vriend wil stoppen met blowen maar hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordowner18

Re: vriend wil stoppen met blowen maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 12:13

ik weet dat ik hemook wel een ebetje verdedig, want het is zo makkelijk om te zeggen, dat het geen verslaving is en je zo kan stoppen dit is gewoon niet waar, want ookal is het geen lichamelijke verslaving het is zeker wel een geestelijke verslaving.

Toch heb ik veel aan jullie tips gehad en ga vanavond ene gesprek met mijn vriend aan.

Ik ga hem zeggen dat roken in het weekend ook geen optie meer is en dat hij er gewoon helemaal mee moet stoppen.
Elke keer dat het lukt stoppen we wat in de spaarpot.
Ook wil ik hem proberen uit de omgeving te houden, want als ie werkt komt ie ook niet in de koffie shop en zijn vrienden in de buurt en lukt het wel, dus misschien is het ook een idee om voorlopig ook in het weekend niet daar te komen en niet bij zijn vrienden.
Verder moet ik inderdaad zorgen dat ie afleiding heeft overdag en 's avonds zodat hij er minder aan gaat denken.
ben ik nog iets vergeten?

in iedergevaal heel erg bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:14

OK dan!
Succes!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 12:18

Sonja schreef:
OK dan!
Succes!

dankje p.s. wel grappig, mijn naam is sonja Vork

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:24

fjordowner18 schreef:
ik weet dat ik hemook wel een ebetje verdedig, want het is zo makkelijk om te zeggen, dat het geen verslaving is en je zo kan stoppen dit is gewoon niet waar, want ookal is het geen lichamelijke verslaving het is zeker wel een geestelijke verslaving.

Toch heb ik veel aan jullie tips gehad en ga vanavond ene gesprek met mijn vriend aan.

Ik ga hem zeggen dat roken in het weekend ook geen optie meer is en dat hij er gewoon helemaal mee moet stoppen.
Elke keer dat het lukt stoppen we wat in de spaarpot.
Ook wil ik hem proberen uit de omgeving te houden, want als ie werkt komt ie ook niet in de koffie shop en zijn vrienden in de buurt en lukt het wel, dus misschien is het ook een idee om voorlopig ook in het weekend niet daar te komen en niet bij zijn vrienden.
Verder moet ik inderdaad zorgen dat ie afleiding heeft overdag en 's avonds zodat hij er minder aan gaat denken.
ben ik nog iets vergeten?

in iedergevaal heel erg bedankt.

Je vriend helemaal verbieden om niet met zijn vrienden om te gaan moet je niet van hem afnemen, maar wel dat je vanavond duidelijke afspraken met je vriend gaat maken. En op de manier van hoe je het wil overbrengen tegen je vriend van dat hij er gewoon helemaal mee moet stoppen niet op deze manier aan hem overbrengen, misschien barst er dan een soort van woede uit hem en ben je nog geen stap verder. Desnoods laat je je vriend mijn allereerste tip lezen (met waarin ik vertelde over die goede kennis van mij), en over het bedrag in spaarpotje je kan ook doen dmv als het hem elke keer lukt die 5euro wat ie normaal uitgeeft voor om te blowen dat dat in de spaarpot te doen.

Sterkte en succes.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:24

Mijn vriend blowde eerder ook erg veel. Ik heb hem in het begin van onze ' verkering' vertelt dat ik het helemaal niets vond en dat ik niet met hem zou doorgaan als hij bleef blowen.
Blijkbaar was dit genoeg want vanaf die dag heeft hij het nooit meer gedaan. We zijn nu 7 jaar samen en mijn vriend heeft nooit gezeurd over dat hij zin had in een joint. Hij heeft nooit rotopmerkingen tegen mij gemaakt.
Ik snap niet dat je zoveel pikt van je vriend. Het is toch niet jouw verslaving? Hij heeft ook de verantwoordelijkheid genomen om te beginnen met blowen, dan neemt hij zelf ook maar de verantwoordelijkheid om ermee te stoppen.
Ik vind het knap van je dat je hem wilt steunen, maar ik denk dat hij dit helemaal zelf moet doen. Hij zou in plaats van te zeuren over dat hij er zon zin in heeft, ook zelf naar de huisarts kunnen gaan om tips te vragen.
Mijn ervaring is dat je beter helemaal kunt stoppen met een verslaving (welke dan ook) dan half.
Veel succes en laat je leven niet leiden door de verslaving van een ander, ook al is die ander je nog zo lief.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 12:43

Def schreef:
Mijn vriend blowde eerder ook erg veel. Ik heb hem in het begin van onze ' verkering' vertelt dat ik het helemaal niets vond en dat ik niet met hem zou doorgaan als hij bleef blowen.
Blijkbaar was dit genoeg want vanaf die dag heeft hij het nooit meer gedaan. We zijn nu 7 jaar samen en mijn vriend heeft nooit gezeurd over dat hij zin had in een joint. Hij heeft nooit rotopmerkingen tegen mij gemaakt.
Ik snap niet dat je zoveel pikt van je vriend. Het is toch niet jouw verslaving? Hij heeft ook de verantwoordelijkheid genomen om te beginnen met blowen, dan neemt hij zelf ook maar de verantwoordelijkheid om ermee te stoppen.
Ik vind het knap van je dat je hem wilt steunen, maar ik denk dat hij dit helemaal zelf moet doen. Hij zou in plaats van te zeuren over dat hij er zon zin in heeft, ook zelf naar de huisarts kunnen gaan om tips te vragen.
Mijn ervaring is dat je beter helemaal kunt stoppen met een verslaving (welke dan ook) dan half.
Veel succes en laat je leven niet leiden door de verslaving van een ander, ook al is die ander je nog zo lief.

