Help I see people

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ktink

Re: Help I see people

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:07

Ik denk dat het idd komt omdat je slecht in je vel zit en je slecht slaapt.
Hier heb ik ook last van gehad toen ik erg slecht in me vel zat, en daardoor slecht sliep.
Je hoeft zeker niet aan heel bokt of wie dan ook te vertellen wat er met je aan de hand is.
Maar zorg wel dat je erover praat Lachen.
Als je het echt niet kan schrijf het van je af!
Het kan ook fijn zijn om met iemand die er helemaal buitenstaat te praten, dus een vertrouwenspersoon op school of mischien iemand van buro jeugdzorg?
Sterkte iniedergeval!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:53

@ jennylicious, zo bedoelde ik het niet..
het is moeilijk om als christen je visie weer te geven zonder dat mensen boos worden.
ik bedoel het alleen maar goed, en had deze optie nog niet langs zien komen, en het is ook vrijheid van meningsuiting he in nl.
een pastoor etc praten misschien niet over geesten, maar dominee van een pinkster of evangelische gemeente wel hoor!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:04

Jennylicious schreef:
Moirsa schreef:
Jahoh!? Huilen van het lachen
iedereen die wat ziet is paranormaal, en al zou ze het zijn.. boze geesten gaan niet zomaar weg hoor Knipoog

Boze geesten zijn gedwongen weg te gaan.
Moet je gwn duidelijk tegen zijn. Een regenboog of poort inbeelden en dan zeggen ga weg ik stuur je weg je bent dood. zeggen helpt al oowr. Heb toch zelf ervaring mee

Wanneer het een boze geest is zal deze niet zomaar vertrekken.
Dan kun je het nog 10x zeggen, roepen, schreeuwen, fluisteren of denken die blijft mooi zitten Knipoog
Enja, ik heb er ook ervaringen mee?

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:36

Dit doet je onderbewust zijn. Ik heb ook vaak dit soort dingen tussen het slapen en wakkerworden. Dan hoor ik bv mensen praten, of ik praat in mijn slaap tegen iemand. Niet druk om maken dit doet je eigen lichaam

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:26

Jennylicious schreef:
Marigold schreef:
ik wil de vrijheid nemen om je aan te raden hiermee naar een dominee of pastoor te gaan.
ook voor zingeving, en vragen in die richting.
wat mij als christen opvalt is dat veel mensen 'iets' missen, en het gevoel hebben dat er meer moet zijn.
mijn overtuiging is dat de mens gemaakt is om met God te leven, en als je dat stukje niet hebt in je leven, je dan idd 'iets' mist.
ik wil hiermee niet provoceren, het is mijn overtuiging nou eenmaal als christen, daarom wilde ik het even noemen.

OMG hallooooo pastoor en dominee geloven geen eens in geesten en whatever en vinden het gelijk foute boel terwijl geesten zien dat helemaal niet is. Er is nu eenmaal meer tusse hemel en aarde. Wrm zou je iets missen als je niet in God gelooft? Altijd doen gelovigen net of ze het beter hebben en rijker zijn in het leven dan mensen die niet geloven.
Dat is helemaal niet waar, je laat je gwn onder de duim houden door een boek.

Halloooooo Meisje, voel je je aangevallen door iemand die alleen maar advies wil geven? TS geeft aan hiermee te zitten en Marigold geeft naar haar beste kunnen advies. Niet zo snel op je teentjes getrapt hoor!
Overigens moet ik de eerste dominee die NIET in geesten gelooft, nog tegenkomen.... Rolleyes

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 23:38

Oei oei het lijkt wel op een aanvals topic. Nouja als TS zal ik nog maar eens een reactie plaatsen. Ik heb contact opgenomen met de huisarts en zoals al meerdere dachten had het te maken met teveel stress en te weinig slapen waardoor je dus die "hallucinaties" kan krijgen. Gelukkig zit er nu een einde aan al die stess te komen (nieuwe baan, meer rust etc) en ik slaap de laatste week weer redelijk normaal.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 00:50

ok dan heb ik ook nog een vraag aan bokt, ik HOOP echt dat jullie het antwoord weten.
in dit geval gaat het echter niet om half slapend zijn maar volledig wakker.
ik heb wel eens dat ik de muziek op mijn kamer aan heb staan.
deur dicht enzo.
en ineens hoor ik mijn vader roepen. op zijn boze toon zeg maar roept hij mijn naam( met de intentie van zet de muziek eens zachter)
maar dan hoor ik het doe als een gek de muziek zachter en doe de deur open en roep jaah? en dan staat er niemand beneden? blijkt mijn vader niet eens thuis te zijn.
maar toch ben ik er van OVERTUIGD dat ik het heeeel goed heb gehoord. ik weet het gewoon zeker ik hoorde duidelijk mijn naam.
wat kan dat dan zijn. want ik schrik op dat moment ook omdat je er helemaal niet bij nadenkt zeg maar.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:51

Hmm apart.. mijn vriendin heeft dit ook.

