Het hooikoorts topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: Het hooikoorts topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:32

Is het inderdaad ook niet
@ Vliedertje, wat gebruik jij nog meer voor je astma?
Ik heb nu Symbicort erbij gekregen..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:04

naam : Roelke
leeftijd: 21 jaar
hoelang heb je er al last van: dik 5 jaar denk ik
wat gebruik je er tegen: Aerius en hormoonzalf (gaat bij mij gepaard met eczeem). Gebruik sinds kort ook paardenmelktabletten maar dat is weer puur tegen het eczeem.

Ik heb nu nog geen last, begint bij mij van het voorjaar pas weer en word steeds iets minder tegen de zomermaanden..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:31

o ja eczeem heb ik ook, maar dat heeft niets met m'n hooikoorts te maken...... ik heb er een hoogtezon voor, ik smeer er niets meer op, helpt toch niet

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:49

ni3ki3 schreef:
prikken is duurder....

Ik word ook geprikt en schrok me helemaal lam van die prijzen! Sigaar
350 euro voor 3 ml! Mijn hemel, en ik word ook geprikt voor bomen en grassen, dus dat is zomaar even 700 euro per zoveel weken!
En ik gebruik ook nog eens een heleboel flesjes want het prikken gaat niet zo goed, ik kom er nu al 4 maanden lang elke week en nog steeds zit ik nog maar op de 350 terwijl ik naar de 500 moet. Gaat echt super langzaam, ik ben het nou wel weer zat! Het kost me een half uur met de auto om bij het ziekenhuis te komen, dan wachten tot ze me kunnen prikken, daarna weer half uur wachten (vaak langer want dan gaat het mis), half uur terug rijden, en je dag is alweer voorbij! Scheve mond
En het ergste is nog dat ik er weinig van merk, loop nu alweer hele dagen te snotteren. Clown

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 20:41

Mocca @ .... 350 €!!!! niet normaal.... *** duur
die prikken moeten ook een aantal jaar inwerken (dacht ik....)

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 23:00

@ mocca...
wat vervelend voor je. je hebt een A versie en een B versie he. Ben je al met de B versie bezig dan.
Ik heb 1 prik over moeten doen, maar dat was omdat ik op dat moment ziek was en ze dus niet de dozes wilde verhogen.
Ik heb er dus 8 weken over gedaan ipv 7 en ben er niet 1 keer ziek van geweest of heb langer hoeven blijven.
Mag jij dan nu nog wel doorprikken? omdat het seizoen eigenlijk weer is begonnen...

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:02

Helaas mag ik me ook melden in dit topic Verdrietig
Heb nu een jaar of 20 last van hooikoorts. Ik heb al een hele reeks medicijnen gebruikt (heb de namen even niet paraat, claritine, xyrtec volgens mij zowieso) Sinds een jaar of 4 haal ik ieder jaar een spuit in het voorjaar, dit helpt wel. Ik heb het idee dat mijn hooikoorts de afgelopen 2 jaar toch al iets minder heftig geworden is. Als het echt te erg is blijf ik binnen zitten. Ik heb het gevoel of ik een bloedneus heb, zo hard blijft die lopen. Jeuk in mijn gehemelt en mijn oren, knalrode branderige ogen, vaak erg moe, weinig lucht kortom superirritant. Als ik al een buitenrit maak is het met een grote tas voor het zadel, aan de linkerkant de droge zakdoeken, aan de rechterkant de natte Haha!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:07

Hier nog een hooikoortspatient.
Heb er pas een aantal jaar last van, heel stom, maar is ineens opgekomen.
Is wel dermate erg dat ik er af en toe echt dood- en doodziek van kan zijn helaas.
Heb sinds vorig jaar pillen via de huisarts (weet uit mijn hoofd even niet welk), omdat die van de drogist niet meer werkten.

Zijn er hier mensen die nu, eind januari als last hebben??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:58

naam : Ekelien
leeftijd: 22
hoelang heb je er al last van: Sinds ik 3 jaar was Nagelbijten / Gniffelen
wat gebruik je er tegen: Aerius en flixonase
wat doe je er tegen: Bossen vermijden (extreme bosallergie Nagelbijten / Gniffelen), binnen blijven als er teveel pollen zijn en naar de kust op vakantie.

