Rookverbod

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Rookverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:45

Ach kweetnietje, denk maar niet dat alleen rokers stinken.
Aangezien er in de toko's waar niet meer gerookt werd in Engeland, er voornamelijk niet-rokers kwamen, en daar kwam de klacht over zweetlucht vandaan. Clown
Wel of geen conditie heeft imo weinig te maken met de geur van zweet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:46

Kweetnietje1 schreef:
Dat is ook de beste plaats voor de egoistische roker : thuis !

Overigens, over deze opmerking: Wie is hier nou ego? Wij rokers vinden dat jullie niet-rokers gewoon ook uit mogen gaan. Andersom dus niet..... Tong uitsteken

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:48

Inderdaad Needje, vind haar ook nogal lekker aanvallend overkomen tegen de 'rokers' onder ons.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:51

voor Lachen
ben een nietroker

ik werk bij een hema-buffet, en wij hebben dus een rook en niet-rook gedeelte..
maar ze zijn te gierig om een betere afzuiger aan te schaffen.. elke zaterdag rond 2 uur staat het dus blauw van de rook, en geloof mij, daar word je niet blij van...
buiten kan het me overigens geen bal schelen of iemand rookt.. zolang ik maar niet in de ''walm'' hoef te staan, en diegene zijn sigaret maar bij zich houdt Lachen

nog 6 maanden, dan is het bij ons ook van kracht Haha!

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:00

Needje schreef:
Kweetnietje1 schreef:
Dat is ook de beste plaats voor de egoistische roker : thuis !

Overigens, over deze opmerking: Wie is hier nou ego? Wij rokers vinden dat jullie niet-rokers gewoon ook uit mogen gaan. Andersom dus niet..... Tong uitsteken

Als rokers zich niet aan kunnen passen dan verplichten ze dus mensen die niet tegen rook kunnen thuis te blijven. Dus leg de schuld niet bij de niet-rokers neer.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:02

Nee hoor!

Ik zei net al dat ze ook cafe's konden maken voor de rokers en voor de niet-rokers..

Maar daar had je ook alweer een opmerking op! Dus wel degelijk dat jij egoistisch bent.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:05

Dat zie je dus verkeerd. De niet-roker wordt nergens verplicht thuis te blijven. Dat doen ze zelf als ze niet in de rook willen. Maar er is geen verbod voor niet-roken. Clown Andersom zo wel....
Ik ben trouwens ook voor cafe's voor rokers en cafe's voor niet-rokers. Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:25

Kweetnietje1 schreef:
Needje schreef:
Ben heel benieuwd of mensen die nu zeuren over naar rook stinkende kleren die zweet- en alcohollucht straks wel lekker vinden. Clown

Ja, dat kwam er ook nog eens bij. Die benauwde rokers stonken een uur in de wind naar het zweet door hun slechte conditie. Heerlijk direct alleen maar sportieve mensen Haha!

Zo, hoezo even lekker generaliseren zeg!!

Ik vind dit zelfs discriminatie.. Beetje kwalijk!!

En wat betreft het dwingen weg te blijven ergens, dat leg je je zelf op, ik heb als roker geen problemen met ergens niet roken hoor, mijn nicotinedrang is niet zo groot dat ik moet roken.

Ik zou het overigens prettig vinden als je niet zo vreselijk generaliseerd en doet alsof alle rokers stinken! Iemand die niet rookt kan namelijk ook net zo goed een slechte conditie hebben of uit zijn snaveltje ruiken.. Knipoog Daarbij is ook niet gezegd dat alle niet rokers sportieve mensen zijn *LOL*
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 22-01-08 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:26

Ik word een beetje moe van alle betutteling. De overheid beslist steeds meer wat we wel en niet mogen. Wat is er mis met restaurants met een speciaal rook gedeelte? Mensen kunnen dan zelf kiezen. Als roker word je haast als een crimineel gezien. Tegen het feit dat er mensen naast je zitten met een stinkende zweetlucht, onbehoorlijke tafel manieren met luid smakende geluiden en restjes die willekeurig door de ruimte vliegen en van borrelende lichaams geluiden, wordt niets tegen onder nomen.

Je hond mag tegenwoordig nergens meer poepen, je mag er met een zakje achteraan rennen.
Als de kat in de tuin van de buren zit is dit reden tot een felle discussie. Duiven melkers mogen geen duiven meer houden want de vliegende ziektebronnen zouden wel eens bij Truus in de tuin landen en poepen. Als je paard tijdens een buitenritje wat mest laat slingeren word je aangekeken of je zwaar in overtreding bent.

