Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
orange1 schreef:wij hebben ong maar 500 leerlingen op school
en er zijn iets van 20 ofzo die precies het zelfde hebben als jou.
dat heeft een vertrouwens persoon gezegt dat je je dus NIET hoeft te schamen.
Jennylicious schreef:orange1 schreef:wij hebben ong maar 500 leerlingen op school
en er zijn iets van 20 ofzo die precies het zelfde hebben als jou.
dat heeft een vertrouwens persoon gezegt dat je je dus NIET hoeft te schamen.
Kijk, dit is dus een reden voor mij om niet naar een vertrouwenspersoon te gaan. Ze zijn gewoonweg niet te vertrouwen.
Bij ons roddelt de 1 alle klassen door over mensen. En zoals bij jouw op school het geval is dat je weet dat 20 mensen hetzelfde probleem hebben, vind ik ook al te ver gaan. Die vertrouwenspersoon zou niet eens moeten vertellen wat voor soort problemen mensen hebben, laat staan hoeveel mensen dat hebben. Ik vind dat vertrouwingspersonen te dicht bij je vrienden en klasgenoten staan, wanneer ze per ongeluk iets er uit floepen, heb je grote kans dat al die mensen er achter komen.
daNiielle_ schreef:Met je vader/vertrouwenspersoon praten, en aangeven die kerel.
Hoe moeilijk het ook is!
Dat er wat aan die jongen gedaan wordt, geeft jouw ook een veel beter gevoel uiteindelijk.
En de volgende keer je ogen open doen he.En een lieve jongen zoeken.
Sterkte.![]()
Bokt verbaasd me trouwens iedere keer weer, het ene meisje dat rookt op haar 13e wordt uitgescholden, de andere wordt sterkte gewenst..Gelijke behandeling ja.. Maargoed, vergeef me.Ik snap dat deze situatie anders is!
Mandyy_x schreef:kamaron schreef:waarom slaap je nog steeds bij hem???
Als je echt wilt stoppen zul je zo snel mogelijk stappen moet ondernemen en niet nog elke nacht bij hem in bed te kruipen...kom op meid...toon karakter...
Mischien is het in jullie ogen heel raar.
Maar ik houd toch echt ook wel van hem.
En aan de ene kant wordt ik nu ook een beetje 'bang' voor hem..
Want hij zei laatst 'Als je dit niet doet vertel ik wat voor'n slet je bent'
Mandyy_x schreef:Alleen liep het toen anders, we dronken weer gewoon wat en toen zoende hij me, nog niet echt erg ofzo vondt ik zelf.
Een aantal keer [stuk of 10x] ging ik gewoon naar hem toe, maar toen ging hij verder dan alleen zoenen, hij nam me mee naar zijn kamer en je zult weten wat er gebeurde..
Ik vondt het eerst raar, maar later dacht ik dat ik me aanstelde en dat meerdere mensen het mee maakte..
Knoffer schreef:''Bovendien kan ik je vertellen dat het in onze samenleving niet normaal is dat een 13-jarige het met 2 gasten doet. Het is al zeer apart als je uberhaupt al ontmaagd bent op je 13e.''
Mandyy_x schreef:Knoffer schreef:''Bovendien kan ik je vertellen dat het in onze samenleving niet normaal is dat een 13-jarige het met 2 gasten doet. Het is al zeer apart als je uberhaupt al ontmaagd bent op je 13e.''
Ik weet ook dat dat niet hoort, maar daar heb ik zelf geen inspraak op gehad.
Ik had het liever zelf ook niet gehad!
superwoman schreef:Meid, ik denk dat je ondertussen wel weet dat als je bij hem blijft het alleen nog maar slechter kan worden.
"Houden van" op de 13e of zelfs als je ouder bent gaat wel weer over. Wees daar AUB niet bang voor. Je zal er juist sterker van worden. Wanneer je weer van jezelf houdt kun je veel beter liefde geven en ontvangen, echt waar! De eerste stap van eigenwaarde is weg gaan bij die jongen!
Denk eens aan die andre vriendinnen die hij er vast nog meer op na houdt, jij wil toch niet 1 van de zoveel zijn?
Zoek hulp- huisarts- vertrouwingspersoon op school of iemand anders die ouder is.
Maar goed dat je er iig over durft te schrijven, dat is al en klein stapje vooruit. Zorg dat je vooruit blijft gaan en laat je niet stoppen door wie dan ook!
Schrijf op wat je wil en wat je niet wil. Maak dan een plan om dat te realiseren!
succes!