Aangezien er in de toko's waar niet meer gerookt werd in Engeland, er voornamelijk niet-rokers kwamen, en daar kwam de klacht over zweetlucht vandaan.

Wel of geen conditie heeft imo weinig te maken met de geur van zweet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kweetnietje1 schreef:Dat is ook de beste plaats voor de egoistische roker : thuis !
Needje schreef:Kweetnietje1 schreef:Dat is ook de beste plaats voor de egoistische roker : thuis !
Overigens, over deze opmerking: Wie is hier nou ego? Wij rokers vinden dat jullie niet-rokers gewoon ook uit mogen gaan. Andersom dus niet.....
Kweetnietje1 schreef:Needje schreef:Ben heel benieuwd of mensen die nu zeuren over naar rook stinkende kleren die zweet- en alcohollucht straks wel lekker vinden.
Ja, dat kwam er ook nog eens bij. Die benauwde rokers stonken een uur in de wind naar het zweet door hun slechte conditie. Heerlijk direct alleen maar sportieve mensen
Needje schreef:Dat zie je dus verkeerd. De niet-roker wordt nergens verplicht thuis te blijven. Dat doen ze zelf als ze niet in de rook willen. Maar er is geen verbod voor niet-roken.Andersom zo wel....
Ik ben trouwens ook voor cafe's voor rokers en cafe's voor niet-rokers.
Somebitch schreef:Ze hadden ook cafe's kunnen maken voor niet rokers.Gewoon enkele cafe's waar je mag roken en waar niet.
Maar ik weet wel dat de horeca flnk achteruit zal gaan.
Pensionnetje schreef:Ik word een beetje moe van alle betutteling. De overheid beslist steeds meer wat we wel en niet mogen. Wat is er mis met restaurants met een speciaal rook gedeelte? Mensen kunnen dan zelf kiezen. Als roker word je haast als een crimineel gezien. Tegen het feit dat er mensen naast je zitten met een stinkende zweetlucht, onbehoorlijke tafel manieren met luid smakende geluiden en restjes die willekeurig door de ruimte vliegen en van borrelende lichaams geluiden, wordt niets tegen onder nomen.
Je hond mag tegenwoordig nergens meer poepen, je mag er met een zakje achteraan rennen.
Als de kat in de tuin van de buren zit is dit reden tot een felle discussie. Duiven melkers mogen geen duiven meer houden want de vliegende ziektebronnen zouden wel eens bij Truus in de tuin landen en poepen. Als je paard tijdens een buitenritje wat mest laat slingeren word je aangekeken of je zwaar in overtreding bent.
Voor een dakkapel heb je 15 vergunningen en even zoveel bouwtekeningen nodig, als je een schutting wilt plaatsen mag het hele dorp bezwaar aantekenen. Met de auto gaan we rekeningrijden en ook het openbaarvervoer gaat op de chip. Zo weet de overheid waar je uithangt, of je rookt en waar en wanneer je poept. En ze kunnen je er op aanspreken! Want dat waar onze ( groot) ouders in 40-45 zo hard tegen gevochten hebben is nu ook maar weer terug: de legitimatie plicht.
Ja ik rook! Van woede, over al deze betutteling.....
Pletje123 schreef:Needje schreef:Dat zie je dus verkeerd. De niet-roker wordt nergens verplicht thuis te blijven. Dat doen ze zelf als ze niet in de rook willen. Maar er is geen verbod voor niet-roken.Andersom zo wel....
Het gaat hier om de gezondheid van je medemens, en die gaat voor. Het lijkt mij logisch dat in dit geval niet-roken voor wel-roken gaat![]()
Als je dolgraag wilt blijven roken, en dus ongezond wilt blijven doen, blijf dan svp thuis of buiten.
Ik ben dolblij met de invoering van het verbod!
Kweetnietje1 schreef:Inderdaad Pietje. Mijn broer heeft CF. Die moet dus thuisblijven. Heeft niets te maken met niet in de rook willen zitten maar kunnen zitten.
Daar tegen willen enkele rokers hier hun sigaret niet laten liggen binnen in de horeca.
Pletje123 schreef:Needje schreef:Dat zie je dus verkeerd. De niet-roker wordt nergens verplicht thuis te blijven. Dat doen ze zelf als ze niet in de rook willen. Maar er is geen verbod voor niet-roken.Andersom zo wel....
Het gaat hier om de gezondheid van je medemens, en die gaat voor. Het lijkt mij logisch dat in dit geval niet-roken voor wel-roken gaat![]()
Als je dolgraag wilt blijven roken, en dus ongezond wilt blijven doen, blijf dan svp thuis of buiten.
Ik ben dolblij met de invoering van het verbod!
Pletje123 schreef:@Pensionnetje: je bent nu onzin aan het uitkramen.
Tallie_Ho schreef:Ik wil mijn sigaretjes best thuis laten als ik uit eten ga hoor, helemaal geen problemen mee![]()
Dat bedoel ik dus ook met generaliseren, niet iedere roker is er een die niet zonder kan of zonder wil
Haha, griepvirusdragers zijn inderdaad ook ongezond, heb je ook wel een beetje gelijk in
Pensionnetje schreef:Pletje123 schreef:@Pensionnetje: je bent nu onzin aan het uitkramen.
Is dat wel zo? Denk er maar eens goed over na....