Hepatitis B vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Hepatitis B vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:56

Ik ben bang voor naalden maar vond het een eitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:02

Ook ik vond er vrij weinig aan, al heb ik er wel last van gehad.
Maar dat was een combinatie van mijn eigen schuld (veel te gespannen) en het tempo waaraan het gebeurde (we moesten met een aantal en dan spuiten ze het er gewoon hard in omdat er nog veel meer mensen moeten).

Ik heb ook angst voor naalden, al heb ik op dit moment het gevoel dat dat wel voorbij is.. Ben vorige week maandag gaan laten bloedprikken om de antistoffen te bepalen (beetje erg laat aangezien ik de entingen een jaar of 2 geleden heb gehad, maar ik stel dat soort dingen altijd uit Nagelbijten / Gniffelen) en de dokter zei van: heb je schrik? Ik zeg ja (je ziet dat ook wel duidelijk aan mij blijkbaar Clown) en die zegt van: dan zullen we eens zorgen dat dat snel achter de rug is.. Het was snel achter de rug, dat wel.. maar ik heb nog nooit in mijn leven zo'n blauwe plek gehad Nagelbijten / Gniffelen (en al helemaal niet door bloedprikken). Hij was dus een beetje te gehaast denk ik Vork

De dag erna moest ik mijn tetanus-inenting nog hebben, deze heb ik door mijn moeder laten zetten. Aangezien ik daar in het verleden altijd echt heel erg last van had (een heel stuk meer als van de hepatitis) en vanwege het bloedprikken de vorige dag zag ik het niet meteen zitten... Het was een heel schouwspel hier in huis, maar uiteindelijk heeft mijn moeder 'm gewoon heel erg traag ingespoten.. en ik heb er NIKS last van gehad (alleen de volgende morgen even omdat de arm stijf was van het slapen, maar dat was na een uurtje ofzo ook weer over), terwijl ik er anders bijna een week last van had...

Dus het hangt gewoon af van wie de inspuiting doet denk ik Knipoog Het zal wel meevallen Lachen

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 23:07

Nou ik heb de eerste vanochtend gehaald en het viel echt reuze mee!! Ik heb gewoon de hele tijd de andere kant op gekeken dus ik heb de naald niet eens gezien. Voelde er ook haast niets van.

Haha heb me dus weer eens druk lopen maken om niets Knipoog

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:37

Suor schreef:
Nou ik heb de eerste vanochtend gehaald en het viel echt reuze mee!! Ik heb gewoon de hele tijd de andere kant op gekeken dus ik heb de naald niet eens gezien. Voelde er ook haast niets van.

Haha heb me dus weer eens druk lopen maken om niets Knipoog

Das toch mooi, eindelijk een positive ervarin met spuiten, das ook fijn voor de verandering (gezien je er in je gehele leventje echt wel meer van zult krijgen Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:58

hoi, oud topic ja, maar ik kom hem toch even omhooghalen

ik kan morgen de huisarts pas weer bellen, maar ik lees dat de enting in 3 fasen gegeven wordt over een periode van 6 maanden.
kun je dan pas na 6 maanden beginnen aan je baan waar de inenting verplicht bij is?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:01

brokjes schreef:
hoi, oud topic ja, maar ik kom hem toch even omhooghalen

ik kan morgen de huisarts pas weer bellen, maar ik lees dat de enting in 3 fasen gegeven wordt over een periode van 6 maanden.
kun je dan pas na 6 maanden beginnen aan je baan waar de inenting verplicht bij is?

Bij sommige wel ja :j sommige vinden het ook goed als je bezig bent.
Na 3x wordt er bloed afgenomen om te kijken of het aangeslagen is ( tenmiste dat was een paar jaar geleden zo) Uit mijn hoofd moet je minimaal een x aantal antistoffen hebben ( kan zijn dat ik dit mis heb)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:03

Ik heb er twee gehad, en dan zou hij een jaar werken, nummer drie moet om blijvend beschermd te zijn. Die moest nog. Maar ik reageer al niet op twee entingen, moet binnenkort opnieuw prikken en daarna laten testen.