Voor een dakkapel heb je 15 vergunningen en even zoveel bouwtekeningen nodig, als je een schutting wilt plaatsen mag het hele dorp bezwaar aantekenen. Met de auto gaan we rekeningrijden en ook het openbaarvervoer gaat op de chip. Zo weet de overheid waar je uithangt, of je rookt en waar en wanneer je poept. En ze kunnen je er op aanspreken! Want dat waar onze ( groot) ouders in 40-45 zo hard tegen gevochten hebben is nu ook maar weer terug: de legitimatie plicht.

Geen pubers meer die even vlug door rood fietsen, gesnapt worden en een grappige valse naam verzinnen om onder de bekeuring uit te komen. Geen vriendelijke agent die je een complimentje geeft over je mooie hond, nee hij slingert Fikkie op de bon wegens onzedelijk gedrag: poepen in het openbaar! Dan word je zelf door oom agent aangesproken met: Hééj Juffie! En als je hem dan vriendelijk mededeelt dat het nog altijd Mevrouw is, staat hij wat onnozel naar de grond te staren.

Tegenwoordig heb ik dus mijn identiteits bewijs, honden, katten en paardenpaspoort op zak, evenals m'n rijbewijs, m'n ruiterbewijs, alle inentingsboekjes van mijzelf en alle dieren, mn OV chipcard, mn auto-papieren en mn donorcodicil op zak. Ik sleep me een breuk, dus zal ik ook mn ziekenfonds papieren maar bij me steken voor het geval dat ik spontaan onder al dat gewicht bezwijk!

Ja ik rook! Van woede, over al deze betutteling..... Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:27

AMEN Pensionnetje!! !! Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:31

Needje schreef:
Dat zie je dus verkeerd. De niet-roker wordt nergens verplicht thuis te blijven. Dat doen ze zelf als ze niet in de rook willen. Maar er is geen verbod voor niet-roken. Clown Andersom zo wel....

Het gaat hier om de gezondheid van je medemens, en die gaat voor. Het lijkt mij logisch dat in dit geval niet-roken voor wel-roken gaat Knipoog

Als je dolgraag wilt blijven roken, en dus ongezond wilt blijven doen, blijf dan svp thuis of buiten.

Ik ben dolblij met de invoering van het verbod!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:31

Somebitch schreef:
Ze hadden ook cafe's kunnen maken voor niet rokers. Knipoog Gewoon enkele cafe's waar je mag roken en waar niet.

Maar ik weet wel dat de horeca flnk achteruit zal gaan. Bloos

Waar het ingesteld is, is de horeca juist vooruit gegaan Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:33

Pensionnetje schreef:
Ik word een beetje moe van alle betutteling. De overheid beslist steeds meer wat we wel en niet mogen. Wat is er mis met restaurants met een speciaal rook gedeelte? Mensen kunnen dan zelf kiezen. Als roker word je haast als een crimineel gezien. Tegen het feit dat er mensen naast je zitten met een stinkende zweetlucht, onbehoorlijke tafel manieren met luid smakende geluiden en restjes die willekeurig door de ruimte vliegen en van borrelende lichaams geluiden, wordt niets tegen onder nomen.

Je hond mag tegenwoordig nergens meer poepen, je mag er met een zakje achteraan rennen.
Als de kat in de tuin van de buren zit is dit reden tot een felle discussie. Duiven melkers mogen geen duiven meer houden want de vliegende ziektebronnen zouden wel eens bij Truus in de tuin landen en poepen. Als je paard tijdens een buitenritje wat mest laat slingeren word je aangekeken of je zwaar in overtreding bent.

Voor een dakkapel heb je 15 vergunningen en even zoveel bouwtekeningen nodig, als je een schutting wilt plaatsen mag het hele dorp bezwaar aantekenen. Met de auto gaan we rekeningrijden en ook het openbaarvervoer gaat op de chip. Zo weet de overheid waar je uithangt, of je rookt en waar en wanneer je poept. En ze kunnen je er op aanspreken! Want dat waar onze ( groot) ouders in 40-45 zo hard tegen gevochten hebben is nu ook maar weer terug: de legitimatie plicht.

Ja ik rook! Van woede, over al deze betutteling..... Haha!

Het gaat over gezondheid van werknemers in de horeca, en ik hoop dat die toch belangrijker is dan de zin in een sigaret voor jou.
Denk dat sommige rokers eerst zich een beetje moeten informeren, voor er dingen als discriminatie uitkomen. Zijn geen termen om onzinnig mee te zwaaien
Laatst bijgewerkt door lesilla op 22-01-08 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:34

Inderdaad Pietje. Mijn broer heeft CF. Die moet dus thuisblijven. Heeft niets te maken met niet in de rook willen zitten maar kunnen zitten.

