Geschrokken, nu afvallen. Hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovely1

Re: Geschrokken, nu afvallen. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:30

Regelmaat inbouwen!
Ik eet nu veel vezels, appels en 's avonds gewoon avondeten.
's Ochtends begin ik met flakes (topvit) met magere melk, tussendoor en appel (soms 2) 's middags ook weer flakes met magere melk en een glas granaatappelsapmeuk (coolbest, yagua, healthy people liggen in de supermarkt). 's middags weer een appeltje (granny smith vult lekker) en 's avonds gewoon avondeten. Met avondeten zorg ik er wel voor dat als ik de ene dag pizza eet dat ik dan de andere dag een lichte maaltijd neem. Daarnaast natuurlijk meer gaan bewegen.. als je de hele dag gezeten hebt ga dan 's avonds even een uurtje wandelen (wel flink doorstappen). Dan voel je jezelf ook weer een stuk fitter.
Waar het wel omdraait is dat je het eetpatroon veranderd. Je kan wel een leuk dieet volgen en afvallen binnen no time maar vaak begint dan het jojo effect.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 12:33

Hey Avaluna, ook hier! Ssssht op ons andere topic, niet iedereen hoeft te weten dat ik uit mijn broeken knap! (dus zet ik het op een forum.. Haha! )

Ik zal eens op het andere topic kijken voor tips.

Zit nu aan mijn bureau, fles water staat naast me, heb nog maar 1 koffie op vandaag (als ik chagrijnig word weet ik waarvan), drink-ontbijtje op vanmorgen en ik ga zo maar eens even een appel of banaan uit de fruitschaal halen. Dat is wel makkelijk, hier op de zaak krijgen we elke dag een schaal vol vers fruit. Is toch weer een lagere drempel om die rotzooi naar binnen te werken. Ik vind fruit eigenlijk niet te eten, het vult ook totaal niet. Aan de andere kant ben ik wel een groente-fan, dus dat zit wel goed.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:58

Sonja Kimpen is zowat de Sonja Bakker van België
ze heeft ook een website, die is ook leuk

gambler, als je tegen je zin aan iets begint hou je het nooit vol, zeker als je alleen iets doet
zijn er groepslessen op de sportschool, spinning of zo? Dan heb je een stok achter de deur, als je niet gaat mis je de les
Probeer een vriendin mee te krijgen of maak er nieuwe op de sportschool
Ik HAAT trouwens zelf de fitness, mij zie je daar ook nooit. Een groepsdansles vind ik echter een heel ander verhaal...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:03

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 16:35

Ik ken beide vrouwen niet, ik heb alleen al wel gezien dat die Bakker geen hongerdieten aanbiedt. Haha!

Het is moeilijk om ergens aan te beginnen en even door te zetten, als je er geen zin in hebt. Maar het is nelangrijk om te gaan doen, dus ik moet van mezelf. En ach, als ik eenmaal mijn tanden er in gezet heb zet ik wel door. Maar het beginnen, en even doorbijten is moeilijk...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:35

Ben je al bij de sportschool geweest?

Haha!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:37

GamblersCup schreef:
Sigrid: dat zijn een paar goede tips!!

Wie is Sonja Bakker? Ik ga even googlen....

Ik dacht even dat je een grapje maakte, maar toen zag ik dat je in Duitsland woonde en bedacht dat de Sonja-Bakker hype daar misschien (nog) niet gaande is. In Nederland is sonjabakkeren (werkwoord wordt opgenomen in Dikke van Dale) al helemaal ingeburgerd.
Het is een dieet waarbij je heel afwisselend eet (brood, muesli, yogurt, crackers, kwark) en gezonde tussendoortjes neemt. Bijvoorbeeld een kiwi in plaats van een sultana. Er staan in ieder geval veel handige basistips in haar boeken.

Succes ermee!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:43

Ken je dit topic al:
[HK] Het SB-lotgenoten klets topic

Sonja Bakker's eerste boek is zelfs al in het Duits vertaald.

