Libido probleem...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Libido probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:09

Mij lijkt het ook niks, maar keuze voor anticonceptie is volgens mij best persoonlijk. Ieder zijn ding toch?

Ontopic; ik heb nu bijna 9 jaar een relatie en natuurlijk is mijn libido ook niet meer zo hoog als in het begin.
Belangrijk is volgens mij ook om tijd voor elkaar vrij te maken. Want als je constant haast en stress hebt komt er sowieso niks van.

ikkemijik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 15:11

nickyu schreef:
probeer eens lang voorspel met de intentie
"het"net niet te doen
je raakt dan miss iets ontspannender ..

helaas, al geprobeerd... mede in die 4 weken die we van de huisarts opgelegd hebben gekregen. we "mochten" toen immer niet sexen. dus ik had wat dat betreft totaal geen spanning.

en die pijn heb ik al sinds mijn 1e keer, maar ben toch altijd nog opgewonden geraakt... alleen het laatste halfjaar wil het gewoon niet meer en daar baal ik echt heel erg van.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:14

Weet iemand of een implanon minder hormonen in je lichaam brengt (waar je last van zou kunnen hebben) dan een pil (Ministat)??

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:15

Da's ook waar (stress en haast), als ik na een lange werkdag de kindjes in bed stop en dan eindelijk zo zaligweg in m'n zetel plof, dan wil ik ook graag kunnen genieten van een goed TV-programma. En dan heb ik er écht geen zin in.

Mijn man is wel zeer begrijpend maar ik voel dat het hem soms toch tegengaat, hij wil het dan wel wegstoppen maar toch voel ik het. Wat ook logisch is, niemand wordt graag afgewezen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:17

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:38

ik gebruik de nuvaring, en ben er zeer tevreden over!

ik heb lang medicijnen geslikt waardoor ik vaak weinig zin had,
nu heb ik geen vriend, dus geen idee of het nu beter is Huilen van het lachen

voor mij hoeft sex nooit zo, zijn andere dingen die ik veel leuker en veel lekkerder vind.
maar goed ontopic,
de nuvaring is idd vaak een uitkomst,omdat de hormoonschommelingen een heeel stuk minder zijn.
ik gebruik m nu al meer dan 1 of misschien wel 2 jaar.. geen idee eigenlijk.
maar hij bevalt me echt super

ikkemijik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 13:23

verder geen mensen met goeie tips? en dan heb ik het niet over anticonceptie...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:36

gebruiken jullie wel glijmiddel?
doordat je wat nauw bent en niet helemaal goed opgewonden raakt blijf je namelijk vrij droog.
ga je dan toch sexen,dan is dat te stroef en doet het pijn.

tenminste..dat is bij mij het geval. Knipoog
en ook al valt het mee, onbewust span je alles en dan wil sex helemaal niet zo goed meer waardoor je zin er in ook weg trekt.

haal goede glijmiddel,sensilube is op zich wel goed.
maar zelf gebruik ik altijd massageolie van Nivea, deze is net even wat vetter en blijft beter zitten, ik heb er geen reactie op dat het jeukt of wat ook..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:54

ikkemijik schreef:
ik slik de Yasmin pil sinds een maand of 4. deze ben ik juist gaan slikken (had de lovette) omdat het schijnt dat je bij deze pil meer zin krijgt.

het is nu sinds een halfjaar ongeveer... ik was dus aan de lovette, maar werd in mijn stopweek niet ongesteld. dat heeft 2 maanden geduurd en sinds die tijd heb ik dus geen zin meer.

Bij mij in ieder geval niet...

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:09

Ik heb hier verder geen ervaringen mee ofzo hoor, maar de Nuvaring, die is echt SUPER! Ik gebruik hem ook. Je merkt er helemaal niks van!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:20

Mmm tja eh....Hoe moet ik beginnen....
Bij het begin dan maar.

Je schreef hier op bokt dat je arts heeft geconstateerd dat je erg nauw bent. Hier kan je dus iets aan doen.

De vagina is een spier. (Vrouwen zijn dus wel het sterke geslacht.) Een spier kan je trainen.

Ik weet niet of je masturbeert. Dit is erg intiem, ik ga er dus ook niet naar vragen. Zo niet, dan zou ik er als ik jou was maar eens aan beginnen.

Je hebt bepaalde tijden in de maand dat je toch wel zin hebt. Laat je vriendje even voor wat hij is en ga met jezelf aan de slag. Zorg dat je iets hebt dat je opwind, dit kan een film, boek of iets op het internet zijn.
Koop een kleine vibrator. Je lichaam moet leren dat het prettig is om op bepaalde plekken aangeraakt te worden. Het is de bedoeling dat je zelf gaat ontdekken wat nu precies fijn is voor jou. Eerst zou ik alleen uitwendig te werk gaan.

Als je een paar keer geoefend hebt en het dus allemaal niet eng en vreemd meer is kan je je hulpmiddel een klein stukje inbrengen. Wederom moet je voor jezelf uitvinden tot hoever je kan gaan. Zo kan je jezelf dus steeds een stukje meer oprekken zonder pijn.

Als dit goed voelt kan je je vriend erbij betrekken.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes.....

Edit: Als het fijn wordt zal je libido ook groeien. Neem de tijd, dit is niet iets dat je 1,2,3 voor elkaar krijgt.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 16-02-08 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:24

Ik vind t dapper dat mensen zich hier zo "bloot" geven. Blijkt dus maar weer dat dit probleem meer voor komt dan dat je over t algemeen hoort.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:33

ellepel schreef:
haal goede glijmiddel,sensilube is op zich wel goed.
maar zelf gebruik ik altijd massageolie van Nivea, deze is net even wat vetter en blijft beter zitten, ik heb er geen reactie op dat het jeukt of wat ook..

Dat laatste is dan weer geen aanrader in combinatie met condooms trouwens, het kan namelijk het latex aantasten Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:35

deschels schreef:
als je de pil slikt....stoppen...dat helpt.. Haha!
Maar voor je eigen is dit misschien niet handig aangezien je dan met condooms moeilijk moet doen..

Idd. Ik ben om o.a. die reden wél gestopt met de pil.
Zijn genoeg andere mogelijkheden, ga daar es over overleggen met je huisarts. Lachen

En verder sja, drukke periodes?
Jouw verhaal klinkt me wel bekend, ik ben net met een nieuwe stage begonnen en erg druk. En dan ben ik gewoon uitgeblust, al die nieuwe indrukken etc.