tandarts... weken van tevoren al zenuwachtig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: tandarts... weken van tevoren al zenuwachtig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:11

Hollybolly schreef:
ow meid, en dan loop ik te zeuren over twee (misschien) gaatjes en wat tandsteen. hoezo moet je wortelkanaalbehandeling? heb je kiespijn? ik heb ook niet zo'n sterk gebit en doe zo mn best, maar nu ben ik maar aan t flossen gegaan ,wat een gedoe zeg, met zo'n draadje.

ik denk inderdaad dat het helpt als de tandarts gewoon wat uitlegt en rustig zijn werk doet in plaats van: ga maar liggen en huppa. meestal is het denk ik de angst voor het onbekende en de pijn.

Nou, het gat is zo diep dat het al bij de zenuw ligt (en ik heb er echt bijna tot geen last van, alleen als ik wat kouds drink of eet, of flink kauw met die kies)... daarnaast liggen nog 2 gaatjes (waaronder nog één grote)...

De vorige keer wilde mijn tandarts ook al verdoven, maar dat wilde ik absoluut niet (was ook een flink gat + afgebroken kies). De tandarts vroeg elke minuut of het nog wel ging, en als het pijn deed moest ik het zeggen en gaf hij alsnog verdoving. Ik heb zoiets..als ik dat aankan dan lukt dit waarschijnlijk ook wel....

maar toch vind ik het maar niks :p

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:48

pfff morgen moet ik ook..heb echt geen zin
maar doet echt pijn dus moet wel..
1 kies moet eigenlijk nog een wortelkanaalbehandeling maar heb daar niet echt last van.
Maar heb nu sinds van de week een gat in mn verstandskies dus misschien dat ze daar al wat aan doen..

maar het grootste probeem is dus een kies die helemaal afgebroken is..dat doet nu sinds een vrijdagavond echt pijn..nix helpt ook...dus of ze daar nog wat aan kunnen doen..

ik wil echt niet pfff

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 23:48

Arabian_Girl schreef:
1 kies moet eigenlijk nog een wortelkanaalbehandeling maar heb daar niet echt last van.
Maar heb nu sinds van de week een gat in mn verstandskies dus misschien dat ze daar al wat aan doen..

maar het grootste probeem is dus een kies die helemaal afgebroken is..dat doet nu sinds een vrijdagavond echt pijn..nix helpt ook...dus of ze daar nog wat aan kunnen doen..

ik wil echt niet pfff

ik zal voor je duimen, morgen om deze tijd ben je er vanaf Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 00:48

Arabian_Girl schreef:

ik wil echt niet pfff

You can do it!

Hoe laat moet je? Dan zal ik aan je denken Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 08:04

thnx Haha! ik moet om kwart over 3 ..eigenlijk wel een poedersuiker Tong uitsteken ga nu de hele tijd zitten ..strax naar de TA enzo Clown Maarja het moet gewoon..
ben benieuwd of ze nog wat aan die kies kennen doen..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:15

Veel succes vanmiddag.
Ik zit ook altijd ik heb geen zin, ik wil niet etc.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:25

Valeriaantinctuur wel eens geprobeerd?

Ik ben normaal weken van te voren zenuwachtig als ik naar de tandarts moet. Vorige keer dat ik moest valeriaantinctuur gebruikt, was helemaal niet zenuwachtig.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:24

een goede tantarts zoeken.

Ik ben mijn hele leven doodsbang geweest voor de tandarts tot hyperventileren en bijna flauw vallen toe. Janken als een klein kind deed ik zo bang was ik.

Uiteindelijk ben ik 1,5 jaar niet meer bij de tandarts geweest omdat ik niet meer durfde.
Ik was zo bang dat ik stad en land afgezocht heb of ik ergens onder narcose naar de tandarts kon maar dat doen ze alleen met gehandicapte

Ik ben toen via via bij een andere tantarts terecht gekomen.
Ik had ook aardig wat achterstallig onderhoud (waarschijnlijk omdat ik zo bang was en ze snel van me af wilde) resultaat 11 gaatjes en een wortelkanaalbehandeling (in de zelfde kies als die al geweest was rara hoe kan dat) Ik viel al bijna flauw toen die het me vertelde en toen hoefde ik nog niet eens geholpen te worden.

Hij heeft me gegarandeerd dat de behandeling me geen pijn zou doen (ondanks altijd verdoving heb ik altijd vreselijke pijn gehad)
Ik had de keus of een kunstgebit of mijn gebit laten renoveren.

Ik heb voor het laatste gekozen
edit was nog niet klaar, verkeerde knop Clown

Ik heb afgelopen jaar in totaal ongeveer 10 uur lang in die stoel gelegen maar mijn gebit is weer helemaal ok. Ik heb totaal geen pijn gehad (eindelijk een tandarts die goed verdoofd) alleen flinke napijn.

Ik hoef nu pas in mei terug te komen voor controle. Haha!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 20:11

Breitling schreef:
een goede tantarts zoeken.

Ik ben mijn hele leven doodsbang geweest voor de tandarts tot hyperventileren en bijna flauw vallen toe. Janken als een klein kind deed ik zo bang was ik.

Uiteindelijk ben ik 1,5 jaar niet meer bij de tandarts geweest omdat ik niet meer durfde.
Ik was zo bang dat ik stad en land afgezocht heb of ik ergens onder narcose naar de tandarts kon maar dat doen ze alleen met gehandicapte

Ik ben toen via via bij een andere tantarts terecht gekomen.
Ik had ook aardig wat achterstallig onderhoud (waarschijnlijk omdat ik zo bang was en ze snel van me af wilde) resultaat 11 gaatjes en een wortelkanaalbehandeling (in de zelfde kies als die al geweest was rara hoe kan dat) Ik viel al bijna flauw toen die het me vertelde en toen hoefde ik nog niet eens geholpen te worden.

Hij heeft me gegarandeerd dat de behandeling me geen pijn zou doen (ondanks altijd verdoving heb ik altijd vreselijke pijn gehad)
Ik had de keus of een kunstgebit of mijn gebit laten renoveren.

Ik heb voor het laatste gekozen
edit was nog niet klaar, verkeerde knop Clown

Ik heb afgelopen jaar in totaal ongeveer 10 uur lang in die stoel gelegen maar mijn gebit is weer helemaal ok. Ik heb totaal geen pijn gehad (eindelijk een tandarts die goed verdoofd) alleen flinke napijn.

Ik hoef nu pas in mei terug te komen voor controle. Haha!

wow zeg, dat is me nogal wat. ik zou ook niet meer weten hoe ik t had als ik zo'n bericht kreeg te horen.
ik ben nooit helemaal hysterisch, laat t ook allemaal we toe bij de tandarts maar in mezelf ben ik toch wel bang Bloos
het ligt denk ik inderdaad helemaal aan de tandarts en de sterkte van je gebit of je veel angst hebt of niet.

Hoe is het trouwens afgelopen met de bokker die vanmiddag naar de TA moest? Knipoog heb voor je geduimt... hoop dat t goed gekomen is

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:14

Ja, dat was Arabian Girl. Kan je nog lachen of alleen als een boer met kiespijn?? Haha!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:58

Clown zal het hier ook maar eventjes plaatsen Tong uitsteken
t gaat nu al wat beter..doet niet echt veel pijn.mn wang en tandvlees is wel dik
heb voor de zekerheid net ibuprofen genomen.ook dat het nog bloed is wel poedersuiker..

Arabian_Girl schreef:
NOU pfff ben terug hoor Huilen

De tandarts was ziek en die lag boven op bed.Dus die vrouw ging kijken en een foto maken..Er zaten alleen nog wortels en dan dat mini stukje kies..Er zat dus ook een grote ontsteking.Ze ging de Tandarts even vragen of ik er voor terug moes komen of dat hij het nu wilde doen.
Maar goed hij kwam er zo aan. Dus zij verdoven.2 in mn wang volgens mij en 1 in mn gehemelte.Toen even wachte.Maar kon al snel komen.Was inmiddels een andere vrouw en die ging met een haakje even prikken..Nou dat deed pijn !! dus ze wilde bij verdoven.Maar die andere zei nee zit genoeg in. Nou de Tandarts was er en ging kijken.Hij wilde beginnen.Maar echt zo'n pijn deed het nog.Dus 2 verdovingen erbij.En hij onderussen in zn boek kijken..Toen ging hij uiteindelijk toch beginnen.Maar deed echt nog superveel pijn.Kon amper blijven liggen!!Dus nog iemand erbij geroepen die mn handen vast ging houden Clown En uiteindelijk is het gelukt dan, Zitten 2 hechtingen in, Het bloeden zou binnen een half uur stoppen.Maar bloed nog steed was Verdrietig Is dit heel erg ??

