Eigen winkel & Ziek, wat doen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Eigen winkel & Ziek, wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:40

In dit geval is een keelontsteking in mijn ogen geen reden om de tent gesloten te houden, maar ik zou toch echt een serieus gaan denken hoe dat moet als je met een gebroken been komt te zitten of het ziekenhuis in raakt...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:18

ik zou met een keelontsteking ook gewoon de winkel open gooien. Zelf heb ik ook een zaak en hoe ziek zwak en misselijk ik ook ben ik zal toch moeten werken.

Ik ben 1 keer met de ambulance opgehaald van mijn werk toen heeft de zaak ongeveer 3 uurtjes dicht gezeten. Mijn moeder is even bij me in het ziekenhuis geweest en toen ik werd geopereerd is ze naar de zaak gegaan om die open te gooien.

Bij ons betekend zaak dicht klanten kwijtraken. Wij moeten dus koste wat het kost openblijven. Mijn moeder en ik doen het ook met zijn 2e Ik ben 12 u per dag open, flink wat uren in de week dus.

Ik zou je zus in laten vallen op de momenten dat het kan en de rest gewoon zelf doen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 19:43

Cassidy, voor zoiets serieus is er altijd wel een oplossing. Beide ouders kunnen dan vrij nemen, zus zal ook wel wat serieuzer met de 'inval-taak' omgaan denk ik zo... Knipoog

Maar dit is nou eenmaal niet zo ernstig en zoals het vandaag ging ging het gewoon prima. Ik maakte me vanochtend gewoon wat te druk denk ik. Het is ook gewoon een erg leuke, gezellige winkel. Ben achteraf dus ook wel blij dat ik lekker in de winkel was ipv de hele dag in bed. Maar het vervelende is gewoon dat de keelpijn steeds maar erger wordt, vooral door het praten denk ik.
Maargoed, t is allemaal goed verlopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:46

Ik werk nu (eventueel aangepast) gewoon door. Toen ik nog volop in de paarden zat en wel eens lichamelijk letsel had, kon dat niet.......... wat behoorlijk in je inkomen snijd kan ik verzekeren

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:31

Je zegt dat je vriend het eventueel wel kan maar dat zijn nederlands nog te slecht is, ik zou zorgen dat hij het voortaan kan doen, en wat maakt dat nederlands nu uit? Als hij gewoon vriendelijk is en het probeert zal geen klant dat erg vinden! Met handen en voeten bereik je al veel denk ik!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 00:03

Opzich lukt het hem best alleen, veel mensen hebben er idd begrip voor. Maar hij mag niet werken, dus ik kan hem niet alleen laten in de winkel.
Hij gaat soms mee om te helpen en om me gezelschap te houden, maar officieel mag hij niet werken, en ik wil niet het risico lopen dat hij het land uit gezet wordt.. Knipoog

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:31

En hoe is het vandaag???

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:37

Nathalie schreef:
Opzich lukt het hem best alleen, veel mensen hebben er idd begrip voor. Maar hij mag niet werken, dus ik kan hem niet alleen laten in de winkel.
Hij gaat soms mee om te helpen en om me gezelschap te houden, maar officieel mag hij niet werken, en ik wil niet het risico lopen dat hij het land uit gezet wordt.. Knipoog

Mag hij ook niet onbetaald werken? Misschien toch eens de moeite waard om na te vragen... Lachen

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:49

Wel vervelend zeg! Hoe is het vandaag gegaan?

Ik had je, als je zou willen, eventueel wel kunnen helpen, ik was onverwachts een paar dagen vrij van school. Mijn vriend werkt ook in Eindhoven en had met hem mee kunnen rijden, maar achteraf heb je daar natuurlijk niks meer aan.

Hopelijk voel je je alweer wat beter Lachen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 22:34

Nee hij mag ook niet onbetaald werken. Op het huishouden bij mijn ouders na. Knipoog

Vandaag ging het opzich weer goed. Mijn keel voelt toch wel weer wat beter aan maar als het 'teveel' werd ging ik gewoon even rustig zitten. Denk dat ik het ergste wel achter de rug heb nu gelukkig.

Enne Lindatje, was handig geweest, maar helaas te laat. Haha! Al laat ik ook niet zo makkelijk een vreemde alleen achter in de winkel.. Knipoog

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:02

Haha nee dat snap ik Knipoog

Fijn dat het weer beter gaat!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:42

Nathalie schreef:
Nee hij mag ook niet onbetaald werken. Op het huishouden bij mijn ouders na. Knipoog

Vandaag ging het opzich weer goed. Mijn keel voelt toch wel weer wat beter aan maar als het 'teveel' werd ging ik gewoon even rustig zitten. Denk dat ik het ergste wel achter de rug heb nu gelukkig.

Enne Lindatje, was handig geweest, maar helaas te laat. Haha! Al laat ik ook niet zo makkelijk een vreemde alleen achter in de winkel.. Knipoog

Wat is Nederland weer belachelijk...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:36

Idd figora... je zou toch denken dat vrijwillig werken juist gestimuleerd zou moeten worden, lijkt me een goede manier om te intergreren... Mijn vriend (Australier) moest tijdens zijn inburgeringscursus zelfs een (taal)stage doen...