Dik zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Re: Dik zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:34

Goh, ik weeg 90 en heb ongeveer maat 44. Meeste broeken heb ik zelfs 46 nodig, daarom loop ik eigenlijk alleen maar in spijkerbroeken van Esprit want daar pas ik de maat 44 van. Ik wil niet in 46 lopen, is iets psygisch hoor. Bloos

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:35

in de normale winkels klopt er vaak niets van dan kom ik niet in een 46.. neem bijvoorbeeld de broeken van c&a, daar pas ik ruim in een 46 .......
voor mij dus een rotmaat Haha!

ik ben helemaal geen snoeper maar ik eet gewoon te weinig, geen ontbijt (slecht) en 2 stukken brood tussen de middag 's avonds een paar aardappeltjes en een scheppie groente en dan 's avonds laat trek krijgen Clown die laatse zorgt dus voor overgewicht, in combinatie met de pil ( altijd goed voor extra kilo;s) en gewrichtsproblemen van jongs af aan .... beweging is in mijn geval geen optie, ik loop de hele dag en sporten zit er gewoon niet meer in dan
ik ben blij dat ik van de 104 naar de 90 ben gegaan, zou wel meer kwijt willen, maar ben inderdaad ook niet fanatiek genoeg...
ik zit lekker in mijn vel en zolang dat zo is vind ik het wel prima Haha!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:36

Een vriendin van mijn moeder heeft ook een soort dieet ontwikkeld, waarbij je in feite nog gewoon alles mag eten (dus ook lekkere dingen) maar gewoon in veel mindere mate en gewoon alles een stuk langzamer. Zij heeft namelijk als het ware de visie, dat mensen gewoon lekkere dingen willen blijven eten en dat mag van haar ook zeker wel, alleen dan dus de helft van een koekje in plaats van een hele, en dan doe je er net zolang over als bij een heel koekje. Dan heb je dus het idee dat je wel een heel koekje binnenkrijgt maar in feite maar de helft hebt gehad.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:36

gaan we toch gezellig met zn allen lijnen....
(heb je tenminste iets aan motivatie)

idd een grotere maat kopen is psygisch heel indrukwekkend....
dan word je met je omvang/gewicht geconfronteerd en dat willen we eigenlijk niet Bloos

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 14:37

Daarbij ben ik ook nog best klein en ben dus net een bal met armpjes en beentjes

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:37

Dana01 schreef:
in de normale winkels klopt er vaak niets van dan kom ik niet in een 46.. neem bijvoorbeeld de broeken van c&a, daar pas ik ruim in een 46 .......
voor mij dus een rotmaat Haha!

ik ben helemaal geen snoeper maar ik eet gewoon te weinig, geen ontbijt (slecht) en 2 stukken brood tussen de middag 's avonds een paar aardappeltjes en een scheppie groente en dan 's avonds laat trek krijgen Clown die laatse zorgt dus voor overgewicht, in combinatie met de pil ( altijd goed voor extra kilo;s) en gewrichtsproblemen van jongs af aan .... beweging is in mijn geval geen optie, ik loop de hele dag en sporten zit er gewoon niet meer in dan
ik ben blij dat ik van de 104 naar de 90 ben gegaan, zou wel meer kwijt willen, maar ben inderdaad ook niet fanatiek genoeg...
ik zit lekker in mijn vel en zolang dat zo is vind ik het wel prima Haha!

Dat had en deed ik dus ook Clown
Maar nu met een boekie kan ik het in één keer wel Gestoord

Ik ben ook maar 1.65 Knipoog

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:38

kasparonda schreef:
Daarbij ben ik ook nog best klein en ben dus net een bal met armpjes en beentjes

aaaaaaahhh dit klinkt wel heel dramatisch Ach gut

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:38

Je hebt een site vanuit Margriet http://www.streep-je-slank.nl/afvallen waar je lid van kan worden. Ik heb dit een paar maanden gedaan en het helpt wel inzichtelijk te krijgen in welke voedingsgroepen ik teveel of te weinig at. Alleen elke dag invullen werd ik zat dus ben ik er weer mee gestopt. Ik ben nog steeds geen slanke den (en zal ik waarschijnlijk ook nooit worden), maar het helpt wel.

Ooit heb ik de ziekte van Pfeiffer gehad en mocht geen vet. Nou dat heb ik heel drastisch doorgevoerd en toen ben ik heel veel afgevallen. Ik ging als Sherlock Holmes door de supermarkt om voedingsmiddelen te vinden met een zeer laag vet gehalte. Het is wonderbaarlijk hoe lekker je kan eten zonder veel vet. Verder is het aan te raden te bakken in plantaardige olie ipv braadboter en rode sauzen gebruiken ipv witte.

