Ik heb het uitgebreid met de Cardioloog over paardrijden gehad, en hij vond het geen enkel bezwaar. Natuurlijk ga ik geen Eventing doen o.i.d., maar dressuur, een sprongetje, buitenrijden, Endurance? Ik heb een paar foto's voor hem meegenomen, hij vond het prachtig! Nogmaals, wel een bodyprotector met springen en buitenrijden, gewoon voor je eigen zekerheid. Ik heb ook altijd iemand bij me, of een briefje bij me waar op staat dat ik bloedverdunners slik.
Ik heb de bloedverdunners 5 maanden gehad, de kousen moest ik nog een jaar dragen. Daar mocht ik ook zonder onderzoek gewoon mee stoppen. Alleen de arts raadde me idd wel aan dat als je lang stil zit ze toch te dragen (bijv. in 'n vliegtuig). De arts zei dat ik het gewoon in de gaten moest houden en als ik ook maar even dacht dat ik het weer had, meteen contact opnemen. Vooral in het begin dacht ik steeds weer wat te voelen. Idd apart dat ze daar overal anders mee omgaan.
ik heb netr zo'n ketting met hanger besteld vond het eigenlijk wel een gerust idee om om te hebben
ik krijg in juni een onderzoek om te kijken of ik kan stoppen beide keren had ik het na een operatie dus dan is het risico minder dat je het je hele leven lang moet gebruiken die kous zit ik echt 1,5 jaar tot 2 jaar aan vast ben ik bang
ik ben nu in de ziektewet en soms vergeet ik 's-ochtends die kous aan te trekken omdat ik me dan niet gelijk douche en aankleed hebben jullie dit ook wel eens? hoe erg is het om je kous een dag niet te dragen? en..... mag je hem bijvoorbeeld uit in de zomer als je ligt te zonnen?
Ik heb te horen gekregen dat ik hem alleen in bed af mag doen en onder de douche. Ik wilde niet mijn hele leven aan die kousen vast zitten dus mijn benen hebben 2 jaar geen zonlicht gezien. Ik ben ook nooit vergeten de kous aan te trekken. Komt ook door de opmerking dat de ader de kous nodig heeft om te herstellen en als ie niet binnen 2 jaar herstelt dan komt het nooit meer goed...misschien bangmakerlijk maar ik wilde er echt niet aan denken om altijd met die stomme ouwe wijven (met alle respect) te moeten lopen.
Ik heb trouwens nooit een onderzoek gehad betreffende het stoppen met de medicijnen. Ik kreeg gewoon te horen het half jaar zit erop je mag ermee ophouden. Terwijl mijn bloed de week daarvoor niet volgens de regeltjes was. Ik heb trouwens ook iedere week moeten laten prikken en in het begin soms 3x in de week. Ik vond het zo gek dat ik ineens die medicijnen niet meer hoefde te hebben. 10 januari bij de dermatoloog trouwens hetzelfde verhaal betreffende de kousen. Ik kwam daar voor de uitslag van dat duplex-onderzoek. Dermatoloog vraagt of ik op steunkouscontrole kom, eh nee meneer ik kom voor een uitslag van een onderzoek. Hij leest de uitslag in medische terminologie voor en wil me hand geven en weglopen....ik heb nog geprobeerd wat meer informatie te krijgen maar ik werd niet wijzer van die man. Ik heb uiteindelijk de huisarts gevraagd mij te bellen en de uitslagen en eventuele gevolgen in normale taal aan me door te geven.
Ik droeg de kousen ook altijd. Nu na 3,5 jaar doe ik het ook niet altijd. Maar ook dat was raar.....kijk maar hoe lang u ze blijft dragen Dat zei de dokter tegen mij..... Moet eerlijk zeggen dat ik er nooit last van heb gehad om ze te dragen. Ik heb eigenlijk altijd een rijbroek aan, dus ook zomers weinig last van.