Overgeven bij amandelen laten knippen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: Overgeven bij amandelen laten knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 01:41

Nouks schreef:
Verschilt inderdaad per persoon. Bij mij zijn ze op mijn vierde al verwijderd, tegelijkertijd met die van mijn zusje (toen twee). Mijn zusje was na een dagje weer helemaal de oude, ik ben drie weken heel ziek ervan geweest (dat zijn volwassenen usually niet eens).

pfff 3 weken zeg,
op dit moment had ik gehoopt dat ze WEL waren geknipt zoals ik verwacht had eigenlijk

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 01:45

mychinook schreef:
ik weet niet wie jou verteld heeft dat je gaat overgeven enzo.want ik heb het toch echt anders beleeft. zo'n 2 jaar terug (toen was ik 21 jaar) zijn mijn amandelen verwijderd. ik had wel een stuk of 4/5x per jaar keelontsteking. toen ze er uit waren was ik ook bang dat ik zwaar ziek zou zijn van de narcose enzo.ik heb wel 3 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm met mijn leeftijd en de complicaties die konden komen. ik had meer last van het infuus waar ik mee moest slapen en de pijnlijke trombose prik in mijn bovenbeen voordat ik ging slapen, dan dat ik veel pijn had in mijn keel of misselijk was.tuurlijk was het niet zo'n fijn gevoel maar goeie pijnstilling de eerste tijd doet wonderen. ik heb dus gewoon die avond appelmoes gegeten , en vla de andere dagen.natuurlijk ook veel ijs!
ik moet eerlijk zeggen dat een vriendin van mij ook haar amandelen had laten verwijderen en die was nog heel jong vertelde ze.zij heeft bloed overgegeven toen ze wakker was. ik had dus nergens last van. ik denk zelf dat je als je onder het mes moet je het gewoon over je heen moet laten komen. dat heb ik ook gedaan. ik was zelf ook als de dood maar dan meer voor inwendige bloedingen enzo.

SUCCES!!

Jaah nou ik heb het een paar x over gehoord, en het maakt me best bang, zoals ik al zei een operatie op zich doet me niks Lachen maar dit vink niet zo'n lekker idee..
Van de Narcose nooit last gehad qua misselijkheid vermoeidheid of overgeven Lachen blij van ook..
Die trombose spuit is indd niet heel fijn nee, is ook sinds een jaar of anderhalf dat ze dat doen.

Weet je zo of het 1maal bloed overgeven was of vaker?
Thnx iig Lachen
voel me soms net een klein kind met me overgeef angst Clown

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 01:53

COSMIC77 schreef:
Ik heb op mijn 25ste mijn keelamandelen laten verwijderen. Ze zullen er juist alles aan doen om te voorkomen dat je gaat overgeven om nabloeding te voorkomen. Leuk was het niet, maar van misselijkheid heb ik geen last gehad.
Van de narcose van tegenwoordig wordt je volgens mij nog zelden misselijk.
Mijn amadelen moesten eruit omdat ze te groot waren, zogenaamde kissing toncils Clown . Ze blokkeerden 's nachts soms de luchtweg gedeeltelijk.
Omdat ze zo idioot groot waren had ik ook hele grote wonden en was het een waar slagveld volgens de KNO arts (hij is ook een stukje vergeten in de chaos Knipoog ) Dus tijdens het verwijderen heeft het erg gebloed maar ze doen er alles aan om te voorkomen dat het je maag in loopt. En na de operatie alles om te voorkomen dat het na gaat bloeden, waar je dus misselijk van kan worden.
Al met al was het geen pretje, best pijnlijk, maar achteraf ben ik blij dat ze eruit zijn

Jah dat ze er alles aan doen geloof ik graag haha maar er zal heus wel wat meekomen, denk ook niet dat de doktoren zin hebben in een overgevende paciënte Clown
Van Narcose heb ik opzich nooit echt last Lachen
Wat eng dat jouwe je luchtwegen blokkeerden zeg Bloos! dadelijk stikte je nog .. mooie uitdrukking haha slagveld Clown en dat stukje vergeten he, groeit dat niet sneller aan dan? of heb je geen last meer

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 01:58

bij mij zijn ze er ook uitgehaald toen ikkleinwas. veel ijsjes eten en veelkoelenheb niet overgegeven.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 02:05

Een vriendin van mij is eind oktober aan haar keelamandelen geholpen en het is haar best wel meegevallen allemaal. Ze hoorde allemaal horror verhalen en ze zag er dus onwijs tegenop, maar het was dus allemaal zo erg niet.

Je hebt wel flink pijn in je keel, maar daarvoor mag je pijnstillers nemen en heel veel ijs eten!!!
Dat verhaal van het overgeven komt waarschijnlijk van de narcose die je krijgt tijdens de operatie. Daarvan moeten veel mensen wel overgeven, maar soms wordt er ook een maagsonde ingebracht en dan geef je over door het slangetje en heb je er dus niet zo'n last van.
Er zijn wel dingen om te voorkomen dat je door je narcose misselijk wordt...

Of je keelamandelen eruit moeten dat zal de dokter moeten bepalen, meestal is het als je je langere tijd niet fit voelt en je vaak ziek bent. Dat je nu voor de 2e keer keelpijn hebt kan ook toeval zijn, of gewoon komen omdat je nog niet genoeg was uitgeziekt.

Beterschap in ieder geval!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 08:54

_Sigrid_ schreef:
Een vriendin van mij is eind oktober aan haar keelamandelen geholpen en het is haar best wel meegevallen allemaal. Ze hoorde allemaal horror verhalen en ze zag er dus onwijs tegenop, maar het was dus allemaal zo erg niet.

Je hebt wel flink pijn in je keel, maar daarvoor mag je pijnstillers nemen en heel veel ijs eten!!!
Dat verhaal van het overgeven komt waarschijnlijk van de narcose die je krijgt tijdens de operatie. Daarvan moeten veel mensen wel overgeven, maar soms wordt er ook een maagsonde ingebracht en dan geef je over door het slangetje en heb je er dus niet zo'n last van.
Er zijn wel dingen om te voorkomen dat je door je narcose misselijk wordt...

Of je keelamandelen eruit moeten dat zal de dokter moeten bepalen, meestal is het als je je langere tijd niet fit voelt en je vaak ziek bent. Dat je nu voor de 2e keer keelpijn hebt kan ook toeval zijn, of gewoon komen omdat je nog niet genoeg was uitgeziekt.

Beterschap in ieder geval!

Ik hoop dat het niet goed uitgeziekt is, zit nu iig om een andere reden vanaf 4uur al beneden elke keer : Oorontsteking Boos! ook weer zoiets..

Dat via een slangetje klinkt helemaal beroerd.. letterlijk Clown Knipoog
De Narcose is me tot nu toe nooit vies tegen gevallen, vroeger het kapje niet en het spuitje waar ik tegenwoordig voor kies doet me zelfs nog minder Lachen..

Dat niet fit voelen heb ik al een tijdje, weet niet of misselijkheid er onder valt maar dat heb ik ook een paar weken gehad met flagen (nee niet zwanger Knipoog die test heb ik zelfs al gedaan om te kijken of dat het niet was) maar gelukkig is dat gevoel iig weg Lachen

Thnx! Lachen hoop dat ik snel weer beter ben, want uitgaan vanavond en zwemmen in almelo morgen kan ik beter niet doen met die oorontsteking.. met keelpijn oke, alcohol drinken wou ik toch al niet Haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 08:55

ikke20 schreef:
bij mij zijn ze er ook uitgehaald toen ikkleinwas. veel ijsjes eten en veelkoelenheb niet overgegeven.

Lachen Dinsdag word een vriendin van me eraan geholpen, eens kijken hoe het bij haar loopt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 13:40

Lizz schreef:
Ik probeer af en toe mijn holtes schoon te maken met zoutwater (spoelen) want ik ben bang dat het anders ook verstopt raakt, overigens mag dit niet te vaak vanwege irritatie aan de slijmvliezen.

