Strakker lijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Strakker lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:55

missfitness schreef:
dees_daan schreef:
oke bedankt! wat voor krachttraining doe jij? Lachen ik heb hem net, en probeer het nu op te bouwen (woensdag er meteen een uur op gestaan, en heb er wel wat spierpijn van, dus eerst maar een half uurtje per dag, of 2 keer een half uur) tot een uur per dag, veel water drinken, en 2 uur van te voren niet eten dat moet lukken Ja
wat betekend cardio precies? Bloos

Cardio zorgt er voor dat je vetten af gaan nemen. Cardio kan zijn: zwemmen, joggen, skeeleren, fietsen, roeien, traplopen, klimmen, touwtje springen, enz, enz. Ga je net beginnen met cardio begin dan eerst wel rustig aan, je lichaam moet er even aan wennen. Niet meer dan 5 dagen per week cardio hoor, is niet goed. Voer het elke week een beetje op en houd het daarna vast! Als je dit een paar maanden doet zal je resultaat zien!
Wat voor krachttraining ik doe. Om het even in begrijpbare taal te houden: veel met gewichten tillen, heffen, opdrukken, maar ik ben dus heel veel met gewichten bezig voor mn armen, rug , buik en benen. Door de krachttraining krijg je spiergroei en dat in combinatie met cardio resulteert in een gespierd lichaam en weinig vet.

nogmaals bedankt! het zal nu idd op 5 dagen komen, (vandaag van 2 tot 9 gewerkt, en heb geen puf meer, dan loop ik ook veel heen en weer, en sta de hele dag) een half uurtje om mee te beginnen is goed?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:03

dees_daan schreef:
nogmaals bedankt! het zal nu idd op 5 dagen komen, (vandaag van 2 tot 9 gewerkt, en heb geen puf meer, dan loop ik ook veel heen en weer, en sta de hele dag) een half uurtje om mee te beginnen is goed?

20 minuten is goed om mee te beginnen, een week later 30 minuten, 45 minuten die week daarna. Maar hoe is jou bouw eigenlijk? Zou je geen krachttraining willen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:10

missfitness schreef:
dees_daan schreef:

20 minuten is goed om mee te beginnen, een week later 30 minuten, 45 minuten die week daarna. Maar hoe is jou bouw eigenlijk? Zou je geen krachttraining willen doen?

oke, mijn bouw? ik ben vrij klein, 1,63, en vrij stevig gebouwd, krachttraining lijkt me ook wel leuk om te doen, wil het wel graag thuis doen Ja

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 08:33

dees_daan schreef:
oke, mijn bouw? ik ben vrij klein, 1,63, en vrij stevig gebouwd, krachttraining lijkt me ook wel leuk om te doen, wil het wel graag thuis doen Ja

Als je thuis wat gewichtjes hebt dan kan je thuis ook trainen natuurlijk, maar in de sportschool heb je goede begeleiding.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 10:11

krijg je van hardlopen een blokjes buik??
ik dacht dat je dan alleen je benen trainden!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:11

Veel paardrijden Lachen
End an serieus trainen, 2 paardjes per dag should do the tric!

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:15

LCharlotte schreef:
Veel paardrijden Lachen

Dat was ook het eerste dat in mij opkwam, paardrijden!!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:20

ik was vroeger heel fanatiek bezig om een sixpack te krijgen, mijn manier was gewoon heel simpel 50 sit ups in de ochtend en 50 in de avond, bij 25 een korte pauze van 20 sec.

als je dit dit vergeet niet je schuine buikspieren mee te nemen.
deze trainde ik door met mijn rechter elleboog naar mijn linkerknie te gaan en andersom...

suc6 ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:24

LCharlotte schreef:
Veel paardrijden Lachen

dan moet je wel 2 paarden tot je beschikking hebben, en de tijd ervoor hebben..

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 11:34

Heeft er iemand trouwens ervaring met trilplaten?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:44

Ik heb juist goede ervaring met spinning. Ben in een jaar tijd veranderd van maat 44 naar maat 38/40. En een kleine 20 kg afgevallen. Dat is bij jou niet nodig, las ik. Haha! Maar ik merk ook dat mijn buik, taille en billen aanzienlijk strakker zijn geworden. Ook is spinning in zo'n groepsles ook nog gezelliger. En houd je het daarom wat langer vol.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:46

Saskia9 schreef:
krijg je van hardlopen een blokjes buik??
ik dacht dat je dan alleen je benen trainden!

Jazeker krijg je dat! Je buikspieren spannen zich tijdens het rennen aan en na verloop van tijd zie je langzaam vormen van een blokjesbuik Haha!. Overigens verschilt het per persoon wanneer het zichtbaar is.Bij mij heeft het wel een paar maanden geduurd(lees: 4x per week 6/7km hardlopen) Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:01

Ik volg dit ook even Lachen
Ben best veel afgevallen, maar mn vel is zo 'los' Bloos
Ben wel weer begonnen met start to run (3 keer in de week hardlopen) en 1 keer in de week stijldansles Lachen

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:39

Ik heb ervaring met de trilplaat/powerplate.
Heb het een tijdje geleden gedaan en ben echt tevreden over het resultaat.Je lichaam wordt strakker en je ziet heel snel resultaat.
Het is wel belangrijk dat je traint onder begeleiding,zodat je de oefeningen op een juiste manier doet.
Anders heeft het geen of het verkeerde effect.

