Slapen zonder ook écht uit te rusten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IlsjePilsje

Re: Slapen zonder ook écht uit te rusten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:12

Kom ook gewoon door de tijd van het jaar. Onze batterij is gewoon op aan het raken en we krijgen steeds meer behoefte aan de zon.

Ga naar bed als je moe bent (eerder werkt niet) en kom er elke dag op een vast tijdstip uit.

Soms doet een zonnebank-kuurtje wonderen of melatonine slikken.

Ik heb het ook en ik denk heel veel mensen met ons.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:13

Ik heb dat ook veel. Dan heb ik gewoon geslapen en toch ben ik moe. 's nachts lig ik nooit te piekeren, ik leg m'n hoofd neer en ben weg. Laatste tijd dan alleen niet, maar dat heeft een (hopelijk tijdelijke) andere reden. Ik slaap ook vrij makkelijk, vreemde omgeving, in het licht het maakt allemaal niet uit. Op de stand van de maan let ik eigenlijk nooit Clown
M'n telefoon uitzetten ga ik maar eens proberen denk ik.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:18

Wat schijnt te helpen is een uur voordat je wilt gaan slapen iets anders te gaan doen dan tv/computer/schoolwerk. Dus bijvoorbeeld een ontspannend boekje lezen of in bad gaan ofzo.
En als ik in bed lig en ik kan niet slapen dan ga ik vaak op mn rug liggen, helemaal plat, met mn handen op mn buik en dan probeer ik heel bewust heel diep en rustig adem te halen en dan naar mn handen toe. Als je je volledig concentreert op je ademhaling is er geen mogelijkheid meer om aan zorgen te denken. Na een tijdje wordt ik dan helemaal ontspannen en kan ik gewoon in een andere houding in slaap gaan vallen.
Eigenlijk werkt dit bij mij altijd, als ik het écht wil en als ik niet gigantisch in de zenuwen zit...

Kopje streenmix thee wil ook nog wel eens helpen bij ontspannen.

Weet je trouwens zeker dat je genoeg slaapt? Sommige mensen hebben wel meer dan 8 uur nodig hoor..

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:19

Kan ook nooit slapen, heb dit niet alleen in schoolweek maar ook in het weekend/vakanties. Maakt niet uit hoeveel ik slaap, ik wordt altijd onuitgerust en doodmoe wakker.

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:22

Ik slaap juist te weinig zo'n 6/7 (soms 5) uur per dag.
Omdat ik er niet aan toe kom, te druk met school en paarden.
En ik kan gerust een uur liggen piekeren. Vind het enorm irritant.
Maar in de vakantie als ik uitslaap enz.. heb ik het ook, (echt uitslapen kan ik ook niet want ik word dan om hooguit 9 uur wakker)

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:28

dit komt mij ook heel erg bekend voor..
ik ga ook moe naar bed en wordt nog vermoeider wakker..
ik weet dan ook van mezelf dat ik heel onrustig slaap.. voor mijn rug heb ik nu fysio aangezien ik helemaal vast zit van gespannenheid.. ik moet nu minder gaan nadenken over allerei dingen en ademhalingsoefeningen doen... je hoofd leeg maken dus.. als ik overal over pieker en dus niet kan slapen ga ik tellen.. net zolang tot k moe ben.. of k lees een boek.. daar ga k zo diep in op dat ik alles om me heen vergeet en daarna ook wat fijner slaap... zoals k al zei ben ik in mijn slaap vaak erg druk . ik praat veel en niet zo zachtjes ook..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:32

Ik heb er ook al last van... geef de schuld aan een winterdip Tong uitsteken

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:34

Gisteravond ben ik om half 9 zowat in slaap gevallen aan mn bureau. Tijdje later mn bed in gegaan, maar voor half 11 sliep ik niet. Gewoonweg omdat ik niet in slaap kon vallen.

Vandaag voelde ik me echt niet goed, tot een uur of 2. Misselijk, echt heel erg moe en een beetje licht in mn hoofd. Scheve mond

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:36

Hier nog iemand met hetzelfde probleem, ik ben zoo moe maar val helemaal niet in slaap. Ga standaard om 10 uur 30 naar bed, maar om 1 uur hoor ik mijn ouders nog naar boven komen. Uiteindelijk val ik als laatste in slaap en ben weer even moe als daarvoor... Buiten in het weekend.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:38

Mango_ schreef:
Gisteravond ben ik om half 9 zowat in slaap gevallen aan mn bureau. Tijdje later mn bed in gegaan, maar voor half 11 sliep ik niet. Gewoonweg omdat ik niet in slaap kon vallen.

Vandaag voelde ik me echt niet goed, tot een uur of 2. Misselijk, echt heel erg moe en een beetje licht in mn hoofd. Scheve mond

hmmm, opletten voor de griep hoor... klinkt een beetje omslachtig, maar heb je al eens gedacht aan een vitaminekuurtje? het is het enige wat mij in deze examenperiode nog recht houdt Nagelbijten / Gniffelen

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:42

het is echt onwijs vervelend zeker als je nog net zo moe soms zef moeier wakker wordt..

