Alweer gepest,dacht eindelijk het is over,niet dus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Alweer gepest,dacht eindelijk het is over,niet dus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:31

Winxz_Bas schreef:
maar ik kleed me absoluut niet raar,en ben juist heel verlegen,alleen tegen mijn 'vriendinnen' kan ik soms heel fel uitvallen. ja wij hebben een vertrouwenspersoon,maar dan aat ze vast vragen waarom ik niet eerder naar hara toe ben gegaan enzo, ik ben bang voor de gsprekken, ik vindhet namelijk heel moeilijk om erover te praten,
Danniele:dat bedoel ik, dat vind ik echt zo'n opmerking van...... zo moet het niet,iedereen is zichzelf hoor,
dar kan je niks aan veranderen.

dat verschilt natuurlijk per persoon.. ik was heel fel er werd daarom gepest (nou is dat natuurlijk niks om hun gedrag goed te praten.. oh ze reageert fel dus we mogen haar pesten is ook wel een beetje krom Vork ) maar dat andere meisje bijv. dat was ook verlegen.. en dat liep contstant bij mensen te 'slijmen' enzo.. vond ik ook erg irritant ed. nu zeg ik ook niet dat jíj dat hebt. En zoiets vind ik eigenlijk nóg geen reden om iemand te pesten. Maar vaak zit er toch wat in diegene die gepest word. Jij bent misschien ook wat te verlegen oid? Maar nogmaals... dat vind ik eigenlijk nog geen (goede) reden voor de pesters om jou te pesten. Maar vaak baat zoiets wel al als je naar jezelf (probeert te) kijkt/en

En de zo'n vertrouwenspersoon begrijpt heus wel dat je niet eerder durfde Knipoog

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:37

Winxz_Bas schreef:
maar ik kleed me absoluut niet raar,en ben juist heel verlegen,alleen tegen mijn 'vriendinnen' kan ik soms heel fel uitvallen. ja wij hebben een vertrouwenspersoon,maar dan aat ze vast vragen waarom ik niet eerder naar hara toe ben gegaan enzo, ik ben bang voor de gsprekken, ik vindhet namelijk heel moeilijk om erover te praten,
Danniele:dat bedoel ik, dat vind ik echt zo'n opmerking van...... zo moet het niet,iedereen is zichzelf hoor,
dar kan je niks aan veranderen.

Weet ik. Maar kijk, ik pest niet, maar doe er ook niks aan.
Ik weet van mijzelf dat ik heel erg uit kan vallen tegen mensen, als je dat meisje wat vraagt, krijg je geen antwoord.
Dat is voor mij al een reden om behoorlijk chagerijnig te worden, dus laat ik haar met rust.
edit: dit graag 'uitvechten' over pb, heeft nl niets met het topic te maken.

In jou geval is praten met anderen/de pesters de enige échte oplossing denk ik.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 09:29

Hoi.
Ik las net je topic, ik ben zelf ook jarenlang gepest (tja ik heb nou eenmaal krullen en ben niet zo zeker van mezelf dus dan ga je iemand pesten).
Ik durfde er ook nix van te zeggen op school en in het dorp ging het gewoon onverminderd door.
Inmiddels ben ik 23, ben verhuist en woon nu samen met mijn vriend, heb een leuke vriendengroep en leuk werk, maar ik merk nu pas wat dat gepest allemaal met me gedaan heeft. Ben nog steeds super onzeker, en als ik ergens een groepje mensen of kinderen zie staan durf i kdaar niet langs te lopen uit angst voor opmerkingen. (zelfs bij jongere kinderen dan ik)
Mijn haar is inmiddels zo lang dat het zwaar is voor krullen en er zit nu alleen nog een lichte slag in en krijg er veel complimeten over, maar ik geloof eigenlijk nooit dat ze dat menen.
Goed om een lang verhaal kort te maken, zorg ervoor dat het met jou niet zover komt!!!
Het is helemaal niet raar om hulp te zoeken, iedereen zal het begrijpen, en die leraar.... Heb daar eigenlijk geen woorden voor, wat een minkukel zeg Boos! Zou zeker naar een vertrouwenspersoon gaan en het zeggen hoe het zit, je zal me wel gek vinden maar ik kan met je meegaan als je dat een fijn idee vind.
En als je eens wat kwijt wilt staat mijn PB natuurlijk voor je open.

Groetjes Maaike

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:03

P_A_R_Love schreef:
Ik had hem allang zen smoel dicht geslagen

jah joh, met de vuist erop, dat is de oplossing Rolleyes

Ik ben zelf ook een behoorlijk groot gedeelte van mijn leven gepest en dat kan je sterk raken. Het kan je in een schulpje doen kruipen en je nog meer op je hoedde maken. En als je er bij iemand over begint krijg je reacties als hierboven "ik had allang dit of dat" of "gewoon iets gevats terugzeggen" of "gewoon negeren dan houdt het wel op.