Heb gelijk een nieuwe afspraak voor 24 maart voor te vullen bij 1tje.
Als het nog veel pijn blijft doen moet ik terug komen van de week, Dan gaan ze nog iets er aan doen. Omdat er zo'n grote ontsteking zit/zat kan je daar nog last van krijgen zei ze.
Daarom werkte mn verdoving ook niet Huilen Ja mn wang en mn lippen voelen nu verdoofd maar die kies/wortels dus niet..

Heel mn wang is nu al dik.En doet nu ook pijn.
Mn ma is even om ibuprofennen en gaasjes.Paracetamollen helpen dus niet bij mij met kiespijn..
Nou ben echt blij dat ik er vanaf ben.Zoveel pijn dat dit deed zeg..Lag gewoon helemaal te trillen

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:26

He gatsie! Daar wordt je niet vrolijk van Huilen. Lichtpuntje is wel dat het iig voorbij is.Beterschap!!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:01

@ arabiangirl:
Citaat:
heb voor de zekerheid net ibuprofen genomen

Het is niet voor niets dat ze paracetamol voor schrijven en geen ibuprofen etc..!
Middelen als ibuprofen, naproxen, etc zijn bloedverdunnend...... waardoor het bloed moeilijker zal stollen en de wond langer zal blijven bloeden...

Je moet het zelf weten, maar je bent nu gewaarschuwd..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:57

Ze zeiden juist ibuprofen omdat dat onstekingsremmend is, ook voor de ontsteking die er zit.
Het bloeden is gelukkig al gestopt en heb er verder ook geen last meer van. het is alleen een beetje dik maar geen pijn. Dus heb wss geen pijnstillers meer nodig..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:17

Arabian_Girl schreef:
Ze zeiden juist ibuprofen omdat dat onstekingsremmend is, ook voor de ontsteking die er zit.
Het bloeden is gelukkig al gestopt en heb er verder ook geen last meer van. het is alleen een beetje dik maar geen pijn. Dus heb wss geen pijnstillers meer nodig..

Vanwege die ontsteking dan waarschijnlijk.. idd...
Geen pijn is altijd goed!!!
Toch blij dat je gegaan bent??

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:31

Ja nu wel Haha! maar toen ik daar zat echt niet Tong uitsteken
Toen ze daarna zei van als het echt te veel pijn blijft doen moet je maar even terug komen van de week..vanwegen de ontsteking denk ik..Dacht ik echt zo nee he..gaat dus nog veel pijn doen strax.
Maar tot nu toe niet..af en toe voel je het wel een beetje..Maar is ook wel normaal natuurlijk.
Nu 24 maart nog een keer Clown maar vraag gewoon om een verdoving als ze iets moeten doen Tong uitsteken

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 00:14

Arabian_Girl schreef:
Ja nu wel Haha! maar toen ik daar zat echt niet Tong uitsteken
Toen ze daarna zei van als het echt te veel pijn blijft doen moet je maar even terug komen van de week..vanwegen de ontsteking denk ik..Dacht ik echt zo nee he..gaat dus nog veel pijn doen strax.
Maar tot nu toe niet..af en toe voel je het wel een beetje..Maar is ook wel normaal natuurlijk.
Nu 24 maart nog een keer Clown maar vraag gewoon om een verdoving als ze iets moeten doen Tong uitsteken
ja inderdaad. beter tijdje die nare verdoving dan flink pijn lijden...
ik ga morgen... bleh ga allemaal enge dingen in mn hoofd halen voor simpele gaatjes waarschijnlijk. hij weet neit goed wat t is, dus heeft foto's gemaakt en ik ga dan allemaal zelf dingen bedenken. slechte eigenschap. nou morgen zit ik lekker op bokt te vertellen dat t voorbij is Tong uitsteken doei

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:00

En daarom ga ik naar een speciale kliniek omdat ik "onbehandelbaar" ben bij een gewone tandarts. December 2006 voor het eerst geweest, en nu heb ik 23 januari weer een gesprek voor de renovatie van de rest. Mij krijg je (nog) niet in een gewone tandarts stoel, dan heb je een olifant nodig om me te laten blijven zitten Haha! . (voor mensen met echte angst www.angstvoordetandarts.nl)

