Waarom? omdat ik zelf dankzij een donor nog in leven ben

En het geen donor - geen recht op orgaan vind ik ronduit onzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roelke_ schreef:Zelfde hier. Ik ben ook donor, ik heb m'n hoornvlies en huid uitgesloten. Ook puur om het gevoel erbij.
Yellowfish schreef:Ik geloof dat ik binnenkort het formulier ontvang, en ja, van mij mogen ze alles dat ze nog kunnen gebruiken hebbenveel zal dit door medicijngebruik niet zijn, maar het is in ieder geval iets.
Waarom? omdat ik zelf dankzij een donor nog in leven ben
En het geen donor - geen recht op orgaan vind ik ronduit onzinbelachelijk. Een kind, jonger dan 18, die er nooit over na heeft gedacht, mag dus jullie organen niet hebben? Of iemand die medicijnen heeft gebruikt, waardoor hij niet in staat is zelf donor te zijn, ook niet?
Ja, dat vind ik egoistisch.
dees_daan schreef:ik ben ook nog geen 18, word in mei 18, ik heb 2 jaar geleden met mijn moeder gepraat, en die weet dus, dat ik alles af wil staan. kinderen kunnen nog niet kiezen, dat kunnen de ouders doen, en mensen die medicijnen gebruiken, kúnnen voor een groot deel geen donor zijn, mensen die het niet willen, ja daar heb ik zoiets bij, je wil het niet, je bent er tegen, maar als het jou uitkomt verwacht je wel dat je wat krijgt, en dat vind ik krom
KiWiKo schreef:Ben ik helemaal met je eens. Mijn zoon was ongeveer die leeftijd toen hij zei donor te willen worden en hij is daarin nog nooit veranderd.ik heb net even met mijn dochter van 9 gepraat........... en zij wil haar organen doneren als zij morgen zou komen te overlijden......
(toevoeging van haar...... of andere dagen)
zelfs een kind van 9 kan daar dus sociaal over nadenken
AaronYve schreef:Ja is gewoon zielig voor de mensen die al 8 jaar wachten op bijv. een nier. Terwijl er iedere dag wel ?50? mensen sterven.
Het lichaam wordt verbrand of in de grond begraven, waarom???
Dan wordt het opgegeten door beestjes, terwijl een mens er nog een aantal jaren zou door kunnen leven.
Vindt het erg zielig voor die mensen.