Helaas weet ik ook dat het zo makkelijk niet is. Jah, even iets gevats terug zeggen, sommige mensen hebben hun woorden nu eenmaal niet zo vlot op de tong liggen. En ook al zou je willen van niet, je straalt gewoon een bepaalde onzekerheid, het is net of pesters die kunnen ruiken. I know, I've been there.

Tjah, tips van wat je moet doen, probeer zekerder over te komen, juist door je af te zonderen (zoals in dat kleedhokje) trek je beetje de aandacht. Heb je wel vriendinnen in de klas? Vestig je aandacht dan gewoon op hun, en als je ze niet hebt, probeer ze dan te maken. Er is niks zo makkelijk als pikken op degene die geen vrienden heeft. Als je iemand uit je klas waar je redelijk mee over weg kan ergens alleen ziet zitten, loop er dan naartoe en vraag of je erbij mag komen zitten, probeer er een beetje tussen te komen. Met vriendinnen in de klas sta je al een stuk sterker.

Ik weet dat het makkelijk praten is, ik werd ook pas zekerder toen ik op de middelbare zat en het pesten ineens ophield. En mijn zekerheid begon pas te groeien toen ik in de 4de klas ging stijldansen ineens leuk contact met jongens kreeg en een gezellige vriendengroep had waarbij iedereen me nam zoals ik was. En nu 21 jaar, student op mezelf wonend, ben ik regelmatig nog steeds zo onzeker als de pest...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:30

Tja, net als anderen hier ben ik ook jarenlang gepest.
Wat uiteindelijk hielp was meelachen. Klinkt dom, maar in mijn geval werkte het echt! Probeerden ze mn kleding in de zeik te nemen, lachte ik gewoon mee. Hadden ze wat aan te merken op mn haar; lachte ik gewoon mee.
Als het pesten dan eenmaal gestopt is ben je er nog niet nee, om dan je zelfvertrouwen weer op te bouwen, dát wordt de echte uitdaging!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:37

Laat ze banketstaaf!!
Hoewel dat makkelijker gezegd dan gedaan is.
Het is natuurlijk hardstikke rot als je jarenlang zo erg gepest bent.. en die leraar.. :/ heb je dat wel verteld aan je mentor of aan je ouders? Ik denk dat het belangrijk is dat zij ervan op de hoogte zijn.

Sterkte en succes meis Ach gut

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 08:05

ik lach ook, als ik in elkaar word geslagen,of als ze iets doms zeggen tegen mij. dat gaat automatisch, maar iedereen zegt dat dat niet moet, en kan er niks aan doen dat het gebeurd. alleen als ik dan alleen ben dan word ik gek, ik word zo boos , omdat ik mezelf gewoon laat pesten, maar ik weet van mezelf dat ik bang ben om iets te zeggenh, meestal gingen ze dan nog meer slaan en pesten. ik ben ook al een tijdje naar de psycholoog geweest,toen hij dacht het gaat goed zijn we gestopt, en 1 dag later op school was alles weer zoals ervoor.
om dat moment voelde ik me echt zoo vern*ukt. ik vertrouw niet zo snel mensen ,dat vind ik echt moeilijk

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 08:23

Dat een leraar dat voorbeeld geeft aan de rest van de klas om zoiets te zeggen vind ik absoluut niet kunnen. Tegen hem diende ik dan ook direct een klacht in! Hij mag zoiets vinden/denken maar moet ook vooruit denken en die gedachte absoluut voor zich houden!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 11:28

ja,maar hij is een flapuit hij zegt ook gewoon zonder pardon dat hijje lelijk vind etc..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:36

hmmm, tegen zo een leraar zou ik dan nog wel best een keer mijn modn open trekken denk ik. Tegen klasgenoten zou ik dat niet zo gauw doen, maar als een leraar zo een flapuit is, kun je best eens terug zeggen van "u bent anders ook geen lekker ding" Tong uitsteken ... gewoon op een wat grappig toon, grijns op je smoel, een docent die zoiets tegen studenten zegt moet zoiets best ook terug kunnen hebben vind ik.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:28

die leraar is gewoon een sukkel,en daar word niks aan veranderd, al 3 jaar lang niet, en wie heeft er suggesties om een gesprek te beginnen met een vertrouwenspersoon?
gr Rosalie

