Bloedprikken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

stephanie09

Re: Bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:56

ik heb dat 3 januari gehad omdat ik toen in het ziekenhuis lag en me heup gebroken was/is. nou ik kan niet tegen naalden :S en pff vier buisjes nou ik word er niet misselijk van maar vind het geen fijne gedachte het deed pijn Knipoog en gewoon niet fijn was het!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:57

Lang geleden moest er een keer onderzoek gedaan worden ofzo, en toen gingen ze ook bloedprikken..
Afschuwelijk.. Je voelt je eigen helemaal leeg lopen ofzo.. Een heel akelig gevoel vind ik het.
Werd er ook zwak van. Knipoog

_Elsjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:00

Ow bah, ik haat het zo.... De laatste keer was 2 of 3 jaar geleden geloof ik, toen was ik 11 en die vrouw kwam aanlopen met die spuit.... Brr! Uiteindelijk hebben 2 assistentes me vast moeten houden......... Clown

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:21

Ik heb een naalden fobie. Ik ben er (nadat ik wegens ziekte in het ziekenhuis belande en het infuus en anti-trombose injecties écht moesten) al voor bij een psycholoog geweest. Maar wie me het meest heeft geholpen was de huisarts: ze heeft me lidecoïne creme voorgeschreven (ook wel bekend onder de merknaam 'emla'-creme). Dit zorgt ervoor dat de huid verdoofd word en je de prik bijna niet meer voelt. Het word in het ziekenhuis steeds vaker gebruikt voor kinderen die angst voor naalden hebben. Een groot nadeel is dat het minstens een uur moet intrekken voordat het goed werkt. Niet erg als je het thuis hebt liggen, maar als je het pas in het ziekenhuis krijgt zit je daar n uur... Door de vreme vind ik bloedprikken en injecties niet meer zo heel erg eng (infuus wel, maar dat heb je toch bijna niet nodig gelukkig)

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:00

Ik heb laatst voor het eerst bloed laten prikken, en ik was zo bang haha. Maar het viel me allemaal reuze mee, ik was binnen 1 minuut klaar en ik voelde er eigenlijk niets van. Ik keek gewoon de andere kant op en bleef gewoon ontspannen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:02

Ik heb nooit moeite gehad met bloed laten prikken totdat ik een paar jaar geleden een spuit in m'n knie moest Scheve mond 2 weken terug moes tik bloed laten prikken, 6 buisjes. Ik zei nog zo mooi tegen die vrouw dat ik er een hekel aan had, en ja hoor uitgerekend bij mij ging het verkeerd. Ze had het bloed in een verkeerd buisje gedaan, dus ik mocht nog een keer Clown

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:11

Oh ik haat dat bloedprikken ook zo, in het begin werd ik altijd onwijs misselijk. Sinds augustus heb ik pfeiffer, maar ze konden dat eerst niet vinden en ik was toen heel erg ziek, dus moest toen 5 keer in één week bloed laten prikken.

Daarna moest ik elke twee weken terug komen voor controle van het bloed en toen dacht ik er eindelijk af te zijn, moest ik dinsdag weer Verdrietig nee ik hou ook niet van bloedprikken...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:37

Nee heb er geen problemen mee en nog nooit gehad ook Clown
Maar dat komt denk ik meer door mijn vader die zichzelf altijd zijn medicijnen moest spuiten. Omdat hij een nieuwe elleboog had gekregen kon hij die arm niet meer zo ver buigen, kreeg hij de naald er niet meer uit Clown Moest ik maar even doen dan. Nee hoor niks geen problemen mee en pijn doet het ook niet Haha!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:41

Ik vind er ook niets aan.
Ik moet elk jaar bloedprikken en daarvoor moet ik nuchter zijn. Dus 's ochtends direct prikken....daar word ik echt superlicht en duizelig van....

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:43

ik heb er ook een gruwelijke hekel aan Nagelbijten / Gniffelen
Daarbij 'val' ik snel flauw...
Record bij mij is 6 buisjes. Daarbij te bedenken dat ze per onderzoek maar een paar druppels nodig hebben, dus elke buis is teveel voor mij *LOL*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:47

Geen probleem als mensen bij mij 8 buisjes moeten prikken, ligt er soms ook maar aan door wie je geprikt word. De een laat je blauw worden en de ander niet. Heb vaak genoeg bloed moeten laten prikken. Maar bang ben ik niet Knipoog 8 in een keer is ook mijn record

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:13

Mijn record is 9, haha, maar toen viel ik wel flauw daarna. Toen zei dat mens nog dat het tussen mijn oren zat. Nou ja... ik weet nu in ieder geval dat je er niet naar moet kijken, dan komt alles goed.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:28

Ik heb zo vaak bloed moeten laten prikken. Geen angst voor.
Mocht mezelf een griepprik inspuiten, ook geen problemen.
Ik heb wel 1 eis, dat het bij mijn eigen HA gebeurd, dan is het geen probleem, die weet perfect hoe hij bij mij bloed kan prikken.

