Dwangmatige handelingen, naar psychiater?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Dwangmatige handelingen, naar psychiater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:56

goh wat klinkt dat bekend zeg.. had het vroeger ook heeeeeel erg en dan in combinatie met smetvrees.. doodmoe werd ik er van
ik ben er gelukkig overheen gegroeid

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 21:24

LimaGentle schreef:
goh wat klinkt dat bekend zeg.. had het vroeger ook heeeeeel erg en dan in combinatie met smetvrees.. doodmoe werd ik er van

Dus jij bent er niet voor behandeld?
Heb je dan nu niet van die kleine 'tiks' meer?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:28

Ik heb al 4 jaar hele ernstige dwanghandelingen (die op langer termijn ook dodelijk zijn), het is een soort zelfverminking. Geen snijden ofzo, het is erg origineel al zeg ik het zelf. Huilen van het lachen

Ik heb verschillende psychologen gehad waarbij het allemaal niets werd: niemand had hier ervaring mee. Maar nu heb ik er 1 die mij perfect aanvoelt en (in tegenstelling tot de anderen) ook serieus neemt. Ik heb haar nu een half jaar en het gaat duidelijk beter. Binnenkort krijg ik gecombineerde therapie: bij haar, bij de jeugdpsychiater en het wordt ook nog afgestemd in de trajectklas. Ik kan het je zeker aanraden.

Ik krijg er geen medicijnen voor. Ze willen me antidepressiva geven, maar mijn broer heeft hier alleen maar bijwerkingen van gehad (wat geëindigt is in zelfmoord) dus ik weiger het. Al binden ze me vast, ik neem het NIET in. Ik krijg binnenkort wel medicijnen voor mijn concentratieprobleem, maar dat heeft hier niet echt veel mee te maken.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:29

iedereen heeft t gehad als kind!
ik ook, tot mn 18e zelfs nog, en als t goed is groei je daar op een gegeven moment vanzelf uit Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 01:35

Jennylicious schreef:
LimaGentle schreef:

Dus jij bent er niet voor behandeld?
Heb je dan nu niet van die kleine 'tiks' meer?

ik ben er toendertijd wel voor behandeld bij het riagg maar daar kan ik me niet zoveel meer van herinneren omdat ik er altijd met tegenzin heen ging Tong uitsteken

en kleine tiks.. nee niet dat ik weet Haha!
naja.. ik vreet mijn vingers op.. velletjes naast mijn nagels maar of dat een echte tik is weet ik niet..

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 12:07

Hmm... Oke.

Aan mensen: Mijn moeder heeft een afspraak gemaakt voor mij bij de psychiater. Het kon pas op 14 maart dus ik heb nog een poosje de tijd om me erop voor te bereiden:)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:50

Ga je naar een psycholoog of psychiater?

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:59

Weet je hoe je het ook kunt zien als je het 'raar' vind om naar een psychiater te gaan?
Draai het gewoon eens om. Wat zou jij denken als een vriendin/ famililid naar een psychiater gaat? Ook niet dat diegene gek is toch?
Vaak denk je dat mensen je veroordelen, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn...
Verder wens ik je veel succes toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:04

Ja, ik heb hier ook licht last van gehad!

Bij mij was het oa: 1e voet tijdens fietsen op de grond geweest, dus andere ook. Op een bepaalde manier over de strepen heen fietsen, haar op een staart was ik 3 uur mee bezig, want mocht GEEN ENKELE bobbel in zitten...

En zo nog meer rare dingetjes!

Uiteindelijk heb ik de mezelf gewoon afgeleerd, het nare gevoel wat je hebt als je het niet doet, gewoon negeren. Voelt ontzettend naar in het begin, maar uiteindelijk wen je eraan!

Nu nog heel af en toe heel licht de neiging, maar is ook zo weer weg meestal!

Als je er zelf niet uitkomt zou ik toch ergens hulp gaan zoeken, want dit kan van kwaad tot erger gaan!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 20:53

Ketaki schreef:
ik heb ook NLD, maar meer dat ik afgeleid werd ( tijdens me school gedeelte) waardoor ik niet goed kon leren.

ik vind dit wel interessant dus blijf dit volgen.

hoeveel soorten NLD heb je dan?

