Wie heeft er wel eens xtc gebruikt en jullie ervaring hierme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: Wie heeft er wel eens xtc gebruikt en jullie ervaring hierme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:50

_Inge schreef:
die zou ik niet drinken bij xtc
soms kunnen die de werking namelijk echt versterken.
Probleem is gewoon bij XTC dat je nooit precies weet wat er in zit, dit omdat er zoveel namaak verkocht wordt.
Hou het gewoon op water bij drugs en evt als je dan je flauw voelt pak dan een dextro'tje of zo.

Geloof mij nou maar, het is beter om dranken mét zout en mineralen te drinken dan zonder. Dit omdat als je alleen maar water drinkt, en geen zout drinkt/eet, je door het bewegen te veel zweet en dus zout verliest. Het vocht vul je wel aan, maar het zout niet, en daardoor verstoor je de electrolyten balans, wat de kans op een slechte raectie (zoals oververhitting) vergroot.
Misschien geen sportdranken, maar in ieder geval niet alleen maar water.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:47

TS, wees verstandig en even hard voor jezelf: ga eens een paar keer stappen zónder pillen nu. Zoals je er nu mee omgaat, ga je behoorlijk de mist in. Zeker met een onverstandige vriendengroep zoals jij hebt..

Ik slik een 1 á 2x per jaar, XTC en daarbij wat speed (niet snuiven). Het is troep en niet gezond en misschien ook gewoon dom, maar we proberen alles zo verstandig mogelijk te doen en verliezen de werkelijkheid niet uit het oog..

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:10

_Scarlet_ schreef:
_Inge schreef:
die zou ik niet drinken bij xtc
soms kunnen die de werking namelijk echt versterken.
Probleem is gewoon bij XTC dat je nooit precies weet wat er in zit, dit omdat er zoveel namaak verkocht wordt.
Hou het gewoon op water bij drugs en evt als je dan je flauw voelt pak dan een dextro'tje of zo.

Geloof mij nou maar, het is beter om dranken mét zout en mineralen te drinken dan zonder. Dit omdat als je alleen maar water drinkt, en geen zout drinkt/eet, je door het bewegen te veel zweet en dus zout verliest. Het vocht vul je wel aan, maar het zout niet, en daardoor verstoor je de electrolyten balans, wat de kans op een slechte raectie (zoals oververhitting) vergroot.
Misschien geen sportdranken, maar in ieder geval niet alleen maar water.

Bloos sorry Vriendjes zijn? , had echt helemaal verkeerd gelezen, dacht dat je energydrankjes bedoelde.
En dat lijkt me niet verstandig hierbij.
Maar idd een sportdrankje erbij is dan wel beter of water met een schepje dextro of zoiets.
Beter is het natuurlijk als je helemaal niks gebruikt Knipoog

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:26

Echt onbegrijpelijk: medicijnen worden onder zeer strenge eisen gemaakt, door mensen die er lang voor geleerd hebben, vele malen getest, verstrekt met een goede gebruiksaanwijzing en dan nog gaat het wel eens fout.

XTC wordt illegaal gemaakt, zonder enige vorm van controle, door mensen die er vaak niet voor geleerd hebben. Je hebt geen idee welke grondstoffen er gebruikt zijn (zij ook niet). Niet getest, geen gebruiksaanwijzing, geen bijwerkingen bekend.
En dan toch slikken mensen XTC vol vertrouwen.

Ik kan het echt niet begrijpen, maar ik gebruik dan ook niet. Geen enkele behoefte aan.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:31

Ik vind de reacties best wel naief, veel reacties van: ja ik gebruik welleens maar kan eraf blijven.. Goh, weet je dan wat erin zit? Nou? Precies? Denk t niet. Net als Janouk zegt, tis niet niets, en je hebt geen idee wat erin zit. Heb ook t gevoel alsof het iets is om erbij te horen. Je vrienden doen het immers, waarom jij niet? Weetje, ik vind mensen pas geweldig die nee kunnen en durfen zeggen. Daar heb ik respect voor. Ik ken ook wel mensen die drugs gebruiken en dan zeggen ze tegen mij, jaa je moet vanalles proberen int leven. Ik: doe je aan anale seks? hun: nee. Ik zo : schijnt ook lekker te zijn, maar doe je ook niet, ik ook niet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:33

Pillen zijn leuk. Voor een keer, maar je moet er af kunnen blijven.
De drang is groot om weer opnieuw te pakken.. Ook na een maand is dat nog.. Maar wees verstandig en hou het bij 1x..

Of 1x in de zoveel maanden..

Die dingen die jij mee hebt gemaakt heb ik nog nooit mee gemaakt (kotsen etc)
Trillen en klappertanden wel.. Is normaal bij mij..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:35

Kotsen is bij mij normaal..

Iedereen reageert anders en alle pillen zijn anders van samenstelling.. Daarom slik je niet meteen 3 van die dingen, maar begin je rustig met een kwartje en wacht je tot die goed inkomt voor je het volgende naar binnen werkt..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:36

Dat is logisch dat je eerst een kwartje neemt dan gelijk 2 pillen toch. Bloos

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:38

pinuts schreef:
Ik vind de reacties best wel naief, veel reacties van: ja ik gebruik welleens maar kan eraf blijven.. Goh, weet je dan wat erin zit? Nou? Precies? Denk t niet. Net als Janouk zegt, tis niet niets, en je hebt geen idee wat erin zit. Heb ook t gevoel alsof het iets is om erbij te horen. Je vrienden doen het immers, waarom jij niet? Weetje, ik vind mensen pas geweldig die nee kunnen en durfen zeggen. Daar heb ik respect voor. Ik ken ook wel mensen die drugs gebruiken en dan zeggen ze tegen mij, jaa je moet vanalles proberen int leven. Ik: doe je aan anale seks? hun: nee. Ik zo : schijnt ook lekker te zijn, maar doe je ook niet, ik ook niet.

er zijn er heel veel die het doen om erbij te horen ja,
ik niet, heb het gedaan omdat ik het zelf wilde proberen,
vroeger wilde ik altijd van alles uitproberen, gevaar opzoeken.
Nu vind ik dat het dom was om zo te zijn, maar spijt heb ik niet, heb er ook weer van geleerd.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:39

Niet voor iedereen Knipoog

Alhoewel sommige pillen bij mij ook veel steviger inkomen dan ik zou verwachten van een eerste kwartje of halfje.. Ik ben ook wel eens een avond van de wereld geweest van de MDMA..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:41

Niet mee doorgaan, gewoon stoppen. Je klinkt al verslaafd imo nu en je gaat het jezelf nooit vergeven als je er straks helemaal niet meer vanaf kan blijven. Veilig is die zooi echt niet hoor.. Succes !

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:42

Je neemt 1 keer de verkeerde xtc pil en je leven is verwoest. Er zit zoveel troep tussen. Neem a.u.b. niet het risico. Het is troep, troep en nog eens troep!!! Kap er mee, onmiddelijk!

En nee, heb zelf geen ervaring. Wel een familielid en een deel van zijn leven is verwoest. Verkeerde pil, lang de werkelijkheid verloren.. Verdrietig

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:50

Ik vind sommige reacties die ik hier lees nogal schokkend eigenlijk...

Ik heb nooit XTC gebruikt, en dat ben ik ook zeker niet van plan. Maar het enige wat ik erover te zeggen heb ik: Nooit aan beginnen..... Dat het geen verslaving is is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:53

Het hoeft geen verslaving te zijn hoor Sophie_Midas.
Net zoals roken. Sommige mensen kunnen ook roken voor de gezelligheid dus alleen met uitgaan etc. En er de volgende dag weer een maand (bij wijze van spreken) afblijven.
Zo is dat bij sommige mensen die XTC gebruiken ook. Lang niet allemaal natuurlijk. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:53

Maar het risico is te groot dat je wel verslaafd raakt. En sowieso een verkeerde pil kan je einde zijn.. Nagelbijten / Gniffelen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:54

Ja, en als ik zometeen de straat oversteek.. Of vanavond van m'n paard val..

Clown

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:55

Tsja een sigaret kan ook je einde zijn.
Als je ergens allergisch voor bent en je eet dat kan dat ook je einde zijn.