Maar ik heb net ook mijn eerste ijsje op en die smaakte zeer lekker!! Ik hoest nu gelukkig even niet (afkloppen) maar heb een uur geleden voor mijn gevoe lmijn longen eruit gehoest, (lekker vies) maar allemaal groen/bruine brokken slijm kwamen eruit. Volgens mij ging het door het ijsje wel beter, dus als ik weer ga hoesten komt ijsje nr 2 uit de vriezer Haha!

Ik moest overigens net lachen, dat is GEEN succes! pff

(ah oh, ik voel kriebel in keel aan komen Boos!)

jah dat is hier dus ook Verdrietig
kriebelhoest er ook nog bij? das helemaaaaal vervelend, dat heb ik 1 nacht gehad zeg tijdje terug, elke keer als ik ging liggen was het loos, zat ik rechtop geen probleem, mja dat slaapt niet heel lekker Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 14:20

suusiejj schreef:
[***] schreef:
Verschilt inderdaad per persoon. Bij mij zijn ze op mijn vierde al verwijderd, tegelijkertijd met die van mijn zusje (toen twee). Mijn zusje was na een dagje weer helemaal de oude, ik ben drie weken heel ziek ervan geweest (dat zijn volwassenen usually niet eens).

pfff 3 weken zeg,
op dit moment had ik gehoopt dat ze WEL waren geknipt zoals ik verwacht had eigenlijk

Vanzelfsprekend ben ik toen ook heel boos geweest op m'n moeder en wilde ik mijn amandelen dolgraag terug Clown

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 14:22

Nouks schreef:
Vanzelfsprekend ben ik toen ook heel boos geweest op m'n moeder en wilde ik mijn amandelen dolgraag terug Clown

hahaha Haha! Haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 18:39

nou het ging wel weer met de pijn maar sinds ik terug ben van het zwemmen gisteren doet het weer super pijn, bij hapen bij praten en vooral bij slikken Verward

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:54

het overgeven komt door het bloed wat in je maag terecht is gekomen de 1 heeft er meer last van dan de ander..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 23:29

jah dat had ik al door Lachen
Een vriendin van me is vandaag geholpen, ze is onzettend duizelig en heeft veel pijn..
Ze mag geen bezoek ontvangen , wat ik wel sneu voor dr vind maar goed wij kunnen bacterieën aan dr overdragen, dus dan liever maar niet..

Ze krijgt regelmatig een spuit in dr been tegen de pijn, wat ik overigens wel apart vind..
Ze heeft ook een infus, en ze blijft maar duizelig maar dat komt denk ik door de narcose, aangezien ze nog nooit geopereerd is

Hoop dat het snel beter met dr gaat, praten kan ze nie en drinken ook niet..
maar heb niet gelezen in me smsjes dat ze beroerd was of over gegeven heeft

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 17:35

een vraagje he, die vriendin van me die geopereerd is aan dr amandelen die heeft een super dikke tong vanaf de operatie, kan daardoor dus slecht eten en drinken

Hoe kan dit en is dat wel in orde??

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:16

[/quote]
Jaah nou ik heb het een paar x over gehoord, en het maakt me best bang, zoals ik al zei een operatie op zich doet me niks Lachen maar dit vink niet zo'n lekker idee..
Van de Narcose nooit last gehad qua misselijkheid vermoeidheid of overgeven Lachen blij van ook..
Die trombose spuit is indd niet heel fijn nee, is ook sinds een jaar of anderhalf dat ze dat doen.

Weet je zo of het 1maal bloed overgeven was of vaker?
Thnx iig Lachen
voel me soms net een klein kind met me overgeef angst Clown[/quote]

nou die vriendin schijnt dus maar 1x bloed te hebben overgegeven. meteen nadat ze wakker werd.
meid echt waar,ziekenhuis en alles is geen pretje.laat het gewoon over je heen komen.
ik ben ook als de dood voor naalden (overgeven is natuurlijk ook geen pretje) maar het infuus daar was ik echt heel bang voor. als het moet moet het.

ik moet binnenkort aan mijn neus geopereeerd worden.daar schijnt het ook zo te kunnen zijn dat er bloed in mijn keel komt en dat ik dat over zou kunnen gaan geven.tuurlijk geen fris idee. maar het is misschien misschien. het is niet zeker.

veel stekte he!! hoor het graag als het net zo is meegevallen als bij mij. Knipoog