@doriangi: als je zegt dat je er wel pijn van hebt met het gewoon wandelen ook als je gewone schoenen aan hebt dan zou een eventuele operatie wel gewoon terugbetaald worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leentje_ schreef:@doriangi: als je zegt dat je er wel pijn van hebt met het gewoon wandelen ook als je gewone schoenen aan hebt dan zou een eventuele operatie wel gewoon terugbetaald worden
Leentje_ schreef:Hehe
ik zou nooit zolang gewacht hebben
volgens mijn huisarts waren al die soorten zooltjes gewoon bullsh*t en als ik er iets aan wou doen zou dat operatie zijn, hij heeft gezegd dat tenzij je nog in de groei bent dat de zooltjes niets uithalen
Leentje_ schreef:ik ben eh 14januari eraan geopereerd
bij mij stond er een bult op het gewricht en mijn grote teen stond al helemaal onder de anderenen na een paar minuten wandelen deed het al pijn en voelde ik mijn hart erin kloppen
revalidatietijd: je gaat toch nog zeker een jaar af en toe voelen dat je geopereerd bent
ik heb 2weken ofzo een soort verband met steun errond gehad en nu heb ik zo'n voetje van gips en een speciaal schoentje waar ik op mag lopen(sinds vorige week vrijdag)
bij mij hebben ze stukje van het gewricht gezaagd, dan de teen doorgezaagd en met pinnen goed gezet
de operatie zou wel nogal pijnlijk zijn maar ik heb niet veel pijn gehadik heb een epidurale gekregen + narcose (mocht niet kiezen) en ik heb de eerste 2dagen een pijnpomp gekregen
En natuurlijk ook voldoende pijnstilling ben maandagochtend binnengegaan en geopereerd en woensdagnamiddag naar huis en dan heb ik nog een paar dagen 2x ibuprofen genomen en voor de rest niets meer
dus ging bij mij heel goed maar bij mijn kamergenoot in het ziekenhuis was het wel héél pijnlijk
Liezjuh schreef:Leentje_ schreef:ik ben eh 14januari eraan geopereerd
bij mij stond er een bult op het gewricht en mijn grote teen stond al helemaal onder de anderenen na een paar minuten wandelen deed het al pijn en voelde ik mijn hart erin kloppen
revalidatietijd: je gaat toch nog zeker een jaar af en toe voelen dat je geopereerd bent
ik heb 2weken ofzo een soort verband met steun errond gehad en nu heb ik zo'n voetje van gips en een speciaal schoentje waar ik op mag lopen(sinds vorige week vrijdag)
bij mij hebben ze stukje van het gewricht gezaagd, dan de teen doorgezaagd en met pinnen goed gezet
de operatie zou wel nogal pijnlijk zijn maar ik heb niet veel pijn gehadik heb een epidurale gekregen + narcose (mocht niet kiezen) en ik heb de eerste 2dagen een pijnpomp gekregen
En natuurlijk ook voldoende pijnstilling ben maandagochtend binnengegaan en geopereerd en woensdagnamiddag naar huis en dan heb ik nog een paar dagen 2x ibuprofen genomen en voor de rest niets meer
dus ging bij mij heel goed maar bij mijn kamergenoot in het ziekenhuis was het wel héél pijnlijk
Ik ben er ook 14 januari aan geopereerd!! Iedereen zei vantevoren dat het heel veel pijn zou doen maar ik eigenlijk nergens last van gehad!!
Ik kreeg een roesje en toen een ruggeprik, maar ben de hele operatie eigenlijk er bij geweest. Ik heb 1 nachtje in het ziekenhuis gelegen.
