Stijltang bokkers???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toogfilosoof

Re: Stijltang bokkers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:37

Ik heb zo'n steiltang met van die keramische platen.Ik doe van dat spray in mijn haar dat tegen de hitte beschermt.Dat moet ook wel aangezien dat ding 200 graden wordt Tong uitsteken

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:40

Waar haal ik dat silk gebeuren dan? Klinkt goed.. Ik heb een stijltang van Efalock.

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:42

Je hebt het van heel veel merken! Ik gekruik zelf of Silk Therapy van Biosilk of Chi Silk Infusion. Beide van Farouk Systems USA. Bij de kapper te koop. Maar je hebt het ook wel van Goldwell enzo.Heel veel kappers verkopen het.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:42

Ik heb een stijltang van mijn moeder gekregen. Ze heeft hem van de kapper gekocht. (Die hebben er nog een winkeltje bij zitten Knipoog ) Hij werkt heel erg goed (mag ook wel voor die prijs a €150 Nagelbijten / Gniffelen )
Zelf hoef ik bijna nooit te stijlen. Heb er een speciale creme voor waar mijn haar heel zacht en steil van wordt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:43

Idd waar kun je dat zijde krijgen of van welk merk?

Ik heb er een van Carmen geloof ik. Heb er iig 70 euro voor betaald. Ik vind het een hele fijne! Ik heb redelijk dun haar, in 10 a 15 minuutjes heb ik mn haar steil. Op het begin deed ik er wel wat langer over trouwens, maar je wordt er steeds handiger in. Knipoog
Mijn haar blijft ook echt stijl totdat ik het weer was. (behalve als het in een staart gaat, dan zie je dat elastiekje goed zitten Knipoog )

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:43

Anouk01 schreef:
Je hebt het van heel veel merken! Ik gekruik zelf of Silk Therapy van Biosilk of Chi Silk Infusion. Beide van Farouk Systems USA. Bij de kapper te koop. Maar je hebt het ook wel van Goldwell enzo.Heel veel kappers verkopen het.

Dus je moet het echt bij een kapper halen? Niet bij de drogist verkrijgbaar?

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:44

Je hebt heel veel middeltjes om het haar stijl te maken ook bij de drogist van L'oreal of andrelon Tong uitsteken Maar dat vind ik niks.
Ik haal het wel gewoon bij de kapper, nja ik dan gewoon op mn werk Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:47

Maar het maakt dan uiteindelijk toch niet uit welk merk of ben ik nu gek? Haha! Zijde is zijde toch? Bloos
Hoe duur is dat ongeveer trouwens?

Ik heb niet het idee dat mijn haar slechter is door het steilen. Maar als de zijde beter is dan wil ik dat best eens proberen.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:49

@ Blokje : Ik koop de shampoo,conditioner en heatglide in Nederland,in Sluis.Ik ben zelf van België en ga ervoor naar sluis.
Heb alles in "Hair en beauty" of zoiets in die aard gekocht.Scheelt ongeveer 5€ per produkt...
Mijn keramische stijltang kostte juist geen 100€ , kwam ook van bij de kapper.

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:49

Er zit wel verschil in zijde, je hebt echt pure zijde en olie achtig spul dat is vaak wat vetter. Mijn voorkeur gaan dan uit naar de silk therapy van biosilk. Het is geen goedkoop spulletje, Een klein flesje kost bij ons a 50 ml E 17,00. en een fles a 150 ml kost E 33,00 en een grote van 350 ml kost E 50. Je bent per x maar een heel klein drupje nodig. Het ligt dus ook een beetje aan jezelf.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:51

We zijn wel into kuikentjes he Anouk01 Knipoog
Ik heb nu een olie, waar ook maar een paar drupjes van in je haar moeten. Maar weet nog niet of dat werkt, nog niet echt gebruikt. Eerst naar de kapper om alle dode punten eruit te laten knippen Clown

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:54

Ik steil (stijl?) mijn haar ook regelmatig omdat ik soms aan de ene kant slag heb en aan de andere kant steil haar. En soms heb ik grove krullen maar dan steil ik het niet.

Ik merk niet dat m'n haar er veel van beschadigd, zal vast wel maar vind het zelf niet te zien. Voor het steilen gebruik ik altijd L'Oréal Hot Straight (beschermt en geeft glans).