Zij zag een tijdje geleden steeds een vrouw aan haar bed staan en die zwierde wat met haar handen. Ze begon er toen heel hard tegen te schreeuwen en te schelden.En ze hoorde ook altijd 'muizen' op zolder. Maar ze hebben der ook zo'n medium iets bij gehaald. En die vrouw komt haar iets vertellen, maar ze wil nog niet naar de andere kant gaan zeg maar. En die muizen op zolder dat is ook die vrouw.
M'n vriendin heeft die vrouw niet meer gezien, maar haar moeder voelde vorige week dat er iemand snachts op der arm tikte. Toen is ze het hele huis scheldend door gelopen. En ze hebben die vrouw deze week niet meer gezien.
Dat medium zei wel dat die vrouw alleen komt als je er open voor staat en als ze blijft dat er dan iemand moet komen om haar naar de andere kant te jagen.

héél apart

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:10

robijntjuhh schreef:
ok dan heb ik ook nog een vraag aan bokt, ik HOOP echt dat jullie het antwoord weten.
deur dicht enzo.
en ineens hoor ik mijn vader roepen. op zijn boze toon zeg maar roept hij mijn naam( met de intentie van zet de muziek eens zachter)
maar dan hoor ik het doe als een gek de muziek zachter en doe de deur open en roep jaah? en dan staat er niemand beneden? blijkt mijn vader niet eens thuis te zijn.
maar toch ben ik er van OVERTUIGD dat ik het heeeel goed heb gehoord. ik weet het gewoon zeker ik hoorde duidelijk mijn naam.
wat kan dat dan zijn. want ik schrik op dat moment ook omdat je er helemaal niet bij nadenkt zeg maar.

iemand??

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:42

robijntjuhh schreef:
deur dicht enzo.

Ik heb het als tiener zeg maar ook gehad. Wat het was weet ik niet, maar het is vanzelf overgegaan. Hopelijk bij jou ook snel!

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 01:43

maar het is toch raar? ik herkende zjn stem zo duidelijk datt het van mijn vader was!
blijft apart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:05

Mischien stom, maar komt het niet door je muziek?
Dacht eerst ook steeds dat iemand mijn naam riep, maar toen ik het liedje nog een paar keer overluisterde merkte ik dat het steeds op hetzelfde moment was, en dat het gewoon in de muziek zit. *LOL*
Niet dat ik niet in geesten geloof, in tegendeel, maar het zou kunnen. Clown

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:23

Tis hartstikke raar! Maar zoals ik zeg, ik heb het ook gehad en dan wist ik ook niet wat ik ervan moest denken.... bij mij ging het vanzelf over.

Edit: nu ik erover nadenk is dat niet helemaal waar... ik zou af en toe zweren dat ik boven een van mijn kindjes hoor roepen als ze al in bed liggen. Dan ga ik kijken en liggen ze allebei heerlijk te slapen. Ik hoor van vrienden dat zij dat ook hebben - een van hen zei heel mooi 'Dat is chronisch' Knipoog Wellicht is het iets in je onderbewustzijn, hoewel ik het dan ook niet helemaal kan verklaren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:40

Ik heb slaapverlamming

Slaapverlamming of slaapparalyse is een slaapstoornis waarin spieren in het lichaam vlak voor het in slaap vallen of direct na het ontwaken verlamd zijn. De verlamming kan gepaard gaan met hallucinaties (zogeheten hypnagoge waarnemingsstoornissen).

Heel lastig, maar sinds ik het weet is het niet eng meer, maar ik d8 dus dat ik geesten hoorde, en dat ze in mn kamer liepen en aan mn spullen zaten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:46

Ik heb wel eens een kennis van mij gezien, toen ik net onder de dousche vandaan kwam, ik zag hem staan, hij stond onderaan de trap, en ik zat op de bovenste tree.
Hij leeft, nog steeds.
Ik heb doodserieus een kort gesprekje met hem gehad. Ik vond het op dat moment ook niet vreemd dat hij er was. Volgens mij zag ik hem voor mijn vader aan.
En later praatte ik dus met mijn vader, maar die zei dat hij het niet was, en dat die kennis niet langs was geweest.
Ik vond het nog steeds heel eng en raar... En ik vind die kennis stiekem nog steeds een beetje eng! Maarja ik probeer mezelf maar gerust te stellen met dat ik nog suf was van het warme water.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:18

@ robijntje dat zijn fantoomgeluiden. In je hersenen hoor je geluiden die er eigenlijk helemaal niet zijn, best normaal en hoef je je geen zorgen over te maken.