Oh oh, ik durf niet te douchen !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Re: Oh oh, ik durf niet te douchen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 20:27

Albert schreef:
Heb die redenatie van dat ervaren nooit zo goed gesnapt....
Je laat je ook niet vol in je gezicht stompen, verrot bijten of neerschieten, allemaal dingen die je op straat ook kunnen gebeuren.
Weet nog dat Lia het toendertijd met de invoering gewoon geweigerd heeft.

Hey "man van" Clown Hoe is het met Lia?

Tjah, het was ook niet op zo'n manier verplicht gestel dat het echt MOEST van school, ze kunnen je immers niet dwingen.
Het was alleen wel zo, dat de hele klas ging en dat wij een klas hebben die een instelling heeft van samen uit/samen thuis, 1 voor allen/allen voor 1 dus daarom "moesten"we allemaal. Wij waren de 2e klas van dit quartiel en die klas voor ons heeft ook iedereen het gedaan.
De docenten verplichten je niet, maar maken wel duidelijk waarom en dat het juist beter is om deze ervaring wel op te doen.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:30

Jeetje! Bloos! Ik heb alleen een keer in een gangetje gelopen waar ze pepperspray hadden rond gesprayd (vonden ze leuk op kamp), en daar had ik al last van!

Succes met douchen!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:35

Dapper...

note to self, wegwezen als ze met pepperspray dreigen!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:40

ik heb ook een keer pepperspray over me heen gehad, per ongeluk hoor.
ik ben toen gewoon gaan slapen en de dag erna gedouched.
goodluck

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:55

Citaat:
The spray can be washed off the face using soap, shampoo, dish washing detergent, or other detergents, or rubbed off with oily compounds such as vegetable oils, vaseline, paraffin oil, cremes, or polyethylene glycol. Any cooling like ice, cold water, cold surface, or a fan will provide some relief. Milk has been shown to provide some relief and is frequently recommended for treatment of natural capsaicin exposure (chile peppers, hot sauces, spices). To avoid rubbing the spray into the skin, thereby prolonging the burning sensation, and in order to not spread the compound to other parts of the body, victims should try to avoid touching affected areas.

Als je je anders gewoon eerst even met een washandje wast met zeep(wel goed uitspoelen iedere keer lijkt me Vork) en daarna hoofd achterover en zo je haar wassen?

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:01

Ben ik toch mooi dit topic tegengekomen! Inmiddels al gedouched of niet?
Ik ga in augustus dezelfde opleiding volgen dus nu weet ik wat me te wachten staat Clown

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:05

En je gezicht schoonmaken met een watje en make-upremover? Dat kan al een hoop schelen denk ik?

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:12

Was het douchen lekker? Duivel Ik hoop dat je er nu vanaf bent.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:55

Ik weet nog wel dat een vriendin dit had Huilen van het lachen
dat ik het in me ogen wou sprayen hoe het voelde..
ben ik blij dat ik het niet heb gedaan Huilen van het lachen

is het al gelukt?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:06

Nou weet ik niet of je al onder de douche bent geweest maar pepperspray is heel goed vetoplosbaar.
Dus eerst insmeren en dan lauw, anders gaan je poriën teveel open staan, afspoelen.
Maar nu nog wat: als iedereen van de Erasmusbrug af springt doe jij het dan ook?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 22:07

Zo hehe, ik ben schoon en weer binnen. Ik onderging de peppertraining in ( veel) mindere mate gewoon nog een keer onder de douche. Ik heb eerst in de wasbak mijn haar nat gemaakt en gewassen en ben daarna onder de douche gestapt. Hell, ik voelde het gewoon weer branden, nu niet mijn ogen maar mijn huid. Maar ja, het zit ook helemaal in je porien van je gezicht. Ik had echt het gevoel dat het water 60 graden was ofzo, maar als ik de kraan dan op mijn lichaam deed, was het gewoon lauw/koud water. Toch even doorgebeten ( dankzij jullie aanmoedigingen) en heb net een kwartier in de tuin gestaan om mijn gezicht te laten afkoelen. Ik heb heel erg de neiging om er een creme ofzo op te smeren, maar de docent raadde dit juist af omdat je dan de porien dicht smeert en die moeten juisten goed kunnen ademen nu!
Nou ja, het brand nog wel iets maar niet meer zo heel erg. Je kunt het gevoel vergelijken met een verbrande huid door de zon waar je aftersun op wil smeren Haha!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 22:22

Albert schreef:
Maar nu nog wat: als iedereen van de Erasmusbrug af springt doe jij het dan ook?