Maar om gezonder af te vallen kun je beter in het tweede boek, Bereik en behoud je ideale gewicht, van haar beginnen.
Het eerste boek is wel behoorlijk crashdieten.

Ik volg het online dieet van Sonja Bakker, ik mag behoorlijk veel eten. Inmiddels 10 kg kwijt in bijna 10 weken.
Ik sport wel 3x in de week intensief, daarnaast maak ik minimaal 1 x per week een stevige wandeling met de hond.

Mijn weekmenu's zijn om mijn activiteiten afgestemd.

Voor wie de menu's wil ontvangen of recepten van Sonja Bakker wil ontvangen, stuur maar een mailtje naar tienus63@gmail.com met de opmerking weekmenu's en/of recepten.
Wel graag je Boktnaam erbij vermelden. Anders raak ik in de war van alle emailadressen.
Als ik je mail hebt ontvangen, stuur ik z.s.m. de recepten en/of weekmenu's toe.

Oh, ik houd niet van gevogelte, dat zul je dus ook niet in mijn weekmenu's aantreffen.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:52

GamblersCup schreef:
Ik ben me kapot geschrokken vanavond... ik heb al heel lang geen broeken meer gekocht en ik denk dat de ouwe langzaam meegerekt zijn ofzo. En ik draag veel ruime cargobroeken. Van de week heb ik weer eens een nieuwe spijkerbroek besteld, in de maat die ik al jaren had: 32, extra lang.
Afijn, werd vanavond bezorgd en ik wilde natuurlijk gelijk kijken hoe ie stond. Sta ik daar voor de spiegel in bh en broek.. kreeg hem niet dicht. Moest op bed gaan liggen om de rits dicht te krijgen en vervolgens zag ik in de spiegel dat er een aardige "vleesrand" over de broekrand hing Verdrietig
Op de weegschaal dus. Misschien viel ie klein uit... Bloos
En tot mijn schrik, na 10 jaar stabiel 70 kg te zijn geweest (ben 1.80m), weeg ik nu dus tegen de 80 kg....

Dat wil ik niet, ik wil mijn oude figuur terug. Ik weet waar het van komt, teveel en te vet eten. En onregelmatig leven, niet ontbijten, soms een hele dag niet eten, maar altijd 3 borden opscheppen ipv 1 portie.

Daar wil ik dus wat aan gaan doen, en daarbij heb ik dringend hulp/tips voor nodig, want ik weet niet hoe ik het aan moet pakken, ik weet niet goed waar te beginnen.

Helaas heb ik erg slechte kaarten:
A. ik heb weinig zelfdiscipline, al wil ik nog zo graag
B. ik heb weinig vrije tijd
C. ik heb een (vooral) zittende baan
D. ik heb niet altijd tijd om te koken, ben regelmatig 's avonds pas laat thuis
E. heb vanavond een cake gebakken (dat was dus nog voor de broek kwam) en die heb ik al voor de helft op Koe

Ik wil niet in 2 weken 10 kilo afvallen. Ik wil geen eetprobleem krijgen, dus ik wil mezelf dus niet uithongeren.

Ik denk dat ik iets van een compleet gezond weekmenu moet plannen en inkopen, dan kom ik er sneller aan toe ook daadwerkelijk gezond te eten. Iemand tips waar ik gezonde recepten vandaan kan halen?
Ik ga flink "aan het water" ipv sloten koffie en frisdrank op een dag.
Er is een nieuwe sportschool op de weg van werk naar huis, waar je voor 20 euro per maand onbeperkt terecht kan. Ik weet alleen niet of ik daar daadwerkelijk gebruik van zal maken, met zo weinig vrije tijd en gebrek aan discipline, zeker als je na een lange, vermoeiende dag naar huis rijd. (nou ja, naar de paarden eerst natuurlijk)

Ik ben zoals je ziet een lastig exemplaar, maar ik zou graag weer normaal een maat 32 aan kunnen en de zwembanden en uitgerekte maag wegwerken.

