb, ik hoop dat ik nu een beetje kan uitrusten.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:06

ja heerlijk

bij mij is moeiheid vreselijk

ben prikkelbaar, emotioneel. reageer fel. kan geen druk verdragen (dus op school gaat het dan slecht) en dan gaat het maar bergafwaards

A_n_n_e_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:08

ik heb er ook last van,,de laatste tijd ook erg last van misselijkheid..! :S maar bij mij is ook zo dat ik tot half 12 moe ben, ga ik daarna slapen, kom ik bijna niet in slaap omdat ik nog zo moe ben, terwijl als ik om half 10 slaap binnen 5 min. diep slaap en pas weer om 8 uur wakker wordt Tong uitsteken

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:16

Elke87 schreef:
ME en CVS vallen onder hetzelfde.. Maar waar jij het over hebt is toch een alergie? Daar wordt je inderdaad bij een natuurarts meteen op gecontroleerd.. De medische wereld doet daar weinig aan, wat erg jammer is.

Dat bleek dus maar één van de oorzaken, belangrijkste was de aanval van bacterien op mijn darmwand waardoor alle lichaamsvreemde stoffen direkt in mijn bloed terecht kwamen.

Honesty schreef:
Ik herken dit ook, ik ben ook moe als ik smorgens opsta.. Slapen
Mijn vader zegt ook; ‘‘Je moet echt naar de dokter gaan.’’ maar ik denk áltijd, ach het gaat wel weer over.

Dat dacht ik dus ook totdat mijn ouders het niet langer aan konden zien en verder gingen graven. Als het zoiets als ME is gaat het in ieder geval niet over en word alleen maar erger.

Juul schreef:

Daardoor voel je je na een tijd zo waardeloos! Wat het ook blijkt te zijn, het is het zo waard om verder te graven anders beheerst het na een tijd je hele leven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:20

lotjj92 schreef:
ja heerlijk

bij mij is moeiheid vreselijk

ben prikkelbaar, emotioneel. reageer fel. kan geen druk verdragen (dus op school gaat het dan slecht) en dan gaat het maar bergafwaards

Ik ook.. Ik moet de laatste tijd vooral soms opeens bijna janken. En ik ben vaak zó chagrijnig dat alles om me heen de kolere kan krijgen letterlijk, en dat ik zin heb om alles aan de kant te trappen wat ik tegen kom.. Dat komt dan heel opeens. Dan ben ik ineens echt doodmoe en word ik sjaggo en huilerig. Maar ik weet dan wel dat het door die moeheid komt, maar toch is het onwijs irritant..

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:29

Citaat:
Dat dacht ik dus ook totdat mijn ouders het niet langer aan konden zien en verder gingen graven. Als het zoiets als ME is gaat het in ieder geval niet over en word alleen maar erger.

Dat is niet helemaal waar. Arsten hebben geen idee wat het is. Het kan idd erger worden, maar het kan ook spontaan beter worden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:33

Ik heb het ook. Naja als ik bezig ben heb ik er niet zo snel last van maar zodra ik even niks doe word ik gewoon echt super moe. Ben ook savonds heel vroeg al moe. Ik kan vroeg naar bed gaan en de volgende dag uitslapen maar dan ben ik meestal nog moe. Ook al ben ik heel moe kan ik trouwens bijna niet in slaap vallen terwijl ik echt graag wil slapen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:19

Ik heb gemerkt dat ik heel zwak slaap.. misschien kan dat het al zijn. Gisteravond ging ik vroeg slapen maar ben een keer of 5 wakker geweest door kleine geluidjes, vanochtend hetzelfde. Als je diep slaapt word je niet van alles wakker lijkt me..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:35

daar heb ik sinds dit schooljaar ook last van
echt ontzettend vervelend
slaap soms heel veel en soms weer heel weinig
ben echt bijna altijd moe op school/thuis

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:18

Hier nog zo eentje.

Heb het eigenlijk al sinds mijn 13e en ben nu 19..

Ik heb s'ochtends vaak het gevoel dat ik fitter was
geweest als ik de hele nacht wakker was gebleven.
Heb dus ontzettende moeite met mezelf uit bed slepen.

Wanneer ik een middagje naar de paarden ben geweest
plof ik zo op de bank en val in slaap.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:22

Ik heb dit 2 jaar geleden gehad.

Dan kwam ik uit school en moest ik eerst een half uur bijkomen voordat ik weer kon lopen of staan. Fietsen deed ik opeens 4x zo lang over en was daarna gewoon kapot. Na het eten ging ik gelijk naar bed dus rond 7 uur en sliep dan ook gelijk.

Ik heb toen bloed laten prikken omdat de dokter dacht dat het pfeiffer was. Uiteindelijk hadden ze niks gevonden en zeiden ze dat het een begin van een griep kon zijn. Het is na een aantal weken vanzelf weer overgegaan en tot nu toe nog niet terug gekomen...

Succes Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:30

Juul schreef:
Ik ben een tijd lang hele dagen moe geweest. Uitgeput bij alles wat ik deed enzo. Sindsdien ga ik op tijd naar bed, eet goed etc. Maar nu ben ik zolang ik druk bezig ben met dingen niet moe, maar met dat ik even ga zitten krijg ik een doodmoe gevoel in m'n hoofd en kan ik zo in slaap vallen. Zelfde 's avonds. Ik heb een tijd gehad dat ik niet kon slapen omdat ik dan over vanalles ging lopen nadenken en dan niet in slaap kon komen. Maar de laatste tijd ben ik zo'n beetje weg als ik m'n bed voel, ik ga ook steeds vroeger naar bed.. Dan wil ik nog even tv kijken (rond half 10/ 10 uur) maar dan kijk ik 5 minuten en dan val ik al bijna in slaap dus dan zet in m'n tv maar weer uit. Waar kan dit aan liggen, en zijn er meer mensen die er last van hebben?

ik had dit vorig jaar, ik was dood en dood op, ik huilde van de moeheid in viel in me moeders armen flauw, dokters afgeweest bloed laten prikken (doe ik met grote regelmaat omdat bloedarmoede mij snel te pakken heeft) maar negatief op bloedarmoede, pfeiffer en al het andere ik was op en zakte letterlijk door mijn benen.
heb een week thuis op bed gelegen en ik bleek gewoon zwaar ingestort te zijn, ik had al 2 jaar geen vakantie gehad en gewoon doorgewerkt in de vakanties/kerst etc en nergens ff eruit geweest. mijn lijf waarschuwde me hiervoor het heeft maanden geduurd voor ik hersteld was uit deze kring, bekijk dus even je dagelijkse leven, neem genoeg tijd voor jezelf

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:33

ik heb het ook, ben al naar de dokter geweest en heb me op heel veel dingen laten testen maar daar kwam niks uit. Er zijn ook honderden oorzaken waarom je zo moe kan zijn das het probleem :S moet zeggen dat ik er wel echt helemaal gek van wordt!!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:38

ik heb daar ook al een hele tijd last van, maar het is voor mij gewoon onmogelijk vroeg te gaan slapen, ik val gewoon niet in slaap..

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:54

Nathaliia schreef:
ik heb daar ook al een hele tijd last van, maar het is voor mij gewoon onmogelijk vroeg te gaan slapen, ik val gewoon niet in slaap..

Maar ook als je gewoon in bed ligt rust je al uit Knipoog