hiervoor naar de dokter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: hiervoor naar de dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:55

hm ik heb ook zo'n soortgelijk probleem..
voorheen ging ik altijd rond een uur of 10/11 slapen, en had ik de volgende dag genoeg energie ( sliep ik ong 8 a 9 uur)..

nu is t sinds een tijdje zo..dat ik om 10 uur echt al zowat omval van de slaap, mn bed in duik, minstens 10 uur slaap, de volgende dag echt mn aandacht niet bij colleges enz kan houden omdat ik dan alweer in slaap dreig te vallen..
zelfs als ik een nacht van 12 uur slaap, opsta, aankleed enz, en met de trein naar mn vriend ga.. heb ik in de trein alweer prikkende ogen van de slaap..
ik heb even geprobeerd om gewoon die slaap te weerstaan en in de trein niet te slapen..( wat echt moeilijk is) maar dan blijf ik de rest van de dag prikkende, zware ogen hebben..en dan ben ik echt nog futlozer..
als ik wel even slaap in de trein ( half uurtje maar) dan heb ik daarna weer even energie..totdat ik daarna weer instort..

nu is het vakantie, en al 2 weken lang slaap ik wel 13 tot 14 uur per nacht..en als ik dan wakker wordt dwing ik mezelf om op te staan maar heb ik totaal niet t gevoel dat ik uitgeslapen ben
terwijl ik 'vroeger' zelfs als ik uit geweest was en pas om 6 of 7 ur sochtends in mn bed lag ,echt om 11 uur wel zoiets had van..nou..ik kan nu echt niet meer langer in mn bed liggen, ik wil deruit! ik wil dingen gaan doen!
nu is dat dus compleet omgeslagen en k heb geen idee waardoor dat komt..

ik vind t ook erg moeilijk om, zodra mn colleges weer beginnen, een vast ritme te hebben..
want elke dag is anders voor mij..
de ene dag begin ik om 9 uur ( moet ik 6 uur op), andere dag om 11 uur, dan weer 9 uur, dan weer ineens half 4..
toen ik nog op de middelbare school zat had ik gewoon elke ochtend om dezelfde tijd mn eerste les..en toen had ik dus geen moeite met wakker blijven enz..

Ouwe

Re: hiervoor naar de dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:44

Daphne__ schreef:
nou er is zeker wel wat.. wat een reden kan zijn.
maar dat zet ik hier liever niet neer..

Ik denk, dat als je daarmee aan de gang gaat dat het dan een stuk beter zal gaan. Als je aan het piekeren bent of stress hebt o.i.d. en je kunt er niet van slapen, kun je nog zo vroeg in bed gaan liggen en allerlei andere maatregelen nemen, maar meestal verbeterd het slapen dan niet. Beter proberen wat aan je "problemen" (noem het maar even zo) doen, dan komt dat slapen wel weer. Sterkte.