Iemand ervaring, tips, nuttige websites? Alles is op het moment welkom, ik wil het roer flink omgooien, einde ongezond leven.

tja als ik jou was zou ik gewoon 's morgens musli of bruine boterhammen eten, om een uur of tien een tussendoortje, een evergreen ofzo (gezond), dan tussen de middag weer bruine boterhammen en om een uur of tien iets van rauwkost of weer een evergreen en dan 's avonds gewoon normaal warm eten.
Natuurlijk veel drinken, vooral water enne geen vette dingen.

dan vliegt het er zo weer af.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 20:24

Prrr: nee, nog niet. Zit nog op mijn werk. Ach gut

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:39

Ik denk gelijk aan Sonja Bakker....staan heerlijke recepten in en handige tips!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:23

Oh heerlijk een lotgenoot! Ook ik ben altijd slank geweest, altijd gesport, kon eten wat ik wou, ik bleef super slank. Aan de pil gegaan, wat aangekomen, maargoed kon ik mee leven.
Maar nu ben ik samen gaan wonen, heb nu een zittende baan, onregelmatige diensten dus ook geen puf meer om naar de sportschool ofzo te gaan. En veel ongezond eten. En tja, toen gingen de kilo's er dus wel aan. Ik krijg nu ook een vetrand over mijn broek en een buikje, en ik vind het vreselijk!
Ben een kilo of 4/5 aangekomen vermoed ik.
En ik heb ook de discipline niet om het vol te houden Haha! de weg naar de frietkraam is na een lange werkdag en laat thuis té snel gemaakt. Nu gaat het de laatste tijd wel iets beter, we wokken vrij veel, dat is ook snel klaar. En nu sinds een week of 2 drink ik alleen maar water op het werk en neem ik geen snoep of wat meer mee. Dus alleen liga's, fruit, brood, dat soort dingen.
Maar moet gewoon erbij gaan sporten...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 02:07

Ben gisteren bij de sportschool geweest. Ik geloof niet dat het duur is, kost 19,80 euro per maand. De eerste 3 maanden trouwens maar 9,90 euro. MAAR: je zit er gelijk een jaar aan vast. Terwijl ze bij andere sportscholen een proef-abo aanbieden van 3 maanden. Daarmee kan ik kijken of ik het inderdaad volhou. Hier dus niet... wel een gratis uur met een fysio erbij, die alle apparaten uitlegt, en met eventuele medische toestanden in gedachten een "werkplan" voor je maakt.

De Brinta-drinkontbijtjes sinds gisteren in gebruik (ik ontbeet nooit, nu dus wel) en ik "loop" al twee dagen op water. Nou ja, en de nodige mokken koffie dan he, maar die ga ik ook niet opzij schuiven. Haha!

Vanaf morgen op mijn werk wat vaker een rondje lopen. Zijn maar kleine dingen, maar ik denk dat het wel belangrijk is. Die sportschool, daar moet ik dus nog even over nadenken, aangezien ik niet weet of ik er flink gebruik van kan/ga maken. Ik zit vaak tot laat op mijn werk, heb mijn paarden nog en 4 weken in de 2,5 maand zit ik zowiezo tot 22 uur op mijn werk. Nou zijn ze 's morgens vanaf 6 uur wel open, maar no way dat ik zo vroeg ga sporten!!! Cool

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 02:30

Had ook hetzelfde probleem. Was in 2 jaar tijd 13 kilo aangekomen. Tot dat ik het helemaal zat was en perse wilde afvallen.
Het belangrijkste wat je nodig hebt is dat je het echt wilt.
En niet in 1 keer niks meer eten, want dan hou je het niet lang vol. Ik ben begonnen met steeds iets minder. Toen ik in de gaten kreeg dat het werkte, werd het eigenlijk meer en meer een sport. Dus steeds iets minder. Zo heb ik mezelf niet uitgehongerd, en had ik er eigenlijk ook nog lol in. Ik heb de 13 kilo eraf gewerkt in een jaar tijd. en kan het nu redelijk onder controle houden.
En natuurlijk veel bewegen, da's ook een must.