Maar tips zijn welkom, er mag nog wel wat vanaf!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:39

haha ik dwing mezelf nu 's morgens een stuk brood te eten, neem 6 boterhammen mee naar mijn werk en verdeel die over de hele dag, 's avonds meer eten en dan niet meer snoepen Haha!
het voordeel van die (bruine ) boterhammen is, dat je dus de hele dag eet Clown
zo heb ik dus al watkilotjes gedumpt, zonder er werkelijk last van te hebben.....

ik ben ook maar 1.69 Clown

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 14:40

Lien2 schreef:
Je hebt een site vanuit Margriet http://www.streep-je-slank.nl/afvallen waar je lid van kan worden. Ik heb dit een paar maanden gedaan en het helpt wel inzichtelijk te krijgen in welke voedingsgroepen ik teveel of te weinig at. Alleen elke dag invullen werd ik zat dus ben ik er weer mee gestopt. Ik ben nog steeds geen slanke den (en zal ik waarschijnlijk ook nooit worden), maar het helpt wel.

Ooit heb ik de ziekte van Pfeiffer gehad en mocht geen vet. Nou dat heb ik heel drastisch doorgevoerd en toen ben ik heel veel afgevallen. Ik ging als Sherlock Holmes door de supermarkt om voedingsmiddelen te vinden met een zeer laag vet gehalte. Het is wonderbaarlijk hoe lekker je kan eten zonder veel vet. Verder is het aan te raden te bakken in plantaardige olie ipv braadboter en rode sauzen gebruiken ipv witte.

Maar tips zijn welkom, er mag nog wel wat vanaf!

Mijn moeder heeft deze dieten gedaan het puntendieet en het streepdieet en het werkt wel maar je bent contineu aan het strepen en uit aan het tellen en mijn moeder had veel honger.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:41

Het liefst rund, kalkoen, kippenvlees of mager varkensvlees.
Vis waaronder schol en tonijn werken ook goed Ja
Gebruik fruit als tussendoortjes of kies voor een evergreen, eierkoek of plakje ontbijtkoek Knipoog

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:43

kasparonda schreef:
Mijn man is ook wat dikker en die moest toen voor dienst wat kilos kwijt en die is toen naar een dietiste en die mocht bijna niks meer eten en alles zonder saus of iets dus droge sla en dat vind ik dus niet lekker.
Ik eet graag groenten en sla maar over sla moet toch echt een beetje dressing en hij had na een tijdje veel kilos kwijt maar hij had steeds honger en hij had steeds meer zin in iets lekkers want alles wat hij mocht eten was supersmaakloos.
Verder kook ik iedere dag, niet te vet en prober overal rekening mee te houden.

Dan had hij wel een hele slechte dietiste met achterhaalde theoriën: van honger lijden word je dik: dit is bewezen in ratten. Gezonde laboratorium Ratten mogen normaal zoveel eten als ze willen en blijven dan normaal op gewicht. Echter laat je ze vasten, of geef je ze een tijd te weinig, en daarna weer de vrije beschikking over voedsel, dan worden ze moddervet. Het stukje hersenen wat daar voor zorgt hebben wij ook. Dus regel 1 bij een dieet: eten als je honger hebt. (Als je alleen eet als je honger hebt, kom je vanzelf op je ideale gewicht trouwens.) Dan heb ik ook tegen op Sonja Bakker, je moet wel wat meer eten dan de 1000 kcal. die zij voorschrijft. Dat is te weinig.
Daarnaas mag je jezelf niets ontzeggen, zodra je tegen jezelf zegt: niet snoepen, dan heb je een probleem omdat je hersenen het woord niet, niet kennen. Dus je hersenen gaan vanaf dat moment "snoep" roepen, de hele dag door. Alleen met wilskracht kan je je hersenen een tijdje bedwingen, maar ze blijven roepen en dat verlies je altijd, soms na een uur, soms na een dag, soms na een week, een hele dappere na 2 weken. Ga geen spel spelen met je hersenen. Ontzeg jezelf niks.
Lees het boek van Patty Harpenau, zij legt dit verder uit.
Wat je wel moet doen, jezelf vertellen wat je wel moet doen (omdat je hersenen het woord niet, niet ken; heb je wel eens tegen een kind gezegd; 'niet bang zijn' moet je eens opletten wat er dan gebeurd!) : eten als je honger hebt, stoppen als je genoeg hebt, niet te snel eten, want anders werkt het stop systeem niet.
Lekker eten en gezond eten gaat prima samen. Af en toe lekker snoepen, (niet te vaak en niet te veel). Wilskracht heeft er niets mee te maken, volhouden ook niet. Je hoeft niks vol te houden. Alles wat je vol moet houden is gedoemd te mislukken, daar kan jij niks aan doen. Gezond eten is ook bijzonder smaakvol trouwens, wat dat betreft kan een boek van Sonja je wel helpen met tips over lekker gezond eten.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:45

