Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kedevr schreef:Ik ken een meisje die was begin 20 toen ze gesteriliseerd werd. Als jij dat wilt moeten ze dat gewoon doen. Jij bent degene die hormonen slikt, geen kinderen wil en dus gesteriliseert wil worden. Daar moeten ze gewoon naar luisteren.
Esmeralda schreef:apart eigelijk, als een man kom, dan is er weinig gezeur, komt er een vrouw dan, doen ze moeilijk. Maar goed, als het echt jou oprechte beslissing is, dan zouden ze daar gehoor aan moeten geven.
crossmonster schreef:Liefste zou ik dan net als bij katten meteen alles laten weghalen, hoppa ben je ook van die rottige ongesteldheid af
crossmonster schreef:Liefste zou ik dan net als bij katten meteen alles laten weghalen, hoppa ben je ook van die rottige ongesteldheid af
MissYvette4u schreef:Als je het echt zeker weet en alles zorgvuldig hebt overwogen, waarom zou je dan niet over je eigen lichaam mogen beslissen? Het is toch g@dv@rd@mm@ je eigen keus ?!?! Kan me daar zo boos over maken he
kasparonda schreef:Ja maar stereliseren is maar een kleine ingreep je kan meteen weer naar huis.
Jij bent er nog niet uit maar ik wel.
MissYvette4u schreef:Ik ben ook 28 jaar en ik weet ook al van kleins af aan dat ik geen kinderen wil.
Het is zo vanzelfsprekend dat vrouwen kinderen willen en nemen, mensen in mijn omgeving kunnen het niet bevatten dat ik er geen wil.
"ooo wacht maar over een paar jaar, dan gaan je moedergevoelens kriebelen en wil je kinderen"
Dat hoor ik al vanaf mijn 18e zo'n beetje en er kriebelen nog steeds geen moedergevoelens, nog geeneens een beetje. Ik probeer me soms voor te stellen hoe het zou zijn als ik er wel 1 had en ik ben gek op mijn nichtjes en neefjes maar een eigen kind hoef ik echt niet. Dan krijg ik weer de opmerking dat het heel anders is als je een eigen kind hebt maar nope geen verandering in mijn gevoel.
Als je het echt zeker weet en alles zorgvuldig hebt overwogen, waarom zou je dan niet over je eigen lichaam mogen beslissen? Het is toch g@dv@rd@mm@ je eigen keus ?!?! Kan me daar zo boos over maken he![]()
Oke, als je 20 jaar bent kan ik me voorstellen dat ze je niet zomaar sterilliseren maar als je al zo lang met dezelfde gevoelens rondloopt en je wilt van die pillen, spiraaltjes en weet ik veel wat nog meer af waarom niet ?
Ik heb me (nog) niet laten sterilliseren, maar zit er wel aan te denken.
De gedachte dat het definitief is, schrikt me min of meer nog steeds af.
lindsey schreef:Misschien omdat er heel veel mensen zijn die zeg zo tot hun 33e beweren zeker te weten nooit een kind te willen en dan tussen hun 35e en 40e alsnog zwanger worden.
Oscar schreef:Ik denk dat je er goed aan doet om eens met een andere arts te praten, wellicht denkt die er anders over.
Zelf heb ik ook geen kinderen en ik wil ze ook absoluut niet. Toen ik 28 was niet, en nu ik 35 ben ook niet. Ik ben er altijd al heel zeker van geweest, eigenlijk hetzelfde als wat jij nu hebt.
Ik vind dat iemand van 28 best zelf mag bepalen wat ze met haar lichaam wil doen. Als je een willekeurige tatoo- of piercingshop binnenstapt dan kun je binnen een paar uur compleet legaal verminkt worden, daar maakt ook niemand een punt van
Rock schreef:Tja, ze hebben nu eenmaal richtlijnen en steriliseren écht niet gauw, hoe goed je argumenten ook zijn.
Ik ben nu 22 en heb als het goed is binnen nu en een paar weken 3 kinderen. Zelf vind ik steriliseren een te grote ingreep, maar ze zullen het ook bij mij niet doen, ondanks het feit dat ik al kinderen heb.
Ook mijn vriend (27) komt nog niet in aanmerking voor sterilisatie geloof ik, pas vanaf 30 doen ze dat, maar bij mannen is het nog wel een stuk makkelijker omkeerbaar.
In de tijd dat mijn moeder zich liet steriliseren (1990) was het in ieder geval een onomkeerbaar proces.
kasparonda schreef:ja en als ik nu al een kind had deden ze ook veel minder moeilijk, dus ze willen eigenlijk dat je een kind krijgt.
ik vind dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is, als ik een kind krijg en het blijkt achteraf dat het niet mijn ding is blijft het toch mijn verantwoordelijkheid.
Ik snap niet dat hier zo moeilijk over gedaan word.
kasparonda schreef:Wordt het dan ook niet meer vergoed, dat is pas dom.
Als ik 30 ben ga ik het weer proberen en misschien nog wel eerder ik blijf gewoon zeuren.