Cola doodt bacteriën?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Re: Cola doodt bacteriën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:45

Mijn dokter en vorige dokter zegggen altijd als je last heb van je keel of keelonsteking dan is cola drinken heel goed en melkproducten juist weer niet..

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:29

Superstar schreef:
Cola bevat (ortho)fosforzuur, aangegeven als een E nummer. Dit zuur beinvloedt de pH in het maagdarmkanaal, waardoor darmbacterien "geselecteerd" worden. Nu niet massaal cola gaan drinken, maar dit is wel de reden van het "doden" van bacterien.

Even voor de duidelijkheid maagzuur heeft een pH van ongeveer 1,5. Cola heeft een pH van ongeveer 2,5. Doordat Cola bijna net zo zuur als maagzuur is helpt het tegen het doden van Bacteriën.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:50

Ik moest inderdaad van mijn vorige dokter lauwe cola drinken als ik heel erg last had van mijn darmen.. dus die chemische rotzooi is wel ergens goed voor Clown

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:37

Cola is inderdaad van oorsprong een hoestdrankje. Mensen gingen vonden het erg lekker en gingen het altijd drinken. Het zou dus wel een beetje kunnen helpen. Anders moet je gewoon even bij de drogist vragen, daar hebben ze altijd van die middeltjes tegen keelpijn.