Ik doe nu de citroensapkuur -> www.citroensapkuur.nl

Het is heel makkelijk vol te houden Lachen Ik zit nu op dag 4 en heb eigenlijk helemaal geen honger meer! Terwijl ik normaal ook best wel iemand ben die snel snackt!
Ik weeg dan niet zwaar ofzo.. Maar ik ben in die 4 dagen toch al wel 2 kilo afgevallen.
Mn zusje die is wat flinker en die valt dus ook meer af! Je valt tijdens die kuur net zoveel af als gezond is voor je..
De kuur duurt 10 dagen en het is zo weer voorbij! Je kan dan na 3 maanden rust weer de kuur doen.
Ik vind dit zelf veeeel makkelijker dan niet snacken Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:46

Mijn hersenen riepen de eerste weken ook : SNOEP, FRIET, KOEK. En 4 weken later heb ik er geen behoefte meer aan
Enkel een frietje maar als ik goed blijf afvallen kan ik dit rustig 1 of 2 keer per maand inbouwen.
Dus wat dat betreft ben ik het niet helemaal met je eens Knipoog
Mensen verschillen en als je iets ECHT wil dan kun je ook die gedachtes aan de kant schuiven, ik zeg niet dat het makkelijk is, maar zelf mij lukt het Knipoog

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:47

Sorry Jaime1, maar je zult van het citroensapkuur alleen maar dikker worden, net als die ratten die ik hierboven beschrijf. Je hypothalamus zal ervoor zorgen dat je zodra je klaar bent hiermee een voorraadje vet aan zal leggen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 14:48

Cyntje schreef:
Het liefst rund, kalkoen, kippenvlees of mager varkensvlees.
Vis waaronder schol en tonijn werken ook goed Ja
Gebruik fruit als tussendoortjes of kies voor een evergreen, eierkoek of plakje ontbijtkoek Knipoog

We eten best veel kalkoen en kip en ik ook vis ( vind mijn man niet lekker) en ook een eierkoek, rijstwafel, evergreen en soms zelfs droge toastjes werk ik als tussendoor naar binnen, dus ik weet het af en toe nie meer.
Maar ik wil ook zo'n boek van sonja bakker aan gaan schaffen en het in ieder geval gaan proberen.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:49

Je bent pas 23 Cyntje, je hersenen hebben een veel langer uithoudingsvermogen als jij. Gelukkig eet je af en toe friet, dus hoeven je hersenen niet meer te roepen, omdat je het jezelf niet ontzegd.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:52

Zo'n sapkuur en daarna weer gewoon je normale eetstijl oppakken vind ik ook niks. Je moet je eet en leefgewoontes gewoon om kunnen gooien Ja

@anneve: Ik heb al 5 weken geen friet op Knipoog en het kan goed zijn dat ik na die tijd alsnog niet kies om toch 1 of 2 keer per maand friet te nemen. Als ik zie dat ik succes boek met afvallen heb ik dat liever dan dat ene frietje Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:53

afvallen doe je niet alleen door minder te eten, maar juist door meer te verbranden
je zegt dat je slijtage hebt, ga dan zwammen....
zo beweeg je genoeg en val je ook af, en het is goed voor het lichaam.
met alleen minder eten kom je dr niet, en als je al afvalt zit het er ook snel genoeg weer aan, meer bewegen
dat je daardoor minder vrije tijd hebt,,,,, tja

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:54

Jaime1 schreef:
Ik doe nu de citroensapkuur -> http://www.citroensapkuur.nl

Ik weeg dan niet zwaar ofzo.. Maar ik ben in die 4 dagen toch al wel 2 kilo afgevallen.

Je mag dan nu nog niet te zwaar zijn maar als je zo doorgaat over een aantal jaren wel.

