Scheve teen- wie is er voor geopereerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Re: Scheve teen- wie is er voor geopereerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:06

ik kon niet eens met platte schoenen rondhuppelen Knipoog

@doriangi: als je zegt dat je er wel pijn van hebt met het gewoon wandelen ook als je gewone schoenen aan hebt dan zou een eventuele operatie wel gewoon terugbetaald worden Knipoog

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:25

Leentje_ schreef:
@doriangi: als je zegt dat je er wel pijn van hebt met het gewoon wandelen ook als je gewone schoenen aan hebt dan zou een eventuele operatie wel gewoon terugbetaald worden Knipoog

Haha, het proberen waard! Haha!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:04

Jup idd
en je hebt kans dat als je gewoonweg niet alle schoenen kan aandoen en de druk niet goed meer verdeelt word over je voet dat je de ingreep ook gewoon kan laten doen en dat die vergoed word Knipoog maar moet je nu nét zelf kijken wat je ervoor over hebt Knipoog
ik zou het persoonlijk niet doen Bloos als bij mij alleen de teen scheef was om het maar zo te zeggen maar verder het gewricht in orde en pijnloos zou ik het ook niet voor de mooi laten opereren Clown

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:18

Zal ik eens een foto maken vanavond ervan? Lijkt me spannend Lachen Kunnen jullie mijn after-surgery voet zien na 4 jaar. (Praktisch nog net zo erg)

Zal 'ns ff kijken vanaaf.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 15:51

Ok
ik kan ook foto amken maar ik zit nog in de gips maar je ziet wel dat die goed mooi staat Ja

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 15:57

ik ken iemand die pas is geopereerd eraan, had wel heel veel pijn in het begin en heeft inderdaad een lange herstelperiode nodig. Succes ermee of moet ik zeggen Sterkte Haha!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:05

Hey dit probleem heb ik dus ook al 10 jaar! Begon met steken in het gewricht en de uitstulping aan de rechterteen. Loop nu al jaren bij de podo met correctiezooltjes, maar de pijn is er eigenlijk altijd. Zeker 's nachts, dan word ik gewoon wakker van de pijnscheuten in het gewricht. Gelukkig is het maar 1 voet en ik heb besloten ondanks alle voors-en tegens om me dit najaar te laten opereren. Voordeel is dat paardlief gelijktijdig geruint wordt, dus kunnen we daarna samen weer opbouwen.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:09

Hehe Lachen
ik zou nooit zolang gewacht hebben
volgens mijn huisarts waren al die soorten zooltjes gewoon bullsh*t en als ik er iets aan wou doen zou dat operatie zijn, hij heeft gezegd dat tenzij je nog in de groei bent dat de zooltjes niets uithalen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:11

Leentje_ schreef:
Hehe Lachen
ik zou nooit zolang gewacht hebben
volgens mijn huisarts waren al die soorten zooltjes gewoon bullsh*t en als ik er iets aan wou doen zou dat operatie zijn, hij heeft gezegd dat tenzij je nog in de groei bent dat de zooltjes niets uithalen

Dat is pas bullshit....

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:14

dat zou best kunnen
maar ik neem het toch gewoon van hem aan Haha! En ben heel blij dat ik de operatie heb laten uitvoeren Ja

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:19

De zooltjes hebben bij wel voorkomen dat het links ook zou beginnen, want daar was m'n voet al redelijk aan het doorzakken. Bij mij is het wellicht begonnen doordat ik veel op hoge hakken werkte (kapsalon en in het weekend achter de bar). M'n oma heeft het ook een klein beetje, maar verder niemand in de familie. Daarnaast hebben de zooltjes ook geholpen tegen de lage rugpijn, want m'n stand moest aan beide kanten een aardig % rechtgezet worden. Mijn podo filmt ook als je loopt, zodat je zelf ook heel goed kunt zien dat de afwikkeling van je voet niet goed is. En nu moet ik zeggen dat ik in die 10 jaar 2 schatten van kinderen heb gehad. De jongste wordt in september 3, dus dan kan ik het wel aan om in het loopgips te gaan, dan kan hij redelijk zelf de trap op en af.

