Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:tantjeuh schreef:>130 Hoogbegaafd
116-130 Boven gemiddeld begaafd
101-115 Begaafd
100 Gemiddeld
85-99 Beneden Gemiddeld
70-84 Moeilijk lerend
55-69 Lichte verstandelijke beperking
40-54 Matige verstandelijke beperking
25-39 Ernstige verstandelijke beperking
< 25 Diepe verstandelijke beperking
Voila, de officieele getallen. Wel belangrijk om erbij te zeggen: je IQ kan enkel en alleen door een psycholoog/psychiater bepaald worden. De testen die je op internet kan terugvinden, of de 'nationale IQ-test' van BNN zijn absoluut betrouwbaar en gaan ook zeker geen correct resultaat geven.
De échte testen zijn trouwens ongelofelijk duur...
Hoezo psycholoog/psychiater? Daar heb je toch testcentra voor?
En dat lijstje van wikipedia gaf ik hiervoor al. Maar er worden licht afwijkende bandbreedtes gebruikt, waarschijnlijk afhankelijk van de betreffende test of zo.
Jana_en_Ik schreef:http://www.bnn.nl voor die Nationale IQ test
tantjeuh schreef:veerledec schreef:
Hoezo psycholoog/psychiater? Daar heb je toch testcentra voor?
En dat lijstje van wikipedia gaf ik hiervoor al. Maar er worden licht afwijkende bandbreedtes gebruikt, waarschijnlijk afhankelijk van de betreffende test of zo.
tantjeuh schreef:Jana_en_Ik schreef:http://www.bnn.nl voor die Nationale IQ test
Sorry dat ik het zeg, maar die slaat echt gewoon nergens op. Ga eens bij het topic over die IQtest hier op bokt kijken, iedereen scoort daar resultaten rond de 120/130/140. Klopt geen jota van.
bromfiets schreef:De echte testen kun je ook "trainen", maar dan moet je begrijpen hoe het systeem werkt. Elke code kan gekraakt worden en dan is het echt een eitje
verootjoo schreef:Die van BNN of internet of iets dergelijks zijn absoluut niet betrouwbaar en alleen goed voor je zelfvertrouwen (want kom op; die zijn echt te simpel)
VeerenAshley schreef:verootjoo schreef:Die van BNN of internet of iets dergelijks zijn absoluut niet betrouwbaar en alleen goed voor je zelfvertrouwen (want kom op; die zijn echt te simpel)
Nou, ik herinner me nog dat ik er vorig jaar niets van bakte, en hetzelfde gold voor een test van internet. Weg zelfvertrouwen...en wie kan mij vertellen wat ik toch doe op die universiteit?