tja misschien ook een optie om dit tegen hem te zeggen Clown

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:30

Wat jij beschrijft dat die bot en agressief overkomt dat begrijp ik. Ook word je inderdaad na lang gebruik depressief [ Let wel, als je het doet om volledig van de wereld te zijn] Want als jij blowt voor het slechte gevoel weg te blowen, dan lijkt dat gevoel even weg te zijn. Maar vele vergeten dat bij veel weedgebruik het omgekeerde effect heeft na een tijd. Je komt in een neerwaarste spiraal terecht waar je moeilijk uit komt.

Stoppen met blowen is niet makkelijk, ook niet omdat het een lekkere smaak heeft en je eerst verlangt naar het stoned zijn en daarna naar de smaak. Je krijgt het koud, je gaat zweten, je word enorm prikkelbaar. Afkicken hiervan is dus zeker geen pretje.

Hoe je dat het beste kan doen? Ik rook elke keer als ik zin heb in een joint een muntsigaret. Waarom? Dankzij de munt krijg je een zelfde soort prikkel in je keel als wanneer je weed inhaleert. Je word er alleen niet stoned van. Zo kan je toch nog ff wennen aan het nuchtere leven, en heb je niet het gevoel dat je meteen gestopt bent. Uiteindelijk moet je die muntsigaretten ook afbouwen en je kan gewoon verder. Pas wel op, als je pas gestopt bent zou je beter de eerste twee drie maanden niet meer blowen, omdat je dan nog niet sterk genoeg bent om er nee tegen te zeggen.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:03

LZP -> MW

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 15:34

cooper schreef:
Wat jij beschrijft dat die bot en agressief overkomt dat begrijp ik. Ook word je inderdaad na lang gebruik depressief [ Let wel, als je het doet om volledig van de wereld te zijn] Want als jij blowt voor het slechte gevoel weg te blowen, dan lijkt dat gevoel even weg te zijn. Maar vele vergeten dat bij veel weedgebruik het omgekeerde effect heeft na een tijd. Je komt in een neerwaarste spiraal terecht waar je moeilijk uit komt.

Stoppen met blowen is niet makkelijk, ook niet omdat het een lekkere smaak heeft en je eerst verlangt naar het stoned zijn en daarna naar de smaak. Je krijgt het koud, je gaat zweten, je word enorm prikkelbaar. Afkicken hiervan is dus zeker geen pretje.

Hoe je dat het beste kan doen? Ik rook elke keer als ik zin heb in een joint een muntsigaret. Waarom? Dankzij de munt krijg je een zelfde soort prikkel in je keel als wanneer je weed inhaleert. Je word er alleen niet stoned van. Zo kan je toch nog ff wennen aan het nuchtere leven, en heb je niet het gevoel dat je meteen gestopt bent. Uiteindelijk moet je die muntsigaretten ook afbouwen en je kan gewoon verder. Pas wel op, als je pas gestopt bent zou je beter de eerste twee drie maanden niet meer blowen, omdat je dan nog niet sterk genoeg bent om er nee tegen te zeggen.

tja het probleem is dus, hij wil absoluut geen sigaret roken (dat had ik namelijk ook al gezegd).
Bovendien krijg ik te horen dat het in het weekend wel kan voorlopig, want het zorgt ervoor dat zijn kopzorgen minder zijn.
(we hebben nogal wat problemen, financieel en ook andere dus)
Daarom leg ik me er nu maar bij neer dat ie in het weekend af en toe een blowtje rookt (vind ik ook niet zo'n punt), maar heb hem wel heel duidelijk gezegd, dat hij niet de enige met problemen is en dat als ie nog 1 keer zo te keer gaat tegen me het meteen over is, omdat ik dat niet pik, dus ben benieuwd.

In iedergeval bedankt voor je reactie Haha!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:40

per week 1 dag niet laten blowen gaat het goed maak je 2 dagen en zovoort enzovoort

natuurlijk hou je vriend rustig want afkik verschijnnsel kan hem gestress maken

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:42

GEwoon stoppen. Mijn vriend en ik hebben jaren lang geblowd en konden ook in een keer stoppen. Zo verslavend is het niet. Als je sterk in je schoenen staat lukt dat best

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 17:48

kensha schreef:
per week 1 dag niet laten blowen gaat het goed maak je 2 dagen en zovoort enzovoort

natuurlijk hou je vriend rustig want afkik verschijnnsel kan hem gestress maken

tja hij is dus al gestopt van elke dag 4 a 5 blowtjes naar vrijdag zaterdag en zondag een blowtje, soms twee.

we hebben nmu alleen wel afgesproken, dat er op zondag niet gerookt word, dus al weer een dagje minder Clown

maar meer minderen wil hij nog niet Huilen