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:45

hoi ik heb het ook slapen en niet uitgerust wakker worden bij mij is al een hele tijd geleden dat ik ME of te wel CVS heb.
dat is een chronische vermoeidheid dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij er last van heb.
maar je kan er wat over opzoeken op internet bij google ME intypen er staan ook symptomen bij misschien heb je er wat aan en herken je dingen.
het is niet te hopen voor je dat je het heb maar je kan kijken of je er wat in herkend.

succes verder!!!

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:49

Ik heb precies hetzelfde... Heel vervelend. Mijn ouders zeggen ook altijd dat ik teveel uitga enz. in het weekend maar zovaak ga ik niet uit, dus daar kan het niet aan liggen. En in het weekend ben ik nooit echt moe. Vroeger sliep ik altijd wel onwijs lang uit maar nu kan ik dat niet eens meer dus zo moe ben ik niet. Ik heb ook zo'n moeite met opstaan doordeweeks!

Ik heb ook pfeiffer gehad, mn moeder denkt elke keer dat het weer op komt spelen dus misschien is dat het wel.. Maar zoals maandag heb ik de hele nacht alleen maar liggen denken en draaien en heb ik helemaal niet geslapen dus heel raar..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:57

hmm dat van het mobieltje is wel interessant, jammer dat ik mijn mobiel ook als wekker gebruik (van de gewone wekker wordt ik niet wakker)

Over het algemeen slaap ik prima en red ik het ook goed met minder dan 8 uur slaap. waar ik heel veel last van heb is het niet kunnen opstaan als de wekker gaat. terwijl ik op zaterdag en zondag standaard vroeg wakker wordt (blijkbaar bio-ritme oid) maar dan is het bijvoorbeeld 8 uur en ben ik gelijk klaar wakker.. hoe vervelend!

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:00

ik heb dus ook dat probleem met het mobieltjee.. mijn wekker heeft het laatst begeven en ik d8 waarom een nieuwe als er 1 op je mobieltje zit..

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:10

Dionnee schreef:
Ik heb precies hetzelfde... Heel vervelend. Mijn ouders zeggen ook altijd dat ik teveel uitga enz. in het weekend maar zovaak ga ik niet uit, dus daar kan het niet aan liggen. En in het weekend ben ik nooit echt moe. Vroeger sliep ik altijd wel onwijs lang uit maar nu kan ik dat niet eens meer dus zo moe ben ik niet. Ik heb ook zo'n moeite met opstaan doordeweeks!

Ik heb ook pfeiffer gehad, mn moeder denkt elke keer dat het weer op komt spelen dus misschien is dat het wel.. Maar zoals maandag heb ik de hele nacht alleen maar liggen denken en draaien en heb ik helemaal niet geslapen dus heel raar..

ME kan ook komen doordat je ziek ben geweest of pheiffer heb gehad ME lijkt daar heel erg op

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:47

Wat ik me afvraag: werkt de wekker van jullie mobiele telefoon alleen als ie aan staat? Die van mij werkt namelijk ook als ik 'm uitzet.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:50

Cathelijne schreef:
Wat ik me afvraag: werkt de wekker van jullie mobiele telefoon alleen als ie aan staat? Die van mij werkt namelijk ook als ik 'm uitzet.

mijne werkt ook als die uitzet, maar wil gebeld kunnen worden snachts Ja (als er iets met de paardjes is... ) Heb hem sinds ik dit topic volg wel ad andere kant van mijn kamer gelegd...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 08:25

tantjeuh schreef:
Sorry? Waar heb je zoiets gehaalt?

Ergens gelezen nav wetenschappelijk onderzoek.
Er stond ook in dat het NIET met de straling te maken heeft.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 08:27

j0rinda schreef:
ik heb dus ook dat probleem met het mobieltjee.. mijn wekker heeft het laatst begeven en ik d8 waarom een nieuwe als er 1 op je mobieltje zit..

Mja een wekker kost bijna niets!!!
Als je dat vergelijkt met een goede nachtrust, dan heb ik echt die paar euro er wel voor over hoor.

En je gsm in een andere kamer leggen werkt ook.
Als er echt iets is, dan bellen ze toch wel net zo lang tot ze je wakker hebben.

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:34

ja dat is waar.. maar is het btw ook niet zo dat er straling is als je gsm uit staat ?? anders probeer k t zo wel..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:38

Daar heb ik ook last van... Erg irritant.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:43

Ik kon eerst ook nooit uitrusten, voelde me echt altijd moe. Het klinkt gek, maar ik had toen zo'n cd die je helpt ontspannen Tong uitsteken Niks zweverigs ofzo maar gewoon je hoort watervalletjes en de wind enzo, en dan is er zo'n stem die zegt dat je nog eens lekker moet gaan liggen en nergens aan moet denken.. Dromen Nou na een uur ben je in slaap, en de volgende ochtend lekker uitgerust! Het hangt er denk ik ook vanaf of je met een voldaan gevoel in bed stapt of niet.

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:45

Wat bij mij goed helpt tegen piekeren: alles opschrijven waar je over nadenkt.. Dan is het uit je hoofd en ben je een stuk rustiger.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:46

Ik slaap 10 uur, naja een poging tot.
Ga 9 uur naar bed en half 8 eruit..

Als nog slaap ik maar 5 uur, de rest van de uren lig ik half te slapen..