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:22

Leentje_ schreef:
ik ben eh 14januari eraan geopereerd Ja
bij mij stond er een bult op het gewricht en mijn grote teen stond al helemaal onder de anderen Knipoog en na een paar minuten wandelen deed het al pijn en voelde ik mijn hart erin kloppen Nagelbijten / Gniffelen
revalidatietijd: je gaat toch nog zeker een jaar af en toe voelen dat je geopereerd bent Knipoog

ik heb 2weken ofzo een soort verband met steun errond gehad en nu heb ik zo'n voetje van gips en een speciaal schoentje waar ik op mag lopen Ja (sinds vorige week vrijdag) Ja

bij mij hebben ze stukje van het gewricht gezaagd, dan de teen doorgezaagd en met pinnen goed gezet Knipoog
de operatie zou wel nogal pijnlijk zijn maar ik heb niet veel pijn gehad Ja ik heb een epidurale gekregen + narcose (mocht niet kiezen) en ik heb de eerste 2dagen een pijnpomp gekregen Haha! En natuurlijk ook voldoende pijnstilling ben maandagochtend binnengegaan en geopereerd en woensdagnamiddag naar huis en dan heb ik nog een paar dagen 2x ibuprofen genomen en voor de rest niets meer

dus ging bij mij heel goed maar bij mijn kamergenoot in het ziekenhuis was het wel héél pijnlijk Knipoog

Ik ben er ook 14 januari aan geopereerd!! Iedereen zei vantevoren dat het heel veel pijn zou doen maar ik eigenlijk nergens last van gehad!!
Ik kreeg een roesje en toen een ruggeprik, maar ben de hele operatie eigenlijk er bij geweest. Ik heb 1 nachtje in het ziekenhuis gelegen.
Heb eerst 2 weken drukverband gehad en moest op krukken lopen, maar in huis gooide ik de krukken al vrij snel aan de kant en hinkelde. Maar meestal liep ik half op de zijkant en half op mn hak Tong uitsteken
Heb sinds 31 januari gips, hoewel je het amper gips kan noemen. Het is maar een heel klein stukje gips, en het zit met klitteband vast en je kunt het er zo afhalen. Dat moet ook want ik moet me teen 5x per dag 'uitlaten' Tong uitsteken die moet ik dan rondjes draaien enzoo:P
Nu ik 'gips' heb, heb ik zo'n hele lompe schoen waarmee ik dan kan lopen, zodat je je teen niet over-rolt. Maar dat loopt nogal verrot (en het ziet er heel sexy uit, ahum Bloos ), het is een dikke plateauzool met een hoek er in, dus in huis heb ik mijn 'schoenen' uit Vork Thuis loop ik ook al wel in een laars van mn vader of lompe skate schoen van mn broertje (lees: maatje stoomboot, waar ik dus mooi met mn gips in kan Vork )

28 februari mag mn gips er af geloof ik en ik ga er van uit dat ik dan zo weg loop, en dat ik er geen last meer van zal hebben.. Bloos
tot nu toe valt het iig heel erg mee, maarja ik ben dan ook iemand die niet 2 maandan stil gaat zitten omdat hij wat aan zn voet heeft of omdat de dokter dat zegt of omdat dat zo hoort ofzoo Tong uitsteken ik zoek zelf wel op hoever ik ermee kan gaan.. Clown ik ga ook alweer op de fiets naar school, dat brengen en halen is echt een drama:P

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:33

ik ben ook niet echt een zeurpiet kwa pijntjes en ik wil op het moment dat ik gipsvrij ben, gelijk weer op het paard stappen. Ik rijd nu ook met pijn in m'n voet, dus wat dat betreft kan dat niet veel erger worden. Probleem zit meer in het geen autorijden en het naar m'n werk gaan. Denk dat ik 2 weken ziektewet pak en daarna wil ik gewoon naar mn werk toe.

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:11

ik heb tot nu toe ook nog elke week op paard gezeten Knipoog
mijn vader traint nu mijn paard erbij, en op de club ga ik dan altijd uitstappen Tong uitsteken heb zelfs al weer gegaloppeerd en zelfs een sprongetje gemaakt! ( kon het niet laten Schijnheilig ) rij dan gewoon zonder beugels Clown

ik zat er eerst ook mee dat ik dan niet kon werken en dus geen geld had (ben 18 en werk alleen op zaterdag of zondag, maar toch Tong uitsteken ) maar ik zit nu ook in de ziektewet Vork krijg dus nog wel wát centjes binnen Go jij! Go jij!

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:18

Zijn veel soorten manieren om een hallux valgus te opereren begrijp ik uit ieder zijn verhaal. Raad het ook niemand aan om er wat aan te doen want bij mij was/is het niets beter na de operatie. Hopelijk wordt het voor de mensen die de operatie net zijn ondergaan of nog moeten ondergaan stukken beter.

Ik blijf dit volgen Lachen

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:29

Nikeyy: hoe hebben ze het bij jou gedaan dan? en hoe is het nu kwa pijn en uiterlijk?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:29

Liezjuh schreef:
Leentje_ schreef:
ik ben eh 14januari eraan geopereerd Ja
bij mij stond er een bult op het gewricht en mijn grote teen stond al helemaal onder de anderen Knipoog en na een paar minuten wandelen deed het al pijn en voelde ik mijn hart erin kloppen Nagelbijten / Gniffelen
revalidatietijd: je gaat toch nog zeker een jaar af en toe voelen dat je geopereerd bent Knipoog

ik heb 2weken ofzo een soort verband met steun errond gehad en nu heb ik zo'n voetje van gips en een speciaal schoentje waar ik op mag lopen Ja (sinds vorige week vrijdag) Ja

bij mij hebben ze stukje van het gewricht gezaagd, dan de teen doorgezaagd en met pinnen goed gezet Knipoog
de operatie zou wel nogal pijnlijk zijn maar ik heb niet veel pijn gehad Ja ik heb een epidurale gekregen + narcose (mocht niet kiezen) en ik heb de eerste 2dagen een pijnpomp gekregen Haha! En natuurlijk ook voldoende pijnstilling ben maandagochtend binnengegaan en geopereerd en woensdagnamiddag naar huis en dan heb ik nog een paar dagen 2x ibuprofen genomen en voor de rest niets meer

dus ging bij mij heel goed maar bij mijn kamergenoot in het ziekenhuis was het wel héél pijnlijk Knipoog

Ik ben er ook 14 januari aan geopereerd!! Iedereen zei vantevoren dat het heel veel pijn zou doen maar ik eigenlijk nergens last van gehad!!
Ik kreeg een roesje en toen een ruggeprik, maar ben de hele operatie eigenlijk er bij geweest. Ik heb 1 nachtje in het ziekenhuis gelegen.
Heb eerst 2 weken drukverband gehad en moest op krukken lopen, maar in huis gooide ik de krukken al vrij snel aan de kant en hinkelde. Maar meestal liep ik half op de zijkant en half op mn hak Tong uitsteken
Heb sinds 31 januari gips, hoewel je het amper gips kan noemen. Het is maar een heel klein stukje gips, en het zit met klitteband vast en je kunt het er zo afhalen. Dat moet ook want ik moet me teen 5x per dag 'uitlaten' Tong uitsteken die moet ik dan rondjes draaien enzoo:P
Nu ik 'gips' heb, heb ik zo'n hele lompe schoen waarmee ik dan kan lopen, zodat je je teen niet over-rolt. Maar dat loopt nogal verrot (en het ziet er heel sexy uit, ahum Bloos ), het is een dikke plateauzool met een hoek er in, dus in huis heb ik mijn 'schoenen' uit Vork Thuis loop ik ook al wel in een laars van mn vader of lompe skate schoen van mn broertje (lees: maatje stoomboot, waar ik dus mooi met mn gips in kan Vork )

28 februari mag mn gips er af geloof ik en ik ga er van uit dat ik dan zo weg loop, en dat ik er geen last meer van zal hebben.. Bloos
tot nu toe valt het iig heel erg mee, maarja ik ben dan ook iemand die niet 2 maandan stil gaat zitten omdat hij wat aan zn voet heeft of omdat de dokter dat zegt of omdat dat zo hoort ofzoo Tong uitsteken ik zoek zelf wel op hoever ik ermee kan gaan.. Clown ik ga ook alweer op de fiets naar school, dat brengen en halen is echt een drama:P

ohh Nagelbijten / Gniffelen dan heb jij écht wel geluk ik moest 2nachten in het ziekenhuis Knipoog maar goed maakt me niet echt uit
ik mocht op dat steuntje met verband van eerst absoluut niet steunen
en nu heb ik een gips & speciaal schoentje dus kan er ook niet af Knipoog
maar moet zeggen ben blij dat dat niet kan hoor Knipoog mijn gewricht kan het helemaal niet aan om er nu al volledig op te steunen Knipoog en de dokters zullen het wel weten als ze zeggen dat dat niet mag Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:30

Nikeyy schreef:
Zijn veel soorten manieren om een hallux valgus te opereren begrijp ik uit ieder zijn verhaal. Raad het ook niemand aan om er wat aan te doen want bij mij was/is het niets beter na de operatie. Hopelijk wordt het voor de mensen die de operatie net zijn ondergaan of nog moeten ondergaan stukken beter.

Ik blijf dit volgen Lachen

Inderdaad veel manieren als ik het zo lees Knipoog
want bij liezzeuh was het toch héél anders dan bij mij Knipoog

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:40

Leentje_ schreef:
ohh dan heb jij écht wel geluk ik moest 2nachten in het ziekenhuis maar goed maakt me niet echt uit
en nu heb ik een gips & speciaal schoentje dus kan er ook niet af
maar moet zeggen ben blij dat dat niet kan hoor mijn gewricht kan het helemaal niet aan om er nu al volledig op te steunen en de dokters zullen het wel weten als ze zeggen dat dat niet mag

jaaa...neee..Tong uitsteken ik steun ook nog niet volledig voor op me voet op die plek, dat durf ik ook niet. Maar ik mocht wel op mn hak staan dus daar loop ik op en half op de buitenzijkant omdat ik dat gewend ben, mar dat vindt mn moeder niet zo grappig, die wil me zelfs nog naar een fysio hebben om weer normaal te leren lopen! omdat ik altijd op de buitenkant van die voet loop en daar krijg ik O-benen van Vork
maar aangezien ik er nu al zoveel op 'loop' ga ik er vanuit dat wanneer het gips eraf mag, mn voet helemaal klaar is en ik daar ook weer op mag staan en dat dat zonder moeite gaat.. hoop ik.. Bloos

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:41

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:42

Liezjuh schreef:
Leentje_ schreef:
ohh dan heb jij écht wel geluk ik moest 2nachten in het ziekenhuis maar goed maakt me niet echt uit
en nu heb ik een gips & speciaal schoentje dus kan er ook niet af
maar moet zeggen ben blij dat dat niet kan hoor mijn gewricht kan het helemaal niet aan om er nu al volledig op te steunen en de dokters zullen het wel weten als ze zeggen dat dat niet mag

jaaa...neee..Tong uitsteken ik steun ook nog niet volledig voor op me voet op die plek, dat durf ik ook niet. Maar ik mocht wel op mn hak staan dus daar loop ik op en half op de buitenzijkant omdat ik dat gewend ben, mar dat vindt mn moeder niet zo grappig, die wil me zelfs nog naar een fysio hebben om weer normaal te leren lopen! omdat ik altijd op de buitenkant van die voet loop en daar krijg ik O-benen van Vork
maar aangezien ik er nu al zoveel op 'loop' ga ik er vanuit dat wanneer het gips eraf mag, mn voet helemaal klaar is en ik daar ook weer op mag staan en dat dat zonder moeite gaat.. hoop ik.. Bloos

jup ik liep ook helemaal op de zijkant (is gebleken uit gangonderzoek) en heb ook O-benen maar die had ik al van te veel paard te rijden toen ik in de groei was Knipoog
ik ga er zelf niet vanuit dat als ik eruit ben dat het allemaal moeiteloos gaat, het gaat vermoedelijk nog wel gevoelig zijn en je zal ook niet meteen kilometers moeten wandelen Knipoog

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:19

Het lukte me niet om met de fotocamera foto's te nemen, dan maar ff met m'n telefoon.