Soorten NLD bestaat niet, alleen bij iedereen zijn de verschijnselen van NLD anders.
Ik kan me wel concentreren, maar ik ben heel onzeker, heb dwangmatige handelingen, kan geen wiskunde, moeilijk in sociale contacten maken, en behouden, en ik kan niet tegen onverwachtte dingen, dan flip ik.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:47

Mensen die het stom van je vinden als je naar een psychiater gaat, zouden er zelf wel eens veel baat bij kunnen hebben om te gaan Knipoog

Gewoon gaan, het kan je zoveel helpen! En als je na het gesprek geen goed gevoel bij deze hebt, maak dan een afspraak bij een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:39

Ik was vroeger ook dwangmatig, maar ben er van de andere dag door genezen...
Heel simpel, als ik nog een keer een dwanghandeling zou moeten verrichten zou
mijn kat snel komen te overlijden, ik was in een klap van mn handelingen af.
En als je dr bij nadenkt....beetje relativeren het slaat toch eigenlijk nergens op Clown

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:44

Jennylicious schreef:
Ketaki schreef:
ik heb ook NLD, maar meer dat ik afgeleid werd ( tijdens me school gedeelte) waardoor ik niet goed kon leren.

ik vind dit wel interessant dus blijf dit volgen.

hoeveel soorten NLD heb je dan?

Soorten NLD bestaat niet, alleen bij iedereen zijn de verschijnselen van NLD anders.
Ik kan me wel concentreren, maar ik ben heel onzeker, heb dwangmatige handelingen, kan geen wiskunde, moeilijk in sociale contacten maken, en behouden, en ik kan niet tegen onverwachtte dingen, dan flip ik.

een aantal dingen die jij zegt heb ik ook.

moeilijk in sociale contacten. en indd flippen als iets onverwachts gebeurd.

ook kan ik me niet inleven in hoe anderen zich voelen.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 11:27

Ketaki schreef:

Oh ik kon me eerst ook niet inleven in anderen, en ik was agressief, voor deze 2 dingen ben ik in sociale vaardigheidstraining gegaan, hielp me echt goed:).

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 11:46

Ik heb er zelf ook last van deze aandoening heet O.C.D /O.C.S (Obsessief Compulsieve Disorder/Stoornis)
Een aantal jaar geleden had ik er echt heel veel last van maar mijn ervaringen met psychologen en dergelijke is niet zo goed,je moet het toch zelf op lossen ,ik heb het nu nog wel maar heb er mee leren omgaan en het beinvloed in ieder geval niet meer mijn hele leven ,heb het voor mezelf zo voor elkaar dat ik nog best dwangmatige handelingen heb aleen heb ik er niet meer zoveel last van en zelfs andere valt het vaak niet eens meer op ,je moet echt voor jezelf op een punt komen dat je je er bij neer gaat leggen en dan ga je er ook makkelijker over denken,maar begin alstublieft niet aan medicatie ,die is vaak zo sterk dat je hierdoor erg versuft bent en moe ,waardoor je dagelijkse leven er ook niet makkelijker op wordt ,er bestaat geen medicatie die je die dingen die je je in je hoofd haalt (zoals dat met je zus) wegneemt,mijn advies ,zoek zo veel mogelijk afleiding en probeer er niet te veel over na te denken ,ook ik heb soms nog steeds slechte dagen hoor Knipoog maar je kan er mee leren omgaan ,maar dit moet je vooral ZELF doen,klinkt mss hart maar het is echt zo Knipoog

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:12

Jennylicious schreef:
Ketaki schreef:

Oh ik kon me eerst ook niet inleven in anderen, en ik was agressief, voor deze 2 dingen ben ik in sociale vaardigheidstraining gegaan, hielp me echt goed:).

ik heb ook een sociale vaardigheidstraining gehad.
maar denk toch dat het niet echt geholpen heeft bij mij.

omdat ik nog steeds niet (goed) kan inschatten hoe mensen zich soms voelen

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 21:21

Ketaki schreef:
ik heb ook een sociale vaardigheidstraining gehad.
maar denk toch dat het niet echt geholpen heeft bij mij.

omdat ik nog steeds niet (goed) kan inschatten hoe mensen zich soms voelen

Hmm...Bij mij heeft het wel goed geholpen, tis alleen idd nog steeds moelijk om te weten hoe iemand zich voelt, zal voor ons altijd wel een obstakel wezen denk ik.