Bikinilijn na scheren bultjes en veel jeuk, hoe te voorkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trennie

Re: Bikinilijn na scheren bultjes en veel jeuk, hoe te voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:39

Knoffer schreef:
Tja, als je niet tegen de richting in scheert wordt het idd iets minder glad. Maarja, dat liever dan irritaties.

Trennie schreef:
Je huid moet er vooral aan wennen. ik scheer me overal in alle richtingen van de haargroei, dus ook tegen de haargroei in. heb geen last van bultjes oid, maar dat had ik in het begin juist wel.

Dat is soms zo, maar heel wat blijft het bij en is het geen kwestie van wennen. Jij hebt geluk dat je zo kan scheren zonder irritaties Lachen
Ik scheer al jaren, alleen maar erger geworden eigelijk.

Maar ik ben wel echt door een zure appel heen gegaan hoor! Ik had ook de boel geschaafd en geirriteerd en jeuken! Poeh niet normaal! Maar ik wilde perse er door heen en dat is iid gelukt. Ik dacht dat het bij iedereen wel zo zou werken. Bloos

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:42

Het zal altijd een probleem blijven bij veel vrouwen.

Ik gebruik altijd een epilady. Gewoon elke week eventjes met het apparaat erover heen en je kan er weer een tijd tegenaan. Op het begin zullen je haartjes snel terug komen aangezien je met de haargroei fases zit. Maar na loop van tijd gaan ze allemaal tegelijk de fases in en blijven de haartjes 4 weken weg Ja

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:45

Epilady is pijnlijk bij de schaamstreek Verdrietig

@Trennie
Hehe, nee, niet echt Tong uitsteken

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:50

Ik heb hier ook last van, scheren met babyolie wil nog wel eens helpen.. maar moet het ook echt wel weer 5 dagen laten groeien voordat ik weer kan scheren, anders komen de bultjes en ingegroeide haren weer tevoorschijn.Ik ben dus ook opzoek naar de goude tip!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:55

Ja, een goed eppileer apparaat wil helpen, eerst koelen met ijs en een speciale before lotion gebruiken, scheelt al een hoop pijn.

Ik bijt ook nog regelmatig hard op mijn tanden, maar ik wil niks meer anders

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:02

Knoffer schreef:
Tja, als je niet tegen de richting in scheert wordt het idd iets minder glad. Maarja, dat liever dan irritaties.

Denk dat mijn vriend daar toch anders over denkt Tong uitsteken
De stoppels die je dan over houdt zijn erger dan een langere haarbos haha

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:11

Ik en me vriend vinden het wel mee vallen Tong uitsteken

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:19

Met koud water afspoelen na het scheren.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:49

Die talkpoeder word gebruikt om de huid direct te verzachten en op die manier de pukkeltjes te verminderen. Als wij (verzorgende) iemands schaamhaar moeten scheren moeten we dat dus met talkpoeder doen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:51

vaak scheren is bij mij de beste oplossing

om de twee dagen ff beetje bijwerken, totdat je huid eraan gewend is, en dan kun je er wat langer mee wachten.

ik heb een ontzettend gevoelige huid, maar dit werkt bij mij super !

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:01

Ik had hier ook altijd erg last van, ook onder mijn oksel vaak kleine ontstekingen door ingegroeide haartjes.
Sinds een jaar ben ik met nioxin bezig. Een haar en huid product.
De scalp therapy hiervan en een product wat een geirriteerde huid verzacht (dit word ook in het brandwonden centrum van beverwijk gebruikt) Ik had het er met mijn vertegenwoordigster over waar we het nu allemaal voor gebruiken. Zei gaf me toen de tip er ook mee te gaan scheren. Dus geen scheergel maar alleen de scalp. Nou er is een wereld voor me open gegaan echt ideaal. ik scheer ermee onder de douche en na het afdrogen smeer ik me er nog even mee in. Het verkoeld, verzacht en zorgt er voor dat de huid goed verzorgt word.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:02

Miryamk schreef:
Die talkpoeder word gebruikt om de huid direct te verzachten en op die manier de pukkeltjes te verminderen. Als wij (verzorgende) iemands schaamhaar moeten scheren moeten we dat dus met talkpoeder doen.

Daar heb ik echt respect voor. Ik zou dat echt niet kunnen Clown

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:56

Ik heb ook zooo'n last, ik epileer, maar blijf het houden.
Goed scrubben wil wel helpen, maar heb het idee dat ik nooit van de bultjes en jeuk af zal komen. Verdrietig

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:04

echt probeer de Sudocrem

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:27

Breitling schreef:
Miryamk schreef:

Daar heb ik echt respect voor. Ik zou dat echt niet kunnen Clown

Bloos Bedankt Haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:46

Citaat:
Denk dat mijn vriend daar toch anders over denkt Tong uitsteken
De stoppels die je dan over houdt zijn erger dan een langere haarbos haha

ik vind die stoppels inderdaad ook 10x erger dan haar dat net een tikkie langer is

maar ik sta dus ook standaard voor t dilemma..
OF glad + irritaties/bultjes/kleine wondjes enz
OF akelige stoppels en verder geen irritaties.

ik heb ook al vanalles geprobeerd..
nieuw scheermesje..oud scheermesje..scheermesje van Venus, wegwerp scheermesje(drama! Tong uitsteken)
met scheergel, scheerschuim ( speciaal voor mannen en die speciaal voor vrouwen), van die Dove douchegel die vocht in brengt.
zonder iets, gewoon droog(niet onder de douche) , met een scheerapparaat (epilady maar dan met t scheerstuk^^), ontharings creme (verschillende soorten)..

