dinsdag om 10:30 is het eindelijk zover na lang wachten!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendely

Re: dinsdag om 10:30 is het eindelijk zover na lang wachten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:34

Ik vind het knap van je dat je het doet. En wil je enorm veel succes en sterkte in de herstelperiode wensen! Zit er zelf ook al een tijd overna te denken maar durf niet zo goed. En je mag ook niet sporten e.d. na de tijd toch? Daar zit al een van mijn problemen. Ik heb zomers ook altijd vreselijk last, dat álleen de bovenkant van mijn billen tegen elkaar aan schuren. Echt dikke benen/billen heb ik niet. Het is echt alleen maar een klein stukje direct aan de bovenkant zeg maar. Maar het doet ontzettend pijn. En zoals jij beschrijft tot blaren/bloedens toe.
Wat denk jij? doen of niet doen? en kun je mij enige informatie geven over hoelang je na de ingreep bepaalde dingen niet mag doen? Mag ook via pb, alvast bedankt Lachen

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 18:38

Nou, ik ben wel blij voor je dat dit nu gewoon kan. Jammer dat je het wel zelf moet betalen en je zelfs met een verzijzing van een arts het niet vergoed krijgt, maar ja.

Mag ik trouwens je vet krijgen? Haha, stop maar in mijn kont. Ik heb namelijk echt geen kont, het loopt gewoon vanaf de bovenkant schuin naar beneden tot mijn knieën zo ongeveer... Ik dacht altijd dat ik een te dikke kont had, maar nee hij is gewoon breed en plat Tong uitsteken Dus kom maar op!

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 11:44

wendely schreef:
Ik vind het knap van je dat je het doet. En wil je enorm veel succes en sterkte in de herstelperiode wensen! Zit er zelf ook al een tijd overna te denken maar durf niet zo goed. En je mag ook niet sporten e.d. na de tijd toch? Daar zit al een van mijn problemen. Ik heb zomers ook altijd vreselijk last, dat álleen de bovenkant van mijn billen tegen elkaar aan schuren. Echt dikke benen/billen heb ik niet. Het is echt alleen maar een klein stukje direct aan de bovenkant zeg maar. Maar het doet ontzettend pijn. En zoals jij beschrijft tot blaren/bloedens toe.
Wat denk jij? doen of niet doen? en kun je mij enige informatie geven over hoelang je na de ingreep bepaalde dingen niet mag doen? Mag ook via pb, alvast bedankt Lachen

Ik mag 4 weken niet rijden/sporten. Vanaf vandaag mag ik wel 10 minuutjes fietsen naar bijv. de supermarkt enz. De pijn valt mee. Het voelt vervelend, al is iedereen zijn pijngrens natuurlijk anders. Als het aan mij ligt zou ik de behandeling zo weer doen, die viel echt reuze mee.

Ik voel mij nu al een stuk fijner, heb net mijn rijbroek aangedaan want ga longeren en nu kreeg ik eindelijk de knoopjes van mijn steekzakken normaal dicht haha. Terwijl ik nog bont en blauw ben, ik hou je op de hoogte over hoe mijn herstelperiode gaat.

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:17

Heel veel succes met je herstel, hopelijk is het resultaat zoals je verwacht had (of nog beter!)
gelukkig klinkt het erg positief Lachen
ben zelf doodsbang voor dit soort dingen, fijn dat t bij jou mee valt.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:24

Wat fijn voor je. *LOL* Ik zit er zelf ook wel eens stiekem over te denken. Ben 2 jaar geleden 25 kilo afgevallen. Op zich mag ik niet klagen, maar die lelijke bovenbenen Boos! .
Ik durf niet zo goed. Hoeveel kost eigenlijk zoiets? Mag ook via pm hoor! Dan kan ik er nog eens over na denken.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 12:42

Vanaf a.s. woensdag krijg ik lymfe drainage behandelingen, dit is om het herstel te bevorderen en mooier te maken. Gelukkig wordt dit wel vergoedt. ZXodra ik een duidelijk resultaat heb zal ik foto's plaatsen voor wie dat leuk vind.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:08

Wat heerlijk zeg!

Het leed van blaren op benen ken ik ook.. In de zomer met een rok aan en een beetje zweet = aan de binnenkant van mijn bovenbenen blaren..

Ik hoop voor je dat het voor jou een pijnvrije zomer wordt!

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:25

Foto's zijn altijd welkom! Ben wel benieuwd.

lanatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:38

Ben ook benieuwd naar je verder ervaringen, zit zelf ook al langte denken aan liposuctie ( finaciële kant is de grootste twijfel).
Zelf dieet ( met dietiste) en sport ik behoorlijk veel , maar blijf ondanks gewichtsverlies met hardnekkig vet zitten om sommige plaatsen.
Wat is lipodeem eigenlijk en waaraan herkende de dermatoloog het?

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 18:46

Hier een uitleg over lipoedeem

Wat is lipoedeem?

Lipoedeem betekent letterlijk vet- en vochtophoping. Het gaat om een pijnlijke en chronische ziekte.
Een officiële ziekte waar tot de dag van vandaag nog geen medicijn voor is uitgevonden.
Bij lipoedeem is er een stoornis in de aanmaak van vetweefsel. Bovendien is de afvoer van vocht via de lymfvaten niet optimaal.
Gevolg is een onderhuidse ophoping van vet(lip) en vocht(oedeem).

Meestal komt het lipoedeem symmetrisch voor op de heupen, bovenbenen en knieën. Kenmerkend is dat bij Lipoedeem de vaak dikke benen,ook bij afvallen dik blijven. Dit heeft vaak de vorm van een (paard)rijbroek. Soms hoopt het vetweefsel zich op rond de enkels (overbloezende enkel). Ook kunnen de armen zijn aangedaan. Handen en voeten zijn echter nooit aangedaan (in tegenstelling tot lymfoedeem).