Hoe kan ik mezelf ontladen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Hoe kan ik mezelf ontladen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:40

Als ik zo statisch was ging ik altijd op een stoel zitten met ijzeren poten, voeten van de grond en het ijzer vastpakken. En dan even een tijdje zo blijven zitten. Werkte meestal wel Lachen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:23

LZP -> MW

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:26

Ik heb er ook vreselijk last van en heb een prima oplossing gevonden, het werkt écht voor mij Ja

Als ik bijv. uit een auto kom wéét ik gewoon dat ik een opdonder krijg, dus als ik uitstap zorg ik ervoor dat ik geen metaal oid aanraak waardoor ik een schok krijg, en als ik dan de deur dicht moet doen (ook van het raam krijg ik schokken dus dat werkt niet) dan geef ik eerst een snelle tik tegen de auto aan met mijn vingers, dan voel je geen schok, maar was er wel een ontlading en hierna kan ik de deur zonder problemen dichtdoen.

Dat tikje werkt bij een hoop dingen, ook bij mensen etc. Eerst een vluchtig tikje, daarna krijg je geen schok Haha! (alleen als je mensen een tikje geeft krijgen die wel een schok Tong uitsteken maar dat is best grappig hihi)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 01:15

Ik heb dit probleem bij het poetsen van m'n paard Haha!
Krijg geen schok maar alles blijft aan je kleren plakken, zand krijg je niet weggepoetst (bij paard), z'n haren komen met de borstel mee omhoog Duivel super irritant.
Ik denk dat ik zo'n rubber geleider koop en die aan z'n staart hang ofzo Koe

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:50

Zo'n periode heb ik ook gehad, ik kon gewoon niets aanraken, of ik kreeg een schok. Niet leuk.
Maar het gaat, althans bij mij, vanzelf weer over. Ik zou niet zo goed weten hoe je er vanaf komt, maar als je er niet meer aan denkt zal het ook wel minder worden.

Echt vervelend als je gewoon niets meer durft aan te raken. *LOL*

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:50

haha.. hier heb ik nog 2 personen zitten Knipoog

we hebben net een nieuwe bank en die lijkt nogal statisch te zijn.
Als we erop zitten en we raker elkaar of iets anders aan, zie je de fonken vliegen Tong uitsteken
En pijn dat het doet Huilen van het lachen

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:55

paperclipjes aan elkaar vastmaken, aan je sok maken en zorgen dat ze de grond raken, zo ben je geaard!

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:59

Haha! Aha, ik ben niet de enige met dit probleem. Ik wordt nu al ruim 2 weken de hele dag door bijna geeloktocuteerd. Ik heb in mijn huisje een metalen aanrecht, fornuis, magnetron, deurklinken, en ga zo maar door. Om de 5 minuten krijg ik weer een tik. En eerlijk gezegd, leuk is anders. De vonken vliegen er letterlijk vanaf. Nou heb ik ergens gelezen dat het ook te maken heeft met de lage luchtvochtigheid. Nou die is bij mij inderdaad maar 50 % dus ik steeds water koken. Maar dat heeft ook maar even effect. Wie heeft de gouden tip? Want om nou met paperclips rond te gaan lopen... Clown Anders toch maar even naar de halfords...

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:24

Die paperclips werken toch echt, haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:21

Ik raak altijd even de grond of iets anders aan wat niet geleid (houten tafel bv) aan om mijzelf eerst te ontladen.
Verder let in de winter op mijn kleding, geen fleecetrui als ik een enorm statische jas heb (van dat gladde nylon spul bv). Ik heb al mijn gladde winterjassen weggedaan Nagelbijten / Gniffelen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 08:18

wat grappig om dit te lezen,ik heb het zelf ook altijd erg!
dat schok ding van de halfords lijkt me wel wat

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:06

Ik zweer bij mijn anti shock, soms is het bij mij zo erg dat ik er dingen mee sloop, er is al eens een laptop overleden, ik raakte hem nog niet eens aan maar toen mijn vinger richting toetsenbord ging sloeg de vonk over........
Zo ook met een printer........

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 05:54

vinos schreef:
paperclipjes aan elkaar vastmaken, aan je sok maken en zorgen dat ze de grond raken, zo ben je geaard!

Haha, dat ga ik morgen meteen proberen! Ik durf mijn paard nu bijna niet meer aan te raken ... ze krijgt elke keer een flinke schok als ik haar borstel en ik merk dat ze nu een beetje terug deinst als ik haar wil aaien. Verdrietig