Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bella88 schreef:hahaha nouu moet om 10 over half 4 bij de dokter zijn... ben benieuwd!!
Evelyne79 schreef:de spuit (DKTP)die je krijgt als kind is geldig tot je 24ste, daarna is een enting 10 jaar werkzaam, dus je hoeft je niet zo'n zorgen te maken aangezien je nog geen 24 bent in je profiel te zien. ik ga daarbij natuurlijk wel van uit dat je vroeger ge-ent bent.
en je kunt spuiten wel eng vinden.................maar beter een spuit in je lichaam dan de gevolgen van tetanus lijkt me
Revanches schreef:Evelyne79 schreef:de spuit (DKTP)die je krijgt als kind is geldig tot je 24ste, daarna is een enting 10 jaar werkzaam, dus je hoeft je niet zo'n zorgen te maken aangezien je nog geen 24 bent in je profiel te zien. ik ga daarbij natuurlijk wel van uit dat je vroeger ge-ent bent.
en je kunt spuiten wel eng vinden.................maar beter een spuit in je lichaam dan de gevolgen van tetanus lijkt me
Niet tot de 24e.
Het is max.15jaar werkzaam.
Vanaf je geboorte tot ongeveer 15 jarige leeftijd is je DTPprik geldig.
Daarna zul je je bij evt. openwonden,waar vuil bij betrokken is geweest een Tetanus prik moeten halen.
Deze prik is dan ongeveer 10 jaar geldig.
Dus indien je binnen die 10jaar opnieuw gewond raakt,hoef je niet meteen een nieuwe tetanus prik te halen.
Bella88 schreef:hahaha nouu moet om 10 over half 4 bij de dokter zijn... ben benieuwd!!
Evelyne79 schreef:Wel tot je 24ste.
De 1ste enting krijg je als je 4 bent de tweede als je 9 bent, tel daar 15 jaar bij op en je komt op 24 uit.
dus de basisenting die je krijgt met de dktp is 15 jaar geldig (vanaf laatste enting op 9-jarige leeftijd) en de vervolgentingen zijn 10 jaar geldig.