Lombardia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:29

Coby schreef:
Ik heb juist goede ervaring met spinning. Ben in een jaar tijd veranderd van maat 44 naar maat 38/40. En een kleine 20 kg afgevallen. Dat is bij jou niet nodig, las ik. Haha! Maar ik merk ook dat mijn buik, taille en billen aanzienlijk strakker zijn geworden. Ook is spinning in zo'n groepsles ook nog gezelliger. En houd je het daarom wat langer vol.

Hoeveel uur spin je dan per week?

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:00

giotto schreef:
Ik heb ervaring met de trilplaat/powerplate.
Heb het een tijdje geleden gedaan en ben echt tevreden over het resultaat.Je lichaam wordt strakker en je ziet heel snel resultaat.
Het is wel belangrijk dat je traint onder begeleiding,zodat je de oefeningen op een juiste manier doet.
Anders heeft het geen of het verkeerde effect.

Goed om te horen! Is het vrij intensief of kan je het gemakkelijk aan? Ik zit nl. met het probleem dat ik chronische vermoeidheid heb, ik zou heel graag sporten maar lopen ed zijn echt uitgesloten...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:56

Handig topic. Ik wil graag wat leniger en ook strakker worden en vet verbranden zou ook niet erg zijn Haha! Ik zat te denken aan pilates ( ik doe al cardio) Ik moet wat meer aan spieropbouw doen. Ik heb al op internet gezocht naar beginners oefeningen want ik moet niet na 1 keer heel erg spierpijn hebben anders houd ik mijn werk niet meer vol. Ik moet het echt rustig opbouwen. Iemand tips of ervaring?

Ik wil het wel thuis kunnen doen. Ik sport ook thuis namelijk en heb geen tijd om weg te gaan ik moet het smorgens vroeg of savonds laat voor ik naar bed ga kunnen doen Haha!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:59

yeah gister en vandaag allebei 30 minuten gejogt Haha! ben best trots op mezelf. Geeft zo'n goed gevoel Haha! nu nog volhouden Knipoog

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:38

Ik denk dat ik ook maar eens ga hardlopen! Ben het al een tijdje van plan..maar komt er maar niet van!
Even doorzetten dus, ik wil ook een strak lijf!!!!!! Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:49

Ik heb ook al een tijdje geleden Piletes oefeningen opgezogd, heb ze alleen nog niet kunnen doen. Bloos
Ook ben ik ooit begonnen met hardlopen, maar na een meter of 200 ben ik bekaf. Clown Help? Nagelbijten / Gniffelen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:41

waar heb je die oefeningen vandaan?
Ik heb hele korte spieren, erg lening ben ik dus niet. Als ik op de grond zit met mijn benen recht kan ik niet eens mijn rug recht maken dat doet al zeer.

Ik ben fanatiek op de crosstrainer en de hometrainer.
Afvallen lukt dus wel nu nog strak en lening worden Haha!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:44

Ik doe 1x per week aan pilates op de sportschool, verder probeer ik minmaal 5 keer per week naar de sportschool te gaan.

Dan doe ik alles van ververbranding tot echt strakker worden, Goeie top body pump wordt je echt zichtbaar strakker van!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:54

Saskia9 schreef:
Ik ben benieuwd of mensen tips hebben,
Nu is het zo dat ik echt niet dik ben,laat ik dat voorop stellen.
Maar ik zou wel graag wat strakker willen zijn,
En dan vooral mijn billen/buik/bovenbenen.
Voor de fitness ga ik morgen even navragen,
maar heeft er iemand tips om eventueel dingen zelf te kunnen trainen?

Sinds ik zittend werk heb is het allemaal niet meer zo stevig Bloos

Precies hetzelfde hier! Ja
Heb een eigen paard waar ik inmiddels toch wel weer wat intensiever mee bezig ben (qua rijden) maar ik heb ook een zittende job.
Nu heb ik 5 maart een introductie'les' op de sportschool daar wordt een heel schema voor me gemaakt, verder leek spinning (groepsles) me wel heel leuk.

Maar ik wil dus absoluut niet gespierd worden in de vorm van flinke spierballen op mn armen, grote gespierde bovenbenen, en een 'blokjesbuik'.

Bij mij mag het wel wat strakker, maar liever niet overdreven gespierd. Wil me fijn voelen in mn lichaam en toch lekker vrouwelijk blijven...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:00

zo dit is nog eens interessant topic.... zeker als je je bedenkt dat het voorjaar en de zomer er weer aan komen Haha!
ga het ff volgen (rij nu 2 x per week paard en fiets elke dag naar mn werk (20 minuten heen 20 minuten terug) en ga ook beginnen met tennis, daarnaast skeeler ik ook nog als het mooi weer is (nu dus nog niet echt)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:03

sorry als het al genoemd is Bloos
Is een BBB les niks? buik billen benen Knipoog
paardrijden blijft ook goed, vooral een keer 10 minuutjes verlichte zit, of doorzitten, ik heb mijn buikspieren ervandaan Tong uitsteken
Mijn moeder kent talloze simpele oefeningen voor een strakker lijf, helaas ken ik die niet *LOL*
Als je neit van cardio etc houd is pilates ook een optie..