Hollybolly schreef:ow meid, en dan loop ik te zeuren over twee (misschien) gaatjes en wat tandsteen. hoezo moet je wortelkanaalbehandeling? heb je kiespijn? ik heb ook niet zo'n sterk gebit en doe zo mn best, maar nu ben ik maar aan t flossen gegaan ,wat een gedoe zeg, met zo'n draadje.
ik denk inderdaad dat het helpt als de tandarts gewoon wat uitlegt en rustig zijn werk doet in plaats van: ga maar liggen en huppa. meestal is het denk ik de angst voor het onbekende en de pijn.
Nou, het gat is zo diep dat het al bij de zenuw ligt (en ik heb er echt bijna tot geen last van, alleen als ik wat kouds drink of eet, of flink kauw met die kies)... daarnaast liggen nog 2 gaatjes (waaronder nog één grote)...
De vorige keer wilde mijn tandarts ook al verdoven, maar dat wilde ik absoluut niet (was ook een flink gat + afgebroken kies). De tandarts vroeg elke minuut of het nog wel ging, en als het pijn deed moest ik het zeggen en gaf hij alsnog verdoving. Ik heb zoiets..als ik dat aankan dan lukt dit waarschijnlijk ook wel....
maar toch vind ik het maar niks :p