Heb nl een stollingsprobleem en vaccins moeten bij mij op een bepaalde manier gestoken worden.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 22:33

Boos! ik mag fijn binnenkort nog een keer Huilen
heb de uitslag van nu binnen.Maar wat denk je had hij waarvoor ik eigenlijk over een paar weken moest er niet even gelijk bij gezet hoor pfff

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:35

ahha mijn moeder viel flauw tijdens het prikken Tong uitsteken
ik vind het totaal niet erg Tong uitsteken eigenlijk wel grappig Tong uitsteken

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:50

Ik heb 1x bloed moeten prikken. Ik was echt heel erg zenuwachtig maar het viel best mee. Ik zat te kijken hoe die buisjes volstromen enzo Clown

Alleen daarna heb ik nog 2 dagen last gehad van de plek waar ze hadden geprikt. Dat is weer niet zo fijn..

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:53

ik mag afkloppen geloof ik Haha!
heb nog nooit (sinds ik het mij kan herinneren) bloed hoeven prikken Haha!
gelukkig maar... beetje bang voor naalden Bloos

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:00

Men lijdt het meest, door het lijden dat hij vreest Schijnheilig

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:11

Ik heb me suf gejankt toen ik vorig jaar moest bloedprikken. Ben 21, en was de eerste keer dat ik moest. Dusja, ik haat het ook. Ja Nagelbijten / Gniffelen

Ik ging juist bloedprikken omdat ik symtomen van duizeligheid had, en dat werd er met dat bloedprikken niet beter op.. Maar uiteindelijk viel het me wel alles mee, maar liever niet nog een keer..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:39

Ieuw... ik haat het ook Nagelbijten / Gniffelen Maar heb er nu een handig trucje voor Ja Ik smeer van tevoren mn arm in met lidocaïne zalf, dat verdooft je huid zodat je de prik niet voelt. Lachen Als ik geprikt word blijf ik naar buiten kijken zodat ik niks zie, en dan gaat het altijd goed Haha! Sinds ik dit heb ontdekt laat ik niks meer prikken zonder mn zalf Bloos

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:57

ik heb er totaal geen moeite mee. Vandeweek moest k nog bloed laten prikken, klein prikje en thats it.

Mijn vriend kan er totaal niet tegen, hij kan wel tegen het zien van bloed, maar bij injecties of bloedprikken valt hij flauw.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:36

Ieehh word er helemaal kriebelig van je verhaal, maar jij lijkt er nog wel rustig onder!!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:43

Een nadeel van die lidocaïnezalfjes en pleisters is dat de huid er heel zacht van wordt en de aders niet lekker naar de oppervlakte komen.
De prik doet dan inderdaad minder zeer (al doen ze over het algemeen toch niet echt pijn hoor!) maar wij als prikkers hebben dan wel veel meer moeite om de ader te vinden! Als je goed te prikken bent is het geen probleem, anders is het toch af te raden. En lidocaïnezalf verdooft alleen de oppervlakte, en niet de diepte. En als je vat diep ligt helpt die zalf dus niet...

Over dat blauw worden van de armen heb ik nog een tip om het te voorkomen: druk het gaasje na afloop stevig aan en houd het niet losjes vast! Het blauw worden heeft in 9 van de 10 gevallen te maken met het niet goed afdrukken van de wond (en dus niet met de prikster). Het bloed kan bij het niet goed afdrukken vanuit de ader onderhuids doorlopen en voor een blauwe plek zorgen.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:46

Ik heb nog nooit bloed hoeven prikken maar
ik moet voor mijn opleiding ingeent worden met hip. B. heb nu 2 van de 3 prikken gehad en ben 2x flauwgevallen terwijl ik echt niet bang was voor de prik. Ik moet dus ook bijna bloedprikken en zie er nu al tegenop.. Maar het is ook omdat je allemaal achter elkaar door moet. je staat gewoon in de rij en je hoort dus iedereen er over praten.. bluh..

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:07

Ik vind het verschrikkelijk Clown
al moet ik maandelijks Scheve mond Ja

en ik heb nog een probleem rechts komt er geen bloed uit, en links ja die doet onderhand wel zeer van al die duizende prikjes. Tong uitsteken
Of als ze verkeerd prikte en over moeten prikken, komt ook nog wel vaak voor. Ja
pas nog toen in me hand. Sigaar