hartkloppingen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: hartkloppingen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:06

Hartkloppingen zijn inderdaad een bijwerking van de medicatie.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:01

Ik gebruik geen medicatie, en heb toch hartkloppingen e.d.?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:07

Vriendin van mij heeft dit ook (gehad). ze is toen naar het ziekhuis gegaan en bloed laten prikken daaruit konden ze niks vinden, toen heeft ze een week zo'n kasje bij zich moeten dragen zo dat ze in het ziekenhuis steeds haar hartslag konden zien. ze mocht gewoon alles, uitgaan, paardrijden enz gewoon wat ze normaal ook doet.
Helaas hebben de daaruit bij haar niks kunnen vinden, nu is het wel minder bij der maar nog steeds niet helemaal over.

Hopen dat ze bij jou wel weten wat het is

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:14

ik heb ook last van hartkloppingen, noujah meer dat mijn hart regelmatig een paar tikken overlsaat, dus meer overslaan... vertrouwde het niet en ben naar de HA gegaan...

die heeft een hartfilmpje gemaakt en zag inderdaad een afwijking in mijn hartritme, die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis, ben daar helemaal door de molen gehaald (ook met zo'n kastje gelopen enzo) en uiteindelijk bleek dat ik idd een afwijking heb in mijn hartritme en dat mijn hart inderdaad regelmatig 1 of 2 tikken overslaat.

mij is toen verteld dat ongeveer 50% van de bevolking een kleine onschuldige afwijking in zijn hartritme heeft. lang nie tiedereen voelt dit of heeft er last van maar veel mensen ook wel, waar ik er dus 1 van was.
ze zijn bij mij alleen wel iets voorzichtiger omdat overlsaan dus "gevaarlijker" is als een hogere hartslag, ofwel hartkloppingen.
ze hebben mij geen medicijnen ofzo gegeven, ben naar huis gestuurd met de mededeling dat het nu geen kwaad kon maar zodra ik merkte dat het erger werd of vaker ging gebeuren of ik het zelf niet meer vertrouwde moest ik terug komen, daar heb ik vrede mee...

dus ik zou zeggen, vertrouw je het niet? ga gewoon langs je HA! en dat je er al regelmatig zit maakt niets uit! ik zat er in die periode ook al regelmatig voor allemaal andere vage klachten, maar hartklachten moeten ze toch wel serieus nemen vind ik! duys gewoon naar je HA gaan hoor!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:38

heb de bijsluiters gelezen en je kan er alleen van gaan trillen, hoofdpijn krijgen, soms dingen vergeten en van overdosis hyper worden..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:57

Kan zeker komen door medicatie Ja

Ik heb zelf ook astma en gebruik daar twee medicijnen voor (inhalatie). Ik heb altijd al last van hartkloppingen daardoor gehad en de laatste tijd steeds meer.
Als je het niet vertrouwt, zoek dan gewoon de huisarts op en eis een verklaring/onderzoek. Mijne is ook zo makkelijk: 'niks aan de hand, ga maar rusten, medicijnen goed innemen of pijnstillers innemen', maar binnenkort zal ie toch met een beter antwoord moeten komen Clown .

Naast hartkloppingen heb ik standaard een tremor in mijn handen (lichte trilling). Direct na inhalatie heb ik een erge tremor in mijn handen en in mijn hoofd. Af en toe erg lastig als je mascara op wil doen haha Clown

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:53

Ik heb ook al een aantal jaren last van hartkloppingen ben toen door gaan zeuren bij de dokter voor doorverwijzing naar het ziekenhuis omdat de dokter maar zei je maakt je te druk.
Heb toen hartfilmpje gehad en een holterkastje voor 24 uur.
Mijn ene hartklep buigt te ver door en het is mogelijk dat daardoor mijn hartkloppingen komen.
Nu gaat het heel goed met me en kan ik zonder me medicijnen.
Het probleem bij mij was dus als ik hartkloppingen had dat ik in paniek raakte daardoor ging me hart nog sneller kloppen.
Het heeft vaak dus ook met stress te maken