Beide voeten:
Afbeelding
Afbeelding
Linkervoet:
Afbeelding
Rechtervoet:
Afbeelding

Wat een lelijke dingen of nie dan.

Ik ben aan de rechtervoet geopereerd, op de laatste foto kan je zien dat er nog een klein streepje litteken zit bij de knokkel. Die blauwe ader is na de operatie omhoog gekomen en helaas niet weer weggegaan. M'n rechtervoorvoet is ook altijd iets dikker gebleven.
Bij mij hebben ze het middenvoetsbeentje gebroken en daarna mijn grote teen rechtgezet, (gefixeerd) in het gips voor 6 weken lang. Zodat ie er recht op kwam te groeien. Niet echt resultaat of wel?
Heeft er denk ik ook mee te maken dat ze me na 6 weken uit het gips hebben gehaald en vervolgens 3 weken met een nog niet geheeld bot hebben laten lopen (dikke fout op de rontgen, foto vanuit de verkeerde hoek). Het heeft toen alle tijd gehad om weer terug in de oude stand te komen. Die 3 weken gefixeerd gips erna, heeft denk ik weinig geholpen. De afwikkeling van mijn voet(en) laat nog steeds te wensen over, het is een stijve boel.
Ik vind de linkervoet nog beter dat de geopereerde rechtervoet, maar goed.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:24

Het heeft een naam! Ik wist niet dat zoveel mensen het ook hebben, want ja, ik hoor ook bij de gelukkige... :S
Als ik alles hier zo lees, ben ik blij dat ik er weinig last van heb. Vandaag heb ik 2 uur gewandeld en flink in de weer geweest met van alles en nog wat en heb er geen last van (mijn knobbels zijn wanstaltig groot). Wat naar dat sommigen er wel last van hebben...
Ik klop trouwens even af...
Ik blijf dit even volgen..

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:56

dejavu schreef:
Het heeft een naam! Ik wist niet dat zoveel mensen het ook hebben, want ja, ik hoor ook bij de gelukkige... :S
Als ik alles hier zo lees, ben ik blij dat ik er weinig last van heb. Vandaag heb ik 2 uur gewandeld en flink in de weer geweest met van alles en nog wat en heb er geen last van (mijn knobbels zijn wanstaltig groot). Wat naar dat sommigen er wel last van hebben...
Ik klop trouwens even af...
Ik blijf dit even volgen..

Mijn rechterknobbel is dus ook echt niet om aan te zien. Durf iig niet meer in teenslippers en ben dus iedere zomer op zoek naar leuke open strand/thuisschoenen die dicht zijn over het knobbel gedeelte en toch lekker luchtig. Voor netjes en het werk zijn mooie ballerina's geen probleem, daar loop ik zo op weg.
Nadeel is alleen wel van het tenenkwaaltje, dat ik altijd bergen met geld kwijt ben aan schoenen, want ik hoef met mijn voet dus echt geen schoenenreus schoentje aan te trekken. Hoop van harte dat ze bij mij alleen een stukje weg moeten vijlen, want echt heel erg scheef staat het niet, t' is enkel die lelijke bult.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:04

@Dejavu: dan heb je van pijn idd niet te klagen Knipoog ik kon maar max. een halfuurtje pijnloos wandelen ofzo Nagelbijten / Gniffelen
@Nikeyy: oh je zou niet meer zeggen dat je aan je rechtervoet geopereerd ben Bloos pfoe dat valt wel beetje tegen Bloos ik hoop dat het bij mij in orde blijft Ja (btw ik vind de knobbel nog wel meevallen bij mij was die groter en was die knalrood Bloos)