Jeukende onderbenen na douchen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilona_89

Re: Jeukende onderbenen na douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:47

omg, maar ik vind alles best maar kouder douchen is bijna geen oplossing, ik ben al zo snel koud, als ik ga douche moet ik een warme douche hebben, en dan is 47 graden voor mij dan niet te doen maar ik kom toch wle bij de 40 graden,

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:01

Ik heb dat ook weleens ja, dan precies bij de randen waar je sokken zitten.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 13:01

Lieke_M schreef:
Kalk is de boosdoener!!

Mijn schoonma en mijn man hebben het ook. Op vakantie had ie er geen last van en hier thuis wel.

Zal ook wel aan een gevoelige huid vasthangen.. Dus de combinatie gevoelige huid en kalk.

KALK??????
Ik woon op 2 plekken met megazacht water, geen kalk dus !!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:05

Het is wel kalk. Wij krijgen binnenkort in ons nieuwe huis een ontkalker. De man die dat apparaat verkoopt vertelde ons dat er resten van het kalk op je benen achterblijft. Niets aan te doen, of dus zo'n ontkalker nemen.

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:06

maar kan et nou ook vna de warmte komen dan van het water of niet?

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:07

De huid droogt misschien wat uit bij warmere temperatuur ? Maar dat weet ik niet Nagelbijten / Gniffelen .

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:07

ooh oke Tong uitsteken nou ja dan blijf ik lekker warm douche Tong uitsteken

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:31

ik heb een hekel aan warm water en douche op 25 graden, zodra ik boven de 30 kom krijg ik echt over jeuk.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 21:48

PollyB schreef:
Het is wel kalk. Wij krijgen binnenkort in ons nieuwe huis een ontkalker. De man die dat apparaat verkoopt vertelde ons dat er resten van het kalk op je benen achterblijft. Niets aan te doen, of dus zo'n ontkalker nemen.

Hier is dat bijna onmogelijk.
Mijn ouders hebben hun eerste wasmachine van mijn oom en tante overgenomen, deze zat onder de kalk. Na een week trokken ze de machine van de muur af omdat er wat rammelde ofzo en alle kalk was weg.
Ik woon in een gebied met héél erg zacht water dus hier zit niet of nauwelijks kalk in..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:02

't kan va nte warm douchen komen, ik heb dat ook altijd, vooral als ik 'koud' de douche in stap (als ik niet lekker ben ofzo.) dan zijn mijn benen/voeten ook echt bijna bordeaux rood na het douchen... maar ik douche op max 34 graden. echt niet warmer...

47... jeeetje... ja, vroeger kon ik dat ook Knipoog

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:05

Ik heb er ook vaak last van, maar ik douche dan ook best wel heet, ik begin meestal bij 40 graden en dat loopt dat op tot 45 als ik klaar ben met douchen..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:06

heb je overdag laarzen aan?? Iki heb ook bultejs gehad die giga jeukten maar ik was allergisch voor mijn laarzen en door het broeinde effect van mn laars werden de bultjes erger. Na het douchen werd de jeuk steeds erger.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:11

Ik heb er ook ontzettend last van!! Je kan het soms bijna nieteens jeuk meer noemen zo erg, eerder pijn.
T gekke is: als ik 's avonds douche heb ik nergens last van. Je wilt niet 's avonds douchen, begrijpelijk, maar hieruit kan je wel concluderen dat het niet door kalk, douchegel oid komt, omdat t dan 's avonds ook zou moeten jeuken. Heel raar verschijnsel is het; ik houd t topic dus f in de gaten want ben benieuwd of iemand de reden weet! Haha!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 12:01

Ik weet inderdaad wel dat het ook te maken heeft met je bloedsomloop, ik stap altijd bijna gelijk uit bed onder de douche en dan is je bloedsomloop nog niet goed/genoeg op gang..

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:43

Ik krijg altijd jeuk als ik te heet heb gedoucht. Ik douche nu eerst gewoon op de temperatuur die ik lekker vind (best heet dus), daarna zet ik de douche even 5 minuutjes wat kouder en daarna ga ik pas de douche uit. Helpt wel. Lachen

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:50

Ik en mijn moeder hebben het ook als we 's ochtends douchen, mijn moeder dus ook als ze lang heeft stilgezeten...waarschijnlijk heeft het dus wel iets te maken met de bloedsomloop.

Ik heb het niet alleen op mijn benen, maar ook op mijn armen, gek kan ik er van worden, maar ik douche gewoon lekker s' avonds!

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:42

Ik heb het ook een keer gehad! Maar dan over mijn hele lijf enzo, eerste dag ging nog , maar daarna kreeg ik ook blaren enzo.. beetje raar, maargoed! Ik was allergies voor de shampoo! Knipoog

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:34

Ik had hier ook last van en mijn moeder ook.
Nou bleek gewoon dat het huidschilvers waren en sinds we een scrubhandschoen gebruiken hebben we daar geen last meer van.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 19:34

Dan is het bij mij juist véél erger, als ik me met zo'n scrubspons douche....

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:53

Ik heb de laatste tijd ook weg.
En dan douche ik niet warm en met zeep zonder parfum.
Insmeren met amandelolie (puur en omgeparfumeerd) werkt bij mij heel erg goed! Lachen

lovebengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:27

heb ik ook gehad heb na het douchen of bad ook jeuk nu heb ik vlekjes op em borst wie weet wat dat is?

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:11

Sorry, dit topic ligt al een poosje stil, maar ik kom net onder de douche vandaan en heb voor de zoveelste keer vreselijke jeuk aan mijn benen. Echt om gek van te worden eigenlijk. Dus ik denk 'eens opzoeken op google' en kom ik weer op mijn favo site uit hahaha! Echt waar, soms vraag ik me af of er iets níet op bokt te vinden is.

Maargoed, ik douche niet te warm, gebruik op mijn benen eigenlijk nooit meer douchegel vanwege dit kwaaltje, en of ik nou 's ochtends of 's avonds douche: altijd weer die jeuk. Soms zelfs met bultjes en verdikkingen.

Toen las ik dit:

Lieke_M schreef:
Kalk is de boosdoener!!

Mijn schoonma en mijn man hebben het ook. Op vakantie had ie er geen last van en hier thuis wel.

Zal ook wel aan een gevoelige huid vasthangen.. Dus de combinatie gevoelige huid en kalk.

En hier kan ik me helemaal in vinden! In hotels of vakantiehuisjes heb ik (bijna) nooit last, thuis bijna altijd. En het is ook iets van de laatste jaren, sinds ik hier woon. Bij mijn ouderlijk huis zat er namelijk weinig tot geen kalk in het water, dus toen heb ik het ook nooit gehad. Hmmm... aan zo'n ontkalker zal wel een prijskaartje hangen ;(

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:48

Denk wel inderdaad dat er een prijskaartje aan zal zitten... Mams heeft laatst een ontkalker laten installeren omdat we zo'n jeuk hadden na het douchen, nou, het doet wonderen! Heb nergens meer last van (alleen laatst toen ik met vogue douchegel douchte, had ik gekregen, daar kan ik dus niet tegen ;))

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:29

Vogue is voor mij ook een ramp, misschien zit daar wel kalk in hahaha