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:55

hoi je heb een goedje bij kruidvat oid te verkrijgen dat is van l'oreal zo'n rose flesje met tuitje doe je er voor het fohnen op en daarna steilen.(vind ik niks)
maar zelf zou ik ook iets van redken,matrix,kerastase,keune,l'oreal proffesionel,farouk usa(idd de biosilk) en goldwel.
allemaal producten die bij de kapper te koop zijn of in de kappersgroothandels.
en steilen is echt niet goed elke dag.hooguit 3 maal per week vaker zou ik niet aanraden en idd daarbij goede verzorging denk aan shampoo,conditioner en eens per week een haarmasker.
daarnaast eens per 6 weken laten knippen.
gebruik van een serum(soort olie) bij gebruik van de steiltang is ook aan te raden.
als je een steiltang aanschaft dan is een chi tang ontzettend goed.kost wat maar dan heb je ook wat 100%keramische platen(die moet een steiltang hebben)
steil daarnaast nooit te lang op een punt haal hem geleidelijk over het haar heen en niet op een punt laten.
ik ben zelf kapster dus heb er dagelijks mee te maken haha
Laatst bijgewerkt door pascale op 17-02-08 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:57

pascale schreef:
hoi je heb een goedje bij kruidvat oid te verkrijgen dat is van l'oreal zo'n rose flesje met tuitje doe je er voor het fohnen op en daarna steilen.

Dit gebruik ik dus ook Knipoog. L'Oréal Hot Straight, je hebt ook zo'n krultang variant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:58

Ik styl m'n haar elke dag, al 1.5/2 jaar lang ofzo. Doe er geen beschermend spul in. Heb nog mooi en dik haar.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:59

ik stijl mijn haar afentoe.. niet al te vaak, mijn haar is super eigenwijs en heb niet zoveel geduld Tong uitsteken

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:01

Ik lees morgen even bij, ik moet nu m'n haar even steilen en dan lekker slapen Haha!
Ik heb trouwens een tang van Wahl...die heb ik bij de kappersgroothandel gekocht. En ik doe er altijd hot&straight in van LÓreal, ter bescherming tegen de hitte.

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:02

Ik gebruik 'm ook. Heb ook permanent dat er bijna uit is.. Ben het wel wat beu.
@Nadiaaa: Ik heb het zelfde spul als jou. Ja

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:07

Ik steil mijn haar ook... ongeveer 1 keer in de 2 weken denk ik.. ik heb er 1 van Remington. Mijn haar is nogal dik en eigenwijs, dus soms moet ik er wel meerdere keren overheen(als ik hem heter zet gaat mijn haar schroeien).
Ik heb nogal vet haar van mezelf dus als het er wat droger van wordt boeit t me niks. En ik ga op tijd naar de kapper dus nooit dode punten.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:15

Ik heb een hele fijne steiltang van Vidal Sassoon. Ook met keramische platen. Vind 'm erg fijn. Ja

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 23:37

Ik sleil mijn haar ook sinds kort, echt super, had ik jaren eerder moeten doen Haha! Mijn haar zit echt heel lang goed. Ik heb een wahl cutec tang (topding en beter te betalen dan de chi tang) en gebruik ook het liefste die biosilk. Ik heb nu ander spul, maar ik denk dat ik toch weer biosilk op internet ga bestellen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 23:50

Hmm nou dan even een "probleem" ik heb krullen van mezelf en dan het meest eigenwijze soort krullen. Als mijn haar langer is dan stijl ik het ook af en toe maar binnen een uur of 3 schiet de krul er half terug in.. en dan is het minder fraai.

Zijn er nog tips voor langer behoud van resultaat??

Overigens iedereen die nog steeds meent zijn haar te moeten voeden: je haar is hartstikke dood materiaal. Steviger en mooier haar kijg je door betere voeding (vitamines B) en niet door er dure sjit in te gooien, dit heeft uitsluitend een tijdelijk effect. Kan er wel voor zorgen dat je haar lekker zacht voelt maar echt sterker haar krijg je door gezond te eten. Knipoog

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 01:28

Zoals al gezegd wordt, is het beste om een verzorgings/stylingsproduct met zijde te gebruiken vóór het stylen. Dat beschermt je haar.

Keramische platen (dus níet een keramische laag!) beschadigen je haar ook minder. Een keramische laag verdwijnt na veelvuldig gebruik en dan beschadig je je haar erg als je het dan gebruikt!

Ik heb zelf de Ga.Ma Italy van een kapperswinkel met keramische platen en regelbare hittestand. Heb sinds kort ook de Chi tang (de roze limited edition), waar je niet alleen me kan stylen, maar ook flippen en curlen. Daar heb ik ook een verzorgingsproduct van Chi bij gekocht, dat je haar beschermt tegen de beschadiging van stylen (de glansspray).

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 01:31

Tips voor langer behoud van resultaat; vermijd vocht.. verder helpt niks.

Ik heb niks eens krullen, alleen een heel klein beetje slag in mijn haar, maar na een dagje is het resultaat van het stylen weer verdwenen Nagelbijten / Gniffelen

Flippen blijft iets langer zitten, maar curlen is net als stylen van vrij korte duur bij mij!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:54

Ik hoef met vochtig weer inderdaad niks tye steilen dat is vergeefse moeite. Ik doe wel even wat haarlak bij de aanzet spuiten maar het resultaat is inderdaad van beperkte duur... en ik heb niet een beetje slag ik heb gewoon een bos eigenwijze springkrullen Haha! ook leuk hoor maar als het langer wordt vind ik het steil leuker Lachen