maar nee..t werkt niet..
ontharings creme krijg ik weliswaar geen irritaties van..maar die haalt LANG niet alle haartjes weg dus dan blijf je bezig. ( helemaal als die haartjes daar nog kort zijn..dan 'pakt' die creme niet ofzo)
zo'n scheerapparaat is helemaal drama...ben ik 3 keer zo lang bezig en dan is nog de helft overgeslagen
Epileren durf ik echt niet aan daar net als harsen..

dus ja... ik ben voorlopig ook even radeloos...
maar..Talkpoeder..kun je dat bij een drogist kopen?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:48

Talkpoeder verkopen ze overal wel (denk aan Zwitsal) maar ik gebruik het liefst Mentho en die verkopen ze wel bij de drogist.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:57

Mijn gouden tip heb ik ooit eens ergens op een ander forum gelezen en heeft bij mij super geholpen: Switsal babycreme voor Rode billetjes... (jups, klinkt raar...). Het helpt tegen de jeuk en de bultjes worden er minder door/verdwijnen.. Ik heb het een tijdje gebruikt en moet zeggen dat ik nu al een hele tijd niets meer gebruik (gewoon onder de douche scheren zonder iets) en geen last heb van irritaties en bultjes (en scheer ook alle kanten op). Krijg ik tussendoor soms toch het idee dat het wat irriteert smeer ik drekt weer wat Switsal erop en dan krijg ik dus ook nergens last van.. Ik weet niet of het bij iedereen werkt maar bij mij dus wel! Talkpoeder hielp me ook altijd wel wat qua verzachting maar die zalf helpt me meer en zorgt ook nog eens dat er niet allemaal van die rare rode bultjes verschijne of dat ze in ieder geval zo snel mogelijk verdwijnen! Daardoor kan je beter bijhouden waardoor je huid eraan gewend raakt en je dus steeds minder last heb van de irritaties..

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:09

zo ik lees mee. ik ben dus niet de ennige ik krijg ook last van jeuk. ook als ik me oksels doe. heel fijn maar nie heus. ik ga ook uit proberen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:33

Calendulan en/of Cardiflor werkt ook tegen de jeuk en irritatie, nu ik er over nadenk

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 12:54

Dus talkpoeder helpt goed om te verzachten na het scheren?

Wie weet er nog meer middeltjes + waar ik ze kan kopen? en de prijs ervan? Bloos

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:10

bromfiets schreef:
aukje91 schreef:
Heb ik ook altijd weer last van. Ik smeer altijd na het scheren met bodylotion en als ik last heb van jeuk doe ik dit weer want als ik ga krabben zit het helemaal onder die lelijke bultjes.

Dit heb ik dus ook... Maar als ik met de haren meescheer blijven er van die irritante stoppels die ik er met geen mogelijkheid af krijg Scheve mond Dan lijkt het net of ik het niet bijhoud of zo. En ik smeer elke dag aloƫ vera-gel er op om het soepel te houden, maar nog krijg ik bultjes, uitslag, ingegroeide haren en complete ontstekingen...
Ontharingscreme kan ik schijnbaar ook niet tegen, heb verschillende merken geprobeerd en heb dan minstens een week last van een brandende muts. Ook krijg ik hiermee niet alles weg.

Ik heb 1 keer geprobeerd om het te harsen, maar toen trok ik m'n vel er ook mee af Nagelbijten / Gniffelen

Epileren zou ik nog kunnen proberen, maar zijn er nog meer manieren?

Jep, idd. Zooooo ontzettend pijnlijk en vervelend. Heb er gewoon een hele bult aan overgehouden die ik eens in de 2 weken uit moet knijpen of lek moet prikken en open moet halen Huilen van het lachen En die ingegroeide haren heb je niet altijd in de gaten, zitten meestal verstopt in zo'n bult. Echt pijnlijk allemaal..
Ik heb er zo'n hekel aan. Scheren levert jeuk op en er blijven gigantische stoppels achter.
Toen heb ik een tijdje de ontharingscreme gebruikt; laat ook stoppels achter en werkt maar half.
Nu doe ik regelmatig harsen. Het is even doorbijten maar daarna heb je mooi resultaat.
Epileren durf ik daar echt niet.. Huilen van het lachen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 01:44

Ik heb ook veel last gehad van cystes en haarcystes.
Nu ik minder vaak scheer, niet meer tegen de haargroei in scheer en goed scrub, heb ik daar een stuk minder last van.
Heerlijk in zo'n cyste lopen graven met een naald om naar de haar te zoeken. Klote dingen Boos!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 01:50

Knoffer schreef:

Trennie schreef:
Je huid moet er vooral aan wennen. ik scheer me overal in alle richtingen van de haargroei, dus ook tegen de haargroei in. heb geen last van bultjes oid, maar dat had ik in het begin juist wel.

Dat is soms zo, maar heel wat blijft het bij en is het geen kwestie van wennen. Jij hebt geluk dat je zo kan scheren zonder irritaties Lachen
Ik scheer al jaren, alleen maar erger geworden eigelijk.

Ja ik heb ook het geluk dat het bij mij minder geworden is.
Maar ik scheer altijd met een scheerapperaatje (ladyshave) en sinds dat ik die gebruik gaat het super.
daarna altijd een beetje babylotion erop en klaar ben ik!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:54

Knoffer schreef:
Ik heb ook veel last gehad van cystes en haarcystes.
Nu ik minder vaak scheer, niet meer tegen de haargroei in scheer en goed scrub, heb ik daar een stuk minder last van.
Heerlijk in zo'n cyste lopen graven met een naald om naar de haar te zoeken. stinkmodder dingen Boos!

cystes zijn gewone bultjes/ontstekingen en haarcystes met een haar erin dus?

Ik heb er zo'n hekel aan, vind het zo'n vies en pijnlijk rotkarweitje..