Hier was enten, maand later nog een dan zou je jaar beschermd zijn, dan tussen half jaar en jaar de derde enting die levenslang bescherming geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:28

Weet iemand hier hoelang je op de uitslag van de titerbepaling moet wachten?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:32

de inenting is helemaal niet verplicht toch?
je werkgever moet het aanbieden,maar als je niet wil dan kan dat ook.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:34

Bij mij zeiden ze dat ik na de eerste inenting gelijk was beschermd.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:34

brokjes schreef:

Na bloedprikken moest ik een weekje wachten dacht ik en toen de HA bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:35

Klopt maar dan loop je zelf wel een risico.

@Amado, hm, ik merk dat er veel informatie hierover rond gaat. Ik belde zelf laatst de GGD en die zeiden dat ik gewoon aan het werk kan van niemand gaat daarop wachten. Maar ze konden niet vertellen of ik in de tussentijd beschermd was, dus zelf erbovenop zitten is hier wel gewenst. Je wilt echt geen hepb krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:36

Amado7 schreef:
brokjes schreef:

Na bloedprikken moest ik een weekje wachten dacht ik en toen de HA bellen.

Hm, dan komt het bij mij niet uit. Ik ga voordat ik ga werken nog 3 weken op vakantie..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:39

ellepel schreef:

Ligt eraan waar je werkt. Als je zonder vaccinatie/titerbepaling een gevaar vormt voor anderen kan de werkgever besluiten je niet te laten werken/ aan te nemen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:57

ellepel schreef:

Kan zeker "verplicht" zijn. Wanneer je niet wilt, kan het zijn dat ze je niet aan nemen (UMCG bijvoorbeeld). Er zijn werkgevers waarbij je alleen maar mag beginnen wanneer je voor die tijd al de juiste/voldoende bescherming hebt. Niet alleen voor patiënten/cliënten ook voor jezelf.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:16

Ik lees hier dat je bloed moet worden afgenomen of de 3 entingen voldoende zijn, maar daar heeft mijn reisarts niets over gezegd toen ik daar laatst was voor verschillende prikken.

Ik heb voor hepatitis de laatste gehad. Wat ik wel bijzonder vond is dat ik de eerste 2 begin 2010 heb gehaald. Nu moest ik dus opnieuw dacht ik, maar de arts gaf aan dat ik nu 'de derde' kreeg en dat ik dan klaar ben met die 3x. Ondanks dat er tussen prik 2 en prik 3 dus 10 jaar zit... vond ik eigenlijk wel een beetje vreemd := Maar ik ben geen arts....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:26

Ik heb dag 0 1 maand na de eerste en 6 maand na de eerste de laatste injectie gehad. Daarna ga je bloedprikken om te kijken of je genoeg antistoffen aan maakt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:26

Tancreda4 schreef:
Ik lees hier dat je bloed moet worden afgenomen of de 3 entingen voldoende zijn, maar daar heeft mijn reisarts niets over gezegd toen ik daar laatst was voor verschillende prikken.

Ik heb voor hepatitis de laatste gehad. Wat ik wel bijzonder vond is dat ik de eerste 2 begin 2010 heb gehaald. Nu moest ik dus opnieuw dacht ik, maar de arts gaf aan dat ik nu 'de derde' kreeg en dat ik dan klaar ben met die 3x. Ondanks dat er tussen prik 2 en prik 3 dus 10 jaar zit... vond ik eigenlijk wel een beetje vreemd := Maar ik ben geen arts....

Als het voor een reis is gaat het ws over hepatitis A?
En voor de zorg moet je hepatitis B.
Dat is wel een verschil ;)

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:27

MISTRAL94 schreef:
Ik heb dag 0 1 maand na de eerste en 6 maand na de eerste de laatste injectie gehad. Daarna ga je bloedprikken om te kijken of je genoeg antistoffen aan maakt.

Dit had ik ook.