Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
madelief88 schreef:Ken iemand die ook die pil gebruikte, en die had ook die ervaring..
Andere pil is een optie, Yasmin (redelijke nieuwe pil) die gebruik ik zelf, en is erg prettig (ook heel goede onderzoeksresultaten op). Niet alle doktoren weten er nog van dus kan geen kwaad even specifiek naar deze pil te informeren.
Marvelon heb ik ook gehad (anderhalf jaar) daarmee was ik ook helemaal pijnvrij (terwijl ik vroeger een week mn bed niet uit kon komen).
Succes ermee, ik weet hoe vervelend het is!
En ik weet niet hoe oud je bent, meestal wordt het ook minder hoe ouder je wordt (maar daar heb je nu natuurlijk weinig aan).
zorro schreef:Nou, bij de huisarts geweest! Ik mag niet naar een gyneacoloog, dat is niet nodig zegt ie. Ik kreeg hem gewoon echt niet zover.
Nu mag ik kiezen wat ik wil, of een spiraaltje, of de prikpil. Hij denkt dat de prikpil het meest helpt tegen mijn klachten. Ik zie dat eigelijk niet zo zitten, omdat je dan veel doorbraakbloedingen kan krijgen, maar volgens hem zal een spiraaltje niet helpen tegen mijn klachten omdat die alleen in de baarmoeder en omgeving inwerkt.
Dus eigelijk heb ik geen keus, en moet ik de prikpil. Maar goed, ik probeer dat maar weer gewoon en maar hopen dat dat dan beter gaat. Heb gezegt dat ik er eerst over na ga denken, zal strax wat informatie erover opzoeken, en dan maar zien.
Al met al niet echt het resultaat wat ik gehoopt had
dierfysio schreef:madelief88 schreef:Ken iemand die ook die pil gebruikte, en die had ook die ervaring..
Andere pil is een optie, Yasmin (redelijke nieuwe pil) die gebruik ik zelf, en is erg prettig (ook heel goede onderzoeksresultaten op). Niet alle doktoren weten er nog van dus kan geen kwaad even specifiek naar deze pil te informeren.
Marvelon heb ik ook gehad (anderhalf jaar) daarmee was ik ook helemaal pijnvrij (terwijl ik vroeger een week mn bed niet uit kon komen).
Succes ermee, ik weet hoe vervelend het is!
En ik weet niet hoe oud je bent, meestal wordt het ook minder hoe ouder je wordt (maar daar heb je nu natuurlijk weinig aan).
nououou... wil niemand bang maken, maar die Yasmin-pil is heel negatief in het nieuws geweest ivm fors verhoogde kans op trombose (meen zelfs dat er een vrouw overleden is daaraan door gebruik van deze pil).
zou daar dus vooral goed opletten! buikpijn en ziek zijn van je menstruatie is niet prettig (dat is de reden dat ik ook de pil slik), maar natuurlijk peanuts vergeleken met een levensbedreigende ziekte.