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 09:46

#Ymke# schreef:
En daarom ga ik naar een speciale kliniek omdat ik "onbehandelbaar" ben bij een gewone tandarts. December 2006 voor het eerst geweest, en nu heb ik 23 januari weer een gesprek voor de renovatie van de rest. Mij krijg je (nog) niet in een gewone tandarts stoel, dan heb je een olifant nodig om me te laten blijven zitten Haha! . (voor mensen met echte angst http://www.angstvoordetandarts.nl)

dan heb je het wel erg ja Bloos ja ik ben wel angstig, maar dat komt enkel voor het boren van gaatjes en dergelijke... mensen die nooit wat hebben gehad zijn nooit bang en mensen die juist vanalles moeten ondergaan in de tandartsstoel zijn helemaal onhandelbaar denk ik Knipoog
ik moet vanmiddag en ben zo zenuwachtig. bleh, pas om half 4, heel je dag verpest man Clown
ik zal eens een kijkje nemen op die site Knipoog

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 14:59

over twee uur ben ik er vanaf, denk ik dan altijd. ben altijd al een afteller geweest
ik ga vragen of dat kleine beetje tandsteen niet met de hand weggekrabt kan worden, vind dat apparaatje maar niks.
en dan hoop ik dat die twee foto's geen gaatjes voorstellen, als dat wel ik vraag ik of ze klein zijn. zijn ze dat niet dan wil ik verdoving.... dat wordt mijn eerste verdoving met boren maar ik vind dat altijd pijn doen, het is maar even maar krijg altijd tranen in mijn ogen zo zeer. over twee uur dus de uitslag... he, wat zal ik blij zijn als ik hier weer zit te typen, ongelooflijk Tong uitsteken

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:39

Je mag Haha! , ofnaja je moet, bijna.

Het gaat allemaal goed komen echt waar. Vanavond ben je er weer vanaf. Veel succes!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:12

Ik ben dinsdag naar de tandarts geweest, 3 spuiten gehad voor verdoving, want eerst hielp het niet. Heb nu nog steeds last van die spuiten want voel het nog, vooral met gapen/niezen e.d.
Maarja..... ben echt blij dat wij een fijne tandarts hebben, ik denk idd dat dat al heel wat scheelt!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 17:42

zap schreef:
Je mag Haha! , ofnaja je moet, bijna.

Het gaat allemaal goed komen echt waar. Vanavond ben je er weer vanaf. Veel succes!

nou jongens tis nie zo best.
op de foto zagen ze meer gaatjes. vandaar dat ze af en toe foto's maken.
er zijn 5 gaatjes BIJ gekomen heb dus 7 gaatjes, ik begrijp er echt niks van, poets iedere dag ruim 2 minuten met elektrische tandenborstel. en flos ook.
ik ga nu echt naar een mondhygienist want moet ze toch nog beter bij gaan houden. heb zwak gebit maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. ze is ruim een half uur bezig geweest voor tandsteen (viel mee) en twee gaatjes. had super aardige NIEUWE tandarts, een vrouw en alles ging erg goed. heb wel verdoving genomen want vertrouwde de boor niet. heb nooit verdoving met gaatjes vullen maar ik pak t vanaf nu wel. ideaal, dat je niks voelt... alleen na t half uur voelde ik me wel erg draaierig moet ik zeggen. maar dat gaat nu wel weer.
alleen kan ik mn kiezen nu niet meer op elkaar krijgen. zij kon er niks aan zien maar toch passen ze niet meer in elkaar dus denk dat ik van de week nog langs moet gaan om nog verder weg te laten slijpen.
ik moet nu dus nog drie keer terug komen voor die andere gaatjes. tegen die tijd is t al weer tijd voor mn halfjaarse controle. bah... heb ik weer.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:50

jeetje dat ik ook vervelend zeg..ineens weer gaatjes erbij.
ik had met gaatjes ook nooit verdoving en vond dat echt pijn doen altijd.wil dat dus volgende keer ook gewoon vragen.
hopelijk blijft het na je volgende halfjaarlijkse controle goed gaan, zonder gaatjes enzo Haha!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:56

ja heb al tijdtje geen gaatjes meer gehad. nu maken ze een foto en ja, ze zijn met t blote oog niet te echt te zien. als je goed kijkt misschien wel maar op de foto zagen ze duidelijk gaatjes. nja twee grote en de rest zullen wel kleintjes zijn. die twee grote zaten (of zitten weet niet welke ze heeft gemaakt) tussen mn kiezen dus ben aan t flossen gegaan. nu wil ik ook mondspoelspul, listerine ofzo hebben jullie dat ook? ik moet nu 7 februari weer. ik pak gewoon lekker verdoving, tis even raar maar heb geen pijn en daar gaat t om...