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:04

Ik heb het ook, schrok me eerst ook telkens rot. Wat ik eigenlijk doe is rustig liggen, drie seconden inademen en 6 seconden uit. Word je vanzelf heel rustig van, ik in ieder geval wel. Bij mij werd gezegd dat het spanning was, en dat dat nog eens erger werd door de angst ervoor! Clown Veel succes ermee, en eh, "beterschap" gewenst? Ach, ik hoop dat deze tip je een beetje helpt Lachen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:08

gebruik je ventolin voor je astma?
Ik heb het soms ook als ik ventolin gebruik

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 20:33

urselin schreef:
Kan zeker komen door medicatie Ja

Ik heb zelf ook astma en gebruik daar twee medicijnen voor (inhalatie). Ik heb altijd al last van hartkloppingen daardoor gehad en de laatste tijd steeds meer.
Als je het niet vertrouwt, zoek dan gewoon de huisarts op en eis een verklaring/onderzoek. Mijne is ook zo makkelijk: 'niks aan de hand, ga maar rusten, medicijnen goed innemen of pijnstillers innemen', maar binnenkort zal ie toch met een beter antwoord moeten komen Clown .

Naast hartkloppingen heb ik standaard een tremor in mijn handen (lichte trilling). Direct na inhalatie heb ik een erge tremor in mijn handen en in mijn hoofd. Af en toe erg lastig als je mascara op wil doen haha Clown

Ik kan soms niet eens normaal een pen vasthouden.. maar wat ik dan raar vind, de dokter zegt dat het niet door de medicijnen komt omdat die onschadelijk zijn..

MissToseland schreef:
gebruik je ventolin voor je astma?
Ik heb het soms ook als ik ventolin gebruik

ik gebruik ventolin hooguit 2x in de week..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:38

Ach die dokters van tegenwoordig beweren van alles Nagelbijten / Gniffelen
Je wilt niet weten wat de mijne allemaal beweert.

Als in de bijsluiter van je medicijn staat dat zulke symptomen voor kunnen komen, lijkt het me sterk dat het niet door de medicijnen zou kunnen komen. Maar ik zou zeker wel laten controleren of onderzoeken of het niet ergens anders vandaan zou kunnen komen Ja

Hartkloppingen en trillen zijn in mijn ervaring bij meerdere medicijnen voor astma.
Bricanyl, Pulmicort en vooral Symbicort veroorzaken dat bij mij Ja

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 20:50

gebruik ik allemaal niet.. gebruik alleen ventolin, oxis en flixothide.. en dáárvan zegt de dokter dat er niks is.. dus lekker

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:51

Pfff... lekker zeg Scheve mond

Ik zou verder onderzoek eisen, waar die hartkloppingen dan vandaan kunnen komen?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 20:56

Ja maar als je dokter niet wil meewerken, wat kan ik dan gaan proberen? want ben 1x in de 5 weken bij de dokter dus kan moeilijk naar een ander gaan.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:59

Lastig... kun je het niet van hem eisen op de een of andere manier?

Of naar andere dokter gaan als die van jou op vakantie is toevallig *LOL* ?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:07

Ik heb soms wel is dat k mn hart echt 'in mn keel' voel kloppen, ook best een raar gevoel. In rust maar ook als k bijv. aan t sporten ben. Iemand dat wel is gehad?

Hihi k zou ook langs een andere dokter gaan als je eigen HA op vakantie is, vooral als je t al een paar x hebt gevraagd. Misschien heeft die andere HA er wel een hele andere kijk op Lachen

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 21:11

Dan moet ik naar een andere HA die hetzelfde zeggen, want ze hebben al overlegt Tong uitsteken k zal binnenkort wel weer een poging doen.. Lachen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:14

Pfff... ook leuk zulke huisartsen Lips are sealed

Echt balen!

Als het zo doorgaat, zou ik zeker overwegen om eens naar een andere huisarts te kijken of een second opinion?

Ik heb nog het geluk dat er één van de drie huisartsen een beetje normaal is. Die andere twee (waaronder die van mij) hebben hele aparte en conservatieve opvattingen Clown

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 21:18

Ik ga m'n best doen.. Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:18

Ik ben vandaag naar de dokter geweest vanwege longproblemen. Even heel wat anders.
Maar ik gebruik dus ook ventolin, momenteel 4x per dag.
En ik had ook last van hartkloppingen. Dat komt dus echt van de ventolin. Ik kan momenteel niet minderen, vanwege mijn longen. Maar ik mag dus niet meer dan 4x per dag, vanwege de kloppingen.
Het kan daar dus wel van komen, ondanks dat het niet in de bijsluiter staat Lachen

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 21:25

Maar ik neem het niet eens elke dag, soms sla ik wel 1 of 2 weken over dus dat vind ik dan heel raar.