Heb eerst 2 weken drukverband gehad en moest op krukken lopen, maar in huis gooide ik de krukken al vrij snel aan de kant en hinkelde. Maar meestal liep ik half op de zijkant en half op mn hak
Heb sinds 31 januari gips, hoewel je het amper gips kan noemen. Het is maar een heel klein stukje gips, en het zit met klitteband vast en je kunt het er zo afhalen. Dat moet ook want ik moet me teen 5x per dag 'uitlaten'die moet ik dan rondjes draaien enzoo:P
Nu ik 'gips' heb, heb ik zo'n hele lompe schoen waarmee ik dan kan lopen, zodat je je teen niet over-rolt. Maar dat loopt nogal verrot (en het ziet er heel sexy uit, ahum), het is een dikke plateauzool met een hoek er in, dus in huis heb ik mijn 'schoenen' uit
Thuis loop ik ook al wel in een laars van mn vader of lompe skate schoen van mn broertje (lees: maatje stoomboot, waar ik dus mooi met mn gips in kan
)
28 februari mag mn gips er af geloof ik en ik ga er van uit dat ik dan zo weg loop, en dat ik er geen last meer van zal hebben..![]()
tot nu toe valt het iig heel erg mee, maarja ik ben dan ook iemand die niet 2 maandan stil gaat zitten omdat hij wat aan zn voet heeft of omdat de dokter dat zegt of omdat dat zo hoort ofzooik zoek zelf wel op hoever ik ermee kan gaan..
ik ga ook alweer op de fiets naar school, dat brengen en halen is echt een drama:P
Nikeyy schreef:Zijn veel soorten manieren om een hallux valgus te opereren begrijp ik uit ieder zijn verhaal. Raad het ook niemand aan om er wat aan te doen want bij mij was/is het niets beter na de operatie. Hopelijk wordt het voor de mensen die de operatie net zijn ondergaan of nog moeten ondergaan stukken beter.
Ik blijf dit volgen
Leentje_ schreef:ohh dan heb jij écht wel geluk ik moest 2nachten in het ziekenhuis maar goed maakt me niet echt uit
ik mocht op dat steuntje met verband van eerst absoluut niet steunen
en nu heb ik een gips & speciaal schoentje dus kan er ook niet af
maar moet zeggen ben blij dat dat niet kan hoor mijn gewricht kan het helemaal niet aan om er nu al volledig op te steunen en de dokters zullen het wel weten als ze zeggen dat dat niet mag
Liezjuh schreef:Leentje_ schreef:ohh dan heb jij écht wel geluk ik moest 2nachten in het ziekenhuis maar goed maakt me niet echt uit
ik mocht op dat steuntje met verband van eerst absoluut niet steunen
en nu heb ik een gips & speciaal schoentje dus kan er ook niet af
maar moet zeggen ben blij dat dat niet kan hoor mijn gewricht kan het helemaal niet aan om er nu al volledig op te steunen en de dokters zullen het wel weten als ze zeggen dat dat niet mag
jaaa...neee..ik steun ook nog niet volledig voor op me voet op die plek, dat durf ik ook niet. Maar ik mocht wel op mn hak staan dus daar loop ik op en half op de buitenzijkant omdat ik dat gewend ben, mar dat vindt mn moeder niet zo grappig, die wil me zelfs nog naar een fysio hebben om weer normaal te leren lopen! omdat ik altijd op de buitenkant van die voet loop en daar krijg ik O-benen van
![]()
maar aangezien ik er nu al zoveel op 'loop' ga ik er vanuit dat wanneer het gips eraf mag, mn voet helemaal klaar is en ik daar ook weer op mag staan en dat dat zonder moeite gaat.. hoop ik..
dejavu schreef:Het heeft een naam! Ik wist niet dat zoveel mensen het ook hebben, want ja, ik hoor ook bij de gelukkige... :S
Als ik alles hier zo lees, ben ik blij dat ik er weinig last van heb. Vandaag heb ik 2 uur gewandeld en flink in de weer geweest met van alles en nog wat en heb er geen last van (mijn knobbels zijn wanstaltig groot). Wat naar dat sommigen er wel last van hebben...
Ik klop trouwens even af...
Ik blijf dit even volgen..