Hmm, misschien wel... toch maar goed dan dat ik toch niet bij mijn ( nu ex) vriend in Rotterdam ben gaan wonen, wie weet had ik dan de sprong wel gewaagt! Clown
Nee, even zonder gekheid ..... Ik vind dit geen geval van iedereen doet het dus doe ik het ook maar. Ik ben het wel met de docenten eens, dat de kans dat je tijdens het werk pepperspray in je snuffert krijgt, reeël is en dan vind ik het wel een fijn idee dat ik dat kan verwachten qua gevoel.

magic_loverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:29

wat lastig zeg...

ik heb het een keer meegemaakt dat er in een ruimte pepperspray was gespoten...
(op het moment zelf wist ik het niet) maar moest enorm hoesten en raar apart gevoel in mijn keel...
was ook niet de enige, en iedereen tegelijk begon te hoesten, dat vond ik al zo raar....

maar later was het dus wel duidelijk waarom Nagelbijten / Gniffelen

edit: lees net dat je dus al gedouched heb, wist niet dat dat spul zo heftig was joh Nagelbijten / Gniffelen
dacht dat het alleen brande in je ogen, en dat was het, even spoelen en het is weer over Nagelbijten / Gniffelen maar niet dus Nagelbijten / Gniffelen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:41

wat ik me afvraag, is dat dan niet schadelijk voor je ogen?
ik zou het weigeren (maar ik draag dan ook lenzen en heb hele gevoelige ogen)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 22:42

Nou, je ogen zijn ( eerst) het ergst, het brand zo allemachtig dat je niet voelt dat je huid ook "in brand staat" Later is de ergste brand uit je ogen en denk je mwah.... gaat wel rederlijk maar dan ..... dan voel je je huid en ga je als de sodemieter weer met je gezicht in die oogdouche hangen. En daarna met je gezicht in de wind staan, héééé'l lang, dat koelt lekker.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:47

Één van m'n vriendinnen zit ook op de politie academie.
Ik weet nog wel dat zij vorig jaar ook gepeppert werd en dat ook geen pretje vond.
Bij haar in de klas is het toen gefilmd, ik heb de film toen gezien.
Ik moest eerlijk gezegd wel een beetje lachen om de reacties... Ze waren zo uiteenlopend.

Paar meiden die heel hysterisch tegen dat muurtje aanstonden en vervolgens echt naar die waterbakken mee gesleurt moesten worden..

Gelukkig dat het douchen 'goed' is gegaan. Lachen

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:52

Woow..PIJNLIJK en dat filmpje ziet er ook niet lekker uit.

Lijkt me idd niet echt goed voor je huid en ogen? Wel moedig van je hoor dat je het wel gewoon hebt gedaan Lachen

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:55

heb het ook keer op tv gezien ik zou volgens mij ook echt in paniek raken. volgens mij wil je hier echt nooit mee in aanraking komen. laat je nog weten hoe het gegaan is met douchen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:56

Jullie gaan elkaar straks ook nog neerschieten om 'te ervaren hoe dat is', omdat 'het beter is op de acedemy dan bij een arrestatie' of zoiets?? Belachelijk.

Als je je durft te laten peppersprayen, dan durf je nu ook wel te douchen, anders doe je een zwembril op ofzo? Lachen

Sterkte in ieder geval! Haha!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 22:59

Het veroorzaakt geen ( blijvende/langdurige) schade aan je ogen en huid. Om mijn docent maar even te citeren: Als de verdachte niet meewerkt bij de arrestatie krijgt hij de pepperspray als beloning zodat bij hem de rolluiken dicht gaan en wij hem als suprise act alsnog kunnen boeien. Clown

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:59

haha dit komt me heel bekend voor, ik heb dat ook onder moeten gaan.
3 dagen douche denk je er vanaf te zijn ,nou het liep nog steeds in me ogen en deed het nog steeds zeer,
belangrijk is dat je heel lang onder lauw water staat met je gezicht.
suc6 ermee Tong uitsteken

ohjah nog belangrijk ,je mag echt geen zalf rond om je ogen smeren de eerste paar dagen,

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 23:03

Yvonnelind schreef:
Jullie gaan elkaar straks ook nog neerschieten om 'te ervaren hoe dat is', omdat 'het beter is op de acedemy dan bij een arrestatie' of zoiets?? Belachelijk.

Nee, daar gebruiken we de paintbal machine voor Pling de korpsen zijn uit het bezuinigen en elke keer weer nieuwe studenten de selectieprocedure laten doorlopen en aan de opleiding laten beginnen omdat de oudere elkaar afschieten, kost ze te veel geld Clown

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 03:20

Oh dat spul doet zo verrekte zeer! Scheve mond
Ik doe geen politieopleiding, maar heb het ooit eens 'per ongeluk' in mijn gezicht gekregen omdat een of andere hufter had besloten dat het heel leuk was een busje mee te nemen een discotheek in. Dat spoot hij dus naar iemand bij wijze van grap, net toen wij tussen hem en zijn beoogde slachtoffer door liepen. Vol de spray in dus, en ik moet zeggen dat ik de humor ervan ECHT niet in kon zien..... Gloeiende gloeiende wat doet DAT zeer. Je weet niet wat je overkomt, alsof iemand je ogen en gezicht (en schouders en nek ook trouwens) in de fik steekt, vooral je ogen.
Uiteraard niet gelijk de mogelijkheid in een discotheek om gelijk je ogen uit te spoelen o.i.d., man wat was dat pijnlijk, en ik heb zeker een kwartier niks kunnen zien. Op de eerste hulp probeerden ze het van onze gezichten af te krijgen door te wrijven met natte doeken, was niet de beste oplossing....

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 06:53

He bah zeg. Wat een verschrikkelijke training! Moeten jullie vaker van dit soort dingen?
Veel sterkte.