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:22

Zoals ik al eerder zei: zet wat dingen voor jezelf op papier. Dingen die er gebeurd zijn. Als het goed is dan zal de vertrouwenspersoon vragen aan je stellen en kom je vanzelf "op gang" en kan zij je adviezen geven, maar ook eventueel stappen ondernemen. ik werk zelf op een basisschool voor speciaal onderwijs en maak dit dus dagelijks mee. Wij hebben een pestprotocol en ook een vertrouwenspersoon. Deze zal in gesprekken (ook met ouders, leerkrachten en verdere betrokkenen) helpen en zoeken naar een oplossing. Bij ons wordt er in ieder geval echt wat mee gedaan en gaat eigenlijk na natuurlijk openheid van alle partijen eigenlijk ook altijd weer goed. Je zult dus echt de eerste stap moeten zetten, hoe moeilijk dat ook is (vind het nog steeds raar dat er niet al eerder is ingegrepen) en dan pas kan er een oplossing komen en zul jij door o.a. gesprekken en evt. training ook sterker worden...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:09

Ook al is iemand een flapuit dan nog. Hij is leraar en gaat daar een bepaalde verantwoording aan, door zijn houding en zijn manier van dingen zeggen is het voor de rest ook oké om dingen te kunnen zeggen......

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:00

Ik zie al dat meerdere mensen het hebben gezegd maar,
Ook ik heb je profiel gekeken en ik vind je juist alles behalve lelijk!
Dus waar ze dat vandaan halen slaat nergens op want je bent een knappe meid..
Heb je je ouders ook verteld wat die leraar heeft gezegd, want dat vind ik wel te ver gaan!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 16:44

dat heb ik gezegd,maar mijn ouders zijn helemaal op nu naar 3 jaar vecten dat ik een beetje normaal op school kon zitten, er was vorig jaar een roddel dat ik ZM wou plegen ,maar dat was NIET zo, mn ouders in rep en roer, en iedereen op school zo van,ja ga maar lekker dood. mn ouders zijn ook een beetje op.
en ik ben bang dat ik ze te veel belast.en dat vind ik heel lastig

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:40

hey Rosalie
heb net even het topic gelezen. Mijn situatie kan je zo ongeveer vergelijken met die van Zonnebloem.
Ik ben nu 23, word er binnenkort 24. Ik ben heel wat jaren gepest geweest, omdat andere kinderen me lelijk vonden. Ik had een bril, geen mooie rechte tanden, had krullend haar (terwijl al de rest steil haar had toen), was best klein en had goede punten. Maar de reden waarom ze me pestten, was omdat ik een "makkelijk slachtoffer" was. Ik was/ben nog steeds, zeer verlegen bij nieuwe mensen. Het duurt even voor ik mensen kan vertrouwen en ik geloof complimenten ook nooit.

Wat je leraar zei tegen je, dat vind ik echt niet kunnen. Ik zou ermee naar een vertrouwenspersoon gaan in je school. Het kan dan wel zo zijn dat hij er altijd vanalles uitflapt, maar dat hoort niet bij zijn job.

Weet je wat ook steeds een aanleiding geeft tot pesten, dat is dat andere kinderen zich gewoon zelf niet zwak willen voelen. Ze zijn zelf onzeker en daarom gaan ze dan ook maar lachen met een ander. Hou je sterk. Jij bent niet lelijk of slechter dan anderen. Je bent net zoveel waard als ieder ander. En zelfs meer dan een persoon die anderen pest, want dat is pas slecht.
Alles opkroppen is ook niet goed. Dat heb ik jarenlang gedaan en dat vreet echt aan je.
Veel sterkte en ik hoop dat het binnenkort beter met je gaat.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:36

Lieve meid!

Ik vind je echt super dapper hoor! je probeert aan alle kanten om er iets aan te doen, en ik weet ook hoe moeilijk het is! Op dit moment is het beste wat je kunt doen, heel veel erover praten met je ouders, je vriendinnen bij wie je je ook maar prettig voelt! het lucht op! Vertel je onzekerheden, vertel waar je bang voor bent, vertel over die leraar. Ook al lost het niet meteen wat op, dan ben je het wel even kwijt! En heb je het gevoel dat je er niet alleen voor staat!

Ook ik ben jarenlang gepest, en ben nu 24 en heb geen eigenwaarde meer. Ik moet nu in therapie om alles nog te verwerken van die tijd.... Dus wat ik probeer te zeggen is probeer erboven te staan. Het zegt echt meer over hun dan over jou. je bent een hardstikke leuke meid om te zien, en je verdient het niet om anders te denken over jezelf! Zet em op, en je mag me altijd pb-en als je iets kwijt wilt!

Sterkte en een dikke knuffel!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:11

Ik heb de eerste paar berichten maar gelezen, en ik wil toch even reageren.
Ik-zelf kan me goed in jou'n situatie brengen, daar ik ook 8 jaar lang alleen maar ben gepest.
Dit was op de bassisschool, ik was anders dan andere maar wat is er anders aan mij? Ik heb
werkelijk geen idee, behalve dat ik verschrikkelijk onzeker en gemakkelijk ben ik te palmen.
Het is gestopt toen ik op de middelbare school kwam, ik fleurde op maar ik word nog wel zo
af en toe verschrikkelijk verlegen en onzeker gemaakt, expres. Ook tril ik als een gek waarneer
mensen aan mij zitten, en kan ik van het ene moment doodsangsten uitstaan. Ik praat er
nooit echt over, dit moet jij wel doen anders krijg je hier 'later' problemen mee.