Daar tegen willen enkele rokers hier hun sigaret niet laten liggen binnen in de horeca.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:35

Pletje123 schreef:
Needje schreef:

Het gaat hier om de gezondheid van je medemens, en die gaat voor. Het lijkt mij logisch dat in dit geval niet-roken voor wel-roken gaat Knipoog

Als je dolgraag wilt blijven roken, en dus ongezond wilt blijven doen, blijf dan svp thuis of buiten.

Dus jij verbied rokers om uit te gaan??
Wij verbieden jou dat toch ook niet?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:35

Kweetnietje1 schreef:
Inderdaad Pietje. Mijn broer heeft CF. Die moet dus thuisblijven. Heeft niets te maken met niet in de rook willen zitten maar kunnen zitten.

Daar tegen willen enkele rokers hier hun sigaret niet laten liggen binnen in de horeca.

Kan jij ook lezen?
Je bent het er ook niet mee-eens dat er bijvoorbeeld een cafe voor de rokers en voor de niet-rokers zou komen.
Wat heeft jou argument hiermee te maken dan??

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:36

Ik verbied rokers niet om uit te gaan, ze zijn welkom. Maar dan wel graag zonder sigaret!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:36

Pletje123 schreef:
Needje schreef:

Als je de griep hebt moet men de verplichting instellen dat besmette mensen niet de straat op mogen.
Ik wens niet dat mijn gezondheid in gevaar wordt gebracht door dragers van rondslingerende bacillen.
Over levensbedreigende ziektendragers nog maar te zwijgen. Nee, maak aparte wijken voor griepbesmette mensen, sluit ze op en zet ze onder permanente bewaking.
Báh, ik haat de griep! Het snot loopt bij de mensen uit de neus, als ik zit te eten in een restaurant hoesten ze zo de bacillen op MIJN bord. Ze zien er niet uit met hun rode neuzen, betraande ogen en de vieze snotlappen die steeds boven tafel worden gehaald.

Ik pleit voor een verbod op griep patienten in alle openbare gelegenheden! Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:38

@Pensionnetje: je bent nu onzin aan het uitkramen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:39

Ik wil mijn sigaretjes best thuis laten als ik uit eten ga hoor, helemaal geen problemen mee Haha!

Dat bedoel ik dus ook met generaliseren, niet iedere roker is er een die niet zonder kan of zonder wil Tong uitsteken

Haha, griepvirusdragers zijn inderdaad ook ongezond, heb je ook wel een beetje gelijk in Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:39

Ben het daar mee eens, plus rook is klasse A blootstelling aan dit is ietsje erger dan de griep.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:40

Pletje123 schreef:

Is dat wel zo? Denk er maar eens goed over na....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:40

Tallie_Ho schreef:
Ik wil mijn sigaretjes best thuis laten als ik uit eten ga hoor, helemaal geen problemen mee Haha!

Dat bedoel ik dus ook met generaliseren, niet iedere roker is er een die niet zonder kan of zonder wil Tong uitsteken

Haha, griepvirusdragers zijn inderdaad ook ongezond, heb je ook wel een beetje gelijk in Haha!

Voor het uiteten gaan. Tuurlijk laat ik mijn sigaretten voor thuis. Lachen
Maar uitgaan in een discotheek? Daar niet mogen roken??

Denk dat het net zoals Belgie wordt en er uiteindelijk toch weer gerookt gaat worden in discotheken. Bloos

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:41

Idd pensionnetje. Haha! Haha!

Overigens zeg ik helemaal nergens dat ik niet uit kan zonder sigaret. Ik heb er geen probleem mee als ik ergens niet mag roken.
Maar ga niet zeggen dat rokers egoistisch zijn!

Katiavl, ik denk dat je dan maar helemaal niet meer naar buiten moet gaan en zo'n mooi kapje op je neus moet zetten net als Michael Jackson. Want tegenwoordig ga je van alles wat je inademt onderhand dood. Clown
Verder rij je zeker ook geen auto?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:41

Pensionnetje schreef:
Pletje123 schreef:

Is dat wel zo? Denk er maar eens goed over na....

Ik vind persoonlijk dat het geen onzin is Clown Griep kan heel gevaarlijk zijn voor kinderen en oudere mensen.. Let wel KAN.. Net zo goed als meeroken kanker en luchtwegproblemen KAN veroorzaken..
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 22-01-08 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt