Verstandskies getrokken..help!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

Re: Verstandskies getrokken..help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:12

Bluem schreef:
Vind het best apart, ik kreeg zelfs voor de operatie al een ibuprofen en mocht er om de 3u nemen, mij niks gezegd van dat het niet mocht vanwege het bloeden.

oh vaag.. bij mij werd duidelijk in mijn brief gezet dat ik alleen PARACETAOL mocht Knipoog
dit stond ook echt letterlijk als paracetaol in me brief, dus hij ging al het belangrijkste groen kleuren zegt hij.. ooh een typfoutje maar ik denk dat je het wel weet hè? het moet paracetamol zijn Tong uitsteken

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 23:23

Het bloed hier ook nog..links boven is hij eruit..Ben ook wel blij dat ik die ibuprofen bruis heb..kan gewoon met een rietje Clown zonder rietje gaat drinken ook niet..Mn keel daar doet ook pijn..laat toch liever een gewone kies trekken..heb daar veel minder last van gehad...
zit nu alleen zo te twijfelen wat ik moet doen met dat gaasje als ik zo ga slapen..als ik m inhoud slik ik m misschien wel door!!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:25

gaasje niet inhouden!! je kan beter eruit halen, een oude doek/handdoek over je kussen leggen en dan morgen weer een gaasje gebruiken als het nog zo hevig bloed..
(ik stuur een pb naar de ts, reactie op haar pb)

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 23:26

Oke Haha! Vind dat bloed alleen zo vies..loopt zowat je keel in Clown

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:27

Arabian_Girl schreef:
Oke Haha! Vind dat bloed alleen zo vies..loopt zowat je keel in Clown

lekker smaakt dat hè Vork
iewl.. ze hadden wel een lekkerder smaakje mogen bedenken voor dat bloed.. iewll

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 23:28

jah idd..wordt daar echt misselijk van pfff..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:30

bloeden kan komen door teveel verdoving,mijn verstands kies zat nog onder het tandvlees en die heeft de tandarts er operatief uitgehaald(hier in frankrijk zijn de meeste tandartsen ook bevoegd om kleine chirurgische ingrepen te doen...)maar dat deed ook wel pijn,hij heeft het ook gehecht,dus veel gebloed heeft het niet...kon hij het niet hechten?dan geneest het toch sneller?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 23:34

Hij heeft het uiteindelijk toch gehecht..en er zit nog een soort minitamponnetje of wat het ook is onder de hechtingen..
duurde heel lang voor hij eindelijk de hechtingen erin had...bij mijn eigen ging dat toen veel sneller..
zit ook te denken of hij alles wel goed heeft gedaan..omdat hij het anders deed dan mij eigen..maarja lijkt me dat hij het ook wel weet..hoop ik dan..

er is 3 x zo'n verdovingsspuit ingegaan..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:37

weet je zeker dat er onder de hechtingen een tamponnetje zit??moet dat dan dichtgroeien er onder?hier begrijp ik niets van hoor....

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:37

Arabian_Girl schreef:
Hij heeft het uiteindelijk toch gehecht..en er zit nog een soort minitamponnetje of wat het ook is onder de hechtingen..
duurde heel lang voor hij eindelijk de hechtingen erin had...bij mijn eigen ging dat toen veel sneller..
zit ook te denken of hij alles wel goed heeft gedaan..omdat hij het anders deed dan mij eigen..maarja lijkt me dat hij het ook wel weet..hoop ik dan..

er is 3 x zo'n verdovingsspuit ingegaan..

iewll ik heb echt een hekel aan die verdoving Boos! lig helemaal verstijft als hij dat ding erin zet!! krijg gewoon zere mond als ik eraan denk, en zeker die verdoving in je gehemelte heb ik een gigantische hekel Huilen Verdrietig volgens mij als je bij mij 3 van die spuiten erin jast dan lig ik gewoon plat op de grond ofzo, of lig als dood in die stoel.. Clown elke keer als ik klaar was daar en ik liep naar buiten stond ik helemaal te trillen op mijn benen, kon mijn handen niet meer stil houden etc.. echt geen pretje..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 23:44

Ja die zit er echt onder..die lost op zei hij..
Net t gaasje verwisseld en 1 zo'n dingetje is er dus uit..maar die zat boven de hechting.Maar het bloed nog erg..loopt gewoon zo mn mond in pfff..

Ik lag ook helemaal te trillen in die stoel Clown nog niet eens zo voor die spuit..dat valt wel mee..maar vind dit dus een stuk enger Clown

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:45

net als de hechting zeker? die lost bij mij ook vanzelf op.. Lachen
hopen maar dat die snel oplost, dan valt de druk een beetje weg Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 23:46

ja denk het..bij mij andere kies zijn ze er nu bijna een week uit Clown maar die bloedde echt veel minder..en vond dat al lang duren..

is het bij verstandskiezen altijd erger?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:47

Arabian_Girl schreef:
ja denk het..bij mij andere kies zijn ze er nu bijna een week uit Clown maar die bloedde echt veel minder..en vond dat al lang duren..

is het bij verstandskiezen altijd erger?

