veel succes, kneuzing kan je wel een tijdje blijven voelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierfysio schreef:Leuk bedacht!![]()
TS: ga maar eerst langs de huisarts.![]()
Als die het niet vertrouwt krijg je een verwijskaart voor óf fysio óf foto's maken in het ziekenhuis.
Zullen we het erop houden dat een foto meer laat zien dan een fysio kan zien?
MarvanTom schreef:Jij als fysio weet vast meer van spieren, maar ik zie het van de verzekeringstechnische kant.![]()
Als je zomaar naar een fysio stapt zonder verwijs van HA, zie dan maar je centen voor dat consult terug te krijgen bij de zorgverzekeraar.
De kostenvergoeding ala mijn manier wordt er makkelijker op: als HA zegt foto's maken, laat je foto's maken. Als daar wat uitkomt, krijg je behandeling in het ziekenhuis. Zo niet, krijg je verwijskaart voor fysio of anders, tegenwoordig ook beperkt en afhankelijk van de verzekerde dekking. De patient ziet dan geen rekening van het 'traject' . Jouw post slaat 1 gebruikelijk traject over en dus wordt het moeilijker voor de patient om consultkosten van een fysio zonder verwijs te kunnen verhalen.
dierfysio schreef:MarvanTom schreef:Jij als fysio weet vast meer van spieren, maar ik zie het van de verzekeringstechnische kant.![]()
Als je zomaar naar een fysio stapt zonder verwijs van HA, zie dan maar je centen voor dat consult terug te krijgen bij de zorgverzekeraar.
De kostenvergoeding ala mijn manier wordt er makkelijker op: als HA zegt foto's maken, laat je foto's maken. Als daar wat uitkomt, krijg je behandeling in het ziekenhuis. Zo niet, krijg je verwijskaart voor fysio of anders, tegenwoordig ook beperkt en afhankelijk van de verzekerde dekking. De patient ziet dan geen rekening van het 'traject' . Jouw post slaat 1 gebruikelijk traject over en dus wordt het moeilijker voor de patient om consultkosten van een fysio zonder verwijs te kunnen verhalen.
hmm, ook dat klopt niet: je krijgt gewoon je consult bij de fysio vergoed bij de verzekering. je moet wel een aanvullende verzekering hebben voor fysio (althans, als je boven de 18 bent). maar dan maakt het geen biet uit of je eerst bij de dokter bent geweest ofdat je direct komt.
de meeste fysio's hebben namelijk gewoon een ontract met zorgverzekeraars, en declareren de nota direct daar. jij als patiËnt ziet daar dus niks van. als je alleen basis verzekerd bent, moet je zelf betalen. maar dat geldt voor heeeeel veel dingen. met alleen basis heb je op bijna geen enkel extra-iets recht. niet zo slim dus.