Verder heb ik erg onstabiele allergische astma en zit aan de top van de medicatie pyramide... en elke maand wel bij de dokter te vinden en elk jaar een volledig ziekenhuis onderzoek (ook al vanaf mijn 3de Clown)

Medicatie lijstje:
ventolin 100
Symbicort 200/6
Symbicort 400/12
flixonase
aerius
(en de pil)

Dit alles moet ik elke dag nemen (en de meeste vaker op een dag).
Morgen krijg ik uitslag van het ziekenhuis omdat ik vanaf september al erg ziek ben. Er is nog maar 1 ander medicijn die mij eventueel kan helpen, maar daar wil de arts het lieft nog mee wachten omdat ik nog zo jong ben.

(tevens heb ik het patello femuraal pijnsyndroom, knieen Knipoog, en een rare bobbel in mijn nek waar de fysio mee bezig moet Nagelbijten / Gniffelen. Gemiddeld krijg ik 6 antibiotica kuren per jaar. Al heb ik er nu in 4 maand al 10 gehad Nagelbijten / Gniffelen
Ja ik ben een gezondheidskneusje Haha!)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 17:49

ik had eens een vraag.... als je bijv. op school iemand vraag goh waar heb je last van en je zecht gewoon ja ik heb last van hooikoorts en ze geloven je niet.... komt dat bij julie ook wel eens voor..... of ze zeggen dat je jezelf aansteld Clown

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:47

ni3ki3 schreef:
@ mocca...
wat vervelend voor je. je hebt een A versie en een B versie he. Ben je al met de B versie bezig dan.
Ik heb 1 prik over moeten doen, maar dat was omdat ik op dat moment ziek was en ze dus niet de dozes wilde verhogen.
Ik heb er dus 8 weken over gedaan ipv 7 en ben er niet 1 keer ziek van geweest of heb langer hoeven blijven.
Mag jij dan nu nog wel doorprikken? omdat het seizoen eigenlijk weer is begonnen...

Ik heb nog nooit gehoord van een A en B versie. Ik ben gewoon begonnen met 0.05 ml (dacht ik), dit is nu opgebouwd naar 0.35 ml, en ik moet uiteindelijk naar 0.5 ml. Ik kom nu al 4 maanden lang elke week, en dat zal nog wel een maand zo doorgaan. Dan mag ik elke 2 weken, daarna elke 3 weken en tenslotte moet ik 5 jaar lang elke maand komen.
Heb ook al vaak geen verhoging van de dosis gekregen, en heb zelfs al op de 0.5 gezeten maar omdat dat niet goed ging zit ik nu weer op de 0.35. Het kost allemaal heel veel tijd en ik ben het wel zat. Tong uitsteken

En ik geloof dat ik gewoon mag doorprikken hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:32

natje93 schreef:
ik had eens een vraag.... als je bijv. op school iemand vraag goh waar heb je last van en je zecht gewoon ja ik heb last van hooikoorts en ze geloven je niet.... komt dat bij julie ook wel eens voor..... of ze zeggen dat je jezelf aansteld Clown

Mwah... ik had wel eens dat mensen dachten dat ik bewust ziek was voor een toets Clown
Terwijl ik echt ziek was van allergie. Maar na goed te hebben uitgelegd wat ik had, kreeg ik alleen maar begrip (en lieve mensen die vroegen of ik mijn medicijnen wel mee had Haha! )

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 17:36

haha ja zo kan het ook... Tong uitsteken
nou ja bij mij zijde ze alleen ja je steld je echt aan met je zogenaamde hooikoorts.... ik heb alleen de 1e keer uitgelegd wat het precies inhield.... daarna heb ik hun gelijk gegeven... (vonden ze niet leuk Tong uitsteken )

