Vage symptomen...wat is het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: Vage symptomen...wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 18:39

Yessy schreef:
Heeft een vaccin tegen baamoederhalskanker (ofwel dat virus) nog nut nu? Ik dacht dat het (iig in nederland) alleen aan jongere meisjes wordt gegeven, iig voor ze seksueel actief worden. Omdat anders de kans erg groot is dat je toch al besmet bent met het virus.

Maar on-topic: ik zou met dergelijke klachten idd naar de dokter gaan, die zal wrs wat bloedtesten doen en aan de hand daarvan mogelijk verder behandelen Lachen

Het heeft nog nut want het kan voorkomen dat het mogelijk kan overgaan in kanker.
Annetje schreef:
En wat zei de dokter? Lachen

Ik ben nog niet geweest, ga morgen pas

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:52

Ohja, ik denk steeds dat het woensdag is vandaag Huilen van het lachen

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:10

Hoe erfelijk is diabetes?Erfelijkheid speelt een rol bij diabetes, maar niet bij alle soorten diabetes is erfelijkheid even belangrijk.

Hoe erfelijk is diabetes type 2?
Hoe erfelijk is diabetes type 1?
Diabetes type 2

Erfelijkheid speelt bij diabetes type 2 een grote rol. Toch gebeurt dat via een omweg: je erft niet de ziekte zelf, maar de aanleg om het te kunnen krijgen. Of het daadwerkelijk ooit tot diabetes komt, hangt af van bijvoorbeeld levensstijl. En omgekeerd, iemand die geen aanleg heeft maar lange tijd ongezond leeft, kan toch diabetes type 2 krijgen.

Er zijn ook mensen die gezond leven en door de erfelijke aanleg toch diabetes type 2 krijgen. Het gezegde ‘Eigen schuld, dikke bult’ gaat niet altijd op!

Het goede nieuws: zelfs als het in de familie zit, kunt u veel doen om uw kans te verkleinen of om diabetes nog jaren uit te stellen. Lees er meer over in het gratis dossier Diabetes en erfelijkheid.

Kans op diabetes type 2:*

Als broer of zus het heeft: 15-20%
Als vader of moeder het heeft: 10-20%
Als beide ouders het hebben: 40%
Als neef of nicht het heeft: 6-10%
Bij eeneiïge tweelingen: 70-90%

terug naar boven

Diabetes type 1

Erfelijkheid speelt bij diabetes type 1 maar een kleine rol. Het komt erop neer dat van de honderd kinderen die een ouder hebben met diabetes type 1, er drie het ook krijgen. Als dat gebeurt, is het niet alleen door die erfelijke factoren. Ook allerlei andere dingen spelen een rol. Die kennen we nog niet allemaal, ze worden nog onderzocht.

Kinderen met een ouder met diabetes erven niet automatisch die aanleg. En andersom kunnen kinderen die de aanleg níet hebben geërfd, toch diabetes type 1 krijgen. Van honderd kinderen die de erfelijke aanleg wel van hun ouders hebben doorgekregen, krijgen er zeven diabetes type 1.

Kans op diabetes type 1:

Als broer of zus het heeft: 1-8 %
Als vader of moeder het heeft: 1-4 %
Als beide ouders het hebben: 20-40 %
Als neef of nicht het heeft: 1-2 %
Bij eeneiige tweelingen: 23-50 %

is wat ik net ff snel heb kunnen vinden over diabetes... het kan dus idd wel erfelijk zijn...
mijn moeder heeft het ook gehad, dus theoretisch gezien zou ik zelf het ook kunnen krijgen, m'n oma heeft ouderdoms diabetes...

en zo'n testje kun je ook zo bij de huisarts laten doen wordt gewoon gekeken naar suikergehalte in het bloed geloof ik..

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:57

hey wat had de dokter vandaag gezegd wat het zou kunnen zijn?
hoop dat 't niks geks is...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:58

Idd, ben benieuwd wat het was!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 19:12

Ben idd naar de dokter geweest,
Vroeg meteen al of ik zwanger was( had klachten op papier)
Hij heeft mijn buik gecontroleerd( voelde niet echt iets)
Hij vroeg of ik vermagerd was, nee ik ben verdikt dus hij denkt niet aan diabetes.
Hij heeft bloed getrokken en vrijdag weet ik de uitslag

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:25

ik hoop voor je dat hij iets kan vinden.. en het niks geks is ofzo

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 03:07

Heb je zelf al een zwangerschapstest gedaan dan?

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:27

ik denk iid ergens een ontsteking ofzo..
sterkte iig. hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:22

En heeft hij je het vaccin tegen baarmoederhalskanker gegeven? mijn gynaecologe vond het bij iig behoorlijk zinloos omdat ik al sex gehad had... Nuja, het kost ook nog enorm veel geld dus misschien daarom? Maar weet niet het het zit in Nederland met de terugbetaling natuurlijk Haha! als het minder geld was geweest had ik het toen alsnog gedaan, aan de zinloze kant of niet.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:40

Goed dat je met deze klachten toch naar de huisarts bent gegaan, ben wle benieuwd of er iets uit komt!