Ja verstandskiezen zijn gevoeliger en blijven wat langer bloeden, maar dit is ook per persoon verschillend (en natuurlijk per tandarts hoe hij hem eruit heeft getrokken)

ging je verstandskies er makkelijk uit?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 23:56

Hij was er op zich best snel uit..Hij zei dat ik last kon krijgen van de kies ervoor omdat hij die als een soort hefboom had gebruikt...
Maar de kies trekken was dus sneller gebeurd dan het hechten.Heb voor woensdag nog een afspraak met mijn eigen tandarts..denk dat ik hun toch maar even laat kijken..
Hoop dat t bloeden nu echt snel gaat stoppen..want vind dit nix..en om nu nog die tandarts op te bellen is ook zo wat..als ik via google kijk staat overal dat het binnen een paar uur gestopt moet zijn..

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:58

oke.. ja bij mij hebben ze vandaag me andere kies ook gebruikt als hefboom omdat ik mijn mond niet ver open kon doen.. op zich valt de pijn van die kies nu wel mee Lachen
Ik zou gewoon voor de zekerheid inderdaad je eigen tandarts er nog naar laten kijken!
Maar als het morgen nog niet gestopt is met bloeden dan zou ik toch nog wel even bellen hoor Lachen

De brief is onderweg Knipoog bijna klaar Tong uitsteken (ben ondertussen ook andere dingen aan het doen dus typ niet zo snel (A) )

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 00:05

hahaha geeft niet hoor..ben al blij dat je het wil doen..
iedere keer als ik wil slikken doe ik het maar in een zakdoekje Clown zit dan ook allemaal bloed bij...en moet zo dat gaasje er nog uit gaan halen..als ik ga slapen..

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 00:07

Arabian_Girl schreef:
hahaha geeft niet hoor..ben al blij dat je het wil doen..
iedere keer als ik wil slikken doe ik het maar in een zakdoekje Clown zit dan ook allemaal bloed bij...en moet zo dat gaasje er nog uit gaan halen..als ik ga slapen..

huh?? dit snap ik niet Tong uitsteken
als je wil slikken doe je het in een zakdoekje?
hoe krijg je dat voor elkaar? Tong uitsteken

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 00:08

Clown bedoelde dus uitspugen in een zakdoekje ipv doorslikken Clown

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 00:09

je moet wel opletten dat je dat eigenlijk niet mag Knipoog is hetzelfde ongeveer als spoelen..
je zet dan een bepaalde druk op die plek waardoor het weer kan gaan bloeden (dit doet het als dus kan het heviger gaan bloeden..)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 01:44

BianCatjee schreef:
je moet wel opletten dat je dat eigenlijk niet mag Knipoog is hetzelfde ongeveer als spoelen..
je zet dan een bepaalde druk op die plek waardoor het weer kan gaan bloeden (dit doet het als dus kan het heviger gaan bloeden..)

Klopt. Ik deed dat ook want ja, bloed is niet bepaald lekker maar moest het op de duur toch doorslikken omdat het anders moeilijk stopt.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 09:48

Gisteren is er bij mij een gewone kies getrokken, eerst zijn de tandartsen ja 2 ja hihi al 3 kwartier bezig geweest om me goed te verdoven, maar het bloeden was wel snel gestopt.

Bij mijn vriend is vorig jaar een verstandskies getrokken, hij heeft nog een week nagebloed [had ook 4 hechtingen]

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 10:16

n week !!! dat is lang..
Had toen ik een poging ging doen om te slapen dat gaasje eruit gehaald en leek wel even te gaan. Maar toen werd ik wakker van al dat bloed.dus weer een gaasje..En toen werd ik weer wakker van dat bloed..bloedde ineens veel meer..Nu zit er nog een gaasje tussen want bloed nog..echt niet leuk..en krijg mn mond amper open..minder ver dan gister..en t is dik Clown
En nu doet het dus wel goed pijn..als ik wil slikken het meeste Ja
Zo voeren..moet eigenlijk op de scooter Tong uitsteken lekker die helm op nu pfff..
Ga daarna toch even die tandarts terug op bellen..want vind dit maar nix.
Volgens mij zitten er bij mij 2 hechtingen in..

Bij mijn afgebroken kies duurde het bloeden ook wel een paar uur..denk uurtje op 6..maar heb dat toch liever dan dit..

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:26

wow een week is inderdaad wel heel erg lang Bloos!
bij mij zat de eerste al bijna dicht Lachen de 2de begint nu een beetje te komen.. maar mag van mij wel opschieten :s
gister is mijn hechting losgegaan.. ze zitten aan allebei de kanten nog vast (links en rechts boven) de ene is heel irritant, er zit nu zo'n soort lusje in die hechting waar ik met me tong in kan blijven hangen.. ik had het rustig druk gegeven (door met mijn tong in dat draadje te hangen) ik dnek misschien gaat hij eruit.. maar niet dus Boos!
dus nu heb ik het idee of er aan beide kanten zo'n lange haar in me mond zit.. niet bepaald lekker..

wat jij zei net van mond minder ver open, dik, doet goed pijn, slikken het meest..
dat had ik precies hetzelfde!! echt geen prettig gevoel..

maar hoe is het nu? is het bloeden al een beetje gestopt en is de pijn al wat gezakt?

sorry trouwens dat ik gister niks heb laten horen.. moest optreden met majorette en vandaag weer dus was beetje druk Lachen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:05

Gaat het inmiddels al beter?