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:36

ohw.. dan heb ik tog weer een andere kuur als jou.
Ik moet 3 jaar lang, 7 weken per jaar...(wel achter elkaar) twee prikken per week.
Die twee prikken krijg ik wel tegelijk. 1 in de ene arm 1 in de andere arm. en dat dus elke week 1 keer, zeven weken achter elkaar en dan ben ik voor een jaar klaar.
Heb nu me eerste jaar gehad.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:31

Dat klinkt wel beter dan wat ik heb zeg! Ik zit er echt maanden aan vast. Krijg trouwens ook 2 prikken per keer ja, elke arm eentje. Vanmiddag weer geweest, en mag volgende week weer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:57

Werken die prikken ook=

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:05

naam : Renate
leeftijd: 20
hoelang heb je er al last van: Al jaaaaaren
wat gebruik je er tegen: Cetirizine, Salbutamol, Triamcinolon en verschillende neussprays
wat doe je er tegen: Slikken, inhaleren en smeren... Verder laat ik me er zo min mogelijk door beperken.

Ik heb ook zo'n fijne combi van hooikoorts, astma en eczeem. Daar komen nog allerlei allergieën bij, dus ik ben het hele jaar door zoet..

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:17

Ik dan ook maar

naam :sonja berendsen
leeftijd:20
hoelang heb je er al last van: zo lang als ik me kan herrineren
wat gebruik je er tegen:Neusdruppels, puffer, soms oogdruppels
wat doe je er tegen:tja neusdruppels gebruiken en voorde rest niet, want kan me zelf moeilijk opsluiten

Ik heb het dus ook, ik heb nu het idee ben inmiddels 20 dat het minder word.
Wel heb ik heel erg gemerkt, dat men klachten anders zijn geworden.
Toen ik klein was, was ik het hele jaar verkouden, zo gauw de zon zich liet zien en er was gras of iets in de buurt, lieo ik te niezen en kreeg ik hele dikke ogen.
Nu is het dik worden van de ogen vrijwel nihiel, maar ik heb er wel astmatische verschijnselen voor terug gekregen, kan b.v. nergens heen zonder puffer en neusdruppels, want als ik een keer hard moet lopen of mijn neus slaat dicht krijg ik het meteen kei benauwd.

Ik ben overigens getest en voor alle pollen allergisch Huilen

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 17:51

Yoshimi @ dat is al helemaal fijn... lekere combinatie's ...

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:55

naam : Dana
leeftijd: 14 jaar
hoelang heb je er al last van: Heel m'n leven..
wat gebruik je er tegen:Niets eigenlijk Clown
wat doe je er tegen:
Ik ben meestal verkouden dus neeusspray en hoestdrank Clown

Momenteel heb ik ontstoken ogen Scheve mond

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 19:20

Miss_DJS @ oh balen.... beterschap....

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:23

Welshcobfan schreef:
Werken die prikken ook=

Tot nu toe merk ik er weinig van. Ogen doen alweer zeer en loop de hele dag te snotteren. Dus vooralsnog kost het een heleboel tijd, geld en moeite en schiet ik er niets mee op. *LOL*
Maargoed, ik weet niet hoe erg het zou zijn zonder de prikken. Het werd elk jaar erger dus er moest wel iets aan gedaan worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 23:25

Hmm dan ga ik maar geen navraag doen naar de prikken Nagelbijten / Gniffelen

Ik moet binnenkort naar de kno-arts, caraverpleegkundige en weer naar de longarts... mede voor de allergien, dus ik ben benieuwd!
(voor mijn neef werkte het voor geen ene zak).

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:08

Naam: Nienke
Sinds wanneer hooikoorts? Vanaf ongeveer 15 jaar
Medicijnen: Ehm... een pilletje (maximale dosis) maar ben toch echt even de naam kwijt.. Bloos

Verder ben ik inmiddels ook allergisch voor: katten, honden, huistofmijt, tarwe, pinda's en soja (en lactose intollerant).
Binnenkort dus een afspraak bij het allergiecentrum in Utrecht, misscien dat die nog leuke ideetjes hebben Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:13

Ik heb nu een middel uit Amerika gekregen van mijn vriendin. Die is stewardess, en had het vorige keer voor iemand anders mee genomen. Het scheen heel goed te helpen, dus ik ben benieuwd!