Het enige wat je met dit soort kuren bereikt is dat je stofwisseling omlaag gaat.
Na deze kuur kan je ietsje minder eten dan voorheen als je op het zelfde gewicht wil blijven als je voor de kuur was.

Dus doe je vaker zo'n kuur dan kun je dus steeds iets minder eten zonder dik te worden.

Heel erg weinig eten hou je op den duur gewoon niet vol.

Dus resultaat je wordt steeds dikker.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 14:55

Ik zou graag iets thuis willen doen aan beweging dat kun je overal tussen plannen.
Zwemmen is idd wel leuk, ben een echte waterrat alleen niet zo mooi ik in badpak of bikini, haha.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:56

Ik heb het fitnessapparaat zolang van mijn moeder meegebietst Tong uitsteken

En inderdaad als ik weer op een normaler gewicht zit wil ik ook gaan zwemmen, nu zoek ik dat ook nog niet Clown

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:57

Je kunt alle dieten proberen die je tegen komt, je valt af, gaat weer normaal eten en komt het zelfde nog sneller weer aan.

Het enige wat je moet veranderen is je instelling en je leefpatroon.
Want met zo'n instelling zal je nooit afvallen.

Je geeft aan dat je 3/4 in de week moet sporten maar daar geen tijd voor hebt en geen bal aan vind. Zonder sporten val je niet af + dat het een stuk gezonder is. Dus het is het 1 of het ander. Al sport je 2 keer per week, iets is altijd beter als niets.

Gezond eten met 6 maaltijden op een dag. 3 normale maaltijden en 3 kleine (kcal arme) tussen doortjes. Genoeg drinken is ook erg belangrijk!

In je hoofd moet er een knop om gaan.
Als je er zelf niet achter staat zal het ook niet lukken

Het klinkt hard maar zoals je overkomt in je eerste bericht krijg ik niet het idee dat je het graag wilt.

Ik weet er zelf alles van ik ben de jojo haarzelf denk ik.

Ik heb altijd last met mijn gewicht gehad.
Vorig jaar is bij mij een knop om gegaan die zei dat ik er helemaal genoeg van had.
Ik ben gezonder gaan eten en meer gaan bewegen de kilo;s vlogen er er af!

Ik ben toen in 3 maanden 20 kilo afgevallen op een verantwoorde manier zonder dieet en zonder mezelf uit te hongeren gewoon door goed te eten minder te snoepen en geen frisdranken meer te drinken.

Ik ben door omstandig heden aangekomen (waar ik niet over ga uitweide want ken hier teveel mensen persoonlijk) En ben die kilo;s er nu weer af aan het trainen.

Als ik op gewicht wil blijven zal ik de rest van mijn leven moeten blijven sporten en gezond moeten blijven eten. Maar ik moet het wel allemaal zelf doen.

Als jij wilt afvallen zal je dat ook zelf moeten doen. Je moet het echt echt echt willen anders houd je het niet vol.

Nogmaals begin niet aan de dieet maar verander je instelling en leefpatroon alleen dan zal je het volhouden en niet gaan jojoen.
succes ermee!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 15:06

Dat ik geen tijd heb om vaak te gaan sporten is geen excuus maar dat is gewoon zo, maar ik wandel onzettend veel en ben niet snel buiten adem, dus een heel slecht uithoudingsvermogen heb ik niet.
Zelf was ik aan het denken om te spinnen maar heb ik daar wat aan.
Ik moet echt van leer kunnen geven.
Maar ik zit idd met mijn rug, maar kan het ook allicht gaan proberen.
Ik weet ook dat ik mijn levenspatroon moet veranderen maar het is niet makkelijk.
En idd ben ik heel snel mijn motivatie kwijt dat is denk ik ook juist mijn probleem.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:07

Ik ben ook zo'n 10 kilo te zwaar.
Een snoeper ben ik niet. Chips e.d. kan ik ook zonder enige moeite laten staan. Mijn probleem is, denk ik, de grootte van de porties. Met lunchen at ik gerust 6 boterhammen en 's avonds ook vaak te veel.
Ben nu sinds een aantal dagen bezig met normaal eten. 's Ochtends 2 sneeen bruin brood met beetje boter en rookvlees. Tussendoor een appel. 2 Sneeen bruin brood, 1 met 30+ kaas en 1 met jam en een beker melk als lunch. Tussendoor 1 appel of 1 mandarijn. 's Avonds 3 kleine aardappelen, zo'n 200 gram groente en een mager stuk vlees.
Sporten ga ik binnenkort weer mee beginnen.
Ben benieuwd of het werkt.