Die vaccinatie tegen baarmoederhalskanker heeft alleen zin als je nog niet sexueel actief bent.
Ik weet dat de richtlijnen hier in nederland zijn dat je de vaccinatie alleen krijgt als je dus nog geen sex gehad hebt. Belgie kan dat misschien anders zijn, wel zijn ze bezig om het in het vaccinatieprogramma te krijgen goede zaak dus. Er is geen vergoeding voor die vaccinatie voor zover ik weet.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 18:14

MISTRAL94 schreef:
Goed dat je met deze klachten toch naar de huisarts bent gegaan, ben wle benieuwd of er iets uit komt!

Die vaccinatie tegen baarmoederhalskanker heeft alleen zin als je nog niet sexueel actief bent.
Ik weet dat de richtlijnen hier in nederland zijn dat je de vaccinatie alleen krijgt als je dus nog geen sex gehad hebt. Belgie kan dat misschien anders zijn, wel zijn ze bezig om het in het vaccinatieprogramma te krijgen goede zaak dus. Er is geen vergoeding voor die vaccinatie voor zover ik weet.

Omdat ik ouder ben dan 15 word het niet vergoed.
Het heeft volgens mijn dokter wel zien(anders had hij het niet gegeven) omdat ik misschien wel drager kan zijn van het virus maar het vaccin voorkomt dat het overgaat in kanker

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:20

het vaccin is nog heel jong en beschermt zelf nog niet tegen alle vormen van baarmoederhalskanker, kan mij ook niet inbeelden dat het voorkomt dat de virus overgaat in kanker anders had mijn gynaecologe (imo beter geplaatst dan een HA) daar toch wel iets over gezegd.
nuja, we gaan heel erg offtopic Haha!

en ik heb geen paar honderd euro over voor iets dat toch geen effect meer zal hebben Nagelbijten / Gniffelen
maar je kan natuurlijk beter wel vaccineren als je het kan natuurlijk, maar volgens mij nog steeds zinloos... hopelijk krijgen ze het er wel door dat het volledig zal gaan terugbetaald worden en mss vast zal gegeven worden aan jonge meisjes (zoals je je nu voor hepatititis kan laten inenten in het middelbaar)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:31

Als je al besmet bent heeft een vaccin idd geen nut meer, dat is gewoon het virus of delen ervan in afgezwakte vorm, en de antilichamen daartegen heb je dan al dus waarom je lichaam er nog meer mee pesten Knipoog

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:36

ja inderdaad, maar heb nu niet goed begrepen of ze zich nu heeft laten inenten of niet?

het kost trouwens echt behoorlijk veel geld Bloos!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 23:40

Paljassofie schreef:
ja inderdaad, maar heb nu niet goed begrepen of ze zich nu heeft laten inenten of niet?

het kost trouwens echt behoorlijk veel geld Bloos!

Ik heb me laten inenten ja, bovendien, als het niet nodig blijkt te zijn dan had mijn huisarts dat wel afgeraden dus op dat gebied vertrouw ik hem wel ( hij is de enige die ook al mijn vaccins heeft gedaan, heb meer vaccins gehad dan de gemiddelde mens). Hij weet ook dat ik seksueel actief ben

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 23:40

Yessy schreef:
Als je al besmet bent heeft een vaccin idd geen nut meer, dat is gewoon het virus of delen ervan in afgezwakte vorm, en de antilichamen daartegen heb je dan al dus waarom je lichaam er nog meer mee pesten Knipoog

En als ik nog niet besmet ben? Je weet het niet Knipoog

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:35

jah, ik vond het veel geld voor een vaccin dat , zelf als je nog niet seksueel actief ben, geen volledige bescherming biedt.

Maar je kan idd niet voorzichtig genoeg zijn Haha!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:44

*Haalt even diep adem*
Vanochtend hebben we dus gebeld naar de dokter, het was GEEN zwangerschap maar hij zei dat we dringend moesten terugkomen. Om 17u40 zat ik dus bij de dokter.
Ik maak teveel prolactine aan, daardoor heb ik zwangerschapssymptomen en ook maak ik daarom melk aan.
Mijn prolactine waarden zijn 3x hoog als anders.

Wat blijkt? De reden van dit alles blijkt uit de hersenen te komen, ik heb een goedaardig gezwel in de hypofyse. Woensdag moet ik naar het ziekenhuis voor een CT scan voor de bevestiging. Daarna gaan ze me medicatie geven, zo gaan ze het onder controle kunnen houden. Deze medicatie moet ik gedurende enkele maanden tot een jaar nemen. Het heeft geen gevolgen voor de vruchtbaarheid maar het is afgeraden om tijdens de medicatie niet aan kinderen te beginnen.

Iedereen zit hier te huilen, ben even ingestort. Mijn vriend gaat woensdag mee naar het ziekenhuis en donderdag moeten we terug naar de dokter

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:53

Jeetje Bloos! Da's ff schrikken!! Sterkte!! Ach gut

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:57

hmm bah bah heel veel sterkte ik ga voor je duimen!!
en weet je je moet positief blijven je kunt je nog druk genoeg maken als het verder daarwerkelijk iets ernstigs is meid!
knuffel van mij!sterkte

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:00

je hebt PB

ik ken iemand die hetzelfde heeft
wel schrikken hoor

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:03

Jeetje!
Maar met medicijnen verdwijnt de tumor toch niet?

Schrikken zeg, hopelijk komt alles goed!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:04

Jeetje, dat is schrikken idd!! Nu maar hopen dat het allemaal goed zit. En de eventuele medicatie kan helpen. Zal voor je duimen als je naar het ziekenhuis moet. Ach gut

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 20:07