Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sikrit schreef:Ik heb juist heel positieve ervaringen met homeopathie. Zelf, maar ook met de kinderen. Gelukkig is het nu niet meer nodig, maar ik ben wel altijd naar een homeopatisch Arts gegaan! Mijn man geloofde er helemaal niet in, maar was overtuigd toen het bij de kinderen overduidelijk werkte. Helaas is er veel kaf onder het koren en dan geeft zo'n artsentitel wel vertrouwen.
nielsd schreef:Maar in hoeverre is een hond (bijvoorbeeld) overeenkomstig met een mens? In hoeverre werkt iets voor een hond niet (of juist wel) voor een mens?
runningkawa schreef:waarom zou bij een hond alternatief wel werken maar voor een mens niet?
We zijn allemaal van vlees en bloed.
Er varen allemaal pijn en reageren daarop
Shadow0 schreef:[
Ik vind wel dat de 'reguliere' kant overigens erg snel is met het afschuiven op 'psychisch' en 'placebo'. Lekker makkelijk - daar hoeven zij niets voor te doenWat dat betreft ben ik in elk geval overtuigd holist: er is meer samenhang tussen lichaam en geest, beide (!!!) kanten op, en tussen de verschillende onderdelen van het lichaam dan veel artsen onderkennen. Ik vind dat de reguliere geneeskunde veel te veel kijkt naar 1 enkel aspect, en vaak ook 1 enkele behandeling, maar te weinig doet met het totaal, en het helpen van je lichaam met wat het ook zelf kan doen, etc.
Shadow0 schreef:Of iets resultaat heeft is helemaal nog niet zo makkelijk te bepalen. Dat maakt de discussie ook zo ingewikkeld...
CaroleKlomp schreef:Ja, daar ben ik het wel mee eens. Ik denk, voor zover ik dat kan beoordelen, ook wel vaak dat ze het symptoom bestrijden. Ik houd zelf ook van een holistisch beeld en ik denk dat dat ook nauwkeuriger is. In mijn ogen is het moeilijk iets op te lossen als je de oorzaak niet weet
CaroleKlomp schreef:Ik kan me wel vinden in wat je zegt hoor maar toch is het wel belangrijk om te weten hoe een wond is ontstaan. Ik vind het wel belangrijk om de oorzaak te weten, want dan kan je analyseren en de verschillende mogelijkheden (als die er zijn) afwegen. Maar goed dat is denk ik mijn gevoel.
Sizzle schreef:Denk maar eens aan pure chocola. Bij de mens kan dat functioneren als antioxidant en bij de hond is dat dodelijk.
Idem met paracetamol en zelfs rozijnen.