Je kan immers ook je drugs laten testen voordat je het gebruikt.. Misschien ook wel slim om te doen. Knipoog

Ligt er maar net aan Juul, of jij snel verslaafd wordt aan iets of niet.. Zo zal je sneller verslaafd worden aan SOS / Pep dan aan XTC.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:56

Bijna niemand laat z'n drugs testen. Als je op een feest bent gebruik je maar raak joh.. en hoe weet je van te voren of je niet snel verslaafd raakt ?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:57

Als je toch heel graag xtc wil slikken, laat het dan controleren bij een controlepunt.

In Groningen heb ik iig wel een adresje waar je het kan laten controleren. (iemand had eens mdma gekregen van een onbekende.. hij heeft dat laten controleren en advies gevraagd)

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:58

Jorieke schreef:
Je neemt 1 keer de verkeerde xtc pil en je leven is verwoest

Dat kan met alles gebeuren..steek 1 keer op het verkeerde moment over en je kan ook plat gereden worden

Zou gewoon heel af en toe het een keer doen..Maar niet te vaak.Een keer is leuk.Maar te vaak niet..Zeker niet als je nu al iedere x het wil doen..

Vorig jaar waren we ook naar een feestje..Dus eerst een halfje gedaan..Maar merkte maar nix..Dus nog een halfje..En niet veel later sloegen ze echt in tegelijk..Nou vond dat toch echt niet leuk!! Alles om je heen hoor je zo vaag..dacht echt nee!! ik wil naar huis..dus ik zeg zo tegen een vriendin, Ik ga me ma bellen dat ze me op kom halen Clown
Zei zeg nou nee !!Je blijf gewoon hier bij ons en we gaan lekker naar binnen..En toen ineens was het weer wel goed..Als je je K.ut voel dan is het echt NIX dus moet je niet aan denken.
Maar dat was dus ook niet slim eigenlijk om bij te pakken toen..
Van de zomer met een groep vrienden nog een keer gehad..Maar dat waren andere..Echt helemaal de weg kwijt van een halfje..En hun dr eigen maar zorgen maken..Maar voelde me eigen toen echt super!!Maar mocht het daarna toch niet meer doen van hun.
Zo tussen door nog af en toe eens gedaan..Maar om nou te zeggen met is leuker dan zonder..dat nou ook weer niet..
Liever zonder..Voel je je eigen erna een stuk beter

Al doen ze het hier allemaal dan heb ik nog niet zo iets van nou ik wil het ook wel doen..Als ze vragen gewoon nee zeggen..Ookal dringen ze dan nog een paar keer aan..nee is nee

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:00

Juul schreef:
Bijna niemand laat z'n drugs testen. Als je op een feest bent gebruik je maar raak joh.. en hoe weet je van te voren of je niet snel verslaafd raakt ?

Dus iedereen die op een feest is gebruikt maar raak. Clown
Waarom kan je je drugs niet testen voordat je naar een feest gaat? Niemand doet dat volgens jou? Nee de domme mensen niet maar er zijn zeker goede drugsgebruikers bij die dit wel laten controleren.

Je weet vantevoren wel of je snel verslaafd aan iets raakt hoor, denk maar aan roken/ bepaald soort snoep zoals kauwgum etc.

Heel veel mensen zijn bijvoorbeeld ook verslaafd aan kauwgom en eten wel 5 pakjes per dag. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:02

Veel mensen wel, en de TS in ieder geval, en daar gaat het nu toch om. En als je niet verslaafd raakt aan het 1, wil dat nog zeker niet zeggen dat je aan iets anders niet snel verslaafd kan raken.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:03

Xtc is ook niet echt verslavend..aan roken ben je eerder verslaafd

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:04

Iedereen kan er na de 1e afblijven.. Is alleen een doorzettings vermogen die je moet hebben.

En het gaat om de TS ja. Maar nergens staat of zij de drugs wel of niet heeft laten testen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:06

Testen en verslaving staan los van elkaar.. Als je (mentaal!) verslaafd raakt aan "goede" pillen is dat praktisch net zo rampzalig als dat je ongetest een verkeerde pil slikt..