Maargoed, ik neem aan dat je nu op de middelbare school zit en dat je mentor er niets mee kan?
Hmm: lastige situatie, heb je niet iemand die het voor je op neemt? Maakt niet uit of het in dezelfde
klas zit ofwat maar gewoon iemand? Zoja, maak daar gebruik van en zonee, heb je het al aan je
ouders verteld? Die zouden hierna vast wel de ouders opbellen van die kinderen die jou pesten.

Citaat:
en wie heeft er suggesties om een gesprek te beginnen met een vertrouwenspersoon?

Hmm, zoals Zammie al zei:
Citaat:
Zoals ik al eerder zei: zet wat dingen voor jezelf op papier.

Maar is het niet een idee om een brief te schrijven naar hem/haar? Die je aan hem/haar geeft terwijl je
er wel bij zit? Ik dacht dat ik had gelezen (als het verkeerd is gelezen, I'm sorry) dat je gesprekken eng
vond? Dit is een hele goede manier, zo heb ik vrienden ook wel eens duidelijk gemaakt dat ik gepest
ben en dat ik daarom zo bang kan reageren..

Ja, Ik heb het zinnetje gevonden.
Citaat:
ja wij hebben een vertrouwenspersoon,maar dan aat ze vast vragen waarom ik niet eerder naar hara toe ben gegaan enzo, ik ben bang voor de gsprekken, ik vindhet namelijk heel moeilijk om erover te praten,

Trouwens, ik vind je zoals vele hier een hele knappe meid en hastikke dapper dat je er iets aan probeerd
te doen. Ik liet het over me heen gaan. Heel veel sterkte, mijn pb staat altijd open en een dikke knuffel!
Ik weet zeker dat het je gaat lukken.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 21:41

foryourneeds@: als iemand mij complimenten geeft geloof ik het ook niet, daarom als iemand zegt je bent mooi geloof ik het niet. en het is heel moeilijk om die knop om te zetten. en over die kleedhokjes, ik kleed me daar om voor OA een andere reden, niet dat dit geheimzinnig bedoel hoor ! vrijdag weer, ik stond in school, 6 kinderen van de 4e komen op mij af,en zeggen viezerik,lelijkerd en schelden me uit, op dat moment denk ik:laat ze maar, en dan s'avonds dan word ik 'gek' dan kan ik de druk in mijn hoofd gewoon niet aan, en dan heb ik opluchting nodig, als je begrijpt wat ik bedoel. en nu vakantie even lekker geen gezeur.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:55

Geniet maar even goed van je vakantie!
Probeer het zoveel mogelijk uit je hoofd te houden. Ik weet wel dat dat enorm moeilijk is.
Maar je bent evenveel waard als ieder ander mens hoor. Vergeet dat nooit!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 22:08

ja, dankjewel.. dat is juit het moeilijkste

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:12

Heb je geen goede vriendin? heb een beetje het gevoel dat je niet echt iemand hebt om ff lekker je gevoelens bij kwijt te kunnen....

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 22:22

zie hier beneden
Laatst bijgewerkt door Winxz_Bas op 23-02-08 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 22:23

Winxz_Bas schreef:
dat heb je wel goed Verdrietig
heb niet echt 1 waarbij ik mijn ei kwijt kan, dan
denk ik dat dat verkeerd valt, of dat ik aanstellerig ben.
en meestal gebruiken mijn vriendinnen mij, omdat ik altijd HW maak,
en leer.
mag dit via de PM??

gr Rosalie

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:02

Misschien vind je het een beetje eng om naar de vertrouwenspersoon op school te stappen, maar dat zou je toch moeten doen. Hij/zij kan je echt helpen. Daar zijn deze personen voor.

Die leraar die de opmerking over de mobiele telefoon maakte zou in mijn ogen niet eens een leraar mogen zijn.

Ik heb ook naar je foto's gekeken en je bent echt niet lelijk.
Vind je er leuk uitzien. Trouwens al zou je wel lelijk zijn dan zou dat nog geen reden mogen zijn om je te pesten.

Denk dat het heel goed voor je zou zijn om een assertiviteitscursus te volgen zodat je leert hoe je voor je zelf kan opkomen op een goede manier.

Probeer je zelf niet af te zonderen van de groep.
Als jij je omkleed in een apart hokje terwijl de rest dat niet doet, plaats jij jezelf buiten de groep en hebben zij weer een aanleiding gevonden om je te pesten.