Tips tegen maagpijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

asfact

Re: Tips tegen maagpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:54

italiaanse laulierdrop kan je kopen bij het kruitvat die harde staafjes zitten in een klein potje

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:19

asfact schreef:
italiaanse laulierdrop kan je kopen bij het kruitvat die harde staafjes zitten in een klein potje

wat doet dat dan?

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:22

Rennie is een maagzuurremmer, dus als je echt maagklachten hebt zal dat niet werken.
Grootmoeders middeltjes heb je genoeg, warme melk met anijs schijnt te helpen. Maar als je echt pijn hebt doe je er verstandig aan om even langs de huisarts te gaan, hij kan je pantozol oid voorschrijven.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:02

Magnesium pillen zijn ook goed voor je maag.
Bij mij helpt cola heel goed.

Ik slik heel soms een Pantazol/Pantorc

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:59

marel schreef:
Rennie is een maagzuurremmer, dus als je echt maagklachten hebt zal dat niet werken.
Grootmoeders middeltjes heb je genoeg, warme melk met anijs schijnt te helpen. Maar als je echt pijn hebt doe je er verstandig aan om even langs de huisarts te gaan, hij kan je pantozol oid voorschrijven.

Pantozol of Pantoprazole is naar mijn gedacht een zuurpompinhibitor en mag niet voorgeschreven worden tenzij er een gastroscopie wordt gedaan. Nu in België is dit zo, maar ik denk dat het in NL niet veel anders gaat zijn.
Je kan wel zogenoemde 'staaltjes' krijgen. Maar die voorraad rekt ook niet oneindig...

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:23

phaser schreef:
marel schreef:

Pantozol of Pantoprazole is naar mijn gedacht een zuurpompinhibitor en mag niet voorgeschreven worden tenzij er een gastroscopie wordt gedaan. Nu in België is dit zo, maar ik denk dat het in NL niet veel anders gaat zijn.
Je kan wel zogenoemde 'staaltjes' krijgen. Maar die voorraad rekt ook niet oneindig...

Nee hoor, pantozol is een protonpompremmer en wordt bij maagklachten al snel voorgeschreven door een arts. Een gastroscopie wordt meestal pas gedaan bij een recidiverende ulcus of bij aanhoudende klachten. Acute en zorgelijke symptomen niet meegerekend, zoals bloed spugen etc.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:39

PinkyBubble schreef:
asfact schreef:

wat doet dat dan?

het ligt een beschermlaagje om je maag , ik heb al jaren maag klachten en echt van alles geprobeerd en medicijnen van de dokter gekregen maar het beste werkt echt nog een lauliertje, zodra ik het voel aankomen even 2 of 3 lauliertjes op sabbelen en het trekt weg

ik geloofde het eerst ook niet , maar het werkt echt

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:46

Ik heb ook geen onderzoek gehad toen ik Pantozol kreeg en mijn schoonmoeder ook niet.
Ze werken super (neem ze eens in de 2 maanden wel eens)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:56

Ik weet niet of je regelmatig maagklachten hebt, maar mijn moeder heeft het erg lang gehad.
Zij heeft toen PAARDENMELK geprobeerd.
Je kan het kopen in poedervorm, dat wordt verpakt in een platte zak, zodat het door de brievenbus past. Dan kan het namelijk verstuurd worden.
Ze neemt iedere dag een kleine hoeveelheid, het kan in water opgelost worden.

Zij heeft er echt heel veel baat bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:05

CleovG schreef:
Ik heb geen tips, maar waarom is rennie zo slecht voor je?

omdat het al vrij snel nierstenen kan veroorzaken, je kan beter Gavyscon gebruiken, werkt sneller en langer en is veilig.

Wat ook helpt is rustig eten, heel rustig, en niet een maaltijd overslaan en wees matig met koffie en tabak.

Ik heb pantazol maar dat werkt niet bij acute maagpijn.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:14

gavyscon is toch voor brandenmaagzuur niet voor maagpijn

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:17

Kamillethee schijnt ook te helpen, zelf geen ervaring mee Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:23

Leuk he, maagpijn ? Ik heb het zowat elke dag, geërfd van mijn geliefde papa. Scheve mond
Ik doe er niets tegen, ben er ondertussen wel aangewend. Rustig gaan liggen met een lichte kussen op je buik (kruik is voor mij te zwaar) en even iets anders doen (